Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grådigheten har ingen grenser. Skyhøy lønn og avspaseringsordninger.

Fagforeningen ar også tydeligvis et behov for å vise seg frem her.

Dette er en kynisk utnyttelse av streikeretten for de vet at dette rammer hele Norge.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gratis skrev (54 minutter siden):

1,7 er etter 20 års ansiennitet.
Startlønnen er på nivå med en sykepleier.

Og hva så?, er det ikke innafor da med 2 års utdanning. Sykepleierutdanningen er 3 år.Tror ikke det er mange sykepleiere som ender opp med 1,7 mill i lønn

Endret av Stina234
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Mrs Robinson skrev (1 time siden):

Det første de må starte med, er jo å dokumentere påstandene sine...

Hjelper liksom ikke å ta et standpunkt når fagforeningen påstår at flygelederne blir utslitt av 16 timers vakter, mens arbeidsgiver påstår at dette har skjedd en gang :vetikke:

Lurte også på dette, hvor ofte blir det 16 timers vakter uten pause? Jeg klarer ikke å forestille meg at det er så ofte. Men jeg ser jo at det er en jobb det er veldig viktig man er våken og tilstedet i. 

• Liker 7
Skrevet
huldra_hildur skrev (1 time siden):

Hvor har jeg skrevet det??

Det er det du sier når du er i mot streik for den gruppen som prøver å kjempe for grunnleggende rettigheter og sikkerhet. 

• Liker 3
Skrevet
Mrs Robinson skrev (1 time siden):

Det første de må starte med, er jo å dokumentere påstandene sine...

Hjelper liksom ikke å ta et standpunkt når fagforeningen påstår at flygelederne blir utslitt av 16 timers vakter, mens arbeidsgiver påstår at dette har skjedd en gang :vetikke:

Det er ikke lov å fortelle hva som foregår i forhandlingene, så de kan ikke dokumentere noe som helst. Arbeidsgiver har heller ikke vist til dokumentasjon, men du stoler mer på de ikkesant?

• Liker 1
Skrevet
Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lov å fortelle hva som foregår i forhandlingene, så de kan ikke dokumentere noe som helst. Arbeidsgiver har heller ikke vist til dokumentasjon, men du stoler mer på de ikkesant?

Jeg har ikke tatt noe standpunkt fordi det er bare påstander fra begge sider... 

• Liker 1
Skrevet
Forvirret23 skrev (9 minutter siden):

Det er det du sier når du er i mot streik for den gruppen som prøver å kjempe for grunnleggende rettigheter og sikkerhet. 

Nei det er ikke det jeg sier.

Forøvrig synes jeg at  streik burde være  er en avleggs from i 2026, og at streikeretten i dag brukes for lettvint av fagforeningene 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke tatt noe standpunkt fordi det er bare påstander fra begge sider... 

Sånn er det i en streik, men når du vet rovdriften stat/kommune kjører sine ansatte. Hvorfor tror du flygeledere er unntatt dette? 
Det er rovdrift i alle statlige virksomheter som driver med samferdsel eller helse. 
Jeg vet staten holder på sånn, jeg vet også at spekter og arbeidsgiver siden lyver i streik. 
Dessverre opplevd det selv
Ikke tro alt, men husk nestemann som mister rettigheter kan være deg og ditt yrke. Da trenger du støtte 

• Liker 1
Skrevet
huldra_hildur skrev (1 minutt siden):

Forøvrig synes jeg at  streik burde være  er en avleggs from i 2026, og at streikeretten i dag brukes for lettvint av fagforeningene 

Hvilke andre muligheter har arbeidstakere som ikke får sine krav innfridd?  Bare takke og bukke til arbeidsgiver? 

• Liker 2
Skrevet
huldra_hildur skrev (2 minutter siden):

Å så du synes det er fantastisk at arbeidsgiver raserer arbeidslivet vårt og bruker styreretten sin. 
Historieløst. 

• Liker 1
Skrevet
Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Sånn er det i en streik, men når du vet rovdriften stat/kommune kjører sine ansatte. Hvorfor tror du flygeledere er unntatt dette? 
Det er rovdrift i alle statlige virksomheter som driver med samferdsel eller helse. 
Jeg vet staten holder på sånn, jeg vet også at spekter og arbeidsgiver siden lyver i streik. 
Dessverre opplevd det selv
Ikke tro alt, men husk nestemann som mister rettigheter kan være deg og ditt yrke. Da trenger du støtte 

Ut fra de andre innleggene dine ser jeg raskt at du er en debattant jeg ikke kommer til å bruke energi på. Ha en fin kveld :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (Akkurat nå):

Ut fra de andre innleggene dine ser jeg raskt at du er en debattant jeg ikke kommer til å bruke energi på. Ha en fin kveld :)

Skjønner, håper du får den støtten du trenger den dagen din arbeidsgiver tar fra deg rettighetene dine. 
Ha en god kveld. 

Skrevet
smilo skrev (11 minutter siden):

Hvilke andre muligheter har arbeidstakere som ikke får sine krav innfridd?  Bare takke og bukke til arbeidsgiver? 

Forvirret23 skrev (10 minutter siden):

Å så du synes det er fantastisk at arbeidsgiver raserer arbeidslivet vårt og bruker styreretten sin. 
Historieløst. 

Flygelederene burde sidestilles med andre kritiske yrker og her burde regjeringen gå inn med tvungen lønnsnemnd 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
huldra_hildur skrev (14 minutter siden):

Flygelederene burde sidestilles med andre kritiske yrker og her burde regjeringen gå inn med tvungen lønnsnemnd 

Det kan jo fortsatt skje, men alle arbeidstakere har en rett til å streike. Denne streiken har jo såvidt startet. 

• Liker 2
Skrevet
huldra_hildur skrev (1 time siden):

Så ingen streikerett, kun godta arbeidsgiver sin styringsrett og rovdrift? 

Jeg mener leger og sykepleiere skal ha streikerett, og at regjeringen bryter altfor raskt inn. Dette vet arbeidsgiver å bruker det så godt de kan. 
Derfor har vi i dag er helsevesenet det ikke er trygt å bli syk i, det er utslitte ansatte som ikke orker stort mer, og en skyhøyt sykefravær. 
Men ro helt ned, staten grep inn raskt sist gang også ved en flygeleder streik. 
Det vil fortsette slik det er med risikoen det medfører. Ingenting blir endret før et fly styrter/krasjer og flere 100 mennesker dør. 
Jeg drømmer om er godt arbeidsmiljø og at vi setter sikkerheten før penger også for de som jobber i stat og kommune, problemet er at befolkningen støtter ikke dette, det rammer demmes hverdagsliv så vi som jobber der skal jobbe til vi ikke klarer å gjøre jobben vår mer, og det skjer ulykker. Da er det også vår skyld. 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke forståelse for denne streiken. Det er en kort utdannelse med opptakskrav 4 i snitt fra videregående. Lønn under utdannelsen. Meget god lønn etter og de får masse overtid om de jobber mer enn åtte timer. Nærmere 2 mill i lønn etter 20 års ansiennitet som noen nevnte, er det få som har. De vil ha mer pauser. Det er veldig mange jobber med høyt press og stressnivå hvor man ikke har tid til pauser. Selv også kontorjobber. Vi er mange som jobber i lunsjen for å få ting unna. Vet ikke om de har lunsj, det har de antagelig. Har ikke fulgt nøye med og vet ikke helt hva de mener med pauser.

Hadde det vært kabinansatte hadde jeg hatt mye mer forståelse. De er flyvende servitører med dårlig lønn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

Har ikke forståelse for denne streiken. Det er en kort utdannelse med opptakskrav 4 i snitt fra videregående. Lønn under utdannelsen. Meget god lønn etter og de får masse overtid om de jobber mer enn åtte timer. Nærmere 2 mill i lønn etter 20 års ansiennitet som noen nevnte, er det få som har. De vil ha mer pauser. Det er veldig mange jobber med høyt press og stressnivå hvor man ikke har tid til pauser. Selv også kontorjobber. Vi er mange som jobber i lunsjen for å få ting unna. Vet ikke om de har lunsj, det har de antagelig. Har ikke fulgt nøye med og vet ikke helt hva de mener med pauser.

Hadde det vært kabinansatte hadde jeg hatt mye mer forståelse. De er flyvende servitører med dårlig lønn. 

Jeg tenker det er ganske vesentlig at akkurat disse ikke jobber til de ser dobbelt. 

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er ganske vesentlig at akkurat disse ikke jobber til de ser dobbelt. 

Selvsagt, men det er også viktig i andre yrker. Sykepleiere feks. 

Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Ja, absolutt.

Skrevet (endret)
Justlooking skrev (8 minutter siden):

En gruppe som  streiker betyr ikke at vi ikke kan støtte en annen gruppe. Slutte å sette grupper opp mot hverandre. 
Flygledere kan sende flere hunder i døden, det er ikke en jobb som alle egner seg for, selv om de har studert i ti år, er det ikke sikkert de kunne utført denne jobben. 

Endret av Forvirret23
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...