Gjest Caramba ii Skrevet 11. april 2006 #41 Skrevet 11. april 2006 vel jeg vet ikke om jeg skal gi opplysninger om alt her inne, og ikke fortell meg at du ikke får penger for å ha en unge det er bare tøys og tull, for det får du.. i tillegg til de trygder som måtte være.. og du tror du vet alt om barnevernsystemet i norge fordi du har en unge hos de. stikk fingrene i jorda og innse at endel ting vet du ikke noe om. stedet er forresten i skien.. det er altid "her kommer jeg" mennesker som tror de vet alt.. og jeg regnet med endel kvinner som forsvarer mor for far er ikke god nok for dere kun mor er det.. og dere roper på likestilling og her finner du hva du tjener pr mnd i lønn : http://www.fosterhjem.no/?module=Articles;...licShow;ID=3302 ← Det er ganske mye som skurrer i historien din for meg også. Dessuten er ikke barnet hos mor heller, det er i fosterhjem. Ergo har barnevernet vurdert det slik at ingen av dere bør ha barnet på det nåværende tidspunkt. Har du samvær med sønnen din? Hvor ofte får du treffe ham?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #42 Skrevet 11. april 2006 Jeg går ut fra at disse satsene er erstatning for arbeidsinntekt? Hvertfal slik tolket jeg det? Du må også skatte av dette, pluss at du ikke får feriepenger så så veeeeldig fett er det ikke, nei... 9000 minus skatt i månden er ikke all verden. "Arbeidsgodtgjeringa vert som tidlegare skattlagt som løn, og kommunane skal svare arbeidsgjevaravgift av dette beløpet. Vi gjer samstundes merksam på at fosterforeldre ikkje er arbeidstakarar i ferielova si tyding. Kommuner er derfor ikkje pliktig til å betale feriepengar til fosterforeldre."
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #43 Skrevet 11. april 2006 (endret) Det er ganske mye som skurrer i historien din for meg også. Dessuten er ikke barnet hos mor heller, det er i fosterhjem. Ergo har barnevernet vurdert det slik at ingen av dere bør ha barnet på det nåværende tidspunkt. Har du samvær med sønnen din? Hvor ofte får du treffe ham? ← Skjønner at du er ute etter å ta meg, for jeg er jo en mann og han kan ikke ta seg av unger ... ikke sant... jeg trenger ikke dritt snakk... sælig ikke fra anonyme.. så kutt ut å rope om at far skal være mer hjemme og ta ansvar for det mener dere ikke alikavel. og likestilling er det ikke, kun når det gjelder kvinner.. Endret 11. april 2006 av rolfkjo
Gjest Caramba ii Skrevet 11. april 2006 #44 Skrevet 11. april 2006 Skjønner at du er ute etter å ta meg, for jeg er jo en mann og han kan ikke ta seg av unger ... ikke sant... jeg trenger ikke dritt snakk... sælig ikke fra anonyme.. ← Jeg er aldeles ikke ute etter å ta deg. Hvor har du det fra? Eneste jeg lurer på er om du har samvær med din sønn.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #45 Skrevet 11. april 2006 Jeg går ut fra at disse satsene er erstatning for arbeidsinntekt? Hvertfal slik tolket jeg det? Du må også skatte av dette, pluss at du ikke får feriepenger så så veeeeldig fett er det ikke, nei... 9000 minus skatt i månden er ikke all verden. "Arbeidsgodtgjeringa vert som tidlegare skattlagt som løn, og kommunane skal svare arbeidsgjevaravgift av dette beløpet. Vi gjer samstundes merksam på at fosterforeldre ikkje er arbeidstakarar i ferielova si tyding. Kommuner er derfor ikkje pliktig til å betale feriepengar til fosterforeldre." ← kall det hva du vill men det er en inntekt for å ha barnet ikke sant? får du det for å ha dine barn hjemme?
Gjest Piper Skrevet 11. april 2006 #46 Skrevet 11. april 2006 Jeg la merke til at du ikke kommenterte innlegg #29 der du fikk flere "råd"/forslag. Det ble det sagt at myndighetenes krav nr 1 er at du skal være i stand til å forsørge barna dine. Siden det ikke er noe annet galt med deg, så må jo jobbsituasjonen din være det barnevernet reagerer på. Eneste måten å få løst dette problemet må da være å få en jobb og stabil inntekt. ← Blir alle mødre fratatt barna sine, når de ikke har en jobb? Mitt svar på det er nei, for de får hjelp. Blir det da ikke for dumt å kreve mer av fedre, enn det man gjør av mødre?
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #47 Skrevet 11. april 2006 vel jeg vet ikke om jeg skal gi opplysninger om alt her inne, og ikke fortell meg at du ikke får penger for å ha en unge det er bare tøys og tull, for det får du.. i tillegg til de trygder som måtte være.. og du tror du vet alt om barnevernsystemet i norge fordi du har en unge hos de. stikk fingrene i jorda og innse at endel ting vet du ikke noe om. stedet er forresten i skien.. det er altid "her kommer jeg" mennesker som tror de vet alt.. og jeg regnet med endel kvinner som forsvarer mor for far er ikke god nok for dere kun mor er det.. og dere roper på likestilling og her finner du hva du tjener pr mnd i lønn : http://www.fosterhjem.no/?module=Articles;...licShow;ID=3302 og her finner du hvor mye det koster staten de har ikke regnet med alt arbidet som fører med dette : http://www.ungihorten.no/default.asp?id=12...CT=5&content=38 ← Neimen kjære vene, Jeg sier da slett ikke at jeg ikke får penger for det, og det står da ingenting annet om hvor mye lønn man får på fosterhjemsforeningens sider enn det jeg har skrevet her! Det står jo svart på hvitt: 5.150 kroner (brutto). Hvilke trygder er det du sikter til egentlig? Barnetrygden? Ja, selvfølgelig følger den barnet sånn som det er for alle andre barn. Og pengene går også til barnet, slik det også er for andre barn. Mulig du synes utgiftdekningen er høy? Den skal faktisk dekke barnets del av alle husholdningens utgifter, som huslån, forsikringer, mat, strøm, bensin, telfon osv. For oss som er en familie på fem, skal familiens samlede utgifter deles på fem. Det sier seg selv at utgiftsdekningen ikke er nok til å dekke 1/5 av disse utgiftene. Men så er heller ikke dette noe vi gjør for pengenes skyld... Jeg tror ikke jeg vet alt fordi jeg selv har fosterbarn og til daglig arbeider med barn i barneverninstitusjon, men jeg har en viss erfarig, og jeg sier jeg mener det er noe som skurrer her, og at jeg tviler på at du har belyst alle sider av denne saken for oss. Jeg fatter heller ikke hvorfor du hele tiden skriver om likestilling?? Jeg har da ikke i noe av det jeg skriver knyttet kjønn til omsorgsevne???
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #48 Skrevet 11. april 2006 Jeg er aldeles ikke ute etter å ta deg. Hvor har du det fra? Eneste jeg lurer på er om du har samvær med din sønn. ← vel hadde jeg vært kvinne ville dere rope høyt hvor fæle alle var mot meg. Nei han har ikke det på grunn av at mor lagde så mye problemer for han hver gang vi snakket sammen. og hun løy for barnevernet. Jeg håper han tar kontakt når jeg har fått en advokat til å gjennopta saken, dette må selvsakt skje med varsomhet for å ungå at han blir skadelidene. og jeg ber jo ikke om at dere skal presse barnevernet som det høres ut til, kun å hjelpe meg å få det opp for retten slik at de kan ta rett avgjørelse.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #49 Skrevet 11. april 2006 Blir alle mødre fratatt barna sine, når de ikke har en jobb? Mitt svar på det er nei, for de får hjelp. Blir det da ikke for dumt å kreve mer av fedre, enn det man gjør av mødre? ← Du må jo fatte at det ligger mer bak denne saken enn at far ikke har lønnet arbeid...
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #50 Skrevet 11. april 2006 Neimen kjære vene, Jeg sier da slett ikke at jeg ikke får penger for det, og det står da ingenting annet om hvor mye lønn man får på fosterhjemsforeningens sider enn det jeg har skrevet her! Det står jo svart på hvitt: 5.150 kroner (brutto). Hvilke trygder er det du sikter til egentlig? Barnetrygden? Ja, selvfølgelig følger den barnet sånn som det er for alle andre barn. Og pengene går også til barnet, slik det også er for andre barn. Mulig du synes utgiftdekningen er høy? Den skal faktisk dekke barnets del av alle husholdningens utgifter, som huslån, forsikringer, mat, strøm, bensin, telfon osv. For oss som er en familie på fem, skal familiens samlede utgifter deles på fem. Det sier seg selv at utgiftsdekningen ikke er nok til å dekke 1/5 av disse utgiftene. Men så er heller ikke dette noe vi gjør for pengenes skyld... Jeg tror ikke jeg vet alt fordi jeg selv har fosterbarn og til daglig arbeider med barn i barneverninstitusjon, men jeg har en viss erfarig, og jeg sier jeg mener det er noe som skurrer her, og at jeg tviler på at du har belyst alle sider av denne saken for oss. Jeg fatter heller ikke hvorfor du hele tiden skriver om likestilling?? Jeg har da ikke i noe av det jeg skriver knyttet kjønn til omsorgsevne??? ← ja i tillegg til at du får utgiftført diversje. så det koster staten mange penger, jeg mener ikke at det ikke skal gjøre det, men dere må ikke komme å si at dere ikke får noe penger for det er bløff. Og jeg kan ikke legge frem alle dokumentene om psykolog etc for der står det om barnets mor og min sønn, jeg har ikke tausetsløfte og kan utlevere mine pappirer men gjør det ikke pga av hensyn til de andre. mine papirer ble utlevert til retten da de skulle ta fra henne hennes 3 andre barn, og det holder for meg. dere må bare stole på at jeg er en far som tar mitt ansvar og ikke stikker fra det slik som mange andre gjør. respekter det istedet for å prøve å stikke hull i mine ord..
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #51 Skrevet 11. april 2006 vel hadde jeg vært kvinne ville dere rope høyt hvor fæle alle var mot meg. Nei han har ikke det på grunn av at mor lagde så mye problemer for han hver gang vi snakket sammen. og hun løy for barnevernet. Jeg håper han tar kontakt når jeg har fått en advokat til å gjennopta saken, dette må selvsakt skje med varsomhet for å ungå at han blir skadelidene. og jeg ber jo ikke om at dere skal presse barnevernet som det høres ut til, kun å hjelpe meg å få det opp for retten slik at de kan ta rett avgjørelse. ← Jeg skjønner ikke dette helt. Er det penger du vi at vi skal gi deg? Om du er kvinne eller mann er helt likegyldig. Barnevernet omplaserer barn som ikke har det godt med sine foreldre uansett kjønn. Det finnes mange kvinner som ikke bør ha sine barn hos seg også. Noen venner av meg er fosterforeldre for et barn med narkoman mor.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #52 Skrevet 11. april 2006 Blir alle mødre fratatt barna sine, når de ikke har en jobb? Mitt svar på det er nei, for de får hjelp. Blir det da ikke for dumt å kreve mer av fedre, enn det man gjør av mødre? ← Takk piper ikke lett å stå imot alle angrep her .. som du sier mor fikk all den hjelp hun måtte ønske når hun hadde han, det var aldri spørsmål om hun hadde jobb eller ikke, og jeg mistet min jobb på grunn av at jeg var for mye borte. Jeg strever veldig for å skffe meg en ny en nå..
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #53 Skrevet 11. april 2006 kall det hva du vill men det er en inntekt for å ha barnet ikke sant? får du det for å ha dine barn hjemme? ← Selvsagt får man ikke lønn for å ha sine egne barn, men å ha fosterbarn er faktisk en jobb man gjør for barneverntjenesten. Det følger endel med disse barna, de har oftest en bagasje som gjør at de er mer krevende enn de fleste andre barn. Som fosterforeldre er man pliktig til å samarbeide med både barnevernet og tilsynsfører. Man deltar i møter som har med barnet og dets situasjon å gjøre. Barnet skal oftest ha samvær med biologisk familie, og for vår del betyr det at jeg må reise med ham til treffstedet ca en gang pr mnd og være sammen med barnet under samværet. Det å ha et barn i fosterhjem innebærer endel omveltninger for familien, både store og små. Man forplikter seg for mange år framover, ofte til barnet er blitt voksen og forlater redet. Synes du at dette er noe man bør forvente seg at folk gjør uten kompensasjon? Da tror jeg nok vi ville hatt veldig mange barn boende i barneverninstitusjon..... Til opplysning koster en plass i barneverninstitusjon fra ca. 4.000 kr pr døgn.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #54 Skrevet 11. april 2006 Jeg skjønner ikke dette helt. Er det penger du vi at vi skal gi deg? Om du er kvinne eller mann er helt likegyldig. Barnevernet omplaserer barn som ikke har det godt med sine foreldre uansett kjønn. Det finnes mange kvinner som ikke bør ha sine barn hos seg også. Noen venner av meg er fosterforeldre for et barn med narkoman mor. ← neida jeg vill ikke ha penger mer nå, jeg har skjønt at jeg må prøve og prøve å få igjen jobben jeg hadde men miste på grunn av dette. og barnevernet er det folk som tar parti og gir f.. i hav andre mener. dette gjelder selvsagt ikke alle i barnevernet for det barnevern som jeg var under da jeg hadde ungen kjeftet på hennes barnevern for at de blandet seg inn. men de kunne ikk gjøre noe med saken for ungen var allerede i en annen kommune. Og de kalte saken for kiddnapping av barnet. heldigvis er det noen som er oppegående.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #55 Skrevet 11. april 2006 ja i tillegg til at du får utgiftført diversje. så det koster staten mange penger, jeg mener ikke at det ikke skal gjøre det, men dere må ikke komme å si at dere ikke får noe penger for det er bløff. Og jeg kan ikke legge frem alle dokumentene om psykolog etc for der står det om barnets mor og min sønn, jeg har ikke tausetsløfte og kan utlevere mine pappirer men gjør det ikke pga av hensyn til de andre. mine papirer ble utlevert til retten da de skulle ta fra henne hennes 3 andre barn, og det holder for meg. dere må bare stole på at jeg er en far som tar mitt ansvar og ikke stikker fra det slik som mange andre gjør. respekter det istedet for å prøve å stikke hull i mine ord.. ← Men herre Jemeni - hvor i all verden har jeg sagt at jeg ikke får penger??? Jeg sier jo at jeg får det - jeg har tilogmed opplyst beløpet! Det jeg sier er at et fosterhjem ikke koster staten flere hundre tusen pr år. Og hvilke "diverse" er det du mener vi får utgiftsført???
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #56 Skrevet 11. april 2006 Selvsagt får man ikke lønn for å ha sine egne barn, men å ha fosterbarn er faktisk en jobb man gjør for barneverntjenesten. Det følger endel med disse barna, de har oftest en bagasje som gjør at de er mer krevende enn de fleste andre barn. Som fosterforeldre er man pliktig til å samarbeide med både barnevernet og tilsynsfører. Man deltar i møter som har med barnet og dets situasjon å gjøre. Barnet skal oftest ha samvær med biologisk familie, og for vår del betyr det at jeg må reise med ham til treffstedet ca en gang pr mnd og være sammen med barnet under samværet. Det å ha et barn i fosterhjem innebærer endel omveltninger for familien, både store og små. Man forplikter seg for mange år framover, ofte til barnet er blitt voksen og forlater redet. Synes du at dette er noe man bør forvente seg at folk gjør uten kompensasjon? Da tror jeg nok vi ville hatt veldig mange barn boende i barneverninstitusjon..... Til opplysning koster en plass i barneverninstitusjon fra ca. 4.000 kr pr døgn. ← som jeg har sagt i forrige innlegg så sier jeg ikke at dere ikke skal ha penger, men dere må ikke si at dere ikke får det. og hele fosterhjem ordningen er bare noe tull, det skulle heller vært at dere kunne adoptere ungen.. men da ville dere ikke fått noen penger
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #57 Skrevet 11. april 2006 (endret) Men herre Jemeni - hvor i all verden har jeg sagt at jeg ikke får penger??? Jeg sier jo at jeg får det - jeg har tilogmed opplyst beløpet! Det jeg sier er at et fosterhjem ikke koster staten flere hundre tusen pr år. Og hvilke "diverse" er det du mener vi får utgiftsført??? ← den summen du nevner er ikke riktig, summen er kr 9051 kr for et barn under 3 år.. Hvor mye tror du det koster med en psykolog, og lønna til de som styrere dette etc? men du sa ta det ikke var for penger at du hadde ungen, men kan du ikke adoptere ungen? Endret 11. april 2006 av rolfkjo
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #58 Skrevet 11. april 2006 (endret) som jeg har sagt i forrige innlegg så sier jeg ikke at dere ikke skal ha penger, men dere må ikke si at dere ikke får det. og hele fosterhjem ordningen er bare noe tull, det skulle heller vært at dere kunne adoptere ungen.. men da ville dere ikke fått noen penger ← Kjære rolfkjo. Du fortsetter og fortsetter å påstå at jeg sier vi ikke får penger, enda jeg opptil flere ganger har opplyst helt konkret hvor mye vi faktisk får. Hva skal til for å få deg til å fatte, egentlig...?? Du mener disse barna bør adopteres. Hvorfor det? De har foreldre, og for barnevernet er intensjonen hele tiden at det skal arbeides for tilbakeføring til biologiske foreldre så sant det er mulig. Hvordan tror du bilologiske foreldre ville stille seg til bortadopsjon av barn de aller helst vil ha tilbake?? Når et barn adopteres bort har biologiske foreldre ikke lenger noen rettigheter i forhold til barnet - heller ikke samvær. Du mener at en sånn ordning ville vært fornuftig?? Endret 11. april 2006 av Bodillen
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #59 Skrevet 11. april 2006 Jeg går ut fra at disse satsene er erstatning for arbeidsinntekt? Hvertfal slik tolket jeg det? Du må også skatte av dette, pluss at du ikke får feriepenger så så veeeeldig fett er det ikke, nei... 9000 minus skatt i månden er ikke all verden. "Arbeidsgodtgjeringa vert som tidlegare skattlagt som løn, og kommunane skal svare arbeidsgjevaravgift av dette beløpet. Vi gjer samstundes merksam på at fosterforeldre ikkje er arbeidstakarar i ferielova si tyding. Kommuner er derfor ikkje pliktig til å betale feriepengar til fosterforeldre." ← neida det er det ikke, men det er mer enn hav man får for sine egne bar. og jeg mener ikke at man ikke skal få det..
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #60 Skrevet 11. april 2006 Kjære rolfkjo. Du fortsetter og fortsetter å påstå at jeg sier vi ikke får penger, enda jeg opptil flere ganger har opplyst helt konkret hvor mye vi faktisk får. Hva skal til for å få deg til å fatte, egentlig...?? Du mener disse barna bør adopteres. Hvorfor det? De har foreldre, og for barnevernet er intensjonen hele tiden at det skal arbeides for tilbakeføring til biologiske foreldre så sant det er mulig. Hvordan tror du bilologiske foreldre ville stille seg til bortadopsjon av barn de aller helst vil ha tilbake?? Når et barn adopteres bort har biologiske foreldre ikke lenger noen rettigheter i forhold til barnet - heller ikke samvær. Du mener at en sånn ordning ville vært fornuftig?? ← jamen kjære deg, barnevernet roper om at ungen må ha et stabilt hjem, er det stabilt for ungen å vite at hvis ungen blir veldig glad i deg at ungen skal rives ut av det igjen. det er svært ustabild hjem den ungen som du har er i på grunn av det.. ikke sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå