Gå til innhold

Mannen legger seg samtidig som barna

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Uten mobil i hånda, ja…? 

Anonymkode: 46481...290

Skjønner ikke hvorfor folk ska altid tro at folk ligger med mobil, alle er kansje ikke som deg.

Anonymkode: 332ee...052

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
visp skrev (10 timer siden):

Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta.

3,5 timer søvn er halvparten av anbefalt søvnmengde for voksne. Forstår ikke hva du mener med dette innlegget en gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk ska altid tro at folk ligger med mobil, alle er kansje ikke som deg.

Ikke som meg, men som de aller fleste 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Eeeer så lei!

Han legger seg kl 21, og jeg er så utrolig lei av at vi aldri kan gjøre noe på kveldene, eller prate. For han er lagt seg.

Han går også og legger seg uten å si god natt til meg. Ble så lei i kveld og spurte han hvorfor han aldri sier god natt til meg? "Beklager. Skal huske på det"

Hva da huske på? Man sier vel god natt til den man er sammen med? Arhh :( Jeg er ensom

Anonymkode: f6973...f32

Hæ? Kan man irritere seg over det?? Han har vel stort behov for søvn nå da! HELSA ER DET VIKTIGSTE VI HAR!

Anonymkode: 7e2b5...ada

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (10 timer siden):

Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta.

Det stemmer ikke for min del. Jeg legger meg 21, sovner 22 og våkner kl 2, men sovner etterhvert igjen og våkner 6-7. Er stuptrøtt kl 21, så mye bedre å få sove timene før kl 00. Legger jeg meg senere våkner jeg uansett kl 2 (og sovner etterhvert igjen), så får bare mindre søvn.

Anonymkode: 7e2b5...ada

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner mannen din godt. Han er vel utslitt og er man ferdig med dagen og bare vil legge seg for kvelden er det forferdelig om man ikke får lov til det i eget hjem. Kan dere ikke snakke litt i senga før dere sovner? 
Kanskje han har noe mangler eller noe? Hva med en tur til legen?

Anonymkode: d1d9d...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Om du trenger å prate om noe med mannen din så kan du vel gjøre det når barna er våkne også. De helt minste krever mer oppmerksomhet, men det går fort over når de blir litt eldre.

Og ang. det med god natt. Alle er ikke så nøye på det, og du legger vel merke til når han skal legge seg? De fleste går ihvertfall på badet og pusser tenner da, og da kan jo du si god natt.

Jeg la meg alltid tidligere enn mannen, og ofte før sønnen vår også, for jeg var tidlig oppe + trengte mer søvn. Tror det er ganske vanlig å legge seg til ulik tid. 

Anonymkode: 8a368...1ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gir deg ingen ting å få tid med mannen din? Da må dere ha et stusselig forhold?

Anonymkode: 5c7f9...776

Hvorfor antar du at vedkommende ikke får noe tid med mannen? Det står ikke noe om at de har små barn, og det er vel ingen regel om at tid sammen må tilbringes etter kl 21 om kvelden?

Anonymkode: 7031a...528

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, du skjønner vel at han ikke sover når han legger seg kl.21…? 

Neivel ? For det har du bestemt?

Anonymkode: b018d...eb9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette høres utrolig stusselig ut. Vi legger oss alltid samtidig (når en av oss eller begge er trøtte), det samme gjaldt i det forige forholdet jeg var i. Om han sovner før meg leser jeg bok, om jeg sovner før han pleier han å se en episode på nettbrettet.

Med det sagt gir vi hverandre egentid i hverdagen ellers, man trenger litt tid for seg selv også og med barn i huset kan det noen ganger være utfordrende. Hadde samboer både «sovet middag» og lagt seg kl 21 uten et ord hadde *jeg* tolket det som at han ikke var spesielt interessert i å tilbringe tid med meg. Personlig har jeg ingen interesse av å være i er forhold som bare dreier seg om det praktiske, da kan jeg mye heller være alene.

Anonymkode: f120e...4d3 å legge seg samtidig er ikke aktuelt her, godt man eg forskjellig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ikke vær så naiv. 

Anonymkode: 4c755...46d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men det er vel normalt å si godnatt til kona si? 

Da burde han ta en tur til legen, og ikke minst se generelt på Hvordan han lever. Kosthold/trening etc. må jo være kjedelig å ikke orke å være med familien sin. 

Enig! 

Gir deg ingen ting å få tid med mannen din? Da må dere ha et stusselig forhold?

Hvordan tenker han at dere skal gjøre det når ungene blir større og det brått er henting på trening kl 21-22, ungdommer som ikke legger seg før seinere etc? 
Det er ikkenormalt at en voksne mann må ha 9,5 timer med søvn hver natt, samt sove på dagen. Da hadde jeg bedt mannen min ta noen grep i eget liv. 

Anonymkode: 5c7f9...776

Stusselig fordi man ikke orker å sitte oppe på kvelden? Du må ha et stusselig liv om du ikke klarer å tenke deg til arvens kan ha et godt forhold uten å måtte sitte oppe til langt på kveld ! Om man har en partner så kan jo den hente f.eks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt du er lei ts, eller kanskje lei deg?

Det hadde i alle fall jeg vært om dette var oss. Hadde følt meg både ensom og alene, og som at samboeren min ikke hadde lyst til å henge med meg når vi endelig hadde mulighet til å være alene. Trodde hele poenget med å være et par var å like å være sammen og finne støtte i hverandre. Jeg faller til ro sammen med mannen om kvelden, trenger ikke alltid å snakke så mye, men ligge inntil hverandre, eller at vi stryker på hverandre, holder hender, eller bare er sammen. 

Hvis mannen min ville legge seg kl. 21.00 og trykke på mobilen hadde jeg følt meg avvist. Vi legger oss samtidig, steller oss og har sex. Noe annet hadde vært stusselig. 

Anonymkode: ccf3f...ff2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skjønner mannen din godt. Han er vel utslitt og er man ferdig med dagen og bare vil legge seg for kvelden er det forferdelig om man ikke får lov til det i eget hjem. Kan dere ikke snakke litt i senga før dere sovner? 
Kanskje han har noe mangler eller noe? Hva med en tur til legen?

Anonymkode: d1d9d...b3e

Det er jo det de ikke gjør. Han prater ikke og går og "legger"  seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår godt du er lei ts, eller kanskje lei deg?

Det hadde i alle fall jeg vært om dette var oss. Hadde følt meg både ensom og alene, og som at samboeren min ikke hadde lyst til å henge med meg når vi endelig hadde mulighet til å være alene. Trodde hele poenget med å være et par var å like å være sammen og finne støtte i hverandre. Jeg faller til ro sammen med mannen om kvelden, trenger ikke alltid å snakke så mye, men ligge inntil hverandre, eller at vi stryker på hverandre, holder hender, eller bare er sammen. 

Hvis mannen min ville legge seg kl. 21.00 og trykke på mobilen hadde jeg følt meg avvist. Vi legger oss samtidig, steller oss og har sex. Noe annet hadde vært stusselig. 

Det ville vært skikkelig stusselig om mannen krevde at vi la oss samtidig og ikke skjønte at vi har forskjellig søvnbehov, det hadde jeg kaldt et kjipt forhold 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke vær så naiv. 

Så en er naiv fordi en vet at sine ungdom sover? Og slitne etter en tung dag på jobb?

Tviler på din ungdom jobber 12 timer skift til tider. Og dermed er slitne etter å brukt kroppen hele dagen. 

Er faktisk glad over å ha ungdom som faktisk har jobb de går til hver dag, med fagbrev, godt betalt.  Og at de har venner de tilbringer helger og ferie med. Og at de tar hensyn til at kroppen trenger søvn for å fungere. Og at de har lært tidlig at tlf har en ikke i senga

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (11 timer siden):

Jeg står opp kvart over fem og aldri om jeg hadde klart å få bra søvn om jeg la meg ni. Vil jo tro det ikke er normen å legge seg så tidlig.

Her hjemme legger vi oss kl 21, men sovner sjeldent før etter kl 22. Vi har baby i hus og mannen skal opp rundt kl 05.  Vi begge trenger mye søvn (ikke at vi får det nå for tiden uansett). 

Du klarer deg jo på ganske lite søvn over lang tid da, men å ha øynene åpne for at andre gjør det annerledes- det kommer du langt med i livet☺️

TS, det finnes mange studier på par som legger seg samtidig og som ikke legger seg samtidig. Jeg tror faktisk alle studiene konkluderer med at par som legger seg samtidig, er mer lykkelige i parforholdet. Her har du også et ansvar for å kommunisere med partneren din. Kanskje dere kan legge dere kl 21, se en serie sammen i senga - kose, ha sex?  

Anonymkode: f3ff6...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det ville vært skikkelig stusselig om mannen krevde at vi la oss samtidig og ikke skjønte at vi har forskjellig søvnbehov, det hadde jeg kaldt et kjipt forhold 

Forskjellig søvnbehov? Tror du virkelig mannen til ts legger seg til å sove kl. 21.00?

Det er ho helt åpenlyst at det er noe annet enn ulikt søvnbehov som ligger til grunn her. Han sier ikke godnatt til henne en gang. Ikke en klem. Ikke et kyss. Ikke 5 minutter med "kom her elskling, hvordan har dagen din vært? Kom og legg deg når du er klar, glad i deg, natta". Ingenting. 

Det er absolutt IKKE normalt å bare fordufte fra fellesen i huset uten et ord. Selv ungdommene i huset gjør ikke det. Man sier god natt. Man utveksler de avtaler og beskjeder man må for morgendagen. Man gir beskjed. 

Typisk kg`ere å fokusere på klokkeslett når tråden handler om at ts føler seg ensom. Det skriver hun rett ut. Og det folk henger seg opp i er når DE SELV står opp for å rekke jobb. Det er helt irrelevant. Ts er ensom. Mannen viser ikke omsorg og omtanke for henne, han omtrent unngår henne. Dette vekker kjipe følelser i henne. Det er det dette handler om. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For et nitrist liv! 
Etter det jeg leser her inne så er det mange som ikke investerer i parforholdet ditt. 
Å ikke kunne sette av litt tid til hverandre på kveldstid er jo ikke bra i lengden. 
Å ta hverandre for gitt er å sakte men sikkert ta knekken på kjærligheten 

Anonymkode: 812b5...ed2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nordlending1 skrev (11 timer siden):

Kan jo være han ligger i senga å ser tv serie og sånn, for litt alenetid. 
med familie får man sjeldent tid til å bare kose seg alene. 

men ni er tidlig ja, skjønner ikke hvordan han får tid til alt i løpet av en dag da. Og selvfølgelig kjedelig å være i forhold med noen som har leggetid som barn. Håper det er annerledes i helgene?

Legger meg og da. Er helt utkjørt etter en dag med tidlig opp, jobb, middag, unger, husarbeid, osv,osv

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...