Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du bruker feil begrep. Det er ikke ad hominem, det er kildekritikk.

Anonymkode: e0115...68a

Å fokusere på hvem som presenterer kilden istedenfor å komme med motargumenter er ad hominem

Anonymkode: 08eaf...0c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 19.01):

De er bevis. At ateister benekter fakta og vitenskapen overrasker ikke

Jeg har allerede postet lenkene tidligere i tråden. De kan bla tilbake og finne de selv

De linkene er ikke verdt skoene.

Anonymkode: 08a4f...7d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 19.46):

Etter vi dør?

Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden.

Anonymkode: 6be0f...b08

Nei så absolutt ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 19.46):

Etter vi dør?

Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden.

Anonymkode: 6be0f...b08

Verdens mest solgte bok sier noe annet. Hva er din kilde?

AnonymBruker
Skrevet

Himmel og helvete er mer som et nytt liv på jorden. I tidligere utgaver av bibelen var det nevnt om gjenfødelse og reinkarnasjon tror jeg.

Her på jorda får noen et liv som kan sees på som et helvete (et dårlig liv), mens andre får et liv som kan sees ut som himmel (et bra liv).

I etterlivet er det en verden: Åndeverden. Der er det ulike "rom" og du havner på den frekvensen du er på. I åndeverden er alt mye mer basert på frekvenser. Alt du ikke fikk gjort her på jorda, kan du gjøre i åndeverden.

Anonymkode: bb627...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på det med helvete, for når vi dør slipper alle inn i dødsriket som eneste plass for sjelene våre. Gud er god og TILGIR alle som har gjort noe galt uansett 🤗🥰

Anonymkode: d5d61...074

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å fokusere på hvem som presenterer kilden istedenfor å komme med motargumenter er ad hominem

Du forstår ikke begrepet kildekritikk?

Anonymkode: e0115...68a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke på det med helvete, for når vi dør slipper alle inn i dødsriket som eneste plass for sjelene våre. Gud er god og TILGIR alle som har gjort noe galt uansett 🤗🥰

Ja en "gud" tilgir alle som har gjort galt, men det betyr ikke at det er helt uten konsekvenser. Det kan ha ringvirkninger for et neste liv som er karma. Karma er ingen straff, men det som blir av ringvirkninger for det gale en har gjort, blir en lærdom for å gjøre deg mer empatisk og snillere og mye mer bevisst så ikke gale ting gjentas.

Anonymkode: bb627...fd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I Guds øyne er det ingenting som er galt. Begrepet galt og rett er også menneskeskapt. Gud - hvis det nå finnes en Gud - elsker barna sine, alle mennesker, betingelsesløst - det betyr faktisk at han elsker alle mennesker uansett hva de gjør. For Gud så er det ikke noe å tilgi. 

Jeg tror på en Gud som elsker betingelsesløst. Uansett hva du gjør så er du elsket. Og Gud ville ikke straffet noen med verken ild eller svovel. 

Jeg tror på en form for Gud, men jeg tror ikke på Bibelen. At den er verdens mest solgte bok betyr ingenting for sannhetsgehalten.

Anonymkode: 4c668...53e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Guds øyne er det ingenting som er galt. Begrepet galt og rett er også menneskeskapt. Gud - hvis det nå finnes en Gud - elsker barna sine, alle mennesker, betingelsesløst - det betyr faktisk at han elsker alle mennesker uansett hva de gjør. For Gud så er det ikke noe å tilgi. 

Jeg tror på en Gud som elsker betingelsesløst. Uansett hva du gjør så er du elsket. Og Gud ville ikke straffet noen med verken ild eller svovel. 

Jeg tror på en form for Gud, men jeg tror ikke på Bibelen. At den er verdens mest solgte bok betyr ingenting for sannhetsgehalten.

Anonymkode: 4c668...53e

Jeg tror at f.ex. det å myrde folk og misbruke folk seksuelt, samt å torturere folk kanskje er litt galt i Gud's øyne....?

Anonymkode: 45731...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2026 den 5.42):

Men hvordan forklarer du at det ikke er førsteside stoff og at ChatGPT som har tilgang til internett ikke finner vitenskapen du snakker om?

Og hvordan klarte de å bevise at Gud eksisterer når vi ikke kan se eller ta på han? og samme med himmel og helvete?

De har gjort forsøk med pasienter på sykehus som har vært død og blitt vekket opp igjen, men de klarte ikke å komme frem til noe. Det er eneste vitenskapelige forsøkene jeg vet om.

Anonymkode: a6e5a...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (På 16.8.2026 den 16.20):

Evigheten er generelt et konsept religion sliter med. Akkurat som tortur for evig er ganske ekstremt, tenk deg å være sammen med svigermor, ekskona di eller han kjipe sjefen i himmelen for evigheten, høres like mye ut som tortur det.. 
For meg så illustrerer dette bare hvor lite gjennomtenkt dette var av de som kom opp med disse konseptene

Du ser for deg en veldig trang og liten himmel forstår jeg. 😂😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ser for deg en veldig trang og liten himmel forstår jeg. 😂😂

Jeg ser at også du ikke forstår konseptet om evigheten..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2026 den 10.16):

De linkene er ikke verdt skoene.

Du benekter vitenskap og fakta. Det overrasker ikke

AnonymBruker
Skrevet

Lurer noen på dette, på ordentlig?

Finnes det enda mange indoktrinerte mennesker i vårt akademiske land?

Anonymkode: 86eb1...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du benekter vitenskap og fakta. Det overrasker ikke

Har ikke sett noe til vitenskap og fakta her. Det overrasker heller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
debatant skrev (På 17.8.2026 den 15.32):

Verdens mest solgte bok sier noe annet. Hva er din kilde?

Blir ikke mer sann av den grunn. Koranen er pr. i dag den nest mest solgte boken og vil trolig gå forbi Bibelen om noen ti år. Maos lille røde er for øvrig på 3. plass.

Anonymkode: 5e144...6a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Blir ikke mer sann av den grunn. Koranen er pr. i dag den nest mest solgte boken og vil trolig gå forbi Bibelen om noen ti år. Maos lille røde er for øvrig på 3. plass.

Anonymkode: 5e144...6a7

Jeg ba om din kilde. Finnes den?

Skrevet

Nei helvete er i så fall her på kloden vår. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 21.18):

Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv

Og moderne vitenskap ble til av bibeltroene, personer som Newton, Maxwell, Galileo og Mendel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...