Gå til innhold

Tanker om destinasjonsbryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg, og vi vurderer destinasjonsbryllup. Vi har tilknytning til plassen fra tidligere. I Spania. 

Jeg tenker mye på gjestene. Vi ser derfor på alle muligheter. Vi har familie fra hele Norge.

Hva tenker dere om destinasjonsbryllup? 

Anonymkode: f6364...a77

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en uting. Dra heller dit på bryllupsreise, ikke ta fra inviterte muligheten til å bestemme hvordan de skal bruke ferien og feriepengene det året. 

Anonym fordi jeg skal være gjest i et destinasjonsbryllup i løpet av de neste årene, og ikke ønsker at brudepar og venner/familie skal vite hvor negativ jeg er til det. Vi hadde egentlig helt andre planer for ferien det året det gjelder, men syntes ikke vi kunne la være å dra i bryllupet. 

Anonymkode: 0b82c...68a

• Liker 35
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg synes også det er en uting. At en del av gjestene må reise til København eller Kirkenes for et bryllup fordi det er der brudeparet holder til/kommer fra er bare sånn det er når man har venner og familie spredt rundt, men å pålegge alle gjestene å reise til Spania eller Italia bare fordi brudeparet synes det er så fint der, føles veldig fort som selvsentrert egoisme. Bryllup er hyggelig, men jeg er ikke så interessert i å bygge ferieplanene mine rundt andres. 

• Liker 32
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere har råd til å betale mat og drikke for gjestene, har mulighet til å sørge for rabattert hotell og denslags så kjør på. Dere bør heller ikke ønsker dere gaver i tillegg til reisepengene gjestene må legge ut for å komme dit, det er mer enn mange vil klare å legge ut for om de ikke må stille med gave i tillegg. 

Anonymkode: f0e50...2cf

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at det er helt opp til brudeparet, men at brudeparet da ikke må forvente at alle kommer. Jeg ville også gitt uttrykk for at da var selve gaven at de kom.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig harry. En ting er hjemlandet/hjemplassen til den ene. Men å forvente at folk bruker så mye penger og bruke av andres ferie synes jeg er navlebeskuende. Gift dere der med forlovere, og ha festen hjemme 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes vanligvis det er en sleip måte å få andre til å betale for å få sine egne drømmer om "eventyrbryllup" gjennomført. Organiserer man og betaler for reise, opphold etc. blir det litt annerledes, men de fleste gjør ikke det. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det! Vi valgte bryllupsfest i min hjemby, men 90% av gjestene var jo tilreisende og hadde i en del tilfeller reist lang, inkludert brudeparet, så i ettertid tenker jeg at vi like kunne valgt en mer spennende destinasjon.

Anonymkode: 448fc...0c0

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er viktig

- at man _vet _at de viktigste gjestene har økonomi, helse og jobbmessig anledning til å reise (det vil si søsken med partner på begge sider, foreldre på begge sider, evt besteforeldre, og veldig nære venner /den man helst ville hatt som forlover) før man bestemmer seg for et slikt bryllup.

-at tidspunktet bestemmes og «hold av tiden, inkludert destinasjon»  sendes ut før flybilletter legges ut for salg, slik at man som gjest har mulighet til å finne rimelige billetter før man må takke ja eller nei til invitasjonen.

- at alle påløpende kostnader for gjestene tydeliggjøres før man må takke ja eller nei.

-at det tenkes gjennom muligheter for å ha med barn ( f.eks. med norsktalende barnevakt) hvis det er naturlig å legge familieferie i tilknytning til reisen, eller at man fortsatt ammer. Ikke et kriterie, men kan være fint for å få med gjester som ellers måtte takke nei.

-at man viser stor forståelse og ikke blir «snurt» for at inviterte takker nei pga reise, pris etc

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit hvis paret dekker det aller meste av utgifter og at destinasjonen er i fornuftig avstand til en flyplass det er lett å komme seg til både fra Norge og fra lokalet.

Og minst to år forvarsel på datoer man må sette av.

Anonymkode: 40bca...132

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt greit hvis paret dekker det aller meste av utgifter og at destinasjonen er i fornuftig avstand til en flyplass det er lett å komme seg til både fra Norge og fra lokalet.

Og minst to år forvarsel på datoer man må sette av.

Anonymkode: 40bca...132

To års forvarsel..?

AnonymBruker
Skrevet

Nei uff. Å måtte organisere ferie rundt et bryllup ønsker jeg ikke.

Det er ok hvis du har et lite bryllup og kan planlegge ferien med gjestene. Altså bare de aller nærmeste 

Anonymkode: e3644...1c0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det blir et nei fra meg. Andres bryllup er ikke  interessant for meg at jeg ønsker det som sentrum for min planlegging av ferie det året. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble bedt i destinasjonsbryllup men måtte si nei. Min mann hadde vært gjennom en operasjon og vi kunne greit ha reist til brud-gommens hjemby i Norge, eller til London der paret bor. Men de ville ha bryllupet i hennes hjemland, da ikke i hennes hjemby eller en stor by, men et lite sted hun likte og syntes var romantisk, og som var upraktisk for oss som tilreisende (vielse, fest og overnatting på 3 ulike lokasjoner i en for oss ukjent by, og 3 fly pluss for å komme dit). Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor de valgte noe så komplisert. Jeg så bare for meg meg selv med dårlig retningssans, som reiseleder i sola, med syk mann og kofferter på slep. At det også ville kostet mye for reise og opphold, spilte også inn. Dette er en del år siden, så vi snakker om å reise uten smarttelefon.

Anonymkode: a8ef3...2c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (34 minutter siden):

Det blir et nei fra meg. Andres bryllup er ikke  interessant for meg at jeg ønsker det som sentrum for min planlegging av ferie det året. 

Jeg ville takket ja, fordi ferien min i løpet av et år består av fem hele uker, ikke én helg. 

Anonymkode: f1a9d...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i to utenlandsbryllup. Begge var helt fantastiske og jeg fikk minner for livet! Flere dager sammen med familie i det ene, flere dager sammen med venner i det andre. Synes det var helt topp jeg, er som å være på ferie med mange jeg er glad i! Betalte fly og hotell selv i begge, men vertskapet sørger for hhv. to- og tredagers feiring med alt man kunne tenke seg. 

Anonymkode: 2ec4c...9a6

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

da må dere betale fly for gjestene tenker jeg du kan ikke regne med at folk bare kan bla opp så mye penger for og reise til et bryllup

Anonymkode: 8e695...94b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At det blir veldig dyrt og tar feriedager+ feriebudsjett jeg ønsker tilbringe med barn.

Anonymkode: 0663c...74a

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville takket ja, fordi ferien min i løpet av et år består av fem hele uker, ikke én helg. 

Har du barn i barnehage/skolealder?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du barn i barnehage/skolealder?

Ja, det har jeg, men ikke i småskolen da. Hadde jeg visst det i god tid kunne vi vurdert å gjøre ferie ut av det. Kommer også an på om det er på våren eller midt i fellesferien da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...