AnonymBruker Skrevet 27. april #101 Skrevet 27. april visp skrev (11 timer siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. Jeg legger meg 20.30 om kvelden og sover til 06.00 hver dag. Vil betegne meg som normalt. Anonymkode: 9ef90...6b9 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #102 Skrevet 27. april visp skrev (12 timer siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. Jeg kan godt legge meg kl 21 og sove til kl 6. "Normale mennesker" kommer ikke i en one size fits all... Anonymkode: 83bcd...205 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #103 Skrevet 27. april visp skrev (11 timer siden): Jeg står opp kvart over fem og aldri om jeg hadde klart å få bra søvn om jeg la meg ni. Vil jo tro det ikke er normen å legge seg så tidlig. Jo, normen er at voksne klarer å kjenne på eget søvnbehov og handler deretter. Jeg står opp seinest kl 05, og er ofte i seng kl 21 Anonymkode: d4fbf...9b0 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #104 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Forskjellig søvnbehov? Tror du virkelig mannen til ts legger seg til å sove kl. 21.00? Det er ho helt åpenlyst at det er noe annet enn ulikt søvnbehov som ligger til grunn her. Han sier ikke godnatt til henne en gang. Ikke en klem. Ikke et kyss. Ikke 5 minutter med "kom her elskling, hvordan har dagen din vært? Kom og legg deg når du er klar, glad i deg, natta". Ingenting. Det er absolutt IKKE normalt å bare fordufte fra fellesen i huset uten et ord. Selv ungdommene i huset gjør ikke det. Man sier god natt. Man utveksler de avtaler og beskjeder man må for morgendagen. Man gir beskjed. Typisk kg`ere å fokusere på klokkeslett når tråden handler om at ts føler seg ensom. Det skriver hun rett ut. Og det folk henger seg opp i er når DE SELV står opp for å rekke jobb. Det er helt irrelevant. Ts er ensom. Mannen viser ikke omsorg og omtanke for henne, han omtrent unngår henne. Dette vekker kjipe følelser i henne. Det er det dette handler om. Anonymkode: ccf3f...ff2 Selvsagt kan mannen legge seg å sove kl 21, Anonymkode: b018d...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #105 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For et nitrist liv! Etter det jeg leser her inne så er det mange som ikke investerer i parforholdet ditt. Å ikke kunne sette av litt tid til hverandre på kveldstid er jo ikke bra i lengden. Å ta hverandre for gitt er å sakte men sikkert ta knekken på kjærligheten Anonymkode: 812b5...ed2 Nitrist for deg ja, du har ikke fasiten. Søvn er viktig for de fleste, man tar ikke hverandre for gitt bare fordi man legger seg tidlig Anonymkode: b018d...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #106 Skrevet 27. april Jeg tenker at folk med en drivkraft og engasjement bør ha ting å drive med som gjør at de ikke tilbringer 8 - 9 timer i senga hver natt. Hva med å lære seg et nytt språk eller få seg en altoppslukende interesse eller noe? Der høres veldig kjedelig ut å sove bort mer enn nødvendig av livet. Hvis man er hjemme fra jobb kl 16 og legger seg kl 21, har man knapt noe liv ved siden av jobben. Anonymkode: 2ca71...d2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #107 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt kan mannen legge seg å sove kl 21, Anonymkode: b018d...eb9 Hvis du tror tråden handler om leggetid kl. 21.00 så bommer du fullstendig på mål. Anonymkode: ccf3f...ff2 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #108 Skrevet 27. april Jeg må ha 9 timer søvn. Hvis ikke sover jeg fort 10 timer i helgene. Anonymkode: 228a1...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #109 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at folk med en drivkraft og engasjement bør ha ting å drive med som gjør at de ikke tilbringer 8 - 9 timer i senga hver natt. Hva med å lære seg et nytt språk eller få seg en altoppslukende interesse eller noe? Der høres veldig kjedelig ut å sove bort mer enn nødvendig av livet. Hvis man er hjemme fra jobb kl 16 og legger seg kl 21, har man knapt noe liv ved siden av jobben. Anonymkode: 2ca71...d2c Hallo. Normal søvn behov er mellom 6 til 9 timer. Så si du er oppe mellom 05 og 06, ja da burde en faktisk legge seg mellom 21 og 22 for å få ca den søvnen en trenger Anonymkode: 332ee...052 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #110 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Neivel ? For det har du bestemt? Anonymkode: b018d...eb9 Sjekk da, om han faktisk sover, og du blir overrasket. Jeg skjønner selvfølgelig at noen velger å leve i uvisshet… Anonymkode: 46481...290 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #111 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor antar du at vedkommende ikke får noe tid med mannen? Det står ikke noe om at de har små barn, og det er vel ingen regel om at tid sammen må tilbringes etter kl 21 om kvelden? Anonymkode: 7031a...528 Vi har småbarn jo, på 7 år og 3 år Anonymkode: f6973...f32
