Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette er da en gammel spøk som mange tar, både kvinner og menn, men som oftest sier en at en vil bytte med to på 25 år.

Du var nok litt hårsår her. 

Anonymkode: 0f657...8c2

Hadde jeg reagert og sagt at det ikke var greit, hadde han sagt: var ikke det jeg mente osv. må ikke være så dramatisk eller sensitiv. Jeg tåler ganske mye og vi kan være uenige om ting og tang, men å gå på meg som person og kanskje på min alder og utseende, synes jeg er ugreit. Hadde jeg sagt at jeg må finne meg en ung fyr fordi du er over 50 og ser gammel ut, så hadde nok han blitt forbanna. Hadde han i det minste glist eller vist at det var bare tull, men det gjorde han ikke. Vi kan tulle om mye, som at vi holder på å bli gamle og skrøpelige, men da har han sagt at det finnes mange hjelpemiddel, rullatorer og han er villig til å bygge om trappa så vi klarer oss mest mulig hjemme før gamlehjemmet. Men så kommer den kommentaren der. At han må ha ei på si. Dersom han vil åpne forholdet, så skal jeg hilse han og si ok. Gå ut og finn ei, så skal vi se hvem som skårer først. Ja, jeg virker kanskje ferdig med fyren, men jo mer jeg tenker på det, jo mer irritert. 

Anonymkode: 60c70...a75

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man er i et godt forhold og har en slik type humor, er det jo helt innafor. Jeg kjenner en del par og er selv del av et par der vi har en ganske drøy humor på hverandres "bekostning", og egen.

Men det høres jo ikke ut som om du trives i forholdet på generelt grunnlag. Det syns jeg er mye verre enn det som kunne vært en dårlig spøk.

Anonymkode: deb11...65d

Det har vi snakket om tidligere. Og det var grunnen til at forrige forhold med dama hans røk (ifølge han). Hun tullet mye på bekostning av han foran han og andre og det likte han ikke. Men når han lirte noe sånt ut av seg til meg, så begynner jeg å lure på om det var ham selv som nøret opp dette med eksdama. At det var en grunn for at hun tullet på hans bekostning, fordi det var payback for hans oppførsel. Han har egentlig vært flink å komplimentere meg, skryte til kompiser og sånt, men dette er tydeligvis noe han har tenkt på. Eller lengter etter. Vet ikke, blir bare matt. Forholdet har gått opp og ned, men vi håndterer det på en måte. Alt skal ikke være rosenrødt heller, men jeg har aldri vært ufin mot han, derimot veldig forelsket og beundret han. Så kommer slike tanker som han tydeligvis har til uttrykk. Hvorfor nå vet jeg ikke. Og som sagt, han liker ikke kritikk tilbake og jeg lar være å diskutere alt med han mtp hvor bestemt han kan være. 

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om det var en spøk eller tøys fra hans side, så dro han det for langt i mine øyne. Han kan være morsom innimellom, men dette var under beltet. Får meg til å gruble over hva han i det hele tatt tenker med og hvordan han ser på meg. Gammel røy som er god nok når det passer seg ? Nei takk. Om jeg er sensitiv eller ikke tålte spøken, så er det noe mellom linjene i det han sier. 

Ts

Men - dette er SAMBOEREN din. Og du er 49 år. Det høres jo ut som om du ikke kjenner ham, at du er overrasket over utsagnet hans? Skulle tro at når man får seg samboer i så godt voksen alder så har man sørget for å bli godt kjent på forhånd. 

(Jeg er eldre enn deg, så ikke sånn at jeg tenker femtiårsalderen er gammel og vis, men - flytte sammen med noen man ikke kjenner?)

Anonymkode: d9453...60e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og som sagt, han liker ikke kritikk tilbake og jeg lar være å diskutere alt med han mtp hvor bestemt han kan være. 

Men du kan jo ikke være i et forhold hvor du ikke tør å si hva du mener. Hva i alle dager får du ut av det? Høres litt ut som du er «sammen med noen bare for å være sammen med noen», alt er bedre enn ingenting liksom.

Anonymkode: d9453...60e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha, det er noe mannen min kunne ha sagt, - på spøk selvsagt!

Trodde du virkelig på det!?

Ser det er flere som har kommentert som tåler like lite som deg, og som går rett i baret! 😅🤣

Jeg kan jo ikke garantere at han ikke mente det, men det skal veldig mye til spør du meg! 

Anonymkode: d3e70...4f7

• Liker 5
Skrevet

Gratulerer med dagen. 

Min gave til meg selv, ville ikke vært en god lunsj. Jeg ville tatt med deilig take away hjem og lagt papirer på hans side av bordet. 

Nei og nei, for en tosk 🤢 

Anonymkode: 34ba8...0fa

• Nyttig 3
Skrevet

Hvis dene mannen hadde sagt dette som en spøk, så ville Ts ha merket det på ham.

Hvis han sa det som en spøk, så må han også ha merket at dette var en kommentar eller "humor" Ts ikke satte pris på. I så fall ville en normalt oppegående mann passet på å understreke at det var en fleip, unnskylde seg for at han sa det på en så dårlig måte, og så trygget henne på at han selvfølgelig ikke mente det på alvor, samt sagt og vist henne at det bare er henne han vil ha. Han gjorde ingenting annet enn å si dette i fullt alvor...

Ut fra det du sier ellers om denne mannen, Ts, så er dette virkelig ikke en mann å bli gammel sammen med. Slike personlighetstrekk som han tydeligvis har, de blir enten mildere eller sterkere når slike blir litt eldre. Han er nå noen og 50 år, og de burde blitt mildere. Ergo kan du trygt anslå at han er en av dem som heller kommer til å bli verre. Så det er bedre å gå fra ham nå, slik at du kan skape deg et bedre liv videre, et liv uten ham, et liv med en langt bedre mann, når du orker det.

Jeg hadde forberedt alt jeg kunne for bruddet, gjort det raskt, og når jeg gikk og han lurte på hvorfor, så hadde jeg vært ærlig, han behandler ikke andre bra, han behandler ikke deg bra, og så tror jeg at jeg hadde slengt på at han har blitt verre i sin oppførsel over tid, og at han kanskje bør ta seg en tur til legen nå, for slike personlighetsendringer kan være et tegn på visse typer demens...

Ring din datter eller en venninne, få dem med ut og spise en bedre middag, eller gå på teater, eller kino. Eller ta deg en tur ut på egen hånd, gå i naturen, tenk over hvordan du vil gjøre livet ditt bedre i årene som kommer, og sett pris på eget selskap, og får du ikke med deg noen for å spise ute, gå alene, bestill deg god mat, og nyt den og vær stolt av at du nå har bestemt deg for å avslutte en relasjon som tydeligvis ikke er bra for deg. Å gi deg selv dette som gave - beslutningen om at du nå har sluttet å la ham behandle deg dårlig - det er den beste bursdagsgaven du kan gi deg selv!

Gratulerer med dagen! ❤️

Anonymkode: 47276...e0e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde gått ut etter jobb og spist en bedre middag alene eller med en venninne, så hadde jeg dratt hjem og bedt om skilsmisse. 

Anonymkode: 0681e...545

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gratulerer med dagen ❤️

du fortjener bedre enn dette ass.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er selvfølgelig en spøk 🙈 

Hva har skjedd med humoren blant folk? Finnes ikke ironi lenger? Selvfølgelig skal ikke denne mannen ut på jaktmarkene og velge fritt blant 25-åringer 😅😅😅🤭 Det vet jo han også ikke er verken mulig eller ønskelig 🙈

Herlighet, litt sunt bondevett har du vel ts? Du skjønner vel at dette var en tørr gubbe-spøk?

Er alle plutselig på spekteret og tar utsagn helt bokstavelig??

Anonymkode: 55ff3...010

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De færreste 25-åringer vil vel ha en gammel gris. Hvem tror han at han er? 😅

Anonymkode: 0e5b4...75a

Si dette når du lukker døra etter deg. 

Anonymkode: 4685d...88b

• Nyttig 2
Skrevet

Haha, det er noe mannen min kunne ha sagt, - på spøk selvsagt!

Trodde du virkelig på det!?

Ser det er flere som har kommentert som tåler like lite som deg, og som går rett i baret! 😅🤣

Jeg kan jo ikke garantere at han ikke mente det, men det skal veldig mye til spør du meg! 

Anonymkode: d3e70...4f7

Han hadde ikke likt det selv om hun på bursdagen hans sa at hun skulle få seg en kar på si med halve hans alder og dobbelt størrelse kuk.

Han sier tom at han selv hata at eksen hadde det morsomt på hans bekostning.

Anonymkode: d8534...fe1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er selvfølgelig en spøk 🙈 

Hva har skjedd med humoren blant folk? Finnes ikke ironi lenger? Selvfølgelig skal ikke denne mannen ut på jaktmarkene og velge fritt blant 25-åringer 😅😅😅🤭 Det vet jo han også ikke er verken mulig eller ønskelig 🙈

Herlighet, litt sunt bondevett har du vel ts? Du skjønner vel at dette var en tørr gubbe-spøk?

Er alle plutselig på spekteret og tar utsagn helt bokstavelig??

Anonymkode: 55ff3...010

Those who dish it, cant take it....

Han hadde ikke likt å få tilsvarende "morospøk" i retur.

Anonymkode: d8534...fe1

• Liker 3
Skrevet

Min far sa også noe tilsvarende: I flere år før mamma ble 50 så sa han at når mamma fylte 50 så skulle han veksle henne i to 25-åringer. Vi tok han aldri på alvor når han sa det. Mamma ble 50 uten at det skjedde.

Jeg synes det er mange drama-queens her.

Anonymkode: a17f2...b73

• Liker 8
Skrevet

Denne hadde jeg raskt snudd til overtak. Sagt at det var en god plan, og at han gav deg en ide om det samme, og at det kunne jo bli spennende for deg med løyve til å oppsøke ung virilitet. 

Om det da ble hersketeknikk for at du er teit som ikke forstår spøk,så ville jeg ha svart at du ikke synes den var morsom, timingen dårlig men at han kanskje vekket noen tanker. 

Den der bytte ut greia er gammel og forslitt vits. jeg er 50 + og begynner å bli lei av den i alle festlige taler hos par.. Regner med du har hørt den før du også. Klart du er litt sårbar i dag, det er bursdag!!! han virker dårlig på å lese situasjoner eller bare er "enkel" veldig rart om det var sagt i fullt alvor.

Slike artigkarer trenger å få en realitetsorientering på festlighetene eller "ærligheten" sin innimellom. 

Uansett tenker jeg du bør tenke litt på mottiltak. Dont get mad, get even"! 

Anonymkode: 48bc2...232

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er en elendig spøk, spesielt når det er sagt uten glimt i øyet. Men jeg antar at det er mer i forholdet du reagerer på, siden du er lei av hele fyren? En dårlig spøk velter ikke et forhold. Men en dårlig spøk på toppen av mye dritt, derimot..! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud. Hadde skilt meg umiddelbart fra en sånn fyr.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med dagen ❤️

For en tosk du er sammen med

Anonymkode: 51966...ccb

• Liker 2
Skrevet

Er dere helt humorløse høns hele gjengen🙈

Det er jo bare en spøk. Noe veldig mange par sier til hverandre jo. 
Og lignende ting som «nei når vi har vært gift i 30 år så får vi fortsette, gidder ikke lære opp en ny» eller «blir det ikke sex i kveld så får jeg skaffe en vikar» eller « nei i kveld får du finne deg en vikar for jeg er for trøtt». 
Når man kjenner hverandre og er trygge på hverandre så tåler man sånt.

Anonymkode: ffd72...ed9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje stygt å si men dette kan bli interessant. Kanskje kan du heller bytte han ut med en 29 åring for eksempel. Det kan jo være fristende med noe yngre for oss kvinner også! Han fyren høres temmelig narsissistisk ut. Han virker ikke særlig fintfølende og forståelsesfull overfor deg. Selv om han egentlig mente det som en slags plump spøk så vare det ikke pent. I visse miljøer så blir det kanskje sett på som en spøk om miljøet er "Harry" nok! Du får ikke la han slipp for lett i alle fall. Hold et våkent øye med din datter også. Lykke til. Vi medsøstre heier på deg i all fall!

Anonymkode: 2afb1...62d

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...