Gå til innhold

Min kamp om mitt barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor reiste ikke du til advokaten, da ?

Det hadde jo blitt mye billigere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
jeg ment selvsagt ikk i alle tilfeller men hadde du lest alle innlegg ville du se at jeg er gald for at noen bryr seg om å ta vare på andres unger. men det har du vel ikke sett eller brydd deg om å se det. men i svært mange tilfeller som jeg selv har sett så burde ungen bli adoptert istedet for å leve i sin usikkerhet for å bli plasert tilbake til foeldrene. diss opplyningene har jeg fra porsgrunn og hvoe forreldrene er 100% dopa og vil aldri kunne ha ungen igjen..

Ungene blir ikke ført tilbake til foreldrene hvis ikke det er forsvarlig. Forsterhjemmene gjør en fabelaktig jobb. Selvsagt finnes det unntak, men å være motstander av fosterhjem er for dumt. Dessuten motsier du deg selv når du vil ha tilbake omsorgen for sønnen din, samtidig som du vil ha et system der det ikke er mulig.

Skrevet
Ungene blir ikke ført tilbake til foreldrene hvis ikke det er forsvarlig. Forsterhjemmene gjør en fabelaktig jobb. Selvsagt finnes det unntak, men å være motstander av fosterhjem er for dumt. Dessuten motsier du deg selv når du vil ha tilbake omsorgen for sønnen din, samtidig som du vil ha et system der det ikke er mulig.

det er riktig men ungene får hele tiden beskjed om at de kanskje skal tilbake til sine biologiske foreldre en dag. istedet for fosterhjem eller kanskje i tillegg til fosterhjem skulle det vært flere svaleveien barnesenter hvor forreldre kunne bli testet og trent til å være foreldre, og hjalp ikke det kunne de bli adoptert bort til noen barnløse som ville elsket ungen som deres egen. i fosterhejm er det usikkerhet og ser du på stattestikken er det de ungene som faller utenfor samfundet. og det er ikke på grunn av foster foreldrene men pga av (tror jeg) all den usikkerheten de har. min sønn skulle aldri vært i fosterhjem for jeg er klarert fra svaleveien som god far for ungen. men når det er sagt så er det bedere at han er der enn hos sin mor. så jeg vil ha han ut fra der for jeg har hørt fra naboer at han har det veldig vanskelig..

Skrevet

Hvorfor svarer du ikke på dette? Synes faktisk det er et viktig punkt i alt dette snakket om dyre advokater.

Skrevet

ehh den forstod jeg ikke??? mener du at jeg skulle ta med barnevernet, dommere og hele greia til advokatens kontor???

Skrevet

Hvorfor finner du deg ikke en advokat som holder til nærmere, da? Hvis bostedet ditt har dommere og barnevern, så har de vel en advokat eller to også?

Skrevet
Hvorfor finner du deg ikke en advokat som holder til nærmere, da?  Hvis bostedet ditt har dommere og barnevern, så har de vel en advokat eller to også?

jeg har en advokat som kjenner hele saken, og det er flere turer for meg til han enn han til der barnet bor, derfor vil det gå opp i opp økonomisk.. og skaen føres altid i det distriktet hvor den som er anklaget bor..

Skrevet
det er veldig slitsomt å repitere seg hele tiden til mennesker som leser en stning og svare bare på den uten å lese resten. dette er siste gang jeg sier dette for nå er jeg lei av samme spørsmålet hele tiden. en avokat skal ha fra 1000 til 1500 pr time... han skal også ha pr km han kjører..... han skal ha kost.... osv. tror du at advokaten gjør alt dette gratis for å være snill???????? hvor mye tror du de tar pr km kjøring. han starter kl o5oo og reiser 3 timer han skal ha mat dekket og kjøregodgjørelse og i tillegg skal han ha times lønn de 3 timen han kjører pluss retur. forstår du nå hva det koster....

Det har ingen ting med å gjøre at jeg ikke skjønner hva du skriver, men dette er vel ikke noe problem så lenge du har krav på støtte til å betale det?

Skrevet
Det har ingen ting med å gjøre at jeg ikke skjønner hva du skriver, men dette er vel ikke noe problem så lenge du har krav på støtte til å betale det?

joda kjære deg for du spør om det jeg allerede har svar på og av høfflighet svare jeg. det du spør om kan jeg henvise til et eller annet sted her...

Skrevet
joda kjære deg for du spør om det jeg allerede har svar på og av høfflighet svare jeg. det du spør om kan jeg henvise til et eller annet sted her...

Jeg skjønner ingenting av dette. Jeg har fått opplyst fra min svigerinne, som er barnevernspedagog, at foreldre som blir fratatt omsorgen for barn har krav på støtte til advokathjelp i saken. Hvordan kan det ha seg at dette angivelig ikke gjelder for deg? Du har ikke forklart noen ting om det, du har bare skrevet at det koster deg 10.000 pr gang og at du har fått avslag på støtte. Dette henger jo ikke på greip. Hvorfor har du fått avslag på støtte når dette er noe folk i din situasjon har krav på?

Skrevet
Jeg skjønner ingenting av dette. Jeg har fått opplyst fra min svigerinne, som er barnevernspedagog, at foreldre som blir fratatt omsorgen for barn har krav på støtte til advokathjelp i saken. Hvordan kan det ha seg at dette angivelig ikke gjelder for deg? Du har ikke forklart noen ting om det, du har bare skrevet at det koster deg 10.000 pr gang og at du har fått avslag på støtte. Dette henger jo ikke på greip. Hvorfor har du fått avslag på støtte når dette er noe folk i din situasjon har krav på?

vet ikke, jeg fikk avslag fra fylketsmannen om at de ikke dekker advokat ved møter osv.. mer kan ikke jeg si deg, det er ikke jeg som kan gjøre noe fra eller til, kansje din svigerinne ikke er juridisk utdannet. noe svært få i barnevernet er ikke vet jeg. sorry...

Skrevet

Fosterhjemsplassering er ikke alltid permanent,det kan bare vare for en stund slik at foreldrene kommer seg på bena igjen og sterke nok til å klare oppgaven på egenhånd.

Fosterhjem er ingen dårlig ting,når mennesker begynner å se på dette som en ressurs så har man kommet langt.

jeg har selv hatt barnet mitt i fosterhjem.

jeg så at dette var en ressurs for oss,det var det beste som kunne skje.

Når man adopterer så tar du barnet til deg som ditt eget og adopterer du et barn igjennom BV( hvis det går da) ja da er det tungt bevist at det er umulig at moren eller faren noen gang kan eller vil ta seg av barnet sitt.

Om man er fosterbarn så tjener de ikke mye penger.Det er ingenting de blir fete på.

Skal kommunene reklamere for fete lønninger så tror jeg det hadde blitt mange flere skadede barn fordi voksne tenker penger fremfor barnet.

De som er fosterforeldre er ressurs-sterke, ønsker å bidra og føler det som et kall å hjelpe andre barn i en vanskelig livvsituasjon.

99% av arbeidet til BV er forebyggende tiltak og når de tar i bruk den ene % å fjerner et barn,ja da har det vært mye tilltak og hjelp i flere år i en familie.

Og da har de ikke noe valg enn å ta barnet ut av situasjonen for å redde det.

Gjest Embla s
Skrevet
og skaen føres altid i det distriktet hvor den som er anklaget bor..

i hjemkommunen til den anklagende?

Skrevet
Kanskje greit å lese seg opp litt, Her for eksempel

Og her...

ja det var en hastevedtak som jeg har forklart hvorfor er dette noe nytt? jeg har jo sagt at han ble en hastevedtak. og hvorfor skulle ikke fylkedsnemda fatte et slikt vedtak når de bare har en side av saken, nemelig barnevernts side. og i dette tilfelle var det beste å ta det vedtaket, til tross for at noen påstår at jeg skylder på mor, han bodde hos mor dengangen og hun var så ille at de måtte gjøre en hastesak av det. så jeg skjønner ikke hvorfor noen sier at jeg er dårlig. jeg ble ikke engang spurt, noe som tyder på akurat hva jeg sier at det er en prinsippsak. og jeg er pappa til 3 andre barn, hvorfor skulle jeg være god nok for dem og ikke for min sønn. men dette har jo ingneting med at jeg skal få prøvet denne saken for en høyere myndighet og det er retten.

Skrevet

Ingen som helst tvil om hvorfor ungen er i fosterhjem. Det ser enhver som kan lese. :roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Barneloven:

§ 4-6. Midlertidige vedtak i akuttsituasjoner.

Dersom et barn er uten omsorg fordi foreldrene er syke eller barnet er uten omsorg av andre grunner, skal barneverntjenesten sette i verk de hjelpetiltak som umiddelbart er nødvendige. Slike tiltak kan ikke opprettholdes mot foreldrenes vilje.

Er det fare for at et barn blir vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet, kan barnevernadministrasjonens leder eller påtalemyndigheten uten samtykke fra foreldrene umiddelbart treffe midlertidig vedtak om å plassere barnet utenfor hjemmet. Vedtaket skal snarest, og om mulig innen 48 timer, foreløpig godkjennes av lederen i fylkesnemnda.

Barnevernadministrasjonens leder kan i et slikt tilfelle også treffe midlertidig vedtak etter § 4-19.

Er det truffet vedtak etter annet ledd, skal forslag som nevnt i § 7-3 sendes fylkesnemnda snarest, og senest innen seks uker, men innen to uker hvis det gjelder tiltak etter § 4-24.

Dersom saken ikke er sendt til fylkesnemnda innen fristene som nevnt i fjerde ledd, faller vedtaket bort.

Endret ved lov 4 juni 1999 nr. 35 (i kraft 1 sep 1999 iflg. res. 4 juni 1999 nr. 863).

Skrevet
Fosterhjemsplassering er ikke alltid permanent,det kan bare vare for en stund slik at foreldrene kommer seg på bena igjen og sterke nok til å klare oppgaven på egenhånd.

Fosterhjem er ingen dårlig ting,når mennesker begynner å se på dette som en ressurs så har man kommet langt.

jeg har selv hatt barnet mitt i fosterhjem.

jeg så at dette var en ressurs for oss,det var det beste som kunne skje.

Når man adopterer så tar du barnet til deg som ditt eget og adopterer du et barn igjennom BV( hvis det går da) ja da er det tungt bevist at det er umulig at moren eller faren noen gang kan eller vil ta seg av barnet sitt.

Om man er fosterbarn så tjener de ikke mye penger.Det er ingenting de blir fete på.

Skal kommunene reklamere for fete lønninger så tror jeg det hadde blitt mange flere skadede barn fordi voksne tenker penger fremfor barnet.

De som er fosterforeldre er ressurs-sterke, ønsker å bidra og føler det som et kall å hjelpe andre barn i en vanskelig livvsituasjon.

99% av arbeidet til BV er forebyggende tiltak og når de tar i bruk den ene % å fjerner et barn,ja da har det vært mye tilltak og hjelp i flere år i en familie.

Og da har de ikke noe valg enn å ta barnet ut av situasjonen for å redde det.

uff på han igjen. joda som du kan lese tidligre jeg synes fosterhjem er bra i de tilfellet hvor ungene har foreldre som kan etter en stund ta de tilbake og leve et normalt liv, og neida de blir ikke fete av "lønna" men jeg har også opplevd tilfeller hvor foreldrene ikke kan eller vil ha ungen og der hvor ungen er blitt utsatt for en masse problemer i de tilfeller bør ungne bli fast hos en famili som kan ta seg av vedkommende til han eller hun blir voksen.. jeg ble sendt til svaleveien barnesenter for at de skulle sjekke om jeg var god far, ifølge de så er jeg det. det var veldig mange på det hjemmet og noen mistet ungen for godt, fikk jeg beskjed om. og uansett hvor mange prosent som er det ene eller andre så er det noen ganger det går prinsipp i saken fordi den ene parten tåler ikke trynet på den andre, slik er det i mitt tilfelle.....

Skrevet
Ingen som helst tvil om hvorfor ungen er i fosterhjem. Det ser enhver som kan lese. :roll:

si meg begynner du å bli frekk, ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...