AnonymBruker Skrevet 27. april #121 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men når det er hver dag? Han sover også etter jobb, så jeg styrer jo stort sett med alt alene Anonymkode: f6973...f32 Enten så vil han bare ha alenetid i senga før han sover så han går inn tidlig, jobben hans sliter han ut for mye eller så burde han ta en tur til legen og ta en blodprøve for å sjekke om noe er lavt. Så mye søvn høres litt bekymringsverdig ut. Jeg var utrolig trøtt i fjor sommer over lang tid og fant ut jeg hadde alvorlig lav D vitamin. Fikk tilskudd og etter noen måneder gikk det seg til. Selv elsker jeg å legge meg tidlig. Kan fint sove både 20 og 21, da våkner jeg 3-4 om morgenen. Jeg begynner på jobb 08:00 et par ganger i uka (deltidsjobb i sommer) og syns det er helt nydelig å kunne starte dagen rolig med noen få timer før jeg skal jobbe. Rolig frokost, litt lesing, litt TV, litt rydding, osv. Jeg vil heller ha energi til fritid før jobb enn å være for sliten etter jobb til å gjøre hobbyer/være sosial. Forskjellen her er at jeg bor alene og ikke har andre å ta hensyn til så jeg står mer fritt til døgnrytme. Anonymkode: 4f81e...038 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #122 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å jeg skjønner at noen bare må tro det verste on mannen sin, ville heller jobbet litt med tillit om jeg var deg Anonymkode: b018d...eb9 Tør du ikke å sjekke? 😉 Anonymkode: 46481...290 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #123 Skrevet 27. april Både jeg og mannen legger oss mellom 9 og 10. står begge opp halv 6. Anonymkode: cb57c...955 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #124 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis han legger seg 21 og sover til 05 eller 06 så er det en helt normal mengde søvn. Min mann sover ca 8 timer, jeg fungerer best med 8-9 timer. Også er det noen som sover 6-7 timer. Man legger seg gjerne til den tiden som passer ift hvor mange timer søvn man trenger og når man må stå opp… kjenner flere mannfolk som legger seg 21 og 22, de står jo gjerne opp kl 5-6. Anonymkode: d33ff...949 Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8
AnonymBruker Skrevet 27. april #125 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8 Det er helsevesenet ikke enig med deg i: Sitat Som hovedregel gjelder at hvis man er uthvilt på dagtid, har man fått tilstrekkelig med søvn. Dette gjelder uavhengig av antall timer med nattesøvn. Enkelte mennesker klarer seg med færre enn seks timers nattesøvn, mens andre trenger ni timer eller mer, for å fungere bra neste dag. Begge deler kan sees på som normalt https://www.helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/sovn-og-sovnsykdommer/normal-sovn/ Anonymkode: 7031a...528 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #126 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i barnehage og er ofte sliten på kveldene. Så noen ganger legger jeg meg 21.30 og leser litt eller hører på lydbok. Må koble ut litt.. Andre ganger legger jeg meg senere.. Mannen sovner ofte på sofaen og de gangene han legger seg tidlig nyter jeg stua for meg selv😍😍 Jeg har et ganske stort søvn behov å fungerer best med 8-9 timer og mannen sover ca 6 timer.. Anonymkode: 33d69...c74 Men dere sier vel god natt til hverandre, eller gir noe som helst livstegn fra dere før dere går hver til deres? Anonymkode: ccf3f...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #127 Skrevet 27. april visp skrev (17 timer siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. visp skrev (17 timer siden): Ja, derfor legger de seg litt senere i håp å få sove natta gjennom. Noen folk har det slik du beskriver, men ikke alle. Mannen min legger seg kl 21-2130 hver dag før jobb, fordi han skal opp kl halv fem. Han sover godt Anonymkode: 54664...77d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #128 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Tør du ikke å sjekke? 😉 Anonymkode: 46481...290 Tør du ikke å endre så dere har mer tillit til hverandre… ps jeg er ikke ts, så hva skal jeg sjekke 😉 Anonymkode: b018d...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #129 Skrevet 27. april visp skrev (16 timer siden): Ja, så lenge de lar meg være så går det jo Men neida, de skal prate og prate og prate. Og da går det jo gærnt! Skal jeg jogge så bør det skje ganske lenge før jeg legger meg, for blir gira av sånt. Kanskje jeg burde prøve det Blir du gira av jogging? Da får du løpe i stedet,så kanskje du sovner før du når trappa. Anonymkode: 1493c...c1a
visp Skrevet 27. april #130 Skrevet 27. april Herregud, så mange siteringer det var kommet her på mine innlegg! Jeg får legge meg flat og si unnskyld for at jeg mente det var unormalt å legge seg klokken 21.00!!! Jeg trekker tilbake absolutt alt Ble litt sleten faktisk og tror kanskje jeg køyer selv om et par timer. Altså KLOKKEN 21!! 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #131 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8 Tull. Anonymkode: 1aac0...d39 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #132 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8 Jeg ee 41 år. Trenger absolutt 9 timer. Så da er jeg ikke voksen? Jeg legger meg 21.30 på hverdager. Anonymkode: 56a05...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #133 Skrevet 27. april Jeg er selv i seng senest 22.00. Unntaket er om jeg har syke barn, eller jeg har fri dagen etterpå. Jeg fungerer best på 8-9 timer søvn. Her bruker vi heller litt tid på hverandre på helg. I ukene er det full rulle med barn, aktiviteter, jobb. Nå som det har vært fint vær er vi mye mer ute også. Når kvelden kommer så sitter mannen og soner ut foran pc å jeg foran tvn. Men for oss har det blitt sann, å vi er fornøyde. For en stund siden så tenkte vi at vi måtte få inn mer «par-tid». Men det endte bare med at vi ble mer utslitte. Anonymkode: 09a4f...8e1 2
LilleMy_09 Skrevet 27. april #134 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8 Godt vi har sånne som deg da som sitter på fasiten over hvor mange timer søvn folk trenger 4
LilleMy_09 Skrevet 27. april #135 Skrevet 27. april (endret) Hvilke"problemer" enkelte par har. Ikke rart mange forhold går dukken hvis det ikke skal større ting enn dette for at ting er et problem Endret 27. april av LilleMy_09 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #136 Skrevet 27. april Har ikke lest gjennom alle svar her men syntes det går mye igjen at folk ‘’holder med mannen din’’ og at det er helt naturlig. Jeg er slettes ikke enig!!! Syntes synd på deg. Han kan legge seg 9 når han virkelig må det (helt naturlig og være sliten osv) men herregud da ?? Er man sååå trøtt og sliten væææær eneste kveld? Å hvorfor ikke si god natt engang? Han høres skikkelig kjedelig og deprimerende ut å være i et forhold med. At han ikke hvertfall prøver èn og annen gang og være våken omså bare til halv 10 ? Dårlig unnskylding når han har barn med deg og burde ha ønske om å småsnakk litt om dagen som har vært og være litt nær. Sitte sammen med deg i noen øyeblikk, ta rundt deg og kommunisere litt !? Hva er så vanskelig med det når man elsker noen ? Hva med helger og ferier? Sniker han seg inn med barna da ÅSSÅ? Isåfall er det jo ikke et liv laga for deg i åresvis fremover. Jeg hadde følt at hele familien var lakt seg vær eneste kveld og der satt jeg som om jeg ikke delte barna med et annet voksent menneske. Hvor gamle er dere og hvordan yrke har han? sender en klem og håper han kan strekke seg litt lenger. Anonymkode: bf48d...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #137 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Voksne folk har ikke behov for 9 timers søvn. Anonymkode: 6dc24...4d8 Selvsagt er det noen som har behov for det. Søvnbehov varierer. Antar at det er normalfordelt på samme måte som mye annet. Anonymkode: dff97...28b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå