Forvirret23 Skrevet 8 timer siden #121 Skrevet 8 timer siden Druid skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke logikken her. Jeg hadde skjønt kritikken, hvis de hadde fått kompensert med lønn, men det virker ikke som de har fått noe der. Hvis de ikke har fått gjennomslag, så er jo ikke det en kritikk av streiken, men mer at streiken ikke har fått stor nok betydning for Spekter og Avinor, og hele problemet her, er jo at mye av forhandlingsrommet for pauser gikk i lås gjennom pressen. Det var et par punkter til som kunne bli behandlet, og selvfølgelig er det et resultat at pauser tas ut av tariffavtalen, uten at jeg ser verdien av det. Det som skremmer meg, er at folk flest ikke forstår at enhver streik som ikke gir et resultat, er en trussel mot alle arbeidstakere alle steder. Hvis man skal komme med en kritikk av organisasjonene, var det valget om å prøve avgrense offentligheten av forhandlingene. Og spesielt Spekter sitt grep med å gå hardt ut på pauser bør få enhver fremtidig forhandler til å unngå denne typen interne avtaler. Sjeldent du og jeg er enige👌🏻, men her er du klok. At folk ikke forstår alvoret med at arbeidstakere verken vant frem med det ene eller det andre. Er det slik arbeidsliv vil vi ikke ha. 1
huldra_hildur Skrevet 7 timer siden #122 Skrevet 7 timer siden Så pauser var plutselig ikke så viktig allikevel? Det handlet altså om lønn.... 3 1
enkefru Skrevet 6 timer siden #123 Skrevet 6 timer siden huldra_hildur skrev (37 minutter siden): Så pauser var plutselig ikke så viktig allikevel? Det handlet altså om lønn.... Tull! «Flygelederforeningens medlemmer får et lønnsoppgjør i tråd med normen fra frontfaget.» «– Det har vært noen krevende timer, men vi har vært ansvarlige parter og klarte å finne akkurat det punktet som gjorde at vi ble enige, sier Bratten til NTB. Hun mener Spekter og Avinor har gått med på et krav som var viktig for Flygelederforeningen. – Nemlig en prosess om seniorpolitikk som skal gjennomføres i konsernet nå, og en tariffregulering av ekstra avspasering for arbeidstakere over 55 år. Ellers er det en del gi og ta på slutten av en sånn prosess, og et lønnsoppgjør i tråd med rammen fra frontfaget, sier Bratten.» https://www.aftenposten.no/norge/i/aJyBMM/flygelederstreiken-avsluttes-svaert-fornoeyd-med-aa-ha-kommet-til-enighet?fbclid=IwRlRTSAT5UMZwZG9mBWZkaWQWUNEU_At5_VSsSQJ1quFNs8VC4n_4NWV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDzE3Mzg0NzY0MjY3MDM3MAABHqKyKtsx18xj9VgrqVJaGDBO7OsvVW3-CS-lQP-qVc82Ymf0KkXqwOInzUXm_aem_MCGnH5SGpKmctrhMlZQZ7w 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå