AnonymBruker Skrevet 17. august #101 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du bruker feil begrep. Det er ikke ad hominem, det er kildekritikk. Anonymkode: e0115...68a Å fokusere på hvem som presenterer kilden istedenfor å komme med motargumenter er ad hominem Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 17. august #102 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 19.01): De er bevis. At ateister benekter fakta og vitenskapen overrasker ikke Jeg har allerede postet lenkene tidligere i tråden. De kan bla tilbake og finne de selv Anonymkode: 08eaf...0c2 De linkene er ikke verdt skoene. Anonymkode: 08a4f...7d2 1
Coachshinny Skrevet 17. august #103 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 19.46): Etter vi dør? Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden. Anonymkode: 6be0f...b08 Nei så absolutt ikke. 1
debatant Skrevet 17. august #104 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 19.46): Etter vi dør? Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden. Anonymkode: 6be0f...b08 Verdens mest solgte bok sier noe annet. Hva er din kilde?
AnonymBruker Skrevet 17. august #105 Skrevet 17. august Himmel og helvete er mer som et nytt liv på jorden. I tidligere utgaver av bibelen var det nevnt om gjenfødelse og reinkarnasjon tror jeg. Her på jorda får noen et liv som kan sees på som et helvete (et dårlig liv), mens andre får et liv som kan sees ut som himmel (et bra liv). I etterlivet er det en verden: Åndeverden. Der er det ulike "rom" og du havner på den frekvensen du er på. I åndeverden er alt mye mer basert på frekvenser. Alt du ikke fikk gjort her på jorda, kan du gjøre i åndeverden. Anonymkode: bb627...fd1
AnonymBruker Skrevet 17. august #106 Skrevet 17. august Tror ikke på det med helvete, for når vi dør slipper alle inn i dødsriket som eneste plass for sjelene våre. Gud er god og TILGIR alle som har gjort noe galt uansett 🤗🥰 Anonymkode: d5d61...074
AnonymBruker Skrevet 17. august #107 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Å fokusere på hvem som presenterer kilden istedenfor å komme med motargumenter er ad hominem Anonymkode: 08eaf...0c2 Du forstår ikke begrepet kildekritikk? Anonymkode: e0115...68a 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #108 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke på det med helvete, for når vi dør slipper alle inn i dødsriket som eneste plass for sjelene våre. Gud er god og TILGIR alle som har gjort noe galt uansett 🤗🥰 Anonymkode: d5d61...074 Ja en "gud" tilgir alle som har gjort galt, men det betyr ikke at det er helt uten konsekvenser. Det kan ha ringvirkninger for et neste liv som er karma. Karma er ingen straff, men det som blir av ringvirkninger for det gale en har gjort, blir en lærdom for å gjøre deg mer empatisk og snillere og mye mer bevisst så ikke gale ting gjentas. Anonymkode: bb627...fd1
AnonymBruker Skrevet 17. august #109 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror ikke på det med helvete, for når vi dør slipper alle inn i dødsriket som eneste plass for sjelene våre. Gud er god og TILGIR alle som har gjort noe galt uansett 🤗🥰 Anonymkode: d5d61...074 I Guds øyne er det ingenting som er galt. Begrepet galt og rett er også menneskeskapt. Gud - hvis det nå finnes en Gud - elsker barna sine, alle mennesker, betingelsesløst - det betyr faktisk at han elsker alle mennesker uansett hva de gjør. For Gud så er det ikke noe å tilgi. Jeg tror på en Gud som elsker betingelsesløst. Uansett hva du gjør så er du elsket. Og Gud ville ikke straffet noen med verken ild eller svovel. Jeg tror på en form for Gud, men jeg tror ikke på Bibelen. At den er verdens mest solgte bok betyr ingenting for sannhetsgehalten. Anonymkode: 4c668...53e
AnonymBruker Skrevet 17. august #110 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): I Guds øyne er det ingenting som er galt. Begrepet galt og rett er også menneskeskapt. Gud - hvis det nå finnes en Gud - elsker barna sine, alle mennesker, betingelsesløst - det betyr faktisk at han elsker alle mennesker uansett hva de gjør. For Gud så er det ikke noe å tilgi. Jeg tror på en Gud som elsker betingelsesløst. Uansett hva du gjør så er du elsket. Og Gud ville ikke straffet noen med verken ild eller svovel. Jeg tror på en form for Gud, men jeg tror ikke på Bibelen. At den er verdens mest solgte bok betyr ingenting for sannhetsgehalten. Anonymkode: 4c668...53e Jeg tror at f.ex. det å myrde folk og misbruke folk seksuelt, samt å torturere folk kanskje er litt galt i Gud's øyne....? Anonymkode: 45731...285 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #111 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2026 den 5.42): Å fokusere på hvem som presenterer kilden istedenfor å komme med motargumenter er ad hominem Anonymkode: 08eaf...0c2 Men hvordan forklarer du at det ikke er førsteside stoff og at ChatGPT som har tilgang til internett ikke finner vitenskapen du snakker om? Og hvordan klarte de å bevise at Gud eksisterer når vi ikke kan se eller ta på han? og samme med himmel og helvete? De har gjort forsøk med pasienter på sykehus som har vært død og blitt vekket opp igjen, men de klarte ikke å komme frem til noe. Det er eneste vitenskapelige forsøkene jeg vet om. Anonymkode: a6e5a...1da 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #112 Skrevet 18. august K.B. skrev (På 16.8.2026 den 16.20): Evigheten er generelt et konsept religion sliter med. Akkurat som tortur for evig er ganske ekstremt, tenk deg å være sammen med svigermor, ekskona di eller han kjipe sjefen i himmelen for evigheten, høres like mye ut som tortur det.. For meg så illustrerer dette bare hvor lite gjennomtenkt dette var av de som kom opp med disse konseptene Du ser for deg en veldig trang og liten himmel forstår jeg. 😂😂 Anonymkode: a6e5a...1da 1
K.B. Skrevet 18. august #113 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du ser for deg en veldig trang og liten himmel forstår jeg. 😂😂 Anonymkode: a6e5a...1da Jeg ser at også du ikke forstår konseptet om evigheten..
AnonymBruker Skrevet 20. august #114 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2026 den 10.16): De linkene er ikke verdt skoene. Anonymkode: 08a4f...7d2 Du benekter vitenskap og fakta. Det overrasker ikke Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 20. august #115 Skrevet 20. august Lurer noen på dette, på ordentlig? Finnes det enda mange indoktrinerte mennesker i vårt akademiske land? Anonymkode: 86eb1...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #116 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du benekter vitenskap og fakta. Det overrasker ikke Anonymkode: 08eaf...0c2 Har ikke sett noe til vitenskap og fakta her. Det overrasker heller ikke. Anonymkode: 08a4f...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #117 Skrevet 20. august debatant skrev (På 17.8.2026 den 15.32): Verdens mest solgte bok sier noe annet. Hva er din kilde? Blir ikke mer sann av den grunn. Koranen er pr. i dag den nest mest solgte boken og vil trolig gå forbi Bibelen om noen ti år. Maos lille røde er for øvrig på 3. plass. Anonymkode: 5e144...6a7 2
debatant Skrevet 20. august #118 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Blir ikke mer sann av den grunn. Koranen er pr. i dag den nest mest solgte boken og vil trolig gå forbi Bibelen om noen ti år. Maos lille røde er for øvrig på 3. plass. Anonymkode: 5e144...6a7 Jeg ba om din kilde. Finnes den?
debatant Skrevet 24. august #120 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 21.18): Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv Anonymkode: 08eaf...0c2 Og moderne vitenskap ble til av bibeltroene, personer som Newton, Maxwell, Galileo og Mendel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå