AnonymBruker Skrevet 26. april #41 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at er man trøtt så er man trøtt. Det kan godt være at han er så sliten at han går sløv i seng uten å tenke seg om. Hvis du savner tid sammen med han - tenk løsninger i andre retninger. Hva om dere går på en date en lørdag? Fine klær? Middag? Så danser eller noe sånt. En skikkelig date. Anonymkode: a9500...420 Vi har dessverre ingen som kan passe barna, da vi ikke har familie her. Anonymkode: f6973...f32
AnonymBruker Skrevet 26. april #42 Skrevet 26. april visp skrev (53 minutter siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. Nei, dette er ikke garantert. Anonymkode: e9cb7...a13 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #43 Skrevet 26. april Her sovner også mannen fem av sju kvelder i uken når han legger barn sånn 19.30 ish. Han kommer som regel tuslende ut i stuen i 21.30-22 tiden og kan da være oppe til rundt 23. I motsetning til deg synes jeg bare det er deilig å få slappe av i fred og ro alene før leggetid. Anonymkode: 0c3df...82a 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #44 Skrevet 26. april visp skrev (57 minutter siden): Ja, derfor legger de seg litt senere i håp å få sove natta gjennom. Hvis du sliter med å sove natta gjennom så er du nok atypisk. Vi sikter på å ha sovnet til 22 her i huset pga barn som gjerne våkner 6. Anonymkode: d7af4...973 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #45 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har dessverre ingen som kan passe barna, da vi ikke har familie her. Anonymkode: f6973...f32 Barnevakt? Vi har brukt vikarer fra barnehagen. Anonymkode: d7af4...973 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #46 Skrevet 26. april Åh... jeg savner å kunne legge meg 21. Man skal ikke undervurdere den lille ekstra timen. Hovedårsaken til at jeg begynte å legge meg klokken 21 er mørk. Det var fordi jeg trengte den alenetiden etter en hektisk dag med bare klaging og kjefting. En annen årsak var at jeg da rakk å sovne før hun la seg og satte i gang med snorkingen. Et heldig resultat av det var at jeg faktisk begynte å våkne til vekkerklokken som gikk av klokken 5. La jeg meg senere så sov jeg igjennom hele alarmen eller skrudde den av i søvne. Nå med tenåring i hus så er det vanskelig å få til leggetid klokken 21. Anonymkode: c70b7...23a
AnonymBruker Skrevet 26. april #47 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her sovner også mannen fem av sju kvelder i uken når han legger barn sånn 19.30 ish. Han kommer som regel tuslende ut i stuen i 21.30-22 tiden og kan da være oppe til rundt 23. I motsetning til deg synes jeg bare det er deilig å få slappe av i fred og ro alene før leggetid. Anonymkode: 0c3df...82a Jeg elsker fred og ro jeg også, men det blir ufattelig stusselig når man er alene hver ettermiddag fordi mannen skal hvile middag, også sitte alene hver kveld etter barna er lagt. Da kan man like greit være alene..? Anonymkode: f6973...f32 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #48 Skrevet 26. april visp skrev (1 time siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. Æh.. er dette en normal greie for normale mennesker? Det er godt jeg ikke er normal da. Hva er forresten et normalt menneske? 🤔 Anonymkode: c70b7...23a 3 1
Cam03 Skrevet 26. april #49 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg elsker fred og ro jeg også, men det blir ufattelig stusselig når man er alene hver ettermiddag fordi mannen skal hvile middag, også sitte alene hver kveld etter barna er lagt. Da kan man like greit være alene..? Anonymkode: f6973...f32 Så han hviler middag i tillegg til at han sover ca 9,5 timer hver natt. Vet du om han sovner kl 21, eller om han ligger og ser på mobilen? Det er ikke rart at du føler deg ensom når det er sånn som dette hver dag. Har han holdt på sånn lenge? Det at han sier "Beklager. Skal huske på det" sier dessverre mye. De aller fleste vil jo gjerne gi kyss og klem til partneren sin i tillegg til å si god natt, mens mannen din oppfører seg som han er alene. Hvordan er det mellom dere ellers? Er det rom for kyss, klem og/ eller armkrok i løpet av dagen? Tid for at dere kan prate om alt og ingenting? Tid for å være kjærester og ikke bare foreldre? 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #51 Skrevet 26. april visp skrev (2 timer siden): Ja, derfor legger de seg litt senere i håp å få sove natta gjennom. Du gir jo ikke mening... Jeg legger meg 21, sovner 2130 og våkner 07. Sover natta gjennom Anonymkode: 9dfb6...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #52 Skrevet 26. april Når jeg må opp kl 5 legger jeg meg kl 21. Synes det er ganske normalt å ønske seg 7-8 timer med søvn før en arbeidsdag. Anonymkode: 1aac0...d39 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #53 Skrevet 26. april Kan du kuppe sengen før han en kveld bare for å vise hvordan det er? Anonymkode: 4c755...46d 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #54 Skrevet 26. april Sovner han kl 21, eller taster han på mobilen ifred fra deg? Anonymkode: eb5f0...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #55 Skrevet 26. april Hadde dratt på trening jeg da. Liker trene før jeg legger meg. Han kan jo passe unga. De sover jo uansett. Anonymkode: eb5f0...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #56 Skrevet 26. april Min legger seg også i den tiden. Forstår deg godt TS. Anonymkode: d2c07...496
AnonymBruker Skrevet 26. april #57 Skrevet 26. april Legger han seg 21 for å faktisk sove? Eller ligger han og scroller på telefonen sin i to-tre timer? Anonymkode: 1bb0d...924 2
Al34n0nym1 Skrevet 27. april #58 Skrevet 27. april Hvem er ddt som faktisk gidder å bruke mobilen sin når man skal legge seg? Normale mennesker gjør ikke det. Selv kan jeg finne på å legge meg kl 20-21. På seg selv kjenner man andre.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #59 Skrevet 27. april Jeg tenker også kompromiss er mulig. Det er ikke bra å alltid prioritere egentid på bekostning av partid. Snakk sammen? Hva om han en dag i uka venter litt med å legge seg, og en dag i uka legger du deg samtidig som han? Jeg syns det er mye kvalitetstid i å ha alenetid sammen. 😄 Altså at vi for eksempel leser hver vår bok i senga. Anonymkode: 79556...0db 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #60 Skrevet 27. april Legger meg ofte kl 21 - 2130. Nærmer meg 60, og har vært sånn alltid. Mannen trenger mindre søvn, og koser seg oppe alene. Passet bra at jeg var A-menneske da barna var små 🙂 Jeg har prøvd å endre sovemønster, men får det ikke til. Våkner 5 - 0530 uansett hva jeg gjør. Istedet for å irritere meg over det, så har jeg valgt å akseptere det. Anonymkode: f2723...3ff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå