Gjest Piper Skrevet 11. april 2006 #61 Skrevet 11. april 2006 som jeg har sagt i forrige innlegg så sier jeg ikke at dere ikke skal ha penger, men dere må ikke si at dere ikke får det. og hele fosterhjem ordningen er bare noe tull, det skulle heller vært at dere kunne adoptere ungen.. men da ville dere ikke fått noen penger ← Så alt dreier seg om penger for deg? Beklager, men nå mistet du all sympati hos meg. Om du mener at alle barn som er i forsterhjem skal adopteres bort, tenker du ikke mye på barna. Hvordan skulle du hatt en mulighet til å fått ditt eget barn tilbake, om fosterhjemmet skulle kunne adoptere det med en gang?
Gjest Piper Skrevet 11. april 2006 #62 Skrevet 11. april 2006 jamen kjære deg, barnevernet roper om at ungen må ha et stabilt hjem, er det stabilt for ungen å vite at hvis ungen blir veldig glad i deg at ungen skal rives ut av det igjen. det er svært ustabild hjem den ungen som du har er i på grunn av det.. ikke sant? ← Hvorfor prøver du å få barnet ditt tilbake, om det er slik du tenker?
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #63 Skrevet 11. april 2006 den summen du nevner er ikke riktig, summen er kr 9051 kr for et barn under 3 år.. Hvor mye tror du det koster med en psykolog, og lønna til de som styrere dette etc? men du sa ta det ikke var for penger at du hadde ungen, men kan du ikke adoptere ungen? ← Man får 5.150 kroner pr måned i ren brutto lønn for et fosterbarn. Det du nevner i tillegg er utgiftsdekning. Det er noe helt annet enn lønn. Dette har jeg også skrevet før i denne tråden: Utgiftsdekningen er ment å skulle dekke barnets del av familien totale husholdningutgifter, som mat, huslån, strøm, forsikring, telefon, bensin, feriereiser osv. For oss som er en familie på fem (inkl. fosterbarnet) skal disse husholdningsutgiftene deles på fem. Utgiftsdekningen (i vårt tilfelle kr. 3.865 pr. mnd) skal altså dekke 1/5 av den totale husholdningens utgifter pr mnd. Det sier seg selv at det ikke på langt nær dekker. Nei, vi kan faktisk ikke adoptere dette barnet. Han har foreldre som har rett til samvær med ham, og som forsøker så godt de kan å ruste seg til en gang i fremtiden å kunne ta seg av barnet sitt selv.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #64 Skrevet 11. april 2006 jamen kjære deg, barnevernet roper om at ungen må ha et stabilt hjem, er det stabilt for ungen å vite at hvis ungen blir veldig glad i deg at ungen skal rives ut av det igjen. det er svært ustabild hjem den ungen som du har er i på grunn av det.. ikke sant? ← Men det må jo være grunner for at barnevernet mener du ikke kan gi barnet ditt en stabil oppvekst? Kom ikke og si at det er fordi du er arbeidsledig, det holder ikke.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #65 Skrevet 11. april 2006 Kanskje vi bør slutte her med denne diskusjonen, det fører ikke frem og jeg er veldig glad for at dere som har fostehjemsbarn. men ikke angrip meg for jeg er bare en far som vil ta mitt ansvar og ha min sønn hos meg når mor ikke kan det. Normalt skulle de fleste vært gald for det men tydligvis er det ikke det. mor til jenta som jeg er pappa figuren for og har vært det i 10 år er meget glad for den jeg er og synes hun har valgt en god pappa til sin datter.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #66 Skrevet 11. april 2006 Kanskje vi bør slutte her med denne diskusjonen, det fører ikke frem og jeg er veldig glad for at dere som har fostehjemsbarn. men ikke angrip meg for jeg er bare en far som vil ta mitt ansvar og ha min sønn hos meg når mor ikke kan det. Normalt skulle de fleste vært gald for det men tydligvis er det ikke det. mor til jenta som jeg er pappa figuren for og har vært det i 10 år er meget glad for den jeg er og synes hun har valgt en god pappa til sin datter. ← Ja, det er nok fornuftig av deg å avslutte denne diskusjonen nå
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #67 Skrevet 11. april 2006 Men det må jo være grunner for at barnevernet mener du ikke kan gi barnet ditt en stabil oppvekst? Kom ikke og si at det er fordi du er arbeidsledig, det holder ikke. ← du kan vel si det ikke sant?? du som mener at alle i barnevernet er 100 % oppegående
Gjest regine Skrevet 11. april 2006 #68 Skrevet 11. april 2006 Ut fra det du har greid å skrive her inne rolfkjo, og den måten du reagerer på siviliserte spørsmål etc. på, så har jeg ingen tro på din historie. Ikke bare skurrer det mht hva du forteller, men du evner verken å diskutere normalt med andre eller å se at en sak har flere sider. Du framstår som en sur og bitter mann som ikke har fått viljen din og derfor skylder på alle andre. Hadde du vært dame og framstilt deg og saken din på samme måten så hadde jeg ment akkurat det samme.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #69 Skrevet 11. april 2006 du kan vel si det ikke sant?? du som mener at alle i barnevernet er 100 % oppegående ← Slett ikke. Jeg har vært borti saksbehandlere i barneverntjenesten som aldri burde vært det. Det som er fint å vite er at ingen saksbehandler sitter og fatter vedtak alene. Omsorgsovertagelse blir behandlet i Fylkesnemda.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #70 Skrevet 11. april 2006 (endret) Ut fra det du har greid å skrive her inne rolfkjo, og den måten du reagerer på siviliserte spørsmål etc. på, så har jeg ingen tro på din historie. Ikke bare skurrer det mht hva du forteller, men du evner verken å diskutere normalt med andre eller å se at en sak har flere sider. Du framstår som en sur og bitter mann som ikke har fått viljen din og derfor skylder på alle andre. Hadde du vært dame og framstilt deg og saken din på samme måten så hadde jeg ment akkurat det samme. ← jeg er sur fordi noen prøver å si meg at jeg lyver og at jeg er dårlig far som prøver å ta mitt ansvar. noe du også ville vært hvis noen sa dette til deg. nei det er ikke penger jeg er ute etter men å få tilbake min sønn. blir ikke mye penger og frihet av å ha sine barn eller? og jeg kann ikke av hensyn til mor og barn legge frem de dokumentene jeg har om saken, selv om det er fristene ågjøre det når alle sier jeg lyver for de. Endret 11. april 2006 av rolfkjo
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #71 Skrevet 11. april 2006 Slett ikke. Jeg har vært borti saksbehandlere i barneverntjenesten som aldri burde vært det. Det som er fint å vite er at ingen saksbehandler sitter og fatter vedtak alene. Omsorgsovertagelse blir behandlet i Fylkesnemda. ← kjære søte deg, hvem tror du sier nei til en en fra et barnevern i en kommune har du hørt om noen? alle er enig med en kolega...
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #72 Skrevet 11. april 2006 Så alt dreier seg om penger for deg? Beklager, men nå mistet du all sympati hos meg. Om du mener at alle barn som er i forsterhjem skal adopteres bort, tenker du ikke mye på barna. Hvordan skulle du hatt en mulighet til å fått ditt eget barn tilbake, om fosterhjemmet skulle kunne adoptere det med en gang? ← jeg kan ikke skjønne hva slags penger du snakker om. jeg er ute etter å gi min sønn en stabilt hjem hos sin far, ganske enkelt, og hadde jeg fått dekket mine advokat utgifter så ville det vært deilig men jeg må smale inn det på annet vis, for min sønn...
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #73 Skrevet 11. april 2006 Rolfkjo, ikke for å være slem her nå, men bør du ikke også gå litt i deg selv her. Er det alle andres skyld at barnet ditt er i fosterhjem? Har du ingen andre feil en at moren har bakvasket deg og du er arbeidsledig? Jeg har følelsen av at barnevernet har tatt en veldig riktig avgjørelse i denne saken.
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #74 Skrevet 11. april 2006 Rolfkjo, ikke for å være slem her nå, men bør du ikke også gå litt i deg selv her. Er det alle andres skyld at barnet ditt er i fosterhjem? Har du ingen andre feil en at moren har bakvasket deg og du er arbeidsledig? Jeg har følelsen av at barnevernet har tatt en veldig riktig avgjørelse i denne saken. ← ?????? selvfølgelig er du det.... du har alle pappirene mine der ikke sant, og du har vært på alle møtene ikke sant?
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #75 Skrevet 11. april 2006 kjære søte deg, hvem tror du sier nei til en en fra et barnevern i en kommune har du hørt om noen? alle er enig med en kolega... ← Selvfølgelig forekommer det uenighet rundt barnevernsaker! Og heldigvis er det jo ikke sånn at en person alene sitter og avgjør om det skal legges opp sak om omsorgsovertagelse i Fylkesnemda eller ikke - slike vedtak fattes som et resultat av samarbeid i barneverntjenesten. Hvis du mener saken din er så god, hvorfor søker du ikke om støtte til advokat? Hvis du er ubemidlet er det vel ikke så usannsynlig at du vil få hjelp?
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #76 Skrevet 11. april 2006 Ut fra det du har greid å skrive her inne rolfkjo, og den måten du reagerer på siviliserte spørsmål etc. på, så har jeg ingen tro på din historie. Ikke bare skurrer det mht hva du forteller, men du evner verken å diskutere normalt med andre eller å se at en sak har flere sider. Du framstår som en sur og bitter mann som ikke har fått viljen din og derfor skylder på alle andre. Hadde du vært dame og framstilt deg og saken din på samme måten så hadde jeg ment akkurat det samme. ← joda alle saker har 2 sider og de er blitt belyst men du vil ikke tro meg. og dere såør meg om bevis for det jeg sier er sant, dvs jeg må gi dere innsyn i papirene ikke sant?
rolfkjo Skrevet 11. april 2006 Forfatter #77 Skrevet 11. april 2006 Selvfølgelig forekommer det uenighet rundt barnevernsaker! Og heldigvis er det jo ikke sånn at en person alene sitter og avgjør om det skal legges opp sak om omsorgsovertagelse i Fylkesnemda eller ikke - slike vedtak fattes som et resultat av samarbeid i barneverntjenesten. Hvis du mener saken din er så god, hvorfor søker du ikke om støtte til advokat? Hvis du er ubemidlet er det vel ikke så usannsynlig at du vil få hjelp? ← jeg har gjort det men fikk avslag, advokaten min i oslo sa ta hvis han skulle være med må jeg betale han fra egen lomme.
Gjest Bodillen Skrevet 11. april 2006 #78 Skrevet 11. april 2006 jeg har gjort det men fikk avslag, advokaten min i oslo sa ta hvis han skulle være med må jeg betale han fra egen lomme. ← Sønnen din er født i -91, altså fyller han 15 dette året. Det vil si at han kan opptre som part med fulle partsrettigheter i barnevernsak som gjelder han selv. Dette i følge loven. Er det sånn at gutten vil tilbake til deg, kan han engasjere egen advokat, dekket av det offentlige.
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 11. april 2006 #79 Skrevet 11. april 2006 Jeg har ihvertfall ikke mye respekt for noen som "tigger" penger på en sånn useriøs måte - og jeg håper ikke at noen lar seg lure til å gi.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #80 Skrevet 11. april 2006 joda alle saker har 2 sider og de er blitt belyst men du vil ikke tro meg. og dere såør meg om bevis for det jeg sier er sant, dvs jeg må gi dere innsyn i papirene ikke sant? ← Hvorfor iallverden skal jeg tro på deg - når du ikke en gang klarer å forholde deg redelig til det andre skriver? Bodillen har skrevet saklige og gode innlegg om "fortjenesten" ved å være fosterfamilie, noe du overser og direkte krangler på. Selv sier du ett sted at fosterbarn bør adopteres bort, samtidig som du vil kjempe for at du skal få tilbake din sønn.... Du krangler med alle som skriver inn her - og insisterer på at "vi" hadde gitt masse støtte og sympati om du var dame... Historien din er lite troverdig, du viser ingen innsikt i deg selv, at en sak har flere sider er ikke reelt i din verden. Og du lurer på HVORFOR verken jeg eller andre tror deg???? eller strømmer til med sympati/penger whatever??? Som en annen skrev: tror du bør ta et par (les mange!) runder med deg selv jeg, så kanskje du ser at verden ikke kun er innrettet på å "ta" deg...... og tro meg (eller ikke - det spiller ingen rolle for meg) men jeg vet en del om hvordan saker kan bli framstilt i systemet. I motsetning til deg har jeg vunnet fram - bl.a fordi jeg har selvinnsikt.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå