AnonymBruker Skrevet 19. juli #121 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): det står studiet blir trolig ikke etterfylt i år🥲 vet du om det sto på deg i fjor? Anonymkode: 9fcc1...1e3 Du kan jo søke opp tråden fra i fjor. Jeg husker ikke detaljene da sykepleie ikke er for meg. Anonymkode: 08f6f...421
AnonymBruker Skrevet 19. juli #122 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva tror dere om muligheten til å komme inn på rettsvitenskap bachelor i Hønefoss / USN med ventelisteplass 30? Anonymkode: f0d89...abd Jeg gikk der for noen år siden, og første skoledag, var vi for mange. Da de regner med at noen faller fra. Så tviler på at du kommer inn. Anonymkode: 32e66...f28
AnonymBruker Skrevet 19. juli #123 Skrevet 19. juli Utrolig facinerende å se folk søker seg til studier med høy poengsum for å komme inn så ligger de lant under hva som er kravet, jeg mener når du er på venteliste 50-60-100+, da bør en gå i seg selv og tenke at studiet passer ikke for deg. Vil en inn på et studie så må man jo jobbe for det i forkant og også være litt realistisk Anonymkode: f9b8c...c3e 6 2
Eirigh Skrevet 19. juli #124 Skrevet 19. juli Noen flere her som har søkt de mindre universitetene? Jeg kom inn på INN: Rena for mitt førstevalg. (Ledelse,digi, sikkerhet) Jeg ville litt ut av Oslo for å oppleve noe nytt og likte det de hadde skrevet om studiet. Selv om Rena kanskje ikke er den mest spennende stedet så virker det som godt studiemiljø. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #125 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Utrolig facinerende å se folk søker seg til studier med høy poengsum for å komme inn så ligger de lant under hva som er kravet, jeg mener når du er på venteliste 50-60-100+, da bør en gå i seg selv og tenke at studiet passer ikke for deg. Vil en inn på et studie så må man jo jobbe for det i forkant og også være litt realistisk Anonymkode: f9b8c...c3e For noen studier har kravene økt veldig siden i fjor. Det vet man ikke på forhånd. Anonymkode: f0d89...abd 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #126 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Utrolig facinerende å se folk søker seg til studier med høy poengsum for å komme inn så ligger de lant under hva som er kravet, jeg mener når du er på venteliste 50-60-100+, da bør en gå i seg selv og tenke at studiet passer ikke for deg. Vil en inn på et studie så må man jo jobbe for det i forkant og også være litt realistisk Anonymkode: f9b8c...c3e Oi! Du forstår ikke at studier varierer i popularitet og at poengsummene fluktuerer? Ingen av søkerne er synsk. Det er for mange umulig å vite på forhånd om man har høy nok poengsum. Går du inn her bare for å være negativ og kritisk? Alle som er så langt nede på venteliste skjønner jo at det er nær sagt umulig å komme seg inn i år. De spør hva andre har opplevd ved tidligere inntak. Det er jo selvsagt at de må belage seg på å ta opp fag et år eller velge seg noe annet til neste år. Anonymkode: 0c087...231 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #127 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Utrolig facinerende å se folk søker seg til studier med høy poengsum for å komme inn så ligger de lant under hva som er kravet, jeg mener når du er på venteliste 50-60-100+, da bør en gå i seg selv og tenke at studiet passer ikke for deg. Vil en inn på et studie så må man jo jobbe for det i forkant og også være litt realistisk Anonymkode: f9b8c...c3e Og hva bidrar du med i tråden her mener du? Disse trådene lages hvert år for støtte og spenning og positivitet. Poenggrenser forandrer seg, det er ikke noe mer fascinerende enn det. Anonymkode: 08f6f...421
AnonymBruker Skrevet 19. juli #128 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Små sjanser da det er 100 plasser. Tviler på at en tredjedel av de som har fått plass takker nei. Søkte du kun der? Anonymkode: 3bb8d...bb4 Det gjør du ikke. Står at de ikke etterfyller plassene. Vet en som manglet 0,3 poeng i fjor som ikke kom inn Anonymkode: 17208...88a
AnonymBruker Skrevet 19. juli #129 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Små sjanser da det er 100 plasser. Tviler på at en tredjedel av de som har fått plass takker nei. Søkte du kun der? Anonymkode: 3bb8d...bb4 De overbooker, så mer enn en tredjedel må takle nei. Anonymkode: 5a8b6...319
AnonymBruker Skrevet 19. juli #130 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 18.7.2026 den 7.16): Vernepleie heltid Kjeller: 210 studieplasser, men er på venteliste 130. Årets poeng er 46.4 2: Vernepleie deltid Sandvika (VID): 30 studieplasser, men er på venteliste 119. Årets poeng er 51.7 3: Sykepleie heltid Oslo Met: 580 studieplasser, men er på venteliste 465. Årets poeng er 47.1 4: Barnevern heltid Oslo Met: 190 studieplasser, men er på venteliste 343. Årets poeng er 48.8 5: Sykepleie heltid Oslo Met Kjeller: 200 studieplasser, men er på venteliste 216. Årets poeng er 45.8 HAR JEG NOE SJANSE FOR Å KOMME INN? Anonymkode: 7b5b6...027 Sykepleie kan du gå rett inn på si Mo i Rana og Førde på restetorget. Søk i morgen kl 9. Først til mølla Anonymkode: 17208...88a 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #131 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva tror dere om muligheten til å komme inn på rettsvitenskap bachelor i Hønefoss / USN med ventelisteplass 30? Anonymkode: f0d89...abd Jeg må gå på UiT i stedet 🧑🎓🥹🥲 Anonymkode: 17208...88a
AnonymBruker Skrevet 19. juli #132 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noen studier har kravene økt veldig siden i fjor. Det vet man ikke på forhånd. Anonymkode: f0d89...abd Når du havner på plass 50/60/-100 + så er det ikke pga at kravene har økt, men at du ikke klarer få gode nok karakterer for det du ønsker å studere. Da har man ikke realistisk syn på studier og hva en kan klare. Venteliste plass 1-5 eller noe, men 100 og den ene som skrev plass 236 eller noe. Da er man rett og slett ikke flink nok for den studieretningen en ønsker. Anonymkode: f9b8c...c3e 4 1
frøkenvilikke Skrevet 19. juli #133 Skrevet 19. juli Er på plass 45 selv, desverre. Har bachelorgrad fra før, men kan ikke jobbe i det yrket grunnet helse. Som også gjør at jeg må ta nettbasert og ikke kan flytte på meg, og dermed ikke har mye å velge mellom. Kjipt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli #134 Skrevet 19. juli Eirigh skrev (12 timer siden): Noen flere her som har søkt de mindre universitetene? Jeg kom inn på INN: Rena for mitt førstevalg. (Ledelse,digi, sikkerhet) Jeg ville litt ut av Oslo for å oppleve noe nytt og likte det de hadde skrevet om studiet. Selv om Rena kanskje ikke er den mest spennende stedet så virker det som godt studiemiljø. Det er veldig godt miljø på Rena. Det er en liten plass og du blir fort kjent med folk hvis du vil. Jeg går andre året der, men bor ikke på Rena. Trives veldig godt med miljøet, men går økad ikke ledelse Anonymkode: b8370...044 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:13 #135 Skrevet mandag kl. 07:13 I fjor kom ei venninne på venteliste på sykepleien og sto som nr 50. Hun rykket stadig fremover i køen men det viste seg nok å være grunnet andre takket nei til venteliste. Ikke for at de kom inn. De overbooker på sykepleien i første opptak. I år kom hun inn takket være et årsstudium og nye alderspoeng. Anonymkode: 1dd6f...02d 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:26 #136 Skrevet mandag kl. 07:26 pårørendesøster skrev (11 timer siden): Er på plass 45 selv, desverre. Har bachelorgrad fra før, men kan ikke jobbe i det yrket grunnet helse. Som også gjør at jeg må ta nettbasert og ikke kan flytte på meg, og dermed ikke har mye å velge mellom. Kjipt. Er det ingen studiesteder i nærheten med fagområder du kan jobbe innenfor? Evt kikke på restplasser? Anonymkode: 08f6f...421
frøkenvilikke Skrevet mandag kl. 07:48 #137 Skrevet mandag kl. 07:48 Nei, ikke i mitt område som er deltid. Kombinasjonen nettbasert/deltid er visst ikke så mange av.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:10 #138 Skrevet mandag kl. 11:10 Er det noen som har beveget seg på ventelistene? Anonymkode: 5b866...6c0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:11 #139 Skrevet mandag kl. 12:11 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er det noen som har beveget seg på ventelistene? Anonymkode: 5b866...6c0 Du kommer ikke til p se endring på ventelisten før alle har fått svar, og sannsynligvis ikke før svarfristen går ut. Ro ned. Anonymkode: c909a...4c5 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:23 #140 Skrevet mandag kl. 12:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har beveget seg på ventelistene? Anonymkode: 5b866...6c0 ja gikk 17 til 16😅 Anonymkode: 9fcc1...1e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå