AnonymBruker Skrevet 27. april #61 Skrevet 27. april Rett før han legger seg spør du om han kan hjelpe deg med noe eller hente noe på butikken eller i bilen. Brette noen klær eller lignende imens løper du å legger deg. Gjenta til han skjønner det. Anonymkode: 4c755...46d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #62 Skrevet 27. april Dette høres utrolig stusselig ut. Vi legger oss alltid samtidig (når en av oss eller begge er trøtte), det samme gjaldt i det forige forholdet jeg var i. Om han sovner før meg leser jeg bok, om jeg sovner før han pleier han å se en episode på nettbrettet. Med det sagt gir vi hverandre egentid i hverdagen ellers, man trenger litt tid for seg selv også og med barn i huset kan det noen ganger være utfordrende. Hadde samboer både «sovet middag» og lagt seg kl 21 uten et ord hadde *jeg* tolket det som at han ikke var spesielt interessert i å tilbringe tid med meg. Personlig har jeg ingen interesse av å være i er forhold som bare dreier seg om det praktiske, da kan jeg mye heller være alene. Anonymkode: f120e...4d3
AnonymBruker Skrevet 27. april #63 Skrevet 27. april Jeg legger meg mellom 2100 og 2200 hver dag. Som A-menneske gir det meg ingenting å sitte våken lenge på kveldene, jeg har mest energi om morgenen. Her må du bare akseptere at man er forskjellige tror jeg. Anonymkode: 5c73a...12b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #64 Skrevet 27. april Man har jo ulike behov for søvn. Her i huset legger vi oss rundt da begge to, for å klare overleve hverdagen med små barn uten totalt underskudd. Noen ganger legger jeg meg først, andre ganger han. Men vi sier jo god natt, greit å vite at den andre legger seg hvis man «vil bli med». Søvn er jo et veldig grunnleggende behov. Det er jo en vurdering med det vs. litt ekstra egentid, selvom man gjerne vil ha begge. Anonymkode: 18056...756 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #65 Skrevet 27. april TS, du skjønner vel at han ikke sover når han legger seg kl.21…? Anonymkode: 46481...290 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #66 Skrevet 27. april Nå kommer det snart en tråd hvor slemme kg brukerene er. Anonymkode: 4c755...46d
AnonymBruker Skrevet 27. april #67 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke uvanlig å legge seg så tidlig, mange starter tidlig på jobb og pendler. Anonymkode: baa91...ce6 men det er vel normalt å si godnatt til kona si? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men når det er hver dag? Han sover også etter jobb, så jeg styrer jo stort sett med alt alene Anonymkode: f6973...f32 Da burde han ta en tur til legen, og ikke minst se generelt på Hvordan han lever. Kosthold/trening etc. må jo være kjedelig å ikke orke å være med familien sin. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg elsker fred og ro jeg også, men det blir ufattelig stusselig når man er alene hver ettermiddag fordi mannen skal hvile middag, også sitte alene hver kveld etter barna er lagt. Da kan man like greit være alene..? Anonymkode: f6973...f32 Enig! AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg legger meg mellom 2100 og 2200 hver dag. Som A-menneske gir det meg ingenting å sitte våken lenge på kveldene, jeg har mest energi om morgenen. Her må du bare akseptere at man er forskjellige tror jeg. Anonymkode: 5c73a...12b Gir deg ingen ting å få tid med mannen din? Da må dere ha et stusselig forhold? Hvordan tenker han at dere skal gjøre det når ungene blir større og det brått er henting på trening kl 21-22, ungdommer som ikke legger seg før seinere etc? Det er ikkenormalt at en voksne mann må ha 9,5 timer med søvn hver natt, samt sove på dagen. Da hadde jeg bedt mannen min ta noen grep i eget liv. Anonymkode: 5c7f9...776
AnonymBruker Skrevet 27. april #68 Skrevet 27. april Jeg er ikke den som legger meg tidlig, men i går kveld var jeg så trøtt at jeg måtte legge meg rundt kl 21. Det var jo mest synd i han stakkaren som jeg hadde overtalt å bli med til meg noen dager, han var jo ikke trøtt. Men nå vet jo han fra før at jeg ikke pleier å legge meg tidlig så jeg ble tilgitt for denne gang. Anonymkode: cadbd...a38
AnonymBruker Skrevet 27. april #69 Skrevet 27. april Tydligvis er vi unormale her i huset Sønn 21 år legger seg mellom 20.00 og 21.15 ut fra når han startet på jobb og ska på jobb igjen. Oppe mellom 05 og 06 Jenta 20 legger seg 19.30 til 20.30 står opp 04.45 starter jobb kl 06.15 Jeg altid lagt meg mellom 21 og 22 oppe ved 06/07 Gubben trenger ikke så mye søvn legger seg 23 og oppe 06 Anonymkode: 332ee...052 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #70 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tydligvis er vi unormale her i huset Sønn 21 år legger seg mellom 20.00 og 21.15 ut fra når han startet på jobb og ska på jobb igjen. Oppe mellom 05 og 06 Jenta 20 legger seg 19.30 til 20.30 står opp 04.45 starter jobb kl 06.15 Jeg altid lagt meg mellom 21 og 22 oppe ved 06/07 Gubben trenger ikke så mye søvn legger seg 23 og oppe 06 Anonymkode: 332ee...052 Uten mobil i hånda, ja…? Anonymkode: 46481...290
AnonymBruker Skrevet 27. april #71 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men når det er hver dag? Han sover også etter jobb, så jeg styrer jo stort sett med alt alene Anonymkode: f6973...f32 Hvordan har mannen din det ellers? Det er jo ikke normalt å ha så stort søvnbehov. Kan han være deprimert? Evt ha noen underliggende sykdommer eller vitaminmangler. Mannen min var fryktelig trøtt konstant og han slet med søvnapné. Men da merket jeg også pustestoppene. Når han fikk CPAP og begynte å sove skikkelig forsvant trøtthets-problemet. Anonymkode: 14e66...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #72 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eeeer så lei! Han legger seg kl 21, og jeg er så utrolig lei av at vi aldri kan gjøre noe på kveldene, eller prate. For han er lagt seg. Han går også og legger seg uten å si god natt til meg. Ble så lei i kveld og spurte han hvorfor han aldri sier god natt til meg? "Beklager. Skal huske på det" Hva da huske på? Man sier vel god natt til den man er sammen med? Arhh Jeg er ensom Anonymkode: f6973...f32 Jeg legger meg 1-3 timer før mannen hver dag. Også i helgen. Men jeg står også opp før han. Og har større behov for søvn enn han. Så han har forståelse for at jeg må legge meg før han. Anonymkode: 8a7f0...7fc
AnonymBruker Skrevet 27. april #73 Skrevet 27. april Vi legger oss også da. Generelt sover hele befolkningen altfor lite. Les om viktigheten av søvn, så tror jeg du vil sette pris på at samboeren din faktisk tar vare på seg selv. Hvorfor må dere finne på ting på kveldstid? Se på muligheter hvor dere kan gjøre ting på dagtid isteden om dette er viktig for deg. (Om det betyr at dere spiser lunsj en gang i blant, tar et par timer fri, går på dagligliv, etc) Anonymkode: b39a5...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #74 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg elsker fred og ro jeg også, men det blir ufattelig stusselig når man er alene hver ettermiddag fordi mannen skal hvile middag, også sitte alene hver kveld etter barna er lagt. Da kan man like greit være alene..? Anonymkode: f6973...f32 Her sover ikke mannen middag da. Det hadde vært relativt uaktuelt. Ettermiddagene er fylt opp med aktiviteter frem til leggetid. Anonymkode: 0c3df...82a 1
skeiv-ostepop Skrevet 27. april #75 Skrevet 27. april Beklager - men nå tråkker jeg sikkert noen på tærne. Men det er noe herlig typisk med oppførselen til Ts. Kvinner forventer at vi menn er tankelesere. Hun (ts) har åpenbart irritert seg over dette lenge og det virker ikke som om det har vært tatt opp i særlig grad med den det gjelder. I et øyeblikk der begeret renner over så er det eneste Ts påpeker/klager på er at han ikke sier god natt… Altså. Det er lov å være to om kommunikasjonen i et forhold. Og vi menn er ikke tankelesere. Kanskje det er på tide å faktisk sette seg ned og sette tydelige ord på det som faktisk er problemet her? I stede for å hinte og fortsatt irritere deg.. 5 1
-Missi- Skrevet 27. april #76 Skrevet 27. april Her tar jeg faktisk søvn så seriøst at jeg har på en alarm kl 21 om å legge meg. Da tar jeg en dusj de dagene det er på hårvask planen min og legger meg å leser bok. Helt bevist uten tlf på rommet. Jeg har tidligere i livet slitt skikkelig med søvnen, vært utbrent, vært deprimert osv før jeg knakk koden om hvor viktig det er. Mitt barn er også slik som trenger rutiner, nok søvn osv. Vokst opp i en familie hvor søsken og foreldre var motsatt og fikk kjeft hvis jeg la meg tidlig og sto opp tidlig. Som man kan se i tråden er det mange ulike rutiner. Tipset om jogging var og bra jeg gjør det løper 3x uken og den aller beste tiden å løpe er tidlig på morningen. Da tar jeg en protein shake og en frukt som frokost nr 1. Har aller mest energi om jeg spretter ut av senga så fort jeg våkner. Jeg kan fint tilpasse mine rutiner om jeg skal gjøre noe med venner etc og i den lyse årstiden er det lettere enn i den mørke. Handler jo mye om dette å få dagslys så fort man står opp. I perioder har jeg hatt på alarm om stå opp tid når sola står opp og det å løpe med soloppgangen er utrolig fint og givende synes jeg. Noe av det fineste med å være voksen er å få bestemme selv over eget liv. Hadde jeg fått en ny samboer møtte det vært en som passet inn i mine rutiner og aksepterte den siden av meg. Høres forøvrig ikke ut som han får nok søvn når han også har behov for lur når han kommer hjem fra jobb. Her ville jeg tenkt er jobben veldig krevende? Livet med barna veldig krevende? Er han lei av deg? Passer han på at kostholdet og treningen er riktig? Når jeg hadde små barn var jeg jo konstant utslitt som de fleste er i den fasen av livet da søvnet jeg ofte når jeg la barnet, eller samboer men vi prøvde jo da møtes litt nede i stua etter det eller den andre hadde allerede lagt seg på soverommet så da kom den andre etter inn dit. Her må du jo snakke med han og finne ut hvordan dere kan løse dette sammen best mulig og hvordan dere kan få noe tid sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #77 Skrevet 27. april Al34n0nym1 skrev (3 timer siden): Hvem er ddt som faktisk gidder å bruke mobilen sin når man skal legge seg? Normale mennesker gjør ikke det. Selv kan jeg finne på å legge meg kl 20-21. På seg selv kjenner man andre.. Her er mobilen rett og slett en klokke på natten. Anonymkode: f0744...11b
AnonymBruker Skrevet 27. april #78 Skrevet 27. april visp skrev (10 timer siden): Om normale mennesker legger seg 21, så blir det vel garantert oppvåkning 00.30 uten å få sove særlig mer gjennomgående den natta. Som jeg sier til mannen min når han legger seg seint: Hvis du er så lite sliten på kvelden og jeg er utslitt så er kanskje arbeidsmengden skjevfordelt. Drar han en større del av lasset enn deg (ut fra hva dere har kapasitet til). Anonymkode: 447ac...5f0 1
LillaGorilla<3 Skrevet 27. april #79 Skrevet 27. april Leggetiden hans reagerer jeg ikke på i det hele tatt, både mannen min og jeg legger oss kl 21 på hverdagene (står opp kl 05). Men vi legger oss stort sett samtidig da, og sier også god natt til hverandre. Og ingen av oss sover vekk halve dagen på dagtid ved å sove middag. Jeg hadde ikke blitt særlig blid om mannen skulle blandet seg opp i min leggetid altså, jeg trenger søvnen og blir syk om jeg ikke får nok av det. Men nå er jeg våken og bidrar på ettermiddagene da. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #80 Skrevet 27. april visp skrev (9 timer siden): Ja, så lenge de lar meg være så går det jo Men neida, de skal prate og prate og prate. Og da går det jo gærnt! Skal jeg jogge så bør det skje ganske lenge før jeg legger meg, for blir gira av sånt. Kanskje jeg burde prøve det Jeg jogger ofte rundt kl. 06.30 eller kl. 16.00. Jeg har ikke ork til å gjøre det så sent for, som med deg, så starter kroppen min også er jeg lysvåken lenge 😆 derav helst på morgenen. Jeg gikk fra å ligge lysvåken til klokka 01.00 på natta til å sovne rundt 21.30-22.00. Var litt brutalt den første uken, men etter det så funket det som fett. Anonymkode: a9500...420 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå