Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå tror han at han har deg der han vil. Under såla. 

Hadde heller bodd i telt i skogen. 

Anonymkode: 8166d...f86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han eier og jeg leier, så det er nok jeg som må gå. Men vil ordne ting først og ikke stå på bar bakke. Jobb også i bildet. Familien min bor i en annen by også. 

Anonymkode: 50299...15c

??? 😳 

Eh... Misforstår jeg? "leier" du hos samboeren din? Altså betaler en del av lånet hans? 

Anonymkode: 00a78...dc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

??? 😳 

Eh... Misforstår jeg? "leier" du hos samboeren din? Altså betaler en del av lånet hans? 

Han betaler alle løpende utgifter til huset (det står på han) og min leie dekker halvparten av det. Mat og husholdning 50/50. Han har ikke boliglån, vi har kun hvert sitt billån som vi betaler hver for oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 10.54):

Var i dåp (på hans side av slekta). Mange ukjente fjes og jeg kjente knapt noen. Så kom noen og spurte han hvem jeg var. Et individ sa han. Ikke kjæreste, dama mi eller samboer. Vi har vært sammen i 5 år og bor sammen. Kjente jeg ble såret. Som om han ikke ville vedkjenne meg. Tok det opp etter selskapet og ham påstod at jeg hadde ingenting med hva han sier til folk. Det er forsåvidt greit , men han vil ikke si hva vi er. Jeg sa at når folk spør om han, så kaller jeg han for samboer eller kjæresten min. Men det var jeg tydeligvis ikke i hans øyne. Jeg sa at jeg følte meg såret, men da var jeg barnslig. Han vil ikke si om han er glad i meg og at jeg er needy fordi jeg ber om bekreftelse. Så spørsmålet er, er jeg det ? Jeg har sagt noen få ganger i løpet av de 5 årene at jeg er glad i han, han har sagt det en (1) gang i fylla. Han påstår at han ikke liker å snakke om sånt og derfor har jeg heller ikke sagt det til ham så mye lenger. Kan forstå at han syntes det var kleint foran alle å si at jeg er dama hans, siden han er den han er. Men jeg ble såret og føler jeg ikke har lov til å føle det. Nå mener han at jeg skal være glad for at vi i det hele tatt er sammen. Vet ikke hva jeg skal tenke. Blir uvel av hele greia og har lyst å gå. Overreagerer jeg ? 

Sa han virkelig «et individ» ?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han betaler alle løpende utgifter til huset (det står på han) og min leie dekker halvparten av det. Mat og husholdning 50/50. Han har ikke boliglån, vi har kun hvert sitt billån som vi betaler hver for oss. 

Det er veldig praktisk i denne situasjonen at du 'kun' leier hos han. Det gjør et samlivsbrudd mellom dere veldig mye lettere. Du kan jo bare gå på dagen da. 

Du kan da i det stille finne deg en annen bolig, og plutselig en dag kan du ta alle dine ting og fjerne de mens han feks er på jobb og ta til en annen bolig. 

Jeg antar du nå leter etter annen bolig på finn og hybel.no som passer deg og din jobb.

Anonymkode: c0d51...7cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så rett du gjør

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke klar til å gå akkurat i dag. Vil ha en plass å gå til først. Derfor ordne det i det stille. Foreldrene mine er bortreist og vil vente til jeg vet de kan stille opp. Som jeg skreiv 

Så rett du gjør. Lat som inhenting og forbered deg økonomisk til å dra. Se etter bosted evt søk startlån, kanskje du er heldig og kjøper. Kan hende mannen har allerede 3n annen dame 

Anonymkode: 4c778...4e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal innrømme at jeg har lite erfaring med samboerskap. Var gift og da er ting anderledes (man eier ting sammen) 

Du betaler halvparten av løpende utgifter. Hva mener du med? 

Snakker du om forbruk, slik som vann og strøm, så er jeg enig. 

Snakker du om vedlikehold, oppgradering ol. Så er det rimelig frekt. Boligen stiger i verdi. Som regel mer enn inflasjonen. Så han casher inn på det bare ved å sitte med den. 

Jeg skal snart få samboer og det vi har snakket om er å dele på strøm, vann og mat. Da etter en fornuftig vekting. Orker ikke sitte og føre regnskap. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk! Full sympati her. Fort gjort å la tiden gå og håpe på endring eller at følelser skal bli sterkere og sterkere over tid. Hvis du ønsker barn og en ektefelle som elsker deg og vil vise deg opp for alle. Gå. Han er der ute men det er ikke han du bor hos nå.

Anonymkode: 57f3a...e63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal innrømme at jeg har lite erfaring med samboerskap. Var gift og da er ting anderledes (man eier ting sammen) 

Du betaler halvparten av løpende utgifter. Hva mener du med? 

Snakker du om forbruk, slik som vann og strøm, så er jeg enig. 

Snakker du om vedlikehold, oppgradering ol. Så er det rimelig frekt. Boligen stiger i verdi. Som regel mer enn inflasjonen. Så han casher inn på det bare ved å sitte med den. 

Jeg skal snart få samboer og det vi har snakket om er å dele på strøm, vann og mat. Da etter en fornuftig vekting. Orker ikke sitte og føre regnskap. 

Forbruk som strøm, avgifter og forsikring. Vedlikehold holder han. Hans hus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bare gråter og gråter. Klarte ikke å gå på jobb i dag og han kommer om 2 timer. Hvordan ta meg sammen og opptre som ingenting. Foreldrene mine kommer ikke hjem før neste uke. Redd jeg bryter sammen foran han og ting eskalerer.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bare gråter og gråter. Klarte ikke å gå på jobb i dag og han kommer om 2 timer. Hvordan ta meg sammen og opptre som ingenting. Foreldrene mine kommer ikke hjem før neste uke. Redd jeg bryter sammen foran han og ting eskalerer.

Ta deg en dusj, stell deg og ta deg en tur ut. Ta en gåtur. Det hjelper ofte å lufte seg litt. 

Det er bare noen dager igjen. Dette klarer du!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eskalerer ting slik at han oppfører seg truende, bare kom deg ut av huset, og ring politi, og Krisesenter!

Har du en venn eller kollega som er oppegående, kan du sikkert også spørre dem om å få bo en liten uke hos dem.

Hold deg oppe, hold deg trygg - du skal få det langt bedre uten ham etterhvert! 

❤️

Anonymkode: 25885...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette klarer du! Rett opp ryggen, vaske øynene og lag en plan. Gjør noe praktisk, gi deg selv en klapp på skulderen når du har klart deg. Sikre basisbehovene - sunn mat, søvn, frisk luft og bevegelse. Selvom det føles slik nå, så går ikke verden under fordi du flytter fra en mann som omtaler deg som et objekt. 

Anonymkode: 4d46e...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan går det med deg? 

Hvilken dag er det foreldrene dine kommer hjem? Har du sett på leiligheter? 

Husker da jeg gjorde det slutt med bf, gikk jeg på visninger før jeg gjorde det slutt med han. Sa jeg skulle på besøk til venninner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så du kommer ikke til å forlate han? Ser sånn ut. 

Anonymkode: 6390e...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...