Me0987 Skrevet fredag kl. 05:41 #41 Skrevet fredag kl. 05:41 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi må se på helheten og ikke enkeltpersoner. Når en kommune har 4 skoler der to er nynorsk og 2 er bokmål må en kanskje ha en felles form for hele kommunen. Anonymkode: b69ef...293 Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:53 #42 Skrevet fredag kl. 05:53 Her kan man velge samisk, som sidemål, og da slipper man nynorsk Alle mine unger har valgt det i skolen. Anonymkode: 781b6...6d5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:02 #43 Skrevet fredag kl. 06:02 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her kan man velge samisk, som sidemål, og da slipper man nynorsk Alle mine unger har valgt det i skolen. Anonymkode: 781b6...6d5 Da bor du i et område med samer. Ellers er det ulogisk! Anonymkode: 83e5f...911
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 07:23 #44 Skrevet fredag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kan man velge samisk, som sidemål, og da slipper man nynorsk Alle mine unger har valgt det i skolen. Anonymkode: 781b6...6d5 Ein har ikkje samisk som "sidemål". Ein har opplæring i samisk som første- eller andrespråk. Og ein slepp ikkje "nynorsk". Ein slepp sidemål. 3 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:26 #45 Skrevet fredag kl. 07:26 Alle tre ungene har dysleksi, så de slapp heldigvis unne det styret. Eneste fodelen med dysleksi. Enig i at det burde vært valgfritt som, emn da hadde det dødd ut....noe som forså vidt ikke hadde gjort noe. Anonymkode: cbe42...8c4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:29 #46 Skrevet fredag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det har du ikke! Dysleksi alene fritar deg ikke fra karakter i sidemål. Da må du ha noe i tillegg. I alle fall er det slik i Rogaland. Anonymkode: bc5b3...6fc Da har dere i Rogaland blitt lurt. Man må sende inn søknad, emn det er bare en formalitet. Har tre barn, alle fikk fritak for karakter, skulle bare mangle. Anonymkode: cbe42...8c4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:29 #47 Skrevet fredag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Feil allerede i først linje! Sidemål er ikke bare nynorsk, det er bokmål for mange og. Få ting riktig så gidder jeg å lese resten og. Og slutt å dytt dyslektikere og innvandrere foran dere i kampen mot nynorsk, det er bare patetisk! Anonymkode: 83e5f...911 Kun 11,1% av landets elever har Nynorsk som hovedmål, og det synker så og si årlig Anonymkode: 93d67...7af
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:32 #48 Skrevet fredag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sidemålet mitt er bokmål. Nynorsk er ikkje dialekt. Kvar snakkar ein nynorsk, tenkjer du? Eg tykkjer at elevane bør halda fram med både hovudmål og sidemål. Folk flyttar meir enn før, og du veit aldri om du vil ha nytte av å læra deg nynorsk. Anonymkode: 0ca0d...699 Hvilken nytte har man av å lære 2 så like mål? Anonymkode: 93d67...7af
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:41 #49 Skrevet fredag kl. 07:41 Eg har bokmål som sidemål. Bur i nynorsk kummune. Aldri hørt nokon har klaga på sidemålet oppigjennom. Men leser at dei som har nynorsk som sidemål tykkjer dette er heilt forferdelig. Skjerp dykk! Og heia Ivar Aasen! Anonymkode: 3141c...e48 2 1 1
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 07:45 #50 Skrevet fredag kl. 07:45 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken nytte har man av å lære 2 så like mål? Anonymkode: 93d67...7af Det her reknar eg med du har fått svar på av din eigen norskærar fleire gonger. 1) Vi har to likestilte skriftspråk i landet her. Det tyder at både eg og du har rett til å bli forstått på skriftspråket vårt, og til å bli møtt på eige skriftspråk i møte med staten. For at det første skal vera mogleg, må heile folket vera nokolunde dugelege i begge målformer. Nynorskfolket syt ikkje over at vi må lære oss bokmål. Det er det berre den andre sida som gjer. 2) Ein blir mykje betre i hovudmålet sitt av å lære seg sidemålet godt. Nynorskbrukarar skriv gjerne framifrå bokmål, ofte langt betre enn bokmålsbrukarane sjølve. Det er fordi ein har breiare ordtilfang, og fordi nynorsk oppmuntrar til ein syntaks som passar norsk (begge målformer) langt betre enn det dansktysk-prega bokmålet. Det er vanskeleg å "jåle" seg bort i dårleg kansellispråk med dårleg konstruerte leddsetningar og passiv-form på nynorsk, og ein kan lett sjå at nynorskfolket tar med seg den stilen også når dei skriv bokmål. 3) Enno breiare: å lære andre språk gjer at ein blir flinkare til å tenke språk i det heile. Problemet er at det tar mange tusen timar å lære seg heilt nye språk. Målformene i Noreg går derimot ganske fort, dersom ein er morsmålsbrukar. Ein får altså mykje "gratis". 4) Vi har ei rik litteraturtradisjon på begge målformer. Eg høyrer, også frå folk som les mykje, at det er "så tungt å lese på nynorsk". Det er ikkje fordi dei ikkje liker litteratur, men fordi dei hadde mangelfull opplæring i begge målformer. Om det er eit mål at norske borgarar skal ha reell tilgang og valfridom i møte med kulturen i landet vårt, er det heilt naudsynt å meistre begge målformer godt. Dersom spørsmålet ditt faktisk er seriøst meint, og ikkje berre eit slibrig retorisk sverdslag, kan eg sterkt tilrå deg å lesa boka her: https://samlaget.no/products/kva-skal-vi-med-sidemal-argument-og-fakta 1 2
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 07:47 #51 Skrevet fredag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eg har bokmål som sidemål. Bur i nynorsk kummune. Aldri hørt nokon har klaga på sidemålet oppigjennom. Men leser at dei som har nynorsk som sidemål tykkjer dette er heilt forferdelig. Skjerp dykk! Og heia Ivar Aasen! Anonymkode: 3141c...e48 Den sutringa hos bokmålsfolket over sidemålsundervisning gir meg den same kjensla som eg får når eg må høyre på sutringa til incels over sjekkemarknaden. 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:09 #52 Skrevet fredag kl. 08:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eg har bokmål som sidemål. Bur i nynorsk kummune. Aldri hørt nokon har klaga på sidemålet oppigjennom. Men leser at dei som har nynorsk som sidemål tykkjer dette er heilt forferdelig. Skjerp dykk! Og heia Ivar Aasen! Anonymkode: 3141c...e48 Vi hadde vel nøyaktig 1 skuletime med sidemålsundervisning på ungdomsskulen. Min norsk-lærar var ihuga målmann, og ville nok helst sleppe å undervise i bokmål, og gjorde nok kun det absolutte minimum av lovpålagt undervisning. Og han ville helst at vi skulle skrive så nynorsknært som mogleg når vi skreiv bokmål (dvs alltid velge nynorsknære klammeformer) Eg kom opp i sidemålseksamen og fikk S likevel. Sidemål var ein leik. Til dagleg sjonglerer eg mellom bokmål, nynorsk og engelsk som arbeidsspråk. Anonymkode: c91e0...f3f 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:15 #53 Skrevet fredag kl. 09:15 Fossegrimen skrev (1 minutt siden): Det her reknar eg med du har fått svar på av din eigen norskærar fleire gonger. 1) Vi har to likestilte skriftspråk i landet her. Det tyder at både eg og du har rett til å bli forstått på skriftspråket vårt, og til å bli møtt på eige skriftspråk i møte med staten. For at det første skal vera mogleg, må heile folket vera nokolunde dugelege i begge målformer. Nynorskfolket syt ikkje over at vi må lære oss bokmål. Det er det berre den andre sida som gjer. 2) Ein blir mykje betre i hovudmålet sitt av å lære seg sidemålet godt. Nynorskbrukarar skriv gjerne framifrå bokmål, ofte langt betre enn bokmålsbrukarane sjølve. Det er fordi ein har breiare ordtilfang, og fordi nynorsk oppmuntrar til ein syntaks som passar norsk (begge målformer) langt betre enn det dansktysk-prega bokmålet. Det er vanskeleg å "jåle" seg bort i dårleg kansellispråk med dårleg konstruerte leddsetningar og passiv-form på nynorsk, og ein kan lett sjå at nynorskfolket tar med seg den stilen også når dei skriv bokmål. 3) Enno breiare: å lære andre språk gjer at ein blir flinkare til å tenke språk i det heile. Problemet er at det tar mange tusen timar å lære seg heilt nye språk. Målformene i Noreg går derimot ganske fort, dersom ein er morsmålsbrukar. Ein får altså mykje "gratis". 4) Vi har ei rik litteraturtradisjon på begge målformer. Eg høyrer, også frå folk som les mykje, at det er "så tungt å lese på nynorsk". Det er ikkje fordi dei ikkje liker litteratur, men fordi dei hadde mangelfull opplæring i begge målformer. Om det er eit mål at norske borgarar skal ha reell tilgang og valfridom i møte med kulturen i landet vårt, er det heilt naudsynt å meistre begge målformer godt. Dersom spørsmålet ditt faktisk er seriøst meint, og ikkje berre eit slibrig retorisk sverdslag, kan eg sterkt tilrå deg å lesa boka her: https://samlaget.no/products/kva-skal-vi-med-sidemal-argument-og-fakta Faktisk så da til og med norsk lærere jeg hadde hadde at det kun var fordi det var pensum. Spørsmålet var seriøst ment, jeg ser ikke hvorfor man trenger å lære begge da de er så like at Anonymkode: 93d67...7af
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 10:15 #54 Skrevet fredag kl. 10:15 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Faktisk så da til og med norsk lærere jeg hadde hadde at det kun var fordi det var pensum. Spørsmålet var seriøst ment, jeg ser ikke hvorfor man trenger å lære begge da de er så like at Anonymkode: 93d67...7af Norsklærere* (vi deler ikkje ord på norsk, heller ikkje på bokmål) Men ja, det finst dårlege norsklærarar, heilt klart. Du må gjerne meine at målformene er like, men du skal ikkje ha vore nynorskbrukar i mange minutt, før folk begynner å seie at dei ikkje forstår kva du skriv. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:24 #55 Skrevet fredag kl. 13:24 Fossegrimen skrev (3 timer siden): Norsklærere* (vi deler ikkje ord på norsk, heller ikkje på bokmål) Men ja, det finst dårlege norsklærarar, heilt klart. Du må gjerne meine at målformene er like, men du skal ikkje ha vore nynorskbrukar i mange minutt, før folk begynner å seie at dei ikkje forstår kva du skriv. *Auto korrektur på telefonen deler ofte opp ord, orket ikke å rette det opp etterpå. (Skjedde blant annet i denne setningen) De aller aller fleste med norsk som morsmål forstår nynorsk, det er bare veldig slitsomt å lese nynorsk. Anonymkode: 93d67...7af
Fossegrimen Skrevet fredag kl. 13:44 #56 Skrevet fredag kl. 13:44 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): *Auto korrektur på telefonen deler ofte opp ord, orket ikke å rette det opp etterpå. (Skjedde blant annet i denne setningen) De aller aller fleste med norsk som morsmål forstår nynorsk, det er bare veldig slitsomt å lese nynorsk. Anonymkode: 93d67...7af Nei, ein "forstår" det ikkje funksjonelt om ein slit med å forstå innhaldet i korte tekstar, som ein vidaregåande-elev typisk gjer. Om det er "veldig slitsomt" å lese ein vanleg tekst, så er ein ganske enkelt for dårleg i språket. 5
Gneis Skrevet fredag kl. 14:22 #57 Skrevet fredag kl. 14:22 Nynorsk litteratur er en viktig og sentral del av norsk kultur. Selv om mange kanskje ikke skriver nynorsk etter skoletida, ville det være et stort tap for oss som nasjon hvis vi nordmenn dropper å lære å lese og forstå nynorsk. Men med ny teknologi, kan det hende det er nok å lære å lese og å forstå nynorsk, så kan KI hjelpe oss å skrive det. I offentlig forvaltning skal et brev bli besvart på nynorsk hvis det kommer på nynorsk. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:25 #58 Skrevet fredag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kun 11,1% av landets elever har Nynorsk som hovedmål, og det synker så og si årlig Anonymkode: 93d67...7af Ja,og så? Mine fakta er fremdeles fakta. En dag kommer andelen til å stige. Og det at så og så mange elever bruker nynorsk sier ingenting om synet på nynorsk i befolkningen. Det er flere enn folk tror som har vettet i behold og ser verdien av sidemål,både bokmål og nynorsk. Anonymkode: 83e5f...911 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:30 #59 Skrevet fredag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eg har bokmål som sidemål. Bur i nynorsk kummune. Aldri hørt nokon har klaga på sidemålet oppigjennom. Men leser at dei som har nynorsk som sidemål tykkjer dette er heilt forferdelig. Skjerp dykk! Og heia Ivar Aasen! Anonymkode: 3141c...e48 Heia Ivar Aasen! Nynorsk er framtida. Anonymkode: ab285...ec6 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:41 #60 Skrevet fredag kl. 14:41 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja,og så? Mine fakta er fremdeles fakta. En dag kommer andelen til å stige. Og det at så og så mange elever bruker nynorsk sier ingenting om synet på nynorsk i befolkningen. Det er flere enn folk tror som har vettet i behold og ser verdien av sidemål,både bokmål og nynorsk. Anonymkode: 83e5f...911 Du skrev at de er mange som har Bokmål som sidemål, det er ikke mange som har Anonymkode: 93d67...7af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå