AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #61 Skrevet 4 timer siden frenchygirl skrev (7 timer siden): Det finnes ikke et fnugg av bevis for at dette er ekte. Finnes kun inni hodet til enkelte mennesker . Kristendommen er skrevet av menn for menn for å undertrykke kvinner og homofile. Det er nok du selv som blir nødt til å flytte hvis du ikke fikser å være en del av en minoritet i eget land. Vi bor i et opplyst land der likestilling er viktig, hvor det ikke er plass til religion som styringsform. Se kildene jeg postet, det er bare noen av bevisene på at kristendommen og Guds eksistens er vitenskaplig bevist. Liker du det ikke får du flytte fra vårt grunnlovsfestede kristne land Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #62 Skrevet 4 timer siden frenchygirl skrev (6 timer siden): Ateisme er fravær av tro, ikke et trossystem, så alle blir født uten tro, altså ateisme. Feil. Ateisme er et trossystem, man benekter Gud og tror ingenting eksisterer etter døden Anonymkode: 08eaf...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #63 Skrevet 4 timer siden Nei, det er det ikke. Hvor skulle dette helvete befinne seg? Og hvordan kommer man "ned dit"? Det er jo bare sprøyt, funnet på for å skremme folk til lydighet og følge regler. Det er aldri noe som helst bevis i hele menneskehetens historie på at Gud eksisterer og ikke minst; at helvete skulle eksistere på noe vis. Så ikke kom her og fortell sånne skrøner for å prøve og skremme meg til å følge noen regler skrevet i en bok av gamle menn som satt og diktet for to tusen år siden. Anonymkode: 94387...c88 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #64 Skrevet 4 timer siden Helvete finnes ikke, himmelen finnes ikke og gud finnes ikke 😅 Anonymkode: b4a4b...680 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #65 Skrevet 3 timer siden Før brukte man guder osv for å ha en slags forklaring på ting, og man visste ikke mye om hva som var rundt Jorda. Man hadde ikke fly- så man kunne jo tro at det satt en gud der og bestemte. I vikingtiden trodde de jo at tordenvær var «Thor med hammeren» som var sint. Mer organisert religion som kristendom, islam osv ble brukt til å undertrykke kvinner. Men nå så er det rart at folk fremdeles tror på «helvete» osv. Anonymkode: 14f5d...53d 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #66 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helvete finnes ikke, himmelen finnes ikke og gud finnes ikke 😅 Anonymkode: b4a4b...680 Det finnes, og er bevist av vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #67 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Før brukte man guder osv for å ha en slags forklaring på ting, og man visste ikke mye om hva som var rundt Jorda. Man hadde ikke fly- så man kunne jo tro at det satt en gud der og bestemte. I vikingtiden trodde de jo at tordenvær var «Thor med hammeren» som var sint. Mer organisert religion som kristendom, islam osv ble brukt til å undertrykke kvinner. Men nå så er det rart at folk fremdeles tror på «helvete» osv. Anonymkode: 14f5d...53d Kristendommen undertrykket ikke kvinner, tvert imot fikk kvinner økt frihet. Det var derfor så mange kvinner flokket til kristendommen. I verden er 80-90% religiøse og forholder seg til vitenskapen som bekrefter det. Ateister er en minoritet, som krymper år for år Anonymkode: 08eaf...0c2
frenchygirl Skrevet 3 timer siden #68 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Se kildene jeg postet, det er bare noen av bevisene på at kristendommen og Guds eksistens er vitenskaplig bevist. Liker du det ikke får du flytte fra vårt grunnlovsfestede kristne land Anonymkode: 08eaf...0c2 Kildene du postet er ikke relevante, og de er ikke bevis for at gud finnes. gud er laget av mennesker, bibelen er skrevet av mennesker. Hvis guds eksistens var vitenskapelig bevisst så hadde det vært så store nyhetsoppslag at det hadde nådd alle førstesidene av aviser i alle land. Du har kanskje noen slike nyhetssaker å vise til, og ikke bare religiøs propaganda? Jeg lever helt fint med å bo i et land som er sekulært, hvor humanisme er grunnlovsfestet. Bare så synd at man ikke fikk fjernet kristendommen helt fra grunnloven da kirke og stat foretok skilsmisse, og vi bestemte at vi ikke skulle ha en statsreligion. Jeg mener at humanisme og kristendom ikke går så godt sammen, da det er elementer i kristendommen som virkelig ikke er humant. Som du kan se av brukernavnet mitt så er det et annet land som er enda mer sekulært enn Norge, som jeg verdsetter høyere. De har t.o.m. grunnlovsfestet retten til abort. Det er noe annet enn hva man kan si om den kvinnefiendtlige boka / religionen. P.s, det er helt vanvittig latterlig å si at hvis man ikke liker det så kan man bare flytte. Hvis man vil ha en "stat" hvor alle mente det samme, så finnes det sikkert religiøse sekter som fungerer slik hvor man kan trives, men t.o.m. der så bryter folk ut, så du vil aldri få et samfunn slik det høres ut som du ønsker, at alle som ikke er enige med deg bare kan flytte. Endret 3 timer siden av frenchygirl spesifisering kristendom/humanisme 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #69 Skrevet 3 timer siden Tipper det er som før man ble født. Nada, ingenting... Anonymkode: 632a3...886 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #70 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det finnes, og er bevist av vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 Dokumenter og linker, takk. Den "forskningen" skulle jeg likt å se. Er den utført av noen dypt religiøse personer som "så" sannheten om helvete? Anonymkode: 94387...c88 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #71 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kristendommen undertrykket ikke kvinner, tvert imot fikk kvinner økt frihet. Det var derfor så mange kvinner flokket til kristendommen. I verden er 80-90% religiøse og forholder seg til vitenskapen som bekrefter det. Ateister er en minoritet, som krymper år for år Anonymkode: 08eaf...0c2 Hvilken planet lever du på? Anonymkode: bc9d6...03c 3 1
Snok1 Skrevet 3 timer siden #72 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Begge deler finnes, les vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 Du klarer ikke å spesifisere det nærmere enn det, nei. 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #73 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det finnes, og er bevist av vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 Haha NEI 😂 Men sånt bibelprat tror jeg absolutt ikke på. Anonymkode: b4a4b...680 1
Summer Breeze Skrevet 3 timer siden #74 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kristendommen undertrykket ikke kvinner, tvert imot fikk kvinner økt frihet. Det var derfor så mange kvinner flokket til kristendommen. I verden er 80-90% religiøse og forholder seg til vitenskapen som bekrefter det. Ateister er en minoritet, som krymper år for år Anonymkode: 08eaf...0c2 Mer frihet enn hva da?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #75 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Begge deler finnes, les vitenskapen Anonymkode: 08eaf...0c2 Jeg skjønner hvorfor dette svaret kom uten noen link😂 Anonymkode: 08a4f...7d2
K.B. Skrevet 3 timer siden #76 Skrevet 3 timer siden Helvete er like mye oppdiktet som himmelen.. At folk lar livene sine styres av tusen år gamle eventyr er for meg helt uforståelig. Du skal være ganske naiv og helt mangle evne til kritisk tenkning for å falle for noe sånt. Helvete som konsept er jo en fin tanke, men når du ser hvor lett du kan unngå å komme til helvete med Bibelens egen logikk, så vanner det jo ut konseptet veldig. Så lenge du angrer og aksepterer Jesus, så er det greit, høres ut som en lav terskel for mennesker som har bidratt til enorm lidelse.. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #77 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er fakta: https://www.cslewisinstitute.org/resources/what-scientific-proof-do-we-have-that-there-is-a-god/ https://www.ucg.org/learn/beyond-today-magazine/beyond-today-magazine-november-december-2021/seven-scientific-proofs-god https://www.catholic.com/audio/sp/how-science-proves-gods-existence Det er bare å flytte fra vårt kristne land om kristendommen plager deg sånn. Ateistiske Kina eller Nord-Korea gir deg sikkert asyl, bare husk å si fra deg trygda fra NAV før du reiser Anonymkode: 08eaf...0c2 Et slikt svar til et medmenneske gir i alle fall ingen bilett til himmelen. Anonymkode: dba3b...12a 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #78 Skrevet 2 timer siden frenchygirl skrev (40 minutter siden): Kildene du postet er ikke relevante, og de er ikke bevis for at gud finnes. gud er laget av mennesker, bibelen er skrevet av mennesker. De er bevis. At ateister benekter fakta og vitenskapen overrasker ikke AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg skjønner hvorfor dette svaret kom uten noen link😂 Anonymkode: 08a4f...7d2 Jeg har allerede postet lenkene tidligere i tråden. De kan bla tilbake og finne de selv Anonymkode: 08eaf...0c2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #79 Skrevet 2 timer siden K.B. skrev (32 minutter siden): Helvete er like mye oppdiktet som himmelen.. At folk lar livene sine styres av tusen år gamle eventyr er for meg helt uforståelig. Du skal være ganske naiv og helt mangle evne til kritisk tenkning for å falle for noe sånt. Helvete som konsept er jo en fin tanke, men når du ser hvor lett du kan unngå å komme til helvete med Bibelens egen logikk, så vanner det jo ut konseptet veldig. Så lenge du angrer og aksepterer Jesus, så er det greit, høres ut som en lav terskel for mennesker som har bidratt til enorm lidelse.. Ingen fortjener evig pine i helvete. Det er ikke en fin tanke. Man lever maks 100 år på kloden. Straffes med evig ild er jo enorm tortur. Gud burde gi en mildere straff isåfall, til de som har gjort mye galt her. Anonymkode: 6be0f...b08
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #80 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Et slikt svar til et medmenneske gir i alle fall ingen bilett til himmelen. Anonymkode: dba3b...12a Når man sprer hat mot vårt kristne land, kultur og tradisjoner må dere regne med å få svar tilbake. Det var ment som er genuint forslag ettersom vedkommende åpenbart ikke hører hjemme i vårt land Anonymkode: 08eaf...0c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå