AnonymBruker Skrevet 30. april #121 Skrevet 30. april Jeg har en nabo som er likens. Det handler bare om enkle ting som å ikke slamre med ytterdøra, skravle utenfor mine vinduer (inkl soverom) etter kl 23 (nei han har ikke balkong o.l. i nærheten eller uteplass), tramper når han går, ruller ball over gulvet osv. Han bare evner ikke å vise normal hensyn mtp tiden på døgnet. Det er ingenting du får gjort, let etter nytt sted å bo og bruk propper i mellomtiden. Anonymkode: 3279a...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #122 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem tenker du skal drifte alle disse statlige utleieboligene, få folk inn og ut, renovere og holde dem ved like og hvem skal betale for alt det private eiere har gjort frem til nå? Skal vi betale mer skatt for å få det dekket,eller er det bedre at et annet tilbud kuttes? Anonymkode: 4f4ca...00f Litt vanskelig å skjønne, men hvis du mener hvem som skal sette i stand de kommunale boligene som står tomme er jo kommunen. De kan kutte i tilbudet sjekke bostedsløse inn på hotell fordi det ikke finnes boliger feks? Vedlikehold dekkes av husleie . Hvilke private eiere har gjort hva frem til nå? Anonymkode: a6202...50b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #123 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er da allerede system for dette, i Oslo er det for eksempel Boligbygg som administrerer kommunale boliger. Er da bare å ansette et par flere der hvis antallet boliger øker. Ikke noe stort problem akkurat. Anonymkode: f37c2...36a Og de leier ut til både private og kommunale leiligheter og de kommunale er dyrere. De hadde neppe sagt nei takk til flere leiligheter de kan leie ut til folk som står på venteliste. i mellomtiden er det vel div hotell som tjener greit og de som selger feltsenger … Anonymkode: a6202...50b
AnonymBruker Skrevet 30. april #124 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 17.13): Vi får slutte å bære noe etter kl 23 i tilfelle vi mister det i gulvet. Anonymkode: 86553...155 Hvis du hadde hatt et lite barn som sov , hadde du drevet og smelt ting i gulvet da? Hvis det hadde vært noe kostbart du bar, hadde du mistet det da? det handler jo bare om å være mer forsiktig? Hvis det er krystallfatet du har arvet eller iPaden din du smeller i gulvet er det sikkert er uhell. Hvor ofte skjer det? Det du smeller i gulvet på natten , hver natt , er ting du ikke er forsiktig med. Bær ting du bærer etter kl 23 som om det var noe kostbart så kunne du sikkert båret hele natten uten å miste det i gulvet og vekke noen. Anonymkode: a6202...50b 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #125 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Litt vanskelig å skjønne, men hvis du mener hvem som skal sette i stand de kommunale boligene som står tomme er jo kommunen. De kan kutte i tilbudet sjekke bostedsløse inn på hotell fordi det ikke finnes boliger feks? Vedlikehold dekkes av husleie . Hvilke private eiere har gjort hva frem til nå? Anonymkode: a6202...50b Og hva er da fordelen med å få kommunen til å gjøre det? Kommunen kommer sannsynligvis til å bruke MER penger på det enn private, og vips driver du husleia på markedet opp. Supert. Hva var poenget, sa du? Anonymkode: 68323...e84 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #126 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og hva er da fordelen med å få kommunen til å gjøre det? Kommunen kommer sannsynligvis til å bruke MER penger på det enn private, og vips driver du husleia på markedet opp. Supert. Hva var poenget, sa du? Anonymkode: 68323...e84 Jeg sliter fortsatt med å skjønne hva du mener. Kommunen kommer til å bruke mer penger på det enn private? Vel ja? Det er vel ikke privates oppgave å huse hjemløse best mulig etter Norges lover? poenget var at det på sikt blir billigere for kommunen å sette i stand leilighetene , enn å finne uke til uke løsninger på dyre hotellrom. Vi har faktisk også en løsgjengerlov i Norge. Anonymkode: a6202...50b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #127 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er da allerede system for dette, i Oslo er det for eksempel Boligbygg som administrerer kommunale boliger. Er da bare å ansette et par flere der hvis antallet boliger øker. Ikke noe stort problem akkurat. Anonymkode: f37c2...36a Par flere.........med flere tusen leiligheter til som trengs i Oslo nå...? og jeg spør igjen - hvordan skal dette Kommunale Foretaket finansieres? Anonymkode: 4f4ca...00f
AnonymBruker Skrevet 30. april #128 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du 2 brukere her TS? Er du bare et troll? Anonymkode: 743e0...f7f Skjønner du ikke at det er flere som kan ha problemer med bråkete utleiere? Anonymkode: 80e33...7cb 3 1 1
Blåttvann Skrevet 30. april #129 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 17.48): Du må flytte. De kan ikke liste seg rundt. Kl 23 er det enda lenge til jeg legger meg, så hadde noen bedt meg sitte i ro fra 23 hadde jeg ledd. Selvsagt. TS kan jo kjøpe enbolig eller moderne, godt isolert leilighet selv. Anonymkode: 3e46b...12c Jeg synes faktisk man skal liste seg rundt etter et visst klokkeslett dersom man er til plage for andre. Nå lister jeg meg stort sett rundt på dagtid også, har ikke behov for å være til bry når jeg ikke må. Man kan gå uten å sette hælene i gulvet først og man kan lukke døra ved å bruke håndtaket, det koster ingen kalorier å ta hensyn. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #130 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du hadde hatt et lite barn som sov , hadde du drevet og smelt ting i gulvet da? Ikke meg du spurte, men akkurat dette må jeg svare på. Har to store barn, og vi har aldri listet oss rundt når de sover. Kanskje har vi vært heldige, eller så har vi klart å vende de til å sove gjennom lyder. Anonymkode: b542c...767 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #131 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 13.10): Tror vel heller de fleste hadde gjort noen tiltak. Å ta hensyn er gratis , bedre isolering er vel ikke dyrere enn at da lønner det seg å ikke leie ut. Et krav kan jo og være ærlighet. Det er jo veldig mange her som synes at å våkne av tramping og smelling er tipp topp, så da er jo dette perfekt bolig for dem. For andre som opplever dette som støy kan utleiere være ærlige . Ts sier de ikke var det mot henne, og det tror jeg på. Ikke mange som utleiere som reklamerer med dårlig isolasjon. Det kunne vært et krav så man vet hva man flytter inn til. Anonymkode: a6202...50b 👏👏👏 Anonymkode: c6120...17f 1
Blåttvann Skrevet 30. april #132 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 13.10): Tror vel heller de fleste hadde gjort noen tiltak. Å ta hensyn er gratis , bedre isolering er vel ikke dyrere enn at da lønner det seg å ikke leie ut. Et krav kan jo og være ærlighet. Det er jo veldig mange her som synes at å våkne av tramping og smelling er tipp topp, så da er jo dette perfekt bolig for dem. For andre som opplever dette som støy kan utleiere være ærlige . Ts sier de ikke var det mot henne, og det tror jeg på. Ikke mange som utleiere som reklamerer med dårlig isolasjon. Det kunne vært et krav så man vet hva man flytter inn til. Anonymkode: a6202...50b 100%!!! 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #133 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en nabo som er likens. Det handler bare om enkle ting som å ikke slamre med ytterdøra, skravle utenfor mine vinduer (inkl soverom) etter kl 23 (nei han har ikke balkong o.l. i nærheten eller uteplass), tramper når han går, ruller ball over gulvet osv. Han bare evner ikke å vise normal hensyn mtp tiden på døgnet. Det er ingenting du får gjort, let etter nytt sted å bo og bruk propper i mellomtiden. Anonymkode: 3279a...9e1 Dette er også et viktig poeng som jeg ikke tror en del som skriver her, har opplevd! Feks. Jeg har jobbet på en arbeidsplass hvor vi sov en uke i strekk om gangen. De fleste klarte å ta hensyn: gå stille, ikke hamre hælene i gulvet, snakkke litt lavt, ikke smelle med dører og høre på musikk etter kl. 23 osv. Så hadde du et par stk, som ikke evnet å ta hensyn helt til sjefen måtte gripe inn. De skjønte det virkelig ikke. Altså det var smelling med dører, tramping snakke med høyt volum i telefoner og kollegaer i tinesvis på natten. Tramping og hauling. Er helt utrolig at en person kan bråke så mye. Og det er fullt mulig hvis man ikke tar litt hensyn om nettene. Det er ganske merkbart og søvnforstyrrende for de fleste hvis de opplever en av disse "typene". - Hvis ikke de er av typen som sover gjennom absolutt alt av støy. Anonymkode: c6120...17f 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #134 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er også et viktig poeng som jeg ikke tror en del som skriver her, har opplevd! Feks. Jeg har jobbet på en arbeidsplass hvor vi sov en uke i strekk om gangen. De fleste klarte å ta hensyn: gå stille, ikke hamre hælene i gulvet, snakkke litt lavt, ikke smelle med dører og høre på musikk etter kl. 23 osv. Så hadde du et par stk, som ikke evnet å ta hensyn helt til sjefen måtte gripe inn. De skjønte det virkelig ikke. Altså det var smelling med dører, tramping snakke med høyt volum i telefoner og kollegaer i tinesvis på natten. Tramping og hauling. Er helt utrolig at en person kan bråke så mye. Og det er fullt mulig hvis man ikke tar litt hensyn om nettene. Det er ganske merkbart og søvnforstyrrende for de fleste hvis de opplever en av disse "typene". - Hvis ikke de er av typen som sover gjennom absolutt alt av støy. Anonymkode: c6120...17f Det skulle stå: snakke med høyt volum I telefoner og med kollegaer i timesvis på natten. Tramping og hauling. Anonymkode: c6120...17f 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #135 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du 2 brukere her TS? Er du bare et troll? Anonymkode: 743e0...f7f Nei, jeg er ikke ts, bare en annen som bor under folk som ikke burde leie ut. Anonymkode: 0241a...d0f 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #136 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dette er også et viktig poeng som jeg ikke tror en del som skriver her, har opplevd! Feks. Jeg har jobbet på en arbeidsplass hvor vi sov en uke i strekk om gangen. De fleste klarte å ta hensyn: gå stille, ikke hamre hælene i gulvet, snakkke litt lavt, ikke smelle med dører og høre på musikk etter kl. 23 osv. Så hadde du et par stk, som ikke evnet å ta hensyn helt til sjefen måtte gripe inn. De skjønte det virkelig ikke. Altså det var smelling med dører, tramping snakke med høyt volum i telefoner og kollegaer i tinesvis på natten. Tramping og hauling. Er helt utrolig at en person kan bråke så mye. Og det er fullt mulig hvis man ikke tar litt hensyn om nettene. Det er ganske merkbart og søvnforstyrrende for de fleste hvis de opplever en av disse "typene". - Hvis ikke de er av typen som sover gjennom absolutt alt av støy. Anonymkode: c6120...17f Akkurat. Og for mange kan jo dette oppleves normalt, mens for andre blir dette et helvete. Husker da jeg var ung og var på sykehuset i en periode delte jeg rom med bl.a en kjerring som satt i telefonen og skravla høylytt. Fra morgen til sent på kvelden...i flere dager. Bortsett fra når hun fikk besøk, men da gikk jo skravla like høyt. Til slutt måtte jeg be henne om å klappe igjen og vise hensyn, og minne henne om at hun bodde på 4-mannsrom og vi andre trengte å få hvile. Da gikk hun i det minste på gangen for å skravle i telefonen... Noen bare lever i sin egen boble! Anonymkode: 3279a...9e1 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #137 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 17.49): Jeg har da ikke sagt at huseier skal legge seg kl 23. det har ingeting med selveier å gjøre, hadde dette vært 2 selveierleiligheter måtte begge huseiere vise hensyn. Også om man leide en selveierleilighet ville reglene vært gjeldene. Du kan ikke bo i blokk og gjøre hva du vil fordi du eier. denne boformen ts bor i er veldig skjev maktbalanse . Jeg har bodd i blokk hele livet , og er jo vant til å ta hensyn og bli tatt hensyn til. Etter salg etter brudd bor jeg nå likt som ts. Midlertidig . Det er veldig interessant at folk som eier enebolig har alternativ legge seg kl 23 eller ha et vanlig liv. I mellomtiden klarer folk i blokk å finne en mellomting. jeg er vant til å lukke dører forsiktig , ta av sko ved inngangsdøren og liste meg rundt etter kl 22. også når jeg kommer hjem fra kveldsvakt , beveget meg stille. Det blir vel sånn når man har bodd i blokk i 50 år, det er et vanlig liv med vanlige regler. ellers er jeg enig i at ts vil slite med å sette husregler for huseierne eller be om nattero, bare må flytte . Anonymkode: a6202...50b Jeg har bodd i blokk i 40 år nå og aldri listet meg rundt på kveldkveldstid. Jeg jobber mye kveld/natt og kommer hjem midt på natten. Så å luske rundt i eget hjem er uaktuelt. Støvsuging, vaskemaskin, høy musikk og lignende dropper jeg selvsagt på natten, men jeg er ingen ninja med silketøfler i eget hjem. Anonymkode: ad6eb...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #138 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg sliter fortsatt med å skjønne hva du mener. Kommunen kommer til å bruke mer penger på det enn private? Vel ja? Det er vel ikke privates oppgave å huse hjemløse best mulig etter Norges lover? poenget var at det på sikt blir billigere for kommunen å sette i stand leilighetene , enn å finne uke til uke løsninger på dyre hotellrom. Vi har faktisk også en løsgjengerlov i Norge. Anonymkode: a6202...50b Løsgjengerloven ble fjernet i 2006 Anonymkode: 6696b...6d4
AnonymBruker Skrevet 1. mai #139 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 14.31): Mange inkl meg selv har ikke 12.000 til leie, de værste leilighetene er heller ikke godkjent for bostøtte så da må man leie billigere. Men tenker at selv om man må leie billig må man kunne forvente at huseier tar samme hensyn de forventer at leietaker skal ta. Anonymkode: fa0b2...745 Bostøtte beregnes ut fra økonomi, ikke adresse. Hvorfor er alltid de som lever som parasitter så jævla selvrettferdige og kravstore? Anonymkode: e73af...760
AnonymBruker Skrevet 1. mai #140 Skrevet 1. mai Bor i enebolig. Jeg er A-menneske, min mann B.Den som er våken, gjør helt vanlige ting. Bruker badet veg i vegg med soverom. Trasker ned trapp for å sette på en klesvask. Skrangler litt med å tømme oppvaskmaskin osv. Har besøk av barnebarn, som skravler og ler. Åpner og lukker dører. Ingenting av dette forstyrrer/vekker den som sover. Jeg tror TS er uvanlig sensitiv for lyd. Da vil det aldri fungere å bo i sokkel eller blokkleilighet. Anonymkode: 22ba3...2eb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå