Gå til innhold

Min kamp om mitt barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor iallverden skal jeg tro på deg - når du ikke en gang klarer å forholde deg redelig til det andre skriver? Bodillen har skrevet saklige og gode innlegg om "fortjenesten" ved å være fosterfamilie, noe du overser og direkte krangler på.

Selv sier du ett sted at fosterbarn bør adopteres bort, samtidig som du vil kjempe for at du skal få tilbake din sønn....

Du krangler med alle som skriver inn her - og insisterer på at "vi" hadde gitt masse støtte og sympati om du var dame...

Historien din er lite troverdig, du viser ingen innsikt i deg selv, at en sak har flere sider er ikke reelt i din verden.

Og du lurer på HVORFOR verken jeg eller andre tror deg???? eller strømmer til med sympati/penger whatever??? 

Som en annen skrev: tror du bør ta et par (les mange!) runder med deg selv jeg, så kanskje du ser at verden ikke kun er innrettet på å "ta" deg......

og tro meg (eller ikke - det spiller ingen rolle for meg) men jeg vet en del om hvordan saker kan bli framstilt i systemet. I motsetning til deg har jeg vunnet fram - bl.a fordi jeg har selvinnsikt.....

hei vet du at det rengs to for å krangle?? hvem du er og hva du har gjort er ikke intresant for meg.. om du tror meg eller ikke er heller ikke intresant for meg, du er anonym for alle her inne ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har ihvertfall ikke mye respekt for noen som "tigger" penger på en sånn useriøs måte - og jeg håper ikke at noen lar seg lure til å gi.

vet du hva, jeg ville gjort alt for mitt barn til og med tigge på gata om jeg må, og vet du hva det kalles... jo det er kjærlighet til sitt barn...

Gjest regine
Skrevet

kjære lille vennen - alle her er da like anonyme! Fordi om du har en link til en hjemmeside blir du ikke mer troverdig enn meg som ikke har giddet å registrert seg, eller andre her inne som har registrert seg for den del.

Selvsagt trengs det to for å krangle - men den eneste jeg ser som krangler i denne tråden er faktisk deg! Flere har kommet med konkrete innspill og forslag, de har besvart dine utspill på en saklig måte, men det eneste du gjør er å .... KRANGLE! du kjefter og smeller og framstår rett og slett komplett idiotisk.

Du klarer jo ikke engang å framstå som troverdig i et anonymt forum hvor vi vitterligen kun har din side av saken å forholde oss til.

Sorry - du virker kun stakkarslig og bitter. og med det avsluttes min andel i denne tråden, dette blir rett og slett for dumt!

Skrevet
kjære lille vennen - alle her er da like anonyme! Fordi om du har en link til en hjemmeside blir du ikke mer troverdig enn meg som ikke har giddet å registrert seg, eller andre her inne som har registrert seg for den del.

Selvsagt trengs det to for å krangle - men den eneste jeg ser som krangler i denne tråden er faktisk deg! Flere har kommet med konkrete innspill og forslag, de har besvart dine utspill på en saklig måte, men det eneste du gjør er å .... KRANGLE! du kjefter og smeller og framstår rett og slett komplett idiotisk.

Du klarer jo ikke engang å framstå som troverdig i et anonymt forum hvor vi vitterligen kun har din side av saken å forholde oss til.

Sorry - du virker kun stakkarslig og bitter. og med det avsluttes min andel i denne tråden, dette blir rett og slett for dumt!

jada du har så rett så rett

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
vet du hva, jeg ville gjort alt for mitt barn til og med tigge på gata om jeg må, og vet du hva det kalles... jo det er kjærlighet til sitt barn...

Jeg foretrekker at barna respekterer meg - og barn respekterer ikke en som tigger penger av noen. Det er noe som kalles selvrespekt - og det er faktisk ganske viktig når man skal oppdra sine barn.

Skrevet (endret)
Jeg foretrekker at barna respekterer meg - og barn respekterer ikke en som tigger penger av noen. Det er noe som kalles selvrespekt - og det er faktisk ganske viktig når man skal oppdra sine barn.

jada jada jada du er så perfekt.....

Endret av rolfkjo
Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
jada jada jada du er så perfekt.....

Nei, slett ikke perfekt - men jeg har ihvertfall verdigheten i behold. Er sikker på at sønnen din hadde respektert deg mer om du hadde gått med avisene enn om du opptrer som tigger.

Skrevet
Nei, slett ikke perfekt - men jeg har ihvertfall verdigheten i behold. Er sikker på at sønnen din hadde respektert deg mer om du hadde gått med avisene enn om du opptrer som tigger.

har nok gjort det også men måtte selge bilen for å betale siste regning så det var avisjobben joda alle mine barn respekterer meg fult ut...

Gjest Embla s
Skrevet (endret)
kjære søte deg, hvem tror du sier nei til en en fra et barnevern i en kommune har du hørt om noen? alle er enig med en kolega...

Rolfkjo: I fylkesnemnda sitter det en dommer, to legfolk ("mannen i gata") og to sakkyndige (sosionom, psykolog, etc). De er altså ikke kolleger av barnevernets saksbehandler. Det er disse som avgjør om du som far er skikket til å ta hånd om barnet ditt. Den avgjørelsen tar de ut fra vitneutsagn og saksopplysninger. Tror nok at dette panelet krever litt håndfast materiale for å flytte et barn.

Lurer på en ting: Mange har stilt deg saklige spørsmål. Du svarer liksom ikke på de, du svarer bare at vi dømmer deg fordi du er mann. Hvorfor kan du ikke svare ordentlig på det vi spør deg om?

F.eks:

Har du regelmessig samvær med sønnen din?

Og til slutt: Hvis du ønsker å få tilbake sønnen din, ville jeg tatt kontakt med barnevernet og spurt de til råds. Jeg tror ikke de ansatte i barnevernet har en personlig interesse av at nettopp du ikke skal få ha sønnen din hvis du ellers er skikket.

Lykke til...

Endret av Embla s
Skrevet
Rolfkjo: I fylkesnemnda sitter det en dommer, to legfolk ("mannen i gata") og to sakkyndige (sosionom, psykolog, etc). De er altså ikke kolleger av barnevernets saksbehandler. Det er disse som avgjør om du som far er skikket til å ta hånd om barnet ditt. Den avgjørelsen tar de ut fra vitneutsagn og saksopplysninger. Tror nok at dette panelet krever litt håndfast materiale for å flytte et barn.

Lurer på en ting: Mange har stilt deg saklige spørsmål. Du svarer liksom ikke på de, du svarer bare at vi dømmer deg fordi du er mann. Hvorfor kan du ikke svare ordentlig på det vi spør deg om?

F.eks:

Har du regelmessig samvær med sønnen din?

Og til slutt: Hvis du ønsker å få tilbake sønnen din, ville jeg tatt kontakt med barnevernet og spurt de til råds. Jeg tror ikke de ansatte i barnevernet har en personlig interesse av at nettopp du ikke skal få ha sønnen din hvis du ellers er skikket.

Lykke til...

jeg kjenner til fylketsnemda men barnevernet tok en hastesak og gikk forbi meg uten å gi meg noen informasjon, dette er noe de kan ifølge loven. og det var rett av barnevernet å ta han fra hannes mor da det skjedde. nei som jeg tidligre har sagt så har ikke jeg sett han på 3 år, men er det noen her som har lest alt? og det er veldig frustrende å høre stadig at det er hull i historien min, og som jeg ser har ikke du lest hva jeg har sagt mange ganger (jeg vet ikke om du forstår ordet prinsipp i saken) men enda en gang kan jeg vel si at det er gått prinsipp i saken. men du fikk vel ikke med deg det heller tenker jeg....

Gjest Embla s
Skrevet
jeg kjenner til fylketsnemda men barnevernet tok en hastesak og gikk forbi meg uten å gi meg noen informasjon, dette er noe de kan ifølge loven. og det var rett av barnevernet å ta han fra hannes mor da det skjedde. nei som jeg tidligre har sagt så har ikke jeg sett han på 3 år, men er det noen her som har lest alt? og det er veldig frustrende å høre stadig at det er hull i historien min, og som jeg ser har ikke du lest hva jeg har sagt mange ganger (jeg vet ikke om du forstår ordet prinsipp i saken) men enda en gang kan jeg vel si at det er gått prinsipp i saken. men du fikk vel ikke med deg det heller tenker jeg....

Barnevernet kan gjøre et hastevedtak/akuttvedtak om å flytte barnet. Men barnet kan da vel ikke flyttes permanent uten et vedtak i fylkesnemnda? :klø:

Og joda, jeg har fått med meg at du mener det har gått prinsipp i saken. Så du mener at barnevernet flytter barn (uten vedtak i fylkesnemnda) mot bedre vitende bare fordi de ikke tåler trynet på pappan? Eller fordi de tar det som et personlig nederlag hvis det faktisk er slik at pappan (eller mamman) er i stand til å gi barnet god nok omsorg?

Og hvorfor svarer du ikke på spørsmål om du har samvær med sønnen din?

Skrevet

Han har ikke sett sønnen på tre år, så da går jeg ut fra at han ikke har samvær. Har du selv aktivt prøvd å få samvær, Rolfkjo? Jeg synes det er merkelig at de ikke vil gi deg samvær under tilsyn. Det skal vel ganske mye til før foreldre ikke får ha samvær med barnet, selv om det er i fosterhjem?

Har moren samvær?

Skrevet
Barnevernet kan gjøre et hastevedtak/akuttvedtak om å flytte barnet. Men barnet kan da vel ikke flyttes permanent uten et vedtak i fylkesnemnda? :klø:

Og joda, jeg har fått med meg at du mener det har gått prinsipp i saken. Så du mener at barnevernet flytter barn (uten vedtak i fylkesnemnda) mot bedre vitende bare fordi de ikke tåler trynet på pappan? Eller fordi de tar det som et personlig nederlag hvis det faktisk er slik at pappan (eller mamman) er i stand til å gi barnet god nok omsorg?

Og hvorfor svarer du ikke på spørsmål om du har samvær med sønnen din?

Igjen har du ikke lest hva jeg nettopp har skrevet til deg. jeg sier at jeg har ikke sett ungen på 3 år dvs jeg har ikke samvær med han.. (nå kommer det sikkert fra deg at jeg kaster skitt på mora) dette fordi mora nektet meg samvær med han.. som det er svært mange tilfeller av her i landet. barnevernet har lagt inn hastesak til fykedsnemna og fått den godkjent. noe som de har hjemmel til.. ja hun som har saken tåler ikke trynet mitt, hun vil ikke under noen som helst omstendigeter at jeg skal ha ungen uansett hva jeg er eller sier.. fylkedsnemnda må godta når det er hastesak og jeg skal få en advokat til å føre saken for de. jeg fører ikke saken her.. det er det jeg prøver å si men noen av dere slenger i trynet mitt at jeg lyver og det er hull i mine ord. det er jo ikke dere som skal avgjøre det men en rettsak... det høres ut til at dere er dommere i min sak...

Skrevet

Hvis dere ikke tror hva jeg sier så er det helt greit for meg. jeg var ikke ute etter dommere i saken for det er domstolen som skal ta seg av. jeg er kun ute etter å snakke med noen for det er noen ganger deilig å få litt ut.. jeg valgte vist feil forum og ber om unskylning for det. Og det er ikke hull i min forklaring. Ja jeg har ikke sagt alt for det er det ingen som vil tro på. og ja det er om hannes mor. min sønn sliter veldig nå mye mer enn det jeg gjør på hannes vegne. heldigvis er alle som kjenner oss på min og min sønns side.. det er det som betyr noe for meg..

Skrevet
Hvis dere ikke tror hva jeg sier så er det helt greit for meg. jeg var ikke ute etter dommere i saken for det er domstolen som skal ta seg av. jeg er kun ute etter å snakke med noen for det er noen ganger deilig å få litt ut.. jeg valgte vist feil forum og ber om unskylning for det. Og det er ikke hull i min forklaring. Ja jeg har ikke sagt alt for det er det ingen som vil tro på. og ja det er om hannes mor. min sønn sliter veldig nå mye mer enn det jeg gjør på hannes vegne. heldigvis er alle som kjenner oss på min og min sønns side.. det er det som betyr noe for meg..

Styrke er også å se sine egne svakheter og ikke bare alle andres.

her inne får vi mye pepper alle sammen.

Og det er utfordrende og lærerikt.

Ikke alle er enige i deg,men mange er det.

Å bli satt på prøve kan være hardt med en gang men på sikt får man hjernen til å se andre veier og muligheter,man er ikke bare svart kvitt lenger,man ser også gråsonene.

Du må også vise forståelse for at her inne har vi ditt ord,dine meninger og dine referat,altså bare en side.

Jeg sier ikke at du er en dårlig far.

Men en god far ser styrke der det er svakheter,å være oppmuntrende når det blåser kan være tøft.

Ja moren til barnet ditt er kanskje ikke skikket som omsorgsperson,men hun er helt sikkert glad i barnet sitt.

Er du flink til å forklare barnet ditt at mamma er glad i deg osv.

I en slik sak må man svelge kameler og ikke så reint små kameler heller.

Jeg vil også si at det var meg gjesten som har satt deg litt på prøve å vært krass,jeg vil bare at du skal prøve å se litt utenfor deg selv.

Er det noe ved deg som kunne vært forbedret eller jobbet med?

Jeg ser opp til folk som kjemper men ikke til de som skal vinne igjennom skittkasting.

jeg har vært uteligger,kastet ut hjemmefra,mista omsorgen,vært misshandla og en hel haug mer,jeg hadde ingen,jeg gav aldri opp,jeg fikk tilbake ungen min.

Så jeg hvet hva det vil si å kjempe,kjempe alene,uten penger og nettverk.

Og jeg vet også at jeg hadde ingen grunn til å holde på stoltheten min når jeg hadde mista ungen min.

det er et stooooort varsko.

da måtte jeg lære å gjenke meg ned 99 hakk,starte på skrætsj og be om hjelp.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet
Styrke er også å se sine egne svakheter og ikke bare alle andres.

her inne får vi mye pepper alle sammen.

Og det er utfordrende og lærerikt.

Ikke alle er enige i deg,men mange er det.

Å bli satt på prøve kan være hardt med en gang men på sikt får man hjernen til å se andre veier og muligheter,man er ikke bare svart kvitt lenger,man ser også gråsonene.

Du må også vise forståelse for at her inne har vi ditt ord,dine meninger og dine referat,altså bare en side.

Jeg sier ikke at du er en dårlig far.

Men en god far ser styrke der det er svakheter,å være oppmuntrende når det blåser kan være tøft.

Ja moren til barnet ditt er kanskje ikke skikket som omsorgsperson,men hun er helt sikkert glad i barnet sitt.

Er du flink til å forklare barnet ditt at mamma er glad i deg osv.

I en slik sak må man svelge kameler og ikke så reint små kameler heller.

Jeg vil også si at det var meg gjesten som har satt deg litt på prøve å vært krass,jeg vil bare at du skal prøve å se litt utenfor deg selv.

Er det noe ved deg som kunne vært forbedret eller jobbet med?

Jeg ser opp til folk som kjemper men ikke til de som skal vinne igjennom skittkasting.

jeg har vært uteligger,kastet ut hjemmefra,mista omsorgen,vært misshandla og en hel haug mer,jeg hadde ingen,jeg gav aldri opp,jeg fikk tilbake ungen min.

Så jeg hvet hva det vil si å kjempe,kjempe alene,uten penger og nettverk.

Og jeg vet også at jeg hadde ingen grunn til å holde på stoltheten min når jeg hadde mista ungen min.

det er et stooooort varsko.

da måtte jeg lære å gjenke meg ned 99 hakk,starte på skrætsj og be om hjelp.

Ønsker deg lykke til.

ja alt er jo så enkelt når man ikke er i samme situasjon. desverre så er ikke mor glad i sønnen sin, men det tror sansynligvis ingen på for det er jo ikke "mulig" jeg har to sønner med en annen mor som er svært glad i sine barn, jeg har ikke på noen måter forsøkt å ta ifra henne barna for jeg anså henne som god mor. men dessverre er det ikke samme tilfelle med min yngste sønn noe som sliter enorm når jeg tenker på det. noe jeg vet også gjør for min sønn. og når man hele tiden stanger med hodet i veggen til de som skal ta avgjørese (barnevernet) som jeg har gjort nå siden han var 3 år gammel (han er 14 nå) så renner det kanskje over noen ganger, hadde det ikke vært for alle som er rundt han både hennes famili og andre så ville jeg ha gitt opp for lenge siden. og er nær på det mange ganger inntill jeg får sørgelige nyheter om han. det med følelser har noen av oss menn også.. så som du sikkert forstår så er dette en meget lang kamp. og tro meg hver eneste ting jeg har fortal er sant, jeg har bare ikke nevt det verste i frykt for å bli angrepet for å kaste skitt på mora. hjelp fikk jeg en masse av på svaleveien barnesenter som vi var på de har ingen hjemmeside men nærmeste du kommer er her: http://www.summa.no/index.php?cmd=show_com...&kundenr=428885 og dette er en utrolig bra senter vi skulle hatt flere av de. Ja kampen om sønnen min går videre og jeg håper jeg kan få nok økonomi til å engasjere min advokat igjen.

Skrevet

Min svigerinne som er barnevernspedagog sier at man har krav på støtte til advokathjelp for å kjøre sak når barnevernet har tatt fra en omsorgen for barn. Det at du må betale 10.000 pr gang kan ikke være reelt. Eller så har du ikke fått rede på rettighetene dine.

Gjest Bellatrix
Skrevet
som jeg har sagt i forrige innlegg så sier jeg ikke at dere ikke skal ha penger, men dere må ikke si at dere ikke får det. og hele fosterhjem ordningen er bare noe tull, det skulle heller vært at dere kunne adoptere ungen.. men da ville dere ikke fått noen penger :(

Her mistet jeg respekten og forståelsen for deg.

Skrevet
Min svigerinne som er barnevernspedagog sier at man har krav på støtte til advokathjelp for å kjøre sak når barnevernet har tatt fra en omsorgen for barn. Det at du må betale 10.000 pr gang kan ikke være reelt. Eller så har du ikke fått rede på rettighetene dine.

det er veldig slitsomt å repitere seg hele tiden til mennesker som leser en stning og svare bare på den uten å lese resten. dette er siste gang jeg sier dette for nå er jeg lei av samme spørsmålet hele tiden. en avokat skal ha fra 1000 til 1500 pr time... han skal også ha pr km han kjører..... han skal ha kost.... osv. tror du at advokaten gjør alt dette gratis for å være snill???????? hvor mye tror du de tar pr km kjøring. han starter kl o5oo og reiser 3 timer han skal ha mat dekket og kjøregodgjørelse og i tillegg skal han ha times lønn de 3 timen han kjører pluss retur. forstår du nå hva det koster....

Skrevet (endret)
Her mistet jeg respekten og forståelsen for deg.

jeg ment selvsagt ikk i alle tilfeller men hadde du lest alle innlegg ville du se at jeg er gald for at noen bryr seg om å ta vare på andres unger. men det har du vel ikke sett eller brydd deg om å se det. men i svært mange tilfeller som jeg selv har sett så burde ungen bli adoptert istedet for å leve i sin usikkerhet for å bli plasert tilbake til foeldrene. diss opplyningene har jeg fra porsgrunn og hvoe forreldrene er 100% dopa og vil aldri kunne ha ungen igjen..

addopsjon er i mange tilfeller den beste løsningen etter mitt skjønn..

og hva er så galt med adopsjon, vi adopterer unger fra andre land hvo ungene ikke kan være hos forreldrene?

Endret av rolfkjo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...