Gå til innhold

Overaktiv nervesystem…?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med mange symptomer nesten hele tiden, og går ofte rundt med en følelse av at det må være noe alvorlig galt med meg. Jeg er plaget med tung pust, smerter i kroppen, prikking, muskelrykninger (leamus), svimmelhet, hjertebank, mageplager og en konstant følelse av å være sliten og utmattet. Noen ganger føles også synet annerledes eller «rart».

Dette er noe jeg kjenner på hver eneste dag, og det virker som det alltid dukker opp et nytt symptom. Jeg blir derfor redd for at det kan være en underliggende sykdom som ikke er oppdaget. Samtidig sier legen at symptomene sannsynligvis skyldes stress og angst. Har testet det meste hos legen 

Er det andre som har hatt det slik over lengre tid, og som faktisk har blitt bedre? Hva hjalp dere?

begynner å bli ganske lei av det 🤯

Anonymkode: 1514d...8c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt du er lei.

Det som har hjulpet meg er mindfulnes, sunt kosthold, nok vann med elektrolytter, yoga, ashwagandha, nok vitaminer og mineraler, sauna, rolig mosjon/trening.

Desverre ikke alltid så lett å opprettholde over lengre tid 

Anonymkode: cad39...744

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår godt du er lei.

Det som har hjulpet meg er mindfulnes, sunt kosthold, nok vann med elektrolytter, yoga, ashwagandha, nok vitaminer og mineraler, sauna, rolig mosjon/trening.

Desverre ikke alltid så lett å opprettholde over lengre tid 

Anonymkode: cad39...744

Ja. Har prøvd det også, men nei, er ikke lett å opprettholde det hele tiden. Så sliten og lei av å kjenne på alt 🥺

Anonymkode: 1514d...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår godt du er lei.

Det som har hjulpet meg er mindfulnes, sunt kosthold, nok vann med elektrolytter, yoga, ashwagandha, nok vitaminer og mineraler, sauna, rolig mosjon/trening.

Desverre ikke alltid så lett å opprettholde over lengre tid 

Anonymkode: cad39...744

Du skriver vann med elektrolytter, hvilke merke bruker du? ☺️

Anonymkode: 1514d...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med det samme selv. Eneste som hjelper er å være sosial og aktiv. Aktiv i hjernen og i kroppen. Å flytte fokuset. 

Har vært helt i krisemaksimeringsmodus grunnet kroppslig skurr og dro på fjelltur med venninnen min hvor jeg i forkant tenkte at "jaja om jeg segner om så er hun i hvert fall med meg". I løpet av turen flyttet fokuset helt til samtalen vår, og da jeg kom hjem søkte jeg opp den serien hun anbefalte. Først etter 2 episoder kom jeg på at jeg hev etter pusten av angst for 6 timer siden...

Anonymkode: 47c26...f22

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har slitt med det samme selv. Eneste som hjelper er å være sosial og aktiv. Aktiv i hjernen og i kroppen. Å flytte fokuset. 

Har vært helt i krisemaksimeringsmodus grunnet kroppslig skurr og dro på fjelltur med venninnen min hvor jeg i forkant tenkte at "jaja om jeg segner om så er hun i hvert fall med meg". I løpet av turen flyttet fokuset helt til samtalen vår, og da jeg kom hjem søkte jeg opp den serien hun anbefalte. Først etter 2 episoder kom jeg på at jeg hev etter pusten av angst for 6 timer siden...

Anonymkode: 47c26...f22

Uff.. hvilke symptomer hadde du?
 

ja jeg er mye sosial og aktiv, men kjenner det meste uansett. Eller litt mindre, men det er den tunge pusten som er verst, livredd for det er hjertet eller noe alvorlig og kommer til å dø. 

Anonymkode: 1514d...8c9

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg sliter med mange symptomer nesten hele tiden, og går ofte rundt med en følelse av at det må være noe alvorlig galt med meg. Jeg er plaget med tung pust, smerter i kroppen, prikking, muskelrykninger (leamus), svimmelhet, hjertebank, mageplager og en konstant følelse av å være sliten og utmattet. Noen ganger føles også synet annerledes eller «rart».

Dette er noe jeg kjenner på hver eneste dag, og det virker som det alltid dukker opp et nytt symptom. Jeg blir derfor redd for at det kan være en underliggende sykdom som ikke er oppdaget. Samtidig sier legen at symptomene sannsynligvis skyldes stress og angst. Har testet det meste hos legen 

Er det andre som har hatt det slik over lengre tid, og som faktisk har blitt bedre? Hva hjalp dere?

begynner å bli ganske lei av det 🤯

Anonymkode: 1514d...8c9

Sannsynligvis overgangsalder. Eller nerva som de gamle ville sagt.  Flåttbitt funker også sånn. Alternativdamer, mind-body teknikker, hypnose og nevroplastisk trening gjør deg bare sykere og gærnere. Ta smertestillende, endre livet ditt så du trives bedre (dump mannen, bytt jobb, be svigermor dressere barna, ta utdanning). Forsvinner ikke alle symptomene da, sov og gå til hel helsekontroll med ultralyd privat. 

Anonymkode: ab170...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter med mange symptomer nesten hele tiden, og går ofte rundt med en følelse av at det må være noe alvorlig galt med meg. Jeg er plaget med tung pust, smerter i kroppen, prikking, muskelrykninger (leamus), svimmelhet, hjertebank, mageplager og en konstant følelse av å være sliten og utmattet. Noen ganger føles også synet annerledes eller «rart».

Dette er noe jeg kjenner på hver eneste dag, og det virker som det alltid dukker opp et nytt symptom. Jeg blir derfor redd for at det kan være en underliggende sykdom som ikke er oppdaget. Samtidig sier legen at symptomene sannsynligvis skyldes stress og angst. Har testet det meste hos legen 

Er det andre som har hatt det slik over lengre tid, og som faktisk har blitt bedre? Hva hjalp dere?

begynner å bli ganske lei av det 🤯

Anonymkode: 1514d...8c9

Jeg hadde det sånn lenge i en periode, alle symptomene du nevner her med mer. Sjekk stoffskiftet ditt. Jeg fikk ME, men har gradvis blitt bedre via hvile, kostholdsendringer og ved å sette grenser for menneskene rundt meg som har skapt stress. 

Lykke til!  

Men tenk på inflammasjon i kroppen, lekk tarm og kosthold. Begynn der 🙂

Anonymkode: 68b63...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Uff.. hvilke symptomer hadde du?
 

ja jeg er mye sosial og aktiv, men kjenner det meste uansett. Eller litt mindre, men det er den tunge pusten som er verst, livredd for det er hjertet eller noe alvorlig og kommer til å dø. 

Anonymkode: 1514d...8c9

Så ber du legen om å få sjekket det iallefall. 

Jeg hadde det slik, og armene til og med liksom visnet og jeg fikk strålende smerter i skulder og arm. Trodde virkelig jeg hadde hjerteatakk. Hjertet var helt fint det. Var stress. 

Godt å få sjekket det ut!

Anonymkode: 7a97a...751

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Uff.. hvilke symptomer hadde du?
 

ja jeg er mye sosial og aktiv, men kjenner det meste uansett. Eller litt mindre, men det er den tunge pusten som er verst, livredd for det er hjertet eller noe alvorlig og kommer til å dø. 

Anonymkode: 1514d...8c9

Dø skal du uansett, men når du er grundig utredet så skjer det nok ikke før om lenge. Så ikke kast bort hele tiden din på konstant uro. 

Anonymkode: 47c26...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så ber du legen om å få sjekket det iallefall. 

Jeg hadde det slik, og armene til og med liksom visnet og jeg fikk strålende smerter i skulder og arm. Trodde virkelig jeg hadde hjerteatakk. Hjertet var helt fint det. Var stress. 

Godt å få sjekket det ut!

Anonymkode: 7a97a...751

Og ja, pusten... 

Føltes som jeg ikke engang fikk trukket pusten skikkelig. 

Anonymkode: 7a97a...751

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ber du legen om å få sjekket det iallefall. 

Jeg hadde det slik, og armene til og med liksom visnet og jeg fikk strålende smerter i skulder og arm. Trodde virkelig jeg hadde hjerteatakk. Hjertet var helt fint det. Var stress. 

Godt å få sjekket det ut!

Anonymkode: 7a97a...751

TS har "testet det meste". På et eller annet tidspunkt må man faktisk slå seg til ro med at man faktisk er fysisk frisk. 

Anonymkode: 47c26...f22

Skrevet

Hadde det akkurat likt. Eneste som var galt var svært lavt stoffskifte og anemi, men dette er tatt tak i.

Eneste som hjalp betraktelig var HIIT-trening, sunt kosthold og sosialisering. 

Anonymkode: 5ce36...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...