AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv Anonymkode: 08eaf...0c2 Er det du som alltid skriver at gud er bekreftet av vitenskapen, og det eneste du kan henvise til er en eller annen predikant fra USA som har laget sin egen "forskning" om dette? Ifølge bibelen så er vel jorda rundt 6.000 år, mens ordentlig forskning viser at den er flere tusen milliarder år. Bare for å ta et eksempel på forskjellen mellom religion og vitenskap. Anonymkode: 52b90...5b0 3 1
frenchygirl Skrevet 22 timer siden #22 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det du som alltid skriver at gud er bekreftet av vitenskapen, og det eneste du kan henvise til er en eller annen predikant fra USA som har laget sin egen "forskning" om dette? Ifølge bibelen så er vel jorda rundt 6.000 år, mens ordentlig forskning viser at den er flere tusen milliarder år. Bare for å ta et eksempel på forskjellen mellom religion og vitenskap. Anonymkode: 52b90...5b0 Skulle ikke være anonym på denne.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Skrevet 21 timer siden Nei. Det finnes den andre siden, men ikke alle vil der. Er du troende og vil der, så tror jeg du kommer dit. Sjelen blir av og til igjen på jorden. H finnes ikke. Anonymkode: d54a8...617
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Skrevet 21 timer siden Har jeg lov å si at jeg håper det finnes? Det er resevert en helt spesiell plass der for noen mennesker. Anonymkode: c3c12...cea
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #25 Skrevet 16 timer siden frenchygirl skrev (6 timer siden): bibelen er ikke vitenskap, det er en innsamling av vandrehistorier, akkurat slik som Asbjørnsen og Moes eventyr, og Brødrene Grimms eventyr. Bibelen og Guds eksistens er bevist av vitenskapen, at ateister ikke vet dette selv etter at dere har fått postet bevis overrasker ikke. Om kristendommen plager dere sånn kan dere flytte vet du, dere får sikkert asyl i ateistland som Kina eller Nord-Korea, bare husk på at de ikke har NAV der AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bibelen er skrevet av mennesker. Kanskje de hadde vrangforestillinger? Anonymkode: 6be0f...b08 Niks, Bibelen er Guds ord Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det du som alltid skriver at gud er bekreftet av vitenskapen, og det eneste du kan henvise til er en eller annen predikant fra USA som har laget sin egen "forskning" om dette? Ifølge bibelen så er vel jorda rundt 6.000 år, mens ordentlig forskning viser at den er flere tusen milliarder år. Bare for å ta et eksempel på forskjellen mellom religion og vitenskap. Anonymkode: 52b90...5b0 Dette er forskning gjort av anerkjente universiteter, ikke av predikanteer Anonymkode: 08eaf...0c2
Cerx Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Begge deler finnes, les vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 Lol.
Cerx Skrevet 16 timer siden #28 Skrevet 16 timer siden frenchygirl skrev (6 timer siden): bibelen er ikke vitenskap, det er en innsamling av vandrehistorier, akkurat slik som Asbjørnsen og Moes eventyr, og Brødrene Grimms eventyr. Ja. Nesten ufattelig for meg at noen i det hele tatt kan tro på slikt. Tror det dypest sett det handler om at de fleste mennesker er livredde for at de aldri skal få se deres kjære igjen. Da er det greit å ha en livsløgn. Forståelig, men for meg likevel uforståelig. Jeg er en mor og elsker barnet mitt over alt på jord, men å lulle meg inn i en fantasi om at vi skal «se hverandre igjen» etter døden, da skulle jeg hatt bra tunnelsyn. Har vokst opp i et til dels kristent miljø, men skjønte allerede på søndagsskolen at her var det noe muffens. For meg er det ganske fascinerende at dette er noe voksne folk i opplyste Norge vier livet sitt til. 5 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Skrevet 15 timer siden Cerx skrev (25 minutter siden): Lol. Det er fakta: https://www.cslewisinstitute.org/resources/what-scientific-proof-do-we-have-that-there-is-a-god/ https://www.ucg.org/learn/beyond-today-magazine/beyond-today-magazine-november-december-2021/seven-scientific-proofs-god https://www.catholic.com/audio/sp/how-science-proves-gods-existence Cerx skrev (16 minutter siden): Ja. Nesten ufattelig for meg at noen i det hele tatt kan tro på slikt. Tror det dypest sett det handler om at de fleste mennesker er livredde for at de aldri skal få se deres kjære igjen. Da er det greit å ha en livsløgn. Forståelig, men for meg likevel uforståelig. Jeg er en mor og elsker barnet mitt over alt på jord, men å lulle meg inn i en fantasi om at vi skal «se hverandre igjen» etter døden, da skulle jeg hatt bra tunnelsyn. Har vokst opp i et til dels kristent miljø, men skjønte allerede på søndagsskolen at her var det noe muffens. For meg er det ganske fascinerende at dette er noe voksne folk i opplyste Norge vier livet sitt til. Det er bare å flytte fra vårt kristne land om kristendommen plager deg sånn. Ateistiske Kina eller Nord-Korea gir deg sikkert asyl, bare husk å si fra deg trygda fra NAV før du reiser Anonymkode: 08eaf...0c2
Cerx Skrevet 15 timer siden #30 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er fakta: https://www.cslewisinstitute.org/resources/what-scientific-proof-do-we-have-that-there-is-a-god/ https://www.ucg.org/learn/beyond-today-magazine/beyond-today-magazine-november-december-2021/seven-scientific-proofs-god https://www.catholic.com/audio/sp/how-science-proves-gods-existence Det er bare å flytte fra vårt kristne land om kristendommen plager deg sånn. Ateistiske Kina eller Nord-Korea gir deg sikkert asyl, bare husk å si fra deg trygda fra NAV før du reiser Anonymkode: 08eaf...0c2 Ja, dette er jo nøytrale kilder. Som at jeg skulle kommet med linker fra ateistforbundet og agnostikerforbundet. Du høres hissig ut. Har aldri uttalt at dette plager meg. Og å flytte fra et av verdens mest sekulære og beste land å bo i er noe jeg har null, nada og niks planer om å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #31 Skrevet 15 timer siden Cerx skrev (46 minutter siden): Ja, dette er jo nøytrale kilder. Som at jeg skulle kommet med linker fra ateistforbundet og agnostikerforbundet. Du høres hissig ut. Har aldri uttalt at dette plager meg. Og å flytte fra et av verdens mest sekulære og beste land å bo i er noe jeg har null, nada og niks planer om å gjøre. Kildene er forskning fra anerkjente universiteter Kina og Nord-Korea er sekulære, det er ikke Norge med vår grunnlovsfestede kristne kulturarv, folkekirke og en konge som bekjenner seg til den lutherske troen. Må være bedre for dere som hater vår kultur og tro sånn å flytte Anonymkode: 08eaf...0c2
frenchygirl Skrevet 10 timer siden #32 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bibelen og Guds eksistens er bevist av vitenskapen, at ateister ikke vet dette selv etter at dere har fått postet bevis overrasker ikke. Om kristendommen plager dere sånn kan dere flytte vet du, dere får sikkert asyl i ateistland som Kina eller Nord-Korea, bare husk på at de ikke har NAV der Det finnes ikke et fnugg av bevis for at dette er ekte. Finnes kun inni hodet til enkelte mennesker . Kristendommen er skrevet av menn for menn for å undertrykke kvinner og homofile. Det er nok du selv som blir nødt til å flytte hvis du ikke fikser å være en del av en minoritet i eget land. Vi bor i et opplyst land der likestilling er viktig, hvor det ikke er plass til religion som styringsform. 2
frenchygirl Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden Cerx skrev (5 timer siden): Ja. Nesten ufattelig for meg at noen i det hele tatt kan tro på slikt. Tror det dypest sett det handler om at de fleste mennesker er livredde for at de aldri skal få se deres kjære igjen. Da er det greit å ha en livsløgn. Forståelig, men for meg likevel uforståelig. Jeg er en mor og elsker barnet mitt over alt på jord, men å lulle meg inn i en fantasi om at vi skal «se hverandre igjen» etter døden, da skulle jeg hatt bra tunnelsyn. Har vokst opp i et til dels kristent miljø, men skjønte allerede på søndagsskolen at her var det noe muffens. For meg er det ganske fascinerende at dette er noe voksne folk i opplyste Norge vier livet sitt til. Alle mennesker blir født som ateister. Så er det noen som dessverre blir født inn i hjem som indoktrinerer dem til å tro på ulike religioner. Det burde være forbudt frem til hjernen er ferdig utviklet. (Rundt 25 år). Religiøse vrangforestillinger og psykoser har forøvrig klare likhetstrekk. https://www.forskning.no/religion-psykiske-lidelser/hallusinasjoner-eller-andelige-opplevelser/395074 "Religiøse åpenbaringer og psykotiske hallusinasjoner er noen ganger til forveksling like. – Forestillingene kan ligne. Det er vanskelig å skille ut det som bidrar til sykdommen, sier psykiater Hilde Hanevik. "
Summer Breeze Skrevet 9 timer siden #34 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bibelen og Guds eksistens er bevist av vitenskapen, at ateister ikke vet dette selv etter at dere har fått postet bevis overrasker ikke. Om kristendommen plager dere sånn kan dere flytte vet du, dere får sikkert asyl i ateistland som Kina eller Nord-Korea, bare husk på at de ikke har NAV der Niks, Bibelen er Guds ord Anonymkode: 08eaf...0c2 Er det Guds ord at kvinner skal tie i forsamlinger? 3
Summer Breeze Skrevet 9 timer siden #35 Skrevet 9 timer siden frenchygirl skrev (49 minutter siden): Alle mennesker blir født som ateister. Så er det noen som dessverre blir født inn i hjem som indoktrinerer dem til å tro på ulike religioner. Det burde være forbudt frem til hjernen er ferdig utviklet. (Rundt 25 år). Religiøse vrangforestillinger og psykoser har forøvrig klare likhetstrekk. https://www.forskning.no/religion-psykiske-lidelser/hallusinasjoner-eller-andelige-opplevelser/395074 "Religiøse åpenbaringer og psykotiske hallusinasjoner er noen ganger til forveksling like. – Forestillingene kan ligne. Det er vanskelig å skille ut det som bidrar til sykdommen, sier psykiater Hilde Hanevik. " Ingen er født ateister. Ateisme er et trossystem, man er ikke født med et trossystem. 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #36 Skrevet 9 timer siden Jeg døde og var innom helvete før jeg klarte å komme meg til himmelen. Helvete er en plass der Gud har sitt fravær. Det er ikke en plass du vil være og det er ikke en plass Gud sender noen eller ønsker at noen skal være. De eneste som ønsker at du skal være i helvete er de som liker å torturere sjeler. Så det prestene forteller i kirkene er feil og får folk som bare kunne gått inn i himmelen til å frykte Gud og ikke tørre. Dette er ikke det Gud ønsker. Det er helt imot hva Gud ønsker for oss. Anonymkode: a6e5a...1da 1
Ibot Skrevet 9 timer siden #37 Skrevet 9 timer siden Helvete finnes nok like lite som himmelriket. Jeg håper dog på et liv etter døden hvor man treffer hverandre igjen, men da i en annen form. Kanskje bare energi, en tanke eller luft. Kanskje vi bare føler at vi er sammen med noen vi kjente før og var glad i… Det er INGEN som kan si sikkert hva som skjer etter at vi er død, men vi kan tro og mene oss i hjel om vi vil.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #38 Skrevet 9 timer siden Jeg håper det så de pedo haver der. Anonymkode: 64cf9...efa
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #39 Skrevet 9 timer siden Summer Breeze skrev (15 timer siden): Nei selvsagt ikke. Det er diktet opp fra litt her og litt der i Bibelen, slik at man fikk noe som motiverte folk til å betale tiende til kirka. Også å tolerere helvetet de må oppleve gjennom troen. Gjør dette ellers venter verre. Anonymkode: b1fb1...f50 2
frenchygirl Skrevet 9 timer siden #40 Skrevet 9 timer siden Summer Breeze skrev (29 minutter siden): Ingen er født ateister. Ateisme er et trossystem, man er ikke født med et trossystem. Ateisme er fravær av tro, ikke et trossystem, så alle blir født uten tro, altså ateisme. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå