Gå til innhold

Liljens dagbok


Liljen

Anbefalte innlegg

:frustrert::frustrert::sinna: aaaahhhrrr blir så forbanna altså. :frustrert::frustrert::sinna::sinna: må bare få ut litt frustrasjon her...

Fikk akkuratt vite at broderen sier de venter på at vi skal komme på besøk, men jeg mener, vi jobber sykt mye, har vært på ferie og di har pokker men ikke vært her heller.. Går det ikke ann å ta en telefon kanskje og spør om vi kan komme en kveld det passer for dem og eller???? Kanskje bare jeg som er vrangsynt...

jaja.. Nå skal vi iallefall grille, så da får jeg noe annet å tenke på.

Kjenner jeg er litt overfølsom nå, men jeg skal ha IKM om noen dager, så det er sikkert det!! Men likevell.... :frustrert::frustrert::frustrert::sinna::sinna:

så.. Det ble bedre.. :)

I`ll be back. Må i :dusje: skal på besøk som sagt og grille.

:klem: så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beckybloom

Titt tei :) Nå har jeg lest gjennom heeeele dagboka di, veldig god lektyre :) Kjempespennende å se hva denne måneden bringer for deg, jeg heier på at dere har fått det til!! :enig_anim:

Ser at du har bursdag 19.mai, det har jeg også!! :sjarmor: Den beste dagen i året å ha bursdag på, helt klart!! :enig::enig:

Takk for hilsen i dagboka mi, ble kjempeglad!!!! Og kommer til å bli en ivrig Liljen-dagbokleser fremover!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei hei :)

Innom med en torsdagsklem til deg :klem:

Koselig å se deg tilbake fra ferie :) blir spennende denne syklusen da. Krysser fingrene for at det klaffer for dere nå :klem:

håper du får en fin dag i varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

Beckybloom: Så kuult :hoppe: vi har bursdag på samme dag du og jeg. 19 mai er den beste dagen ever :)

Zenta: Håper og det klaffer for oss nå. :klem: til deg og.

Missmumblebee: :klem:

Fjellrypa: Ja det hjelper med utblåsning. Måtte bare få det ut for jeg var så irritert. Ble litt kronglete skrevet så jeg, men men.. :ler:

Yamaha: Tusen takk for torsdagshilsen, nå kommer jeg snart med fredagshilsen til deg og ;)

Til dere trofaste jenter som skriver hilsen til meg: megasuperstor :klem: til dere alle.

I dag er det fredag. Helg!! Men siste helgen i ferien, på mandag er det på jobb igjen... Myyyyye jobb. Siden jeg jobber turnus, har jeg ei vanvittig arbeidsuke foran meg. :tristbla: Men prøver å tenke positivt, det er jo ikke hver uke som er slik, og i septemper skal vi ha en ny uke ferie :hoppe::hoppe: Det går fort fram mot det. 3 uker har gått kjempefort. Kan nesten ikke fatte at det allerede har gått så lang tid. Mye positivt denne ferien ja. Positiv EL test var det beste egentli. Er vell kommet på det stadiet denne måneden at jeg tenker det gjør ingenting om tanta kommer, jeg fikk positiv EL test for første gang, og er helt sikker på at det er det. På dagene 13 og 14 i syklusen, kan jeg ønske mer foreløbig?? Nå er det bare å ta månedene som di kommer og ikke stresse så mye :)

Er på dag 26 i dag, testa med en CB digital, den var negativ som forventet, men nå er det ennå 2 dager til forventet IKM..

Skal ha noen folk her i kveld. Skal kose oss litt med noe drikking og sladder. Vi blir 11 stk, og en skal ta med gitar. :) Blir gøy. Ei venninne av meg som kommer, har ikke drukket siden hun fikk den lille i desember. Spessiellt gøy at hun kommer da :) Jeg har ikke så lyst å drikke selv om jeg fikk negativ test, så jeg tror jeg kamuflerer det med å drikke kaffi med en bitteliten dråpe bayles oppi, og ei øl jeg bruker superlang tid på. :sjarmor: Syns selv jeg er supersmart :ler:

Hu venninna jeg snakket om, er en av mine beste venninner, og hu er ei av veldig få som vet vi prøver. Hun hjelper meg nok med å legge sjul på at jeg ikke drikker noe særlig :)

Ha en fantastisk fredag, og helg snille søte gode jenter

nå skal jeg skrive noen dagbokhilsener før jeg setter i gang med å :husarbeid:

dette rotete huset.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Yamaha. :) Håper du får en strålende ferie, vennen .

Nå har jeg bestillt sædtester til mannen. :sjenert: Mens han lå og sov å ikke visste noen ting.... Måtte vekke han etterpå å si i fra, og han syns det var helt greit. :) skal bli greit å vite på den fronten og selv om det bare er hjemmetester... Noen som har erfaring med slike sædtester??

En helt annen ting... Jeg har sånn dilla på Nøtteknekker`n av Små Grå... Går det ann?? :ler: Huff, håper jeg snart blir lei den sangen sånn at jeg kan høre andre sanger og.. :legrine:

vell, vell.. Nå skal vi ned å snakke fint med banken.. Trenger litt penger til kjøkken og gang, nye dører og vinduer.. "bare" 200 000.. :sjenert: Regner ikke med at det blir noe problem siden vi ikke har så mye lån fra før av, og vi har en veldig bra årsinntekt sammen jeg og han.. Men likevell, en blir jo litt nervøs når en skal "tigge" penger hos banken uansett.. :)

:klem: så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

:vinke:

Høres ut som en helt topp kveld spør du meg, når noen kommer med gitar hos oss, synger Beckybloom høyest og mest av alle :ler: Der jeg ikke kan teksten, traller jeg med, det viktigste er å delta :legrine: Syns jo selv jeg er kjempeflink da, særlig med litt :perebrus: innabords!Kan ikke helt skjønne at ingen har oppdaga meg og sendt meg til Idolaudition! :eeeh:

Kanskje det hjelper deg hvis du får vite hvilken sang jeg har på hjernen?? "KONGEN AV CAMPINGPLASSEN" !! Svigerbror har kjøpt seg campingvogn, og der har derfor blitt et VELDIG morsomt mobbetriks å nynne på den sangen, så nå har vi brent en camping-cd til ham! :legrine: Måtte banne litt da jeg leste dagboka di igår, da du skrev om "jag trodde englarna fanns", for den hadde jeg glemt å ta med gitt. MEN fikk med "Ut mot havet", "Blue Hawai" med Vikingarna og "Nei så tjukk du har blitt" med Ole Ivars :grine2: :grine2: :digge::danse:

LYKKE TIL I BANKEN!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...synes du er kjempelur, Liljen. ;)

Men du, sånne sædtester, hvor kjøper du det hen? Mannen min klarte å lure seg unna sædprøven :overrasket: , så nå skal ikke han testes annet enn hvis ikke jeg blir gravid i løpet av 4 måneder. Føler meg litt snytt, og synes det var veldig unødvendig. Så kanskje jeg kan ta hevn nå? :ler:

Nøtteknekker'n har jeg også hatt dilla på. Visste du at du kan få den som ringelyd på mobilen? På www.notteknekker.no kan du laste den ned gratis som mp3 og som ringelyd, både med og uten sang. :ler: Slå deg løs, så blir du nok lei etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beckybloom: Hørtes ut som du og jeg nynner på samme musikken for tiden :ler:

Bare rar musikk !! hehe :legrine: Og det gikk toppers i banken, ingen problem. Så nå skal det bygges kjøkken. :klappe:

Iselin22: Hvis du går inn på Beckybloom sin dagbok finner du en link hun har lagt der du kan lese mer om Donna testene :) Jeg vet ikke helt hvordan en lagrer det her i min :sjenert: (litt amatør jeg... ) Men liljemannen syns det var helt topp, så lenge han kunne gjøre det hjemme, gikk det helt fint sa han, og hvis den skulle slå ut negativt, kan en heller gå til legen :) Håper du finner ut av det.

Og du.. nå har jeg nøtteknekkeren som ringelyd og. :ler: Liljemannen er allerede drittlei den.

Nå er alt klart til fest her. Vi har rydda og styrt i lange baner her. Liljemannen støvsuger mens jeg vasket. Gikk unna i en fart :) Folkene kommer om rett over en times tid tenker jeg.

Ha en fortreffelig fredagskveld, jenter.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liljen!

Takk for hilsen i dagboka mi. Nå har jeg lest igjennom hele din. Tror nok jeg også kan finne på å få sånn testemani. Krysser alle fingre og tær for deg denne måneden.

Og du... jeg fikk veldig lyst på sånn daim-iskake nam-nam (daim er en av favorittsjokoladene). Kan du legge ut oppskriften i dagboka di (eller min..)

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert::grine::frustrert::grine: Da kom tanta... :frustrert::grine::frustrert::grine:

Blir så skuffet når tanta kommer, men denne gangen var det egentlig forventet, vet ikke hvorfor, men bare en følelse jeg hadde.. :tristbla: vi er nå inne i pp4..

Vi får bare prøve igjen. Stresser ikke med det lenger.. Tar det som det kommer nå.

Hei hei Eeyore. :) klart jeg kan skrive ned oppskrifta på dajmiskake :)

Dajmiskake:

3 plater gelantin

1 dl sterk kaffi

3 stk eggeplommer

150 gr sukker

5 dl fløte

2 stk dobble dajmsjokolader

marengsbunn

* lag eggedosis av eggeplommer og sukker

* Knus dajmsjokoladen

* Pisk fløten

* legg gelantin i kaldt vann i ca 10 min, og bland deretter med kaffi

* bland alt sammen

* Ha i ei kakeform med marengsbunn i bunnen, legges i fryseren i 3 timer

Håper du forstod noe av dette :) kaka er kjempegod.

Ha en strålende dag

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg regnet. Hvis det blir som sist måned vil jeg ha EL rundt dag 13 og 14. Det er torsdag 20 juli..

Håper det klaffer denne måneden da. IKM er fredag 4 august..

Er kjempedeppa i dag av en eller annen grunn. Har egentlig ikke lov til det for vi har tross ikke vært prøvere så superlenge.. Men men. Føler alle rundt meg blir gravide for tiden. Ikke bare har jeg en søster, men nå mistenker jeg at svigerinna mi og er gravid igjen..Og så har jeg ei venninne som også er gravid.. Nå må det vell snart være min tur??

Måtte bare få ned litt tanker her.. Pleier å hjelpe det faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda....dette var trist. :klem:

Synes dere begynner å få litt erfaring nå da, allerede i pp4. Så du har selvsagt lov til å være lei deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det ang alle som blir gravide. Det var vel Capricorn som sa det så godt: "blir gravide bare de går forbi en herreavdeling i en klesbutikk". :ler: Men det blir snart din tur, Liljen!

Har du sett EL-kalkulatoren på babyverden.no ? Der kan du legge inn dato for siste mens og sykluslengden din og så får du regnet ut alt sammen for flere måneder fremover. Veldig greit! Du må registrere deg da, så får du din egen side med den infoen. For eksempel ser min sånn ut:

Syklus 1:

Første dag i siste menstruasjon: 30.06.2006

Min fruktbare periode: 15.07.2006 - 20.07.2006

Eggløsningen finner sted: 18.07.2006

Termin: 12.04.2007

Så er det bare å logge seg på når du lurer på neste syklus og sånt. Og det er enkelt å endre opplysningene. Jeg har jo endret sykluslengden min en del ganger allerede...

Det er godt å ha KG å skrive ned tankene i. Jeg tror jeg hadde knekt sammen for lengst uten. Da vi hadde prøvd i 5 måneder fikk jeg meg en liten knekk når "alle" andre var gravide. Men det gikk over når våren kom heldigvis. Men nå kjenner jeg det litt igjen. Det er en vond følelse...

Men som sagt; snart er det vår tur! :kose:

Stooor :klem: til deg, Liljen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Iselin22.. :)

Tror jeg får registrere meg jeg.

Bare ett lite problem vi akkuratt fant ut.. Liljemannen har hatt kyssesyken, og jeg leste akkuratt en plass at en kan få nedsatt sædkvalitet av dette, i værste fall bli steril... :grine: Nå gruer jeg meg veldig til vi skal ta den testen... For viser den negativt, må han inn til videre utredning... Får virkelig ikke håpe at han er steril.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han er helt sikkert ikke steril. Du må ikke tenke sånn! *blåse bort alle negative tanker* Nå må dere nyte denne søndagen sammen. I morgen er det vel jobb for deg? Alt går bra skal du se. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å blåse bort alle negative tanker...

Tror ikke han er steril jeg.. Syns da alt virker normalt...

Ja i morgen er det jobb... Har ikke mye lyst, men sånn er det.. Alt virker som ett ork i dag. Blir nok bedre når vi kommer inn i normalen igjen. :)

Ha en flott søndag du og da

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...