AnonymBruker Skrevet 27. april #112 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har småbarn jo, på 7 år og 3 år Anonymkode: f6973...f32 De er vel ikke oppe til 21? Så da har dere jo tid etter barna er lagt. Anonymkode: d33ff...949 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #113 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sjekk da, om han faktisk sover, og du blir overrasket. Jeg skjønner selvfølgelig at noen velger å leve i uvisshet… Anonymkode: 46481...290 Å jeg skjønner at noen bare må tro det verste on mannen sin, ville heller jobbet litt med tillit om jeg var deg Anonymkode: b018d...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #114 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): For et nitrist liv! Etter det jeg leser her inne så er det mange som ikke investerer i parforholdet ditt. Å ikke kunne sette av litt tid til hverandre på kveldstid er jo ikke bra i lengden. Å ta hverandre for gitt er å sakte men sikkert ta knekken på kjærligheten Anonymkode: 812b5...ed2 Hvorfor må det være på kveldstid? Kan A-mennesker «kreve» at partneren setter av tid tidlig om morgenen til samvær? Anonymkode: 7031a...528 3
mlifjeld Skrevet 27. april #115 Skrevet 27. april Jeg legger meg kl 9, men så må jeg stå opp kl 5 også da. Så trenger det for å bli uthvilt. Sovner som regel ikke før 9.30-10 uansett.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #116 Skrevet 27. april Kan jeg bli sur fordi partneren min ikke vil stå opp kl 5? Hvis jeg vil ha kvalitetstiden da fremfor på kvelden så bør det jo ikke ha noe å si. Anonymkode: 14e66...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #117 Skrevet 27. april Jeg jobber i barnehage og er ofte sliten på kveldene. Så noen ganger legger jeg meg 21.30 og leser litt eller hører på lydbok. Må koble ut litt.. Andre ganger legger jeg meg senere.. Mannen sovner ofte på sofaen og de gangene han legger seg tidlig nyter jeg stua for meg selv😍😍 Jeg har et ganske stort søvn behov å fungerer best med 8-9 timer og mannen sover ca 6 timer.. Anonymkode: 33d69...c74 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #118 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg må ha 9 timer søvn. Hvis ikke sover jeg fort 10 timer i helgene. Anonymkode: 228a1...6a3 Det høres ikke friskt ut å være så skjør og ha så lav kapasitet som voksen. Jeg hadde gått til legen med det der. Anonymkode: 0b387...889
AnonymBruker Skrevet 27. april #119 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så en er naiv fordi en vet at sine ungdom sover? Og slitne etter en tung dag på jobb? Tviler på din ungdom jobber 12 timer skift til tider. Og dermed er slitne etter å brukt kroppen hele dagen. Er faktisk glad over å ha ungdom som faktisk har jobb de går til hver dag, med fagbrev, godt betalt. Og at de har venner de tilbringer helger og ferie med. Og at de tar hensyn til at kroppen trenger søvn for å fungere. Og at de har lært tidlig at tlf har en ikke i senga Anonymkode: 332ee...052 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så en er naiv fordi en vet at sine ungdom sover? Og slitne etter en tung dag på jobb? Tviler på din ungdom jobber 12 timer skift til tider. Og dermed er slitne etter å brukt kroppen hele dagen. Er faktisk glad over å ha ungdom som faktisk har jobb de går til hver dag, med fagbrev, godt betalt. Og at de har venner de tilbringer helger og ferie med. Og at de tar hensyn til at kroppen trenger søvn for å fungere. Og at de har lært tidlig at tlf har en ikke i senga Anonymkode: 332ee...052 Jeg sa ikke noe om din ungdom gjorde jeg det? Jeg sa det om å tro ts sin man sov kl ni etter å ha sovet middag. Hvorfor angriper du min ungdom hvis jeg har? Anonymkode: 4c755...46d
AnonymBruker Skrevet 27. april #120 Skrevet 27. april Om han skal opp tidlig, og er trøtt og sliten etter en lang dag, er det forståelig at han vil legge seg kl. 21.00. Vi har ulikt søvnbehov også. Typen min legger seg kl. 22 og står opp ca. 6.30. Jeg har behov for litt mindre søvn tror jeg. Kan legge meg nærmere 23 noen kvelder. Men legger meg ofte samtidig med han, fordi synes det er koselig med den kosen før vi sovner. Men om vi ikke legger oss samtidig, sier vi alltid godnatt til hverandre. Så det burde jo typen din også gjøre. Er det flere ting i hverdagen dere tar for gitt med hverandre? Kan fort bli sånn etter mange år sammen, særlig om følelsene avtale og man ikke bryr seg like mye om hverandre. Kanskje ha en prat om det? Anonymkode: 8fbb2...84f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå