AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Etter vi dør? Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden. Anonymkode: 6be0f...b08 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Beklager skrivefeil i HI. Gikk litt fort i svingen. Anonymkode: 6be0f...b08
Summer Breeze Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Nei selvsagt ikke. Det er diktet opp fra litt her og litt der i Bibelen, slik at man fikk noe som motiverte folk til å betale tiende til kirka. 4 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Nei Ikke «hinmelriket» heller Anonymkode: 81c31...813 4 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Like sannsynlig som at himmelen finnes, altså absolutt ikke. Anonymkode: c5108...6d5 4 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter vi dør? Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden.Anonymkode: 6be0f...b08 Hvorvidt det er for evig tid eller om det er en slags mellomstasjon slik katolikkene tror er det uenighet om, men at helvete finnes og at det er der ikke-troende havner er det enighet om. Moral innebærer konsekvenser av dårlige valg, og det er derfor helvete, som er fravær av Gud, finnes. Anonymkode: 08eaf...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Ikke «hinmelriket» heller Anonymkode: 81c31...813 Begge deler finnes, les vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden Summer Breeze skrev (1 time siden): Nei selvsagt ikke. Det er diktet opp fra litt her og litt der i Bibelen, slik at man fikk noe som motiverte folk til å betale tiende til kirka. Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv Anonymkode: 08eaf...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Jeg tror helvete finnes i den grad man tror på det. Jeg tror ikke på himmelen eller helvete så for meg så finnes ikke helvete når jeg dør heller. Jeg skjønner ikke hvordan kristne kan tro på en gud som straffer de menneskene som han visstnok elsker uten betingelser, med evig ild hvis de sier "faen" eller gjør noe galt ut i fra hva som bibelen - eller kirken - mener er galt. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorvidt det er for evig tid eller om det er en slags mellomstasjon slik katolikkene tror er det uenighet om, men at helvete finnes og at det er der ikke-troende havner er det enighet om. Moral innebærer konsekvenser av dårlige valg, og det er derfor helvete, som er fravær av Gud, finnes. Anonymkode: 08eaf...0c2 Hvem er det som er enige om det? Anonymkode: 4c668...53e 2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden Vi er i ferd med å lage det selv, bare å se på alle brannene rundt omkring. Anonymkode: 6d988...b2d 3
frenchygirl Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Begge deler finnes, les vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 bibelen er ikke vitenskap, det er en innsamling av vandrehistorier, akkurat slik som Asbjørnsen og Moes eventyr, og Brødrene Grimms eventyr. 8 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter vi dør? Jeg tenker nei. Mitt argument: hvis Gud har med moral å gjøre, så er ikke han straffesystem så svart hvitt der man enten kommer til himmel og helvete for EVIG tid, etter å ha levd bare noen tiår på jorden. Anonymkode: 6be0f...b08 Helvete er noe man velger selv, man kan ikke skylde på hverken Gud eller noen andre. Anonymkode: 4e685...461 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Nei det er ikke noe helvete etter vi dør. Om Gud finnes eller ikke, tør jeg ikke svare på. Men om det finnes et helvete? Jeg lover: NEI Hilsen ei som har lest bibelen 4-5 ganger. (Tvang i oppvekst) Anonymkode: d6879...6a4 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Veldig usannsynlig…. Det er jo null logikk i det. Anonymkode: bcd09...fab 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Tror det er mer gøy i helvete enn i himmelen. Anonymkode: 8b92f...15f
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Til dere som ikke tror. Spør dere selv dette: tror dere dette livet på jorden er helt uten mål og mening? Anonymkode: 7d001...496
Summer Breeze Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv Anonymkode: 08eaf...0c2 Og hvor sa jeg at det er diktet opp? Jeg sa Helvete er diktet opp ut fra små biter av Bibelen. Det finnes ikke et sted som heter Helvete der du kommer etter døden om du ikke bekjenner deg til Kristendommen i Bibelen. Endret 16 timer siden av Summer Breeze
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Du kommer sikkert til å havne i helvete pga dette synet! Anonymkode: 73388...f84
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kommer sikkert til å havne i helvete pga dette synet! Anonymkode: 73388...f84 Wow - hva med deg da? Som sier sånt til folk? Anonymkode: 6be0f...b08 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bibelen er Guds ord og bekreftet av vitenskapen, ingenting av det er diktet opp, imotsetning til fantasiene til ateistene om dinosaurer, big bang og annet tøv Anonymkode: 08eaf...0c2 Bibelen er skrevet av mennesker. Kanskje de hadde vrangforestillinger? Anonymkode: 6be0f...b08 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå