rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #21 Skrevet 10. april 2006 Lett å vippe av pinnen er du,kanskje det er noe mer enn prinsipp som er årsaken til at du ikke har ungen din ← hva ville du sagt om noen sa til deg at du er en dårlig mor og at det er nok en grunn til at barnevernet tok fra deg din unge??? man håner ikke folk på den måten uten at vedkommende reagerer, og det gjør jeg hvis noen prøver å gjøre noe med mine barn...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #22 Skrevet 10. april 2006 Jeg synes synd på dere alle; barnet, deg og mor. Det er naturligvis helt håpløst å si noe fornuftig om rett og galt her, for vi kjenner ikke hele sannheten. Men jeg ønsker dere alle lykke til, og håper dere voksne klarer å ta vare på det kjæreste dere har, nemlig barnet.
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #23 Skrevet 10. april 2006 Når det lukter svidd, så ulmer det som regel ett eller annet sted ja ← hva mener du med det? er det for at jeg er en mann og kjemper for mitt barn og skal i følge deg ikke ha han hos meg? eller missforstod jeg?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #24 Skrevet 10. april 2006 hva mener du med det? er det for at jeg er en mann og kjemper for mitt barn og skal i følge deg ikke ha han hos meg? eller missforstod jeg? ← Er du Far til 2? Det kan umulig være to sånne..
rolfkjo Skrevet 10. april 2006 Forfatter #25 Skrevet 10. april 2006 Er du Far til 2? Det kan umulig være to sånne.. ← nei jeg er far til 3 gutter og ei jente hvor jenta er adoptert og har vært far til henne i 10 år, men hvem er du som skjuler deg bak anonym...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #26 Skrevet 10. april 2006 nei jeg er far til 3 gutter og ei jente hvor jenta er adoptert og har vært far til henne i 10 år, men hvem er du som skjuler deg bak anonym... ← Alle her er anonyme, nick eller ikke. At du sier du har så og så mange barn betyr ikke noe som helst. Ingen kan sjekke det! Jeg spør, fordi du vil så gjerne at jeg (og andre) skal si at du IKKE skal ha barna fordi du er MANN, slik at du kan få hakke på KVINNER. Og jeg vet bare om en som har slike tendenser fra før. TO sånne på samme plass tror jeg ikke på!
Gjest Donna Skrevet 10. april 2006 #27 Skrevet 10. april 2006 nei jeg er far til 3 gutter og ei jente hvor jenta er adoptert og har vært far til henne i 10 år, men hvem er du som skjuler deg bak anonym... ← Du er jo anonym selv. Hjemmesiden din sier ingenting om deg annet enn et bilde og navnet Rolf ... Jeg synes det blir litt feil å legge sånne innlegg ut på nettet - for jeg kan ikke se hva godt det skal gjøre. Det er vel ingen som setter inn penger til deg uten å ha garanti for hva de betaler for? Da er folk temmelig naive, synes nå jeg. Jeg går ikke av veien for å hjelpe noen og det gjør jeg faktisk hver måned - men jeg SKAL vite hva pengene går til og ha garanti for at de kommer dit de skal - jeg støtter kun seriøse saker. Hva med de andre barna - bor de hos deg ? Og hvilken barnevern-institusjon steller det slik i stand for mennesker at de mister jobben sin? Masse løse tråder her - slik det ofte er når man kun får en side av en sak.
Gjest Bodillen Skrevet 10. april 2006 #28 Skrevet 10. april 2006 (endret) Jeg er en mamma,for mange år siden mistet jeg omsorgen for mitt barn. Det var det beste som kunne skje i vårt tillfelle,jeg så ikke hva jeg gjorde. Vi fikk hjelp og 3,5 år etterpå kom ungen tilbake igjen. Hvis man vil ha barnet sitt så kjemper man. Jeg har truffet flere menn som sier det samme som deg. Men jeg har også truffet et par fedre som har engasjert advokater, som har stått på,betalt for en barnehageplass som ikke ble brukt,for de ville vise at de hadde lagt alt til rette for at ungen skulle ha det greit om han vant. Disse fedrene vant, de gav aldri opp,de betalte på advokatgjeld lenge etterpå at de fikk ungen tilbake. Men de klarte det. Synes det er for mye " synes synd på meg" kommentarer. Endel fedre gir opp. Sikkert mye ved denne saken som du ikke har belyst for oss. I en skikkelig sak så ser man sine svakheter selv også ikke bare fremhever hvor jævlig eksen er osv. Så det lille jeg har klart å tyde så har ungen det bra der det er og du er UMODEN !! ← Så utrolig bra innlegg! Jeg synes det er flott at du har greid å bevise for alle at du i dag er i stand til å ta deg av barnet ditt, men at du likevel erkjenner at en omsorgsovertagelse var det beste den gangen. Sånt krever mot og selvinnsikt! Jeg er veldig enig med deg når du skriver at rolfkjo nok ikke har belyst alle sidene av denne saken her. Det er jo ikke sånn at barnevernet fjerner barn fra foreldrene for moro skyld - det skal tungtveiende grunner til. Jeg har vært fostermor i flere år, i tillegg til at jeg til daglig jobber med barn som bor i barnevernsinstitusjon. Jeg har til dags dato aldri vært borti at barnevernet har overtatt omsorgen for et barn uten at det har vært vektige grunner til det. Dessverre er det nok heller sånn at det ofte tar altfor lang tid før barnet blir tatt. Vi blir fra tid til annen servert historier i media av typen "barnevernet tok barna fordi mor skar for tykke brødskiver". Sånt er selvfølgelig oppspinn fra ende til annen. problemet er jo at vi kun får den ene siden av saken - barnevernet har taushetsplikt og kan ikke uttale seg. rolfkjo - jeg har medfølelse for deg i din situasjon, og jeg håper ting ordner seg til det beste for dere alle. Er det til barnets beste at det bor hos deg, så kommer det til å skje. Endret 10. april 2006 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #29 Skrevet 10. april 2006 Jeg har lest både siden din og innleggene dine her inne, og selv om jeg har stor sympati for din situasjon så er det en del jeg ikke får til å stemme.... Du har startet kronerulling for å få nok penger til å kjempe for sønnen din... greit nok, det er også en måte å skaffe penger på... men du vil ikke få tilbake sønnen din på denne måten! Det er da det første kriteriet de offentlige myndigheter setter: du skal være i stand til å forsørge barnet/barna dine! Du har vel ikke tenkt å sørge for dem kun ved hjelp av en ustabil inntekt som kronerullingen er? Dette har ingenting med prinsipp fra barnevernet å gjøre, dette er rett og slett sunn fornuft! Dessuten reagerer jeg på måten du beskriver saken. Jeg blir veldig skeptisk når du framhever deg selv som den perfekte forelder, mens det kun er negative ting å si om mor. Jeg tror ikke du lyver, men jeg har en viss følelse av at du ikke forteller hele sannheten.... Jeg føler at du har inntatt en "offerrolle" der alle er i mot deg, i stedet for å brette opp armene og motbevise deres påstander. Mitt forslag til deg er å ta ting i rett rekkefølge. Først og fremst ta din del av ansvaret. Gjør alt du kan for å tilrettelegge livet ditt for å få gutten tilbake. (det innebærer at du må gå ut av offerrollen, og inn som en aktiv part i saken). Finn ut hva barnevernet ønsker av deg, og gjør det!! Uansett hvor urettferdig du mener at tiltakene er så er det vel verdt det så lenge det fører til at du får gutten tilbake? Skaff deg jobb og en stabil inntekt, så kan forsørge barnet/barna dine. Da kan du hyre en advokat (du kan nok finne en rimeligere enn den du har hatt til nå!) for å ta opp kampen. Lykke til videre!
Gjest Bodillen Skrevet 10. april 2006 #30 Skrevet 10. april 2006 Hvor finner man denne hjemmesiden egentlig?
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #31 Skrevet 10. april 2006 Det er endel ting som skurrer... Jeg har heller aldri hørt om at det koster 10 000 kroner for advokat pr gang. Noe rundt 1000 i timen, muligens litt over er vel mer normalt? Mange av mine tanter jobber i barnevernet, og hun jeg har snakket med nå sier hun aldri har hørt om institusjoner slik du beskriver, med overvåkning osv (kun dersom foreldrene skal avruses og barna skal få bo med de) Man blir ikke rik av å være fosterforelder. De fleste ungene kommer jo også med bagasje i en eller annen form, så det er mer jobb med et fosterbarn enn et "vanlig" barn i mange tilfeller. I min familie er det flere som har fosterbarn/er besøkshjem, den ene tanten min har hatt to gutter, begge med sitt å stri med. Du skriver at de to andre guttene, pluss den adopterte jenta også er fratatt mor, hvor er de da? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #32 Skrevet 10. april 2006 Men hvordan kan ungen bli satt i fosterhjem og ikke hos deg, hvis moren er regnet som uskikket til å ha han, og alle "tester" viser at du er skikket til å ha han. Det går vel ikke an???
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #33 Skrevet 11. april 2006 Det er endel ting som skurrer... Jeg har heller aldri hørt om at det koster 10 000 kroner for advokat pr gang. Noe rundt 1000 i timen, muligens litt over er vel mer normalt? Mange av mine tanter jobber i barnevernet, og hun jeg har snakket med nå sier hun aldri har hørt om institusjoner slik du beskriver, med overvåkning osv (kun dersom foreldrene skal avruses og barna skal få bo med de) Man blir ikke rik av å være fosterforelder. De fleste ungene kommer jo også med bagasje i en eller annen form, så det er mer jobb med et fosterbarn enn et "vanlig" barn i mange tilfeller. I min familie er det flere som har fosterbarn/er besøkshjem, den ene tanten min har hatt to gutter, begge med sitt å stri med. Du skriver at de to andre guttene, pluss den adopterte jenta også er fratatt mor, hvor er de da? :klø: ← nei de to andre guttene er hjemme også dattera er det, det er hennes unger 3 jenter som hun mistet (hun har 3 unger til). og ja advokaten tar 1000 kr timen + reise osv, det tar 3 timer for han å reise til det stedet og han bruker noen timer på stedet. dvs 10 000 kroner. det koster staten flere hundre tusen pr år med foster familier..
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #34 Skrevet 11. april 2006 Men hvordan kan ungen bli satt i fosterhjem og ikke hos deg, hvis moren er regnet som uskikket til å ha han, og alle "tester" viser at du er skikket til å ha han. Det går vel ikke an??? ← joda i dette tilfelle så går det ann det er som jeg har sagt at det er gått prinsipp i saken og de gir seg ikke for de liker meg ikke. de har prøvd å finne noe på meg over alt men fant ikke noe, og det irriterer de veldig, ganske frustrerende.. noe advokaten også reagerte veldig på.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #35 Skrevet 11. april 2006 joda i dette tilfelle så går det ann det er som jeg har sagt at det er gått prinsipp i saken og de gir seg ikke for de liker meg ikke. de har prøvd å finne noe på meg over alt men fant ikke noe, og det irriterer de veldig, ganske frustrerende.. noe advokaten også reagerte veldig på. ← Jeg la merke til at du ikke kommenterte innlegg #29 der du fikk flere "råd"/forslag. Det ble det sagt at myndighetenes krav nr 1 er at du skal være i stand til å forsørge barna dine. Siden det ikke er noe annet galt med deg, så må jo jobbsituasjonen din være det barnevernet reagerer på. Eneste måten å få løst dette problemet må da være å få en jobb og stabil inntekt.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #36 Skrevet 11. april 2006 (endret) nei de to andre guttene er hjemme også dattera er det, det er hennes unger 3 jenter som hun mistet (hun har 3 unger til). og ja advokaten tar 1000 kr timen + reise osv, det tar 3 timer for han å reise til det stedet og han bruker noen timer på stedet. dvs 10 000 kroner. det koster staten flere hundre tusen pr år med foster familier.. ← Unskyld meg, men det koster virkelig ikke staten "flere hundre tusen" pr år å ha et barn i fosterhjem. Jeg er fostermor selv, og dette er langt ifra noe man blir rik av, hvis det er du tror. Da er du nok kraftig feilinformert. Hvis barnevernet krever at en av fosterforeldrene er 100% hjemmeværende (noe som kun er vanlig det første året eller kortere), har man 100% lønn etter lønnstrinn 15. Det er det samme som f.eks assistent i barnehage (som er definert som lavtlønnsyrke). Etter det går man ned til en fastlønn som ligger på 5.150kr. pr mnd før skatt. Som 100% frikjøpt fosterforelder ansatt i det offentlige opparbeider man verken pensjonspoeng eller feriepenger. Man kan altså ikke "leve av" å være fosterforeldre, og etter min mening bør man heller ikke kunne det, fordi denne type arbeid ikke må være noe feil type mennesker kan se muligheten til å sko seg på. Jeg mener det er endel ting som skurrer i historien din. Hvilken institusjon er det f.eks du beskriver, som dere bodde på i 3 måneder og ble overvåket/filmet osv? Hva heter den, og hvor ligger den? Endret 11. april 2006 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #37 Skrevet 11. april 2006 Hvor finner man denne hjemmesiden egentlig? ← Den finner du under profilen til trådstarter. Der finner du historien og oppfordringen til kronerulling (med link).
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #38 Skrevet 11. april 2006 Den finner du under profilen til trådstarter. Der finner du historien og oppfordringen til kronerulling (med link). ← Ja, jeg fant den til slutt.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #39 Skrevet 11. april 2006 (endret) Unskyld meg, men det koster virkelig ikke staten "flere hundre tusen" pr år å ha et barn i fosterhjem. Jeg er fostermor selv, og dette er langt ifra noe man blir rik av, hvis det er du tror. Da er du nok kraftig feilinformert. Hvis barnevernet krever at en av fosterforeldrene er 100% hjemmeværende (noe som kun er vanlig det første året eller kortere), har man 100% lønn etter lønnstrinn 15. Det er det samme som f.eks assistent i barnehage (som er definert som lavtlønnsyrke). Etter det går man ned til en fastlønn som ligger på 5.150kr. pr mnd før skatt. Som 100% frikjøpt fosterforelder ansatt i det offentlige opparbeider man verken pensjonspoeng eller feriepenger. Man kan altså ikke "leve av" å være fosterforeldre, og etter min mening bør man heller ikke kunne det, fordi denne type arbeid ikke må være noe feil type mennesker kan se muligheten til å sko seg på. Jeg mener det er endel ting som skurrer i historien din. Hvilken institusjon er det f.eks du beskriver, som dere bodde på i 3 måneder og ble overvåket/filmet osv? Hva heter den, og hvor ligger den? ← vel jeg vet ikke om jeg skal gi opplysninger om alt her inne, og ikke fortell meg at du ikke får penger for å ha en unge det er bare tøys og tull, for det får du.. i tillegg til de trygder som måtte være.. og du tror du vet alt om barnevernsystemet i norge fordi du har en unge hos de. stikk fingrene i jorda og innse at endel ting vet du ikke noe om. stedet er forresten i skien.. det er altid "her kommer jeg" mennesker som tror de vet alt.. og jeg regnet med endel kvinner som forsvarer mor for far er ikke god nok for dere kun mor er det.. og dere roper på likestilling og her finner du hva du tjener pr mnd i lønn : http://www.fosterhjem.no/?module=Articles;...licShow;ID=3302 og her finner du hvor mye det koster staten de har ikke regnet med alt arbidet som fører med dette : http://www.ungihorten.no/default.asp?id=12...CT=5&content=38 Endret 11. april 2006 av rolfkjo
Carrot Skrevet 11. april 2006 #40 Skrevet 11. april 2006 og her finner du hva du tjener pr mnd i lønn : http://www.fosterhjem.no/?module=Articles;...licShow;ID=3302 ← WOW!! dette flyttet mitt hårfeste aldri så lite bakover.. Dette kan fort bli mer enn en "vanlig" familie har til å bruke kun på barnet.. Og jeg går ut fra at dette er satser på hva barnet trenger siden Bodillen sier man ikke blir "rik" av å være fosterforeldre - og det tar jeg henens ord for.. Når det er sagt - mange barn TRENGER forsterforeldre - så ALL ÆRE til de som påtar seg en slik rolle!! I din sak skjønner jeg at du er frustrert og føler at du kjemper en "død" kamp mot systemet - men... Der finnes utallinge organisasjoner som spesielt tilrettelegger for og stiller opp i akkurat slike saker - hvorfor søker du ikke hjelp hos dem? Er det ikke slik at ingen mann er en øy alene og at dersom man søker hjelp vil kampen bli lettere?? - og det hadde vært (for min nyfikenhets skyld) greit å vite litt om hvorfor BV mener du er uegnet og valgte sette barnet i et fosterhjem også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå