Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er dere flere som følger med på rettsaken og sosiale medier nå? 

jeg har i utgangspunktet tenkt at hun er skyldig, men nå tenker jeg at hun er uskyldig. Det er så mye som ikke henger på greip. Tidsrommet mannen var borte, kroppstemperaturen da hun ble funnet, hvordan hun har laget knuten på båndene som kvelte barna, måten hun kuttet egne håndledd… og hva som egentlig var motivet. 

medisineringen… 

og jo jeg tror hun kan ha havnet i en sen fødsels psykose trigget av medisinering. Noe kræsjet.

eller har hun blitt utsatt fra et planlagt og bergenet psykologisk drama som i The housemaid (filmen/boka)? 

Endret av Kirriiiii
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kirriiiii skrev (1 minutt siden):

Er dy flere som følger med på rettsaken og sosiale medier nå? 

jeg har i utgangspunktet tenkt at hun er skyldig, men nå tenker jeg at hunner uskyldig. Det er så mye som ikke henger på greip. Tidsrommet mannen var borte, kroppstemperaturen da hun ble funnet, hvordan hun har laget knuten på båndene spm kvelte barna, måten hun kuttet egne håndledd… og hva som egentlig var motivet. 

medisineringen… 

og jo jeg tror hun kan ha havnet i en sen fødsels psykose trigget av medisinering. Noe kræsjet.

eller har hun blitt utsatt fra et planlagt og bergenet psykologisk drama som i The housemaid (filmen/boka)? 

Jeg tror det var han. Så du hva han hadde søkt på? «How to frame Wife for murder».. 

• Liker 9
Skrevet
Blondine94 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det var han. Så du hva han hadde søkt på? «How to frame Wife for murder».. 

jeg og begynner å bikke over på han, noen sier at søkene «hun» har gjort har skjedd når hun har vært på legetime med barna, og legene kan bekrefte at hun var der. 

samme med den smart/puls klokka så pluselig har vært av (som hun alltid brukte for å følge med på seg selv og angst). 

og at noen mener han gikk med to mobiler i på cvc pharmacy og mente han chattet fra hennes telefon til han selv. 

• Liker 5
Skrevet

Det at han også har søkt på tur for 2 til costa rica, 8-9 timer etter at alle tre barna og kona er døde/nesten døde. Og søket var for en tur 2-3 uker frem i tid… turen han tok med hun nye dama 3 uker etter. Den nye dama han påstår han ikke traff før 4 mnd etter drapene.. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Om det er Lindsay som faktisk har gjort dette, så synes jeg hun fortsatt er uskyldig med grunnlag i fødsels psykose. Alle beskriver henne som en oppegående, hyggelig mor som gjorde alt for barna. 

• Liker 14
Skrevet

Hvor følger dere med på saken?

Skrevet
Blondine94 skrev (På 17.8.2026 den 19.00):

Du må ikke tro alt som står på nett. Dette er bare falske rykter. Hadde han søkte på det, hadde det kommet frem i retten. 

• Liker 13
Skrevet
Kirriiiii skrev (På 17.8.2026 den 19.05):

Det at han også har søkt på tur for 2 til costa rica, 8-9 timer etter at alle tre barna og kona er døde/nesten døde. Og søket var for en tur 2-3 uker frem i tid… turen han tok med hun nye dama 3 uker etter. Den nye dama han påstår han ikke traff før 4 mnd etter drapene.. 

om det stemmer er det jo mer sannsynlig at Lindsey drepte barna som en straff mot Patrick. Mange familieutslettelser bunner i at kjæresten hadde gjort det slutt og at drapet blir en slags hevnaksjon. Når det er sagt er det mer sannsynlig at det bunner i hennes bipolare lidelse og fødselsdepresjon/psykose. At fødselspsykotiske mødre er farlig for barna er veldokumentert.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av sekhmet369
  • Liker 2
Skrevet

Det er faktisk bare mannen sine ord om at hun gjorde det som er beviset mot henne. Mye peker på at det kan ha vært han som har gjort det. 

Dessverre handler ikke rettssaken om hun er skyldig eller ikke men om hun kan dømmes som sinnsykt i gjerningsøyeblikket eller ikke. Om hun skal settes i fengsel eller i sinnssykehus. Det er ikke lov til å rette skyld mot andre for det er ikke det rettsakten handler om. Fordi hun tilsynelatende har tilstått drapene. Da må det opprettes en ny rettssak mot evt ex mannen. Noe som burde hende med tanke på bevisene som har blitt lagt frem. Utifra en ny rettssak kan hun bli frikjent hvis han blir funnet skyldig. 

Det er en annen rettssak som er opprettet på vegne av ex mannen og Lindsey mot helsesystemet i USA. 

Ex mannen har blitt tatt i løgn, og mange bevis skurrer veldig. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg reagerte mest på hvor føleseløs eksmannen virket når ham vitnet, politimenn og andre virket synlig rørt av å snakke om.barna mens han var helt kald. Og han var usikker på hvilket rom tilhørte hvem av barna. Han var synlig irritert av å bli spurt om tidspunktet en epost ble sendt fra hjemmenettverket, da han tilsynelatende var ute av huset. Ikke bare det men hvor raskt han kom.seg videre. Det er mye rykter men han flyttet sammen med ei ny som.var fra New York hvor han hyppig hadde jobbreiser mens han var sammen med Lindsey. Han er også gift med henne nå. 

Synes uansett at hun er "uskyldig" da hun slet med fødselsdepresjon og åpenbart var i psykose. Det burde være system for å fange opp de som sliter så mye som hun gjorde og mannen burde uansett aldri latt henne være alene med barna. Særlig siden han visste om at hun hadde hatt tanker om å skade barna bare en mnd før.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Blyana skrev (På 21.8.2026 den 21.25):

Jeg reagerte mest på hvor føleseløs eksmannen virket når ham vitnet, politimenn og andre virket synlig rørt av å snakke om.barna mens han var helt kald. Og han var usikker på hvilket rom tilhørte hvem av barna. Han var synlig irritert av å bli spurt om tidspunktet en epost ble sendt fra hjemmenettverket, da han tilsynelatende var ute av huset. Ikke bare det men hvor raskt han kom.seg videre. Det er mye rykter men han flyttet sammen med ei ny som.var fra New York hvor han hyppig hadde jobbreiser mens han var sammen med Lindsey. Han er også gift med henne nå. 

Synes uansett at hun er "uskyldig" da hun slet med fødselsdepresjon og åpenbart var i psykose. Det burde være system for å fange opp de som sliter så mye som hun gjorde og mannen burde uansett aldri latt henne være alene med barna. Særlig siden han visste om at hun hadde hatt tanker om å skade barna bare en mnd før.

Hvis mannen skal tillegges noe skyld i dette, så må kvinner generelt fratas mange av sine rettigheter, slik at en mann vil kunne ta det ansvaret mange i denne saken vil gi han. Hvis mannen virkelig skal ha et ansvar må han også gis autoritet til å bestemme over og kontrollere kvinnen. For eksempel bestemme at hun ikke får være med sine egne barn. Bestemme at hun må legge seg inn på sykehus. Kontrollere og bestemme interaksjon mellom mor og barn. Men jeg tror ikke noen ønsker seg en slik ordning. Men det måtte blitt sånn om ansvaret for kvinnens handlinger skulle legges på mannen juridisk, helt eller delvis. 

• Nyttig 7
Skrevet
Mellion skrev (På 21.8.2026 den 21.12):

Mye peker på at det kan ha vært han som har gjort det. 

Ingenting peker mot at han har gjort det. 

Bevegelsen som mener dette opererer som en religion. Vi lager oss en fortelling, så leter vi etter "beviser" som støtter dette og ser vekk ifra de store åpenbare, dokumenterte og rasjonelle linjene i saken.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Kygos skrev (På 23.8.2026 den 1.59):

Ingenting peker mot at han har gjort det. 

Bevegelsen som mener dette opererer som en religion. Vi lager oss en fortelling, så leter vi etter "beviser" som støtter dette og ser vekk ifra de store åpenbare, dokumenterte og rasjonelle linjene i saken.

Jeg står med sannheten, og er ingen Lindsey supporter på noen måte. Helt horribelt hvordan helsevesenet i usa har feilet henne og trist hvor mye hun prøvde og kjempe for seg selv og hvor ærlig hun var med alle rundt seg om hvordan hun hadde det. 

Det er mye i forklaringene til ex mannen som er tvilsomme, og hans forklaringer har vært forskjellige fra det andre sier. Blant annet at han sier at han gjorde på HLR på det en barnet men ambulansearbeiderne sier de fant barnet med kroppen ned mot gulvet mens faren satt i sofaen ved siden av. 

Ikke minst den lille timen som hun brukte fra å være normal til å gå inn i en psykose for å så dope seg, drepe alle barna og kaste seg selv ut av vinduet på en veldig merkelig måte (nesten som hun var kastet ut av vinduet?) 

Uansett om det er sånn at hun har drept barna og prøvd å begå selvmord så kan vi vel alle se at ex mannen har neglisjert Lindsey og barna? Han prioriterte seg selv enda han viste at kona slet hjemme. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Blondine94 skrev (På 17.8.2026 den 19.00):

Jeg finner ingen ting om at han har søkt på det, annet enn noen som hevdet der på sosiale medier. 

Hvor har du funnet det? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mellion skrev (8 minutter siden):

Jeg står med sannheten, og er ingen Lindsey supporter på noen måte. Helt horribelt hvordan helsevesenet i usa har feilet henne og trist hvor mye hun prøvde og kjempe for seg selv og hvor ærlig hun var med alle rundt seg om hvordan hun hadde det. 

Det er mye i forklaringene til ex mannen som er tvilsomme, og hans forklaringer har vært forskjellige fra det andre sier. Blant annet at han sier at han gjorde på HLR på det en barnet men ambulansearbeiderne sier de fant barnet med kroppen ned mot gulvet mens faren satt i sofaen ved siden av. 

Ikke minst den lille timen som hun brukte fra å være normal til å gå inn i en psykose for å så dope seg, drepe alle barna og kaste seg selv ut av vinduet på en veldig merkelig måte (nesten som hun var kastet ut av vinduet?) 

Uansett om det er sånn at hun har drept barna og prøvd å begå selvmord så kan vi vel alle se at ex mannen har neglisjert Lindsey og barna? Han prioriterte seg selv enda han viste at kona slet hjemme. 

Her er jeg helt enig. 

Når man vet at partner er så dårlig, så syns jeg det er innmari rart at man velger å etterlate barna alene med den forelderen i det hele tatt.. 

Min tante fikk dessverre fødselspsykose, og min mor fjernet fysisk barna fra tante og ringe akuttpsykiatrisk når hun forsto hvor ille det var stilt... 

Nå vet ikke jeg om Lindsey hadde psykose eller depresjon, men hele saken er jo helt tragisk. Her har det jo feilet på flere plan. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Kygos skrev (På 23.8.2026 den 1.55):

Hvis mannen skal tillegges noe skyld i dette, så må kvinner generelt fratas mange av sine rettigheter, slik at en mann vil kunne ta det ansvaret mange i denne saken vil gi han. Hvis mannen virkelig skal ha et ansvar må han også gis autoritet til å bestemme over og kontrollere kvinnen. For eksempel bestemme at hun ikke får være med sine egne barn. Bestemme at hun må legge seg inn på sykehus. Kontrollere og bestemme interaksjon mellom mor og barn. Men jeg tror ikke noen ønsker seg en slik ordning. Men det måtte blitt sånn om ansvaret for kvinnens handlinger skulle legges på mannen juridisk, helt eller delvis. 

Det her blir jo litt rart skrevet. 

Mannen, som visste at kona var så syk, kunne jo rett og slett bare bestemt at han ikke ville etterlate henne alene med barna. Det kan man, som forelder. Med mindre jeg er på jobb, bestemmer jeg fint selv om jeg vil etterlate barna mine alene med min mann. Ingen trenger ta fra han rettigheter eller autonomi for at jeg skal gjøre det. Jeg trenger ikke kontrollere ham heller. 

Som forelder har man jo et ansvar hvor man etterlater sine barn. 

Jeg hadde i hver fall ikke etterlatt mine barn alene med en alvorlig deprimert person, og spesielt ikke med en person som har påvist psykose og som er i akuttbehandling for det. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
Blyana skrev (På 21.8.2026 den 21.25):

Skyldig er hun jo uansett, hvis hun har drept barna. Det er jo en grunn til at man blir dømt til tvungen psykisk helsevern i slike tilfeller. 

• Nyttig 1
Skrevet
venus_ skrev (På 19.8.2026 den 17.31):

Jeg følger The Prosecutors Podcast sine episoder hvor de løpende dekker hver dag i retten - og der får man heldigvis en litt mer korrekt og edruelig  oppsummering og kommentar på selve saken og ikke bare alle sinnssyke konspirasjonsteorier og click-baits rundt. Man får vite hva som faktisk ble sagt av hvem, hvorfor visse ting blir ført som bevis og evt utelatt, hva de ulike sidene prøver å poengtere med hva de gjør osv + en forklaring på det rettslige ikke minst. Jeg har fulgt den podcasten i åresvis, ikke bare for dere true crime dekning, men også den andre podcasten de har som heter Legal Briefs, som er superinteressant når det kommer til det amerikanske rettssystemet og hvordan det fungerer. Jeg er selv jurist og syns sånt er veldig spennende og liker å «nerde» ut med jussgreier. Det kan lønne seg å faktisk sette seg inn i rettergangsreglene for å forstå hva som skjer i sånne saker, og hvorfor utfallet ofte blir som det blir - for mange av de kommentarene og innlegg/poster på SoMe jeg ser om denne saken er helt hinsides. Skjønner at mange vil hause det opp og gjerne finne et forklaring på hva som skjedde, annet enn at en mor tok livet av sine barn…men når man begynner å beskylde faren for en hel dekkoperasjon og konspirasjoner opp og i mente, da må jeg bare slutte å lese…for det er jo bare bullshit, og forsvaret har heller ikke fremmet en slik teori i det hele tatt. Hun har selv sagt at hun gjorde det, det er ikke noe tvil om - det er ikke det rettssaken skal avgjøre. Om hun, etter loven i Massachusetts er strafferettslig ansvarlig eller ikke er det juryen skal avgjøre. Jeg har også vanskelig å forstå og se for meg en mor som med vite og vilje dreper sine barn, og at hun led av fødselsdepresjon er det vel ingen som bestrider - MEN om hun led av psykose er jeg mer tvilsom til. Hun påstår hun hørte en stemme som sa hun skulle gjøre dette - noe. Hun aldri hadde nevnt tidligere og som hun heller ikke hevder hun hadde hørt før. Hun fikk mannen ut av huset på ærender så hun kunne være alene med barna og måter hun drepte dem på tok tid, det var ikke noe som skjedde i et øyeblikks psykose. Jeg klarer ikke se at hun ikke har forstått at det hun gjorde var galt når hun gjorde det, at hun var psykotisk - jeg har fremdeles ikke hørt noe som overbeviser meg om det og om annet enn at hun led av alvorlig fødselsdepresjon og av den grunn prøvde å ta sitt eget liv og tok livet at barna. Om fødselsdepresjon blir godt nok fulgt opp og behandlet i USA er en helt egen diskusjon og påvirker ikke skyldspørsmålet over hodet. Heldigvis vil de som lider av fødselsdepresjon som regel ikke ta livet av barna sine, eller i det hele tatt vurdere noe sånt - Men flott at det kommer på agendaen, men spørs om det egentlig vil føre til noen store forbedringer uansett. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
venus_ skrev (På 19.8.2026 den 17.31):

Kan følge rettssaken live på TikTok. Det er mange rare teorier man kan rote seg borti så man må være skeptisk men å se det live og klipp av rettssaken som blir vist opp mot hverandre er jo det mest troverdige uten andres synsing og meninger involvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...