Vendetta Skrevet i går, 08:16 #1 Skrevet i går, 08:16 Tusen takk for at dere velger å streike, nå går jeg glipp av en av de viktigste dagene i livet mitt. Dere har 1.7 milioner kroner i lønn!!!! Det er forkastelig! Fattige folk har så vidt råd til flybillett en gang. Måtte karmaen ta dere! 2 2
Fossegrimen Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Korfor trur du dei streikar om lønn? Og korfor legg du skylda på dei som streikar, og ikkje dei som nekta å innfri krava deira? 6
Forvirret23 Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Vendetta skrev (5 timer siden): Tusen takk for at dere velger å streike, nå går jeg glipp av en av de viktigste dagene i livet mitt. Dere har 1.7 milioner kroner i lønn!!!! Det er forkastelig! Fattige folk har så vidt råd til flybillett en gang. Måtte karmaen ta dere! Hvorfor skylder du ikke på arbeidsgiver? Har de ingen ansvar? 7
Abra Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden De streiker da ikke for høyere lønn. Les deg litt opp før du kommer med slikt oppgulp. 1 2 2
Mwanafunzi Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden Flygeledere og heismontører - de får det nok som de vil 😄
Vendetta Skrevet 22 timer siden Forfatter #6 Skrevet 22 timer siden Abra skrev (43 minutter siden): De streiker da ikke for høyere lønn. Les deg litt opp før du kommer med slikt oppgulp. Jeg har lest. Det burde du og gjøre.
Abra Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Vendetta skrev (3 minutter siden): Jeg har lest. Det burde du og gjøre. Så hvorfor henger du deg opp i lønna dems? 2
huldra_hildur Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden (endret) Fossegrimen skrev (1 time siden): Korfor trur du dei streikar om lønn? Og korfor legg du skylda på dei som streikar, og ikkje dei som nekta å innfri krava deira? Forvirret23 skrev (57 minutter siden): Hvorfor skylder du ikke på arbeidsgiver? Har de ingen ansvar? Begge har ansvar, men det Flygelederene som velger og gå til streik, det er ikke arbeidsgiver (Avinor?) som har tatt ut lockout Endret 22 timer siden av huldra_hildur 1
Vendetta Skrevet 22 timer siden Forfatter #9 Skrevet 22 timer siden Abra skrev (5 minutter siden): Så hvorfor henger du deg opp i lønna dems? Fordi det handler ikke bare om lønn.. men selvfølgelig er det en del av det. Mye vil ha mer. 1
Abra Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Vendetta skrev (17 minutter siden): Fordi det handler ikke bare om lønn.. men selvfølgelig er det en del av det. Mye vil ha mer. Så det at Norsk Flygelederforening avviser at konflikten handler om lønn betyr ingenting for deg? 4
Fossegrimen Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden huldra_hildur skrev (22 minutter siden): Begge har ansvar, men det Flygelederene som velger og gå til streik, det er ikke arbeidsgiver (Avinor?) som har tatt ut lockout Ja, dei valte å gå til streik fordi arbeidagjevar VALTE å ikkje innfri krava. Men sutretråden her la heile ansvaret på dei tilsette. 2
huldra_hildur Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Fossegrimen skrev (12 minutter siden): Ja, dei valte å gå til streik fordi arbeidagjevar VALTE å ikkje innfri krava. Men sutretråden her la heile ansvaret på dei tilsette. Og det valgte hadde de ikke trengt å ta 1
Forvirret23 Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden huldra_hildur skrev (1 time siden): Begge har ansvar, men det Flygelederene som velger og gå til streik, det er ikke arbeidsgiver (Avinor?) som har tatt ut lockout Nei, de er ikke åpent for et samarbeid med flygelederne. Så i følge deg tenker du at vi arbeidstakere skal bare godta alt arbeidsgivere kommer med selv om vi mister fritid, mulighet for å tisse på jobb. Vil du tilbake til arbeidslivet i 1930? Eller er det kun du som skal ha rettigheter, men om det rammer deg så er det ikke så nøye?
Kålrota Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Vendetta skrev (1 time siden): Fordi det handler ikke bare om lønn.. men selvfølgelig er det en del av det. Mye vil ha mer. Det er jo for det første helt feil og for det andre: hvorfor respekterer du ikke spillereglene i arbeidslivet?
Vendetta Skrevet 18 timer siden Forfatter #15 Skrevet 18 timer siden Kålrota skrev (2 timer siden): Det er jo for det første helt feil og for det andre: hvorfor respekterer du ikke spillereglene i arbeidslivet? Det gjør jeg. Men de får ikke min respekt av å streike over bagateller. At de også streiker over lønn har vært sitert i media, så deg om det.
Kålrota Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Vendetta skrev (43 minutter siden): Det gjør jeg. Men de får ikke min respekt av å streike over bagateller. At de også streiker over lønn har vært sitert i media, så deg om det. Mediene er ikke en god kilde i dette. At du mener det er bagateller er da revnende likegyldig. De kjemper for arbeidsvilkårene sine, som mange andre grupper også gjør med jevne mellomrom. 2
Vendetta Skrevet 15 minutter siden Forfatter #17 Skrevet 15 minutter siden Kålrota skrev (17 timer siden): Mediene er ikke en god kilde i dette. At du mener det er bagateller er da revnende likegyldig. De kjemper for arbeidsvilkårene sine, som mange andre grupper også gjør med jevne mellomrom. Hva er det de kjemper for?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå