Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange frigjorte kvinner som liker å utkonkurrere andre kvinner.

Du lever bare en gang, slå ut håret.

Anonymkode: 0bb03...8a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg synes heller vi skal ta diskusjonen om menn (eller kvinner) som selv er utro er empatiløse. 
Og hvorfor bare elskerinner? Hva med elskere?

Anonymkode: 05edf...9b8

Da fikser du en egen tråd om det!

Anonymkode: 68f3a...a16

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jo. Jeg har lært forskjell på mitt og ditt. 

Og "mitt" er ikke to andres forhold. Det er deres. Hvis én part velger være utro, så er det ikke MITT ansvar. Det er den utroe parts ansvar. All tid du tar på deg andres ansvar, trenger de ikke ta ansvaret selv. 

Hvor i ALLE DAGER har du det fra at jeg ligger med gifte menn?! Men -hvis- jeg hadde gjort det, ville det fremdeles ikke vært mitt ansvar å la være. Jeg er ikke en del av forholdet - jeg kan ikke ødelegge! Det er DEN UTROE PART (samma om det er mann eller dame) som er ansvarlig. 

Bruk mindre tid på å være sint på utenforstående - bruk mer tid på de ansvarlige. 

Anonymkode: a5a56...8ea

Du er absolutt medansvarlig om du ligger med en som er opptatt. Du bidrar til at et annet uskyldig menneske får det utrolig vondt, og muligens også til at uskyldige barn får det helt jævlig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis de er emapatiløse. Mange er nok prinsipielt i mot utroskap, men noen mennesker har en fascinerende måte å rettferdiggjøre sine egne handlinger- også for seg selv. Jeg tror ofte de lyver til seg selv, og innbiller seg selv at akkurat deres situasjon er anderledes, og at derfor er ikke det de gjør egentlig så galt. Ikke alle selvfølgelig, noen er bare mindre hyggelige folk generelt. 

Anonymkode: 067e8...706

Dette. Lyve til seg selv fordi følelsene er så sterke. Eventuelt hektet er så sterkt.... det er jo en viss bekreftelse at en mann risikerer hele samlivet, økonomien og sitt gode navn og rykte for noen stjålne øyeblikk her og der. Samtidig så ser de ikke at mannen ikke klarer å dumpe kona slik hun selv ikke klarer å dumpe han hun er sammen med. Elskerinnen elsker ham SÅ høyt at hun ikke klarer å avslutte det, men at mannen ikke klarer å avslutte med sin kone handler plutselig ikke om at han elsker henne og livet deres mer enn sin elskerinne. Da er det mange unnskyldninger og han er aller mest et offer i hele saken. Slik hun selv er et offer for sine følser. Så sitter de der og duller med seg selv.

Anonymkode: 797d1...33e

• Liker 2
Skrevet

Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det?

Anonymkode: 93f36...85f

Han skal ha i pose og sekk pluss litt spenning i hverdagen. Mange ganger er det ikke noe særlig problemer i ekteskapet engang. Bare jug for å få sympatimus fra ei som tror hun skal få redde en mann. Han blir nok hos kona 😄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk jeg belyst poenget mitt rimelig kjapt ja 😂 Takker 👍

Anonymkode: 067e8...706

Det gjorde du på ingen måte. 

Anonymkode: 2f841...c8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ansvaret ligger hos den som er utro mot sin partner, men det er ikke tvil om at den som innleder et forhold til en/ei som opptatt har store mangler i moral og empati. Sier mye om en person både det å bedra sin partner, men også det å være delaktig i det. De er voksne personer begge 2, og de vet godt at det er feil og at det vil ha STOR negativ påvirkning på mange personers liv (partner, barn) hvis det blir oppdaget. Mange kommer seg aldri etter et så stort svik. Alle blr tenke over konsekvensen av hva de gjør. Man har ansvar for egne handlinger, og det gjelder både elsker/elskerinnen og den som bedrar.

Anonymkode: 9657b...2b4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lærte du aldri forskjellen på ditt og mitt? Hvem faen vil ha en mann som er gift? Jeg skjønner dere bare ikke. Jeg syntes dere er noen ekle jævler som lar en mann som også ligger med kona si, ligge med dere. Dere er med på å kjøre et uskyldig menneske nesten utenfor stupet. Snakker av erfaring dessverre. Shame on you. 

Mannens ansvar er et annet spørsmål. Her var det snakk om damer som ligger med andres menn. 

Det er ikke "et annet spørsmål". Disse mennene finner seg godtroende kvinner som sluker løgnene han kommer med. 

Anonymkode: 157b6...56d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lettvint å tenke at de er empatiløse, men ærlig talt, det er ikke psykopater vi snakker om. 

Anonymkode: d9b04...053

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du er absolutt medansvarlig om du ligger med en som er opptatt. Du bidrar til at et annet uskyldig menneske får det utrolig vondt, og muligens også til at uskyldige barn får det helt jævlig. 

Folk lurer seg selv til å tro at om bare all verdens kvinner hadde takket nei til denne mannen, så hadde det vært et flott, trofast og livslangt ekteskap. 

Sannheten er nok ofte at om ingen tok denne mannen i havn, ville han grunnleggene sett være akkurat like illojal. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært elskerinne og følte aldri på dårlig samvittighet og er hvertfall ikke empatiløs. Jeg var heller ikke hjernevasket og det var på ingen måte noe tema at jeg skulle være noe annet enn elskerinne. 

Anonymkode: 86888...d4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke "et annet spørsmål". Disse mennene finner seg godtroende kvinner som sluker løgnene han kommer med. 

Hva er det du ikke forstår? I denne tråden var det ett spørsmål om en spesifikk sak, du må opprette en egen tråd om du ønsker å diskutere noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært elskerinne og følte aldri på dårlig samvittighet og er hvertfall ikke empatiløs. Jeg var heller ikke hjernevasket og det var på ingen måte noe tema at jeg skulle være noe annet enn elskerinne. 

Anonymkode: 86888...d4f

Sier litt om deg som menneske når du grabber til deg noe som ikke er ditt. Spesielt når det går utover andre uskyldige mennesker. Da mangler man bittelitt empati.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk lurer seg selv til å tro at om bare all verdens kvinner hadde takket nei til denne mannen, så hadde det vært et flott, trofast og livslangt ekteskap. 

Sannheten er nok ofte at om ingen tok denne mannen i havn, ville han grunnleggene sett være akkurat like illojal. 

Hvis ingen tok denne mannen "i havn", ville han mest sannsynlig ha gått fra kona, som jo hadde vært det beste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja kan ikke skjønne annet enn at elskerinner er fullstendig empatiløse. Hvis de ønsker et forhold til mannen, så må de da kunne vente til mannen har gjort det slutt med sin partner. Da slipper de også å bli lurt av menn som kun er ute etter tøm og røm, som de fleste er. Er jo nesten ingen menn som går fra kona/samboer for elskerinnens skyld (statistikk sier at det kun er 10% som går fra partner)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig i det. Jeg syntes bare det er så merkelig at en kvinne som ser for seg en fremtid med denne mannen ikke klarer å ta inn empati for familien hans i dette regnestykket. Det er som om de ikke eksisterer. Som om at deres forhold ikke vil ha noen konsekvenser for andre. Hadde vært interessant om noen av dere som at vært i min venninnes sko kunne delt sine erfaringer….

Anonymkode: 436a8...19e

Det er jo ingen grunn til å dele kompliserte innsikter med flokken her inne, svært få hører eller er villige til å se verden gjennom annet enn sine egne fordømmende briller. 

Selvfølgelig vil oppegående mennesker prøve å opprettholde så gode relasjoner til de rundt seg også etter å ha funnet kjærligheten på nytt i rotete omstendigheter.

Spørsmålet er stilt helt feil. Livet kan være kaotisk av og til, det betyr ikke at alle andre er dumme og onde om de ikke gjør som du mener du ville gjort i teorien.

Anonymkode: 4423f...605

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan aldri "eie" ett annet menneske!! Det vil aldri være personen som er singel sin feil at den andre parten er utro mot sin familie!! Folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger anno 2026!! Det er helt å holdent den utroe som gjør urett i slike tilfeller!! Så kan man jo gjøre ett dypdykk videre på hvorfor man har kommet til det punktet at man velger å være utro! 

Anonymkode: 006f2...3ff

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan aldri "eie" ett annet menneske!! Det vil aldri være personen som er singel sin feil at den andre parten er utro mot sin familie!! Folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger anno 2026!! Det er helt å holdent den utroe som gjør urett i slike tilfeller!! Så kan man jo gjøre ett dypdykk videre på hvorfor man har kommet til det punktet at man velger å være utro! 

Anonymkode: 006f2...3ff

Liggerinnen må nok også ta sin del av skylden her, ja, da hun ligger med en mann som allerede har forpliktelser (og burde holdt seg til de..). Billige damer må rett og slett lære seg å si nei takk til menn som er opptatt. "Ring meg når du har forlatt kona" hadde vært det enkleste og beste for alle parter. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste som ødelegger forholdet er den utroe part! Det er HAN som har ansvaret for å ikke ligge med noen andre! 

Akkurat. 

Elskerinnen er symptomet, ikke problemet. Den utroe part er problemet. Alltid. 

Anonymkode: a5a56...8ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tullete å si at elskerinnen har null ansvar, hun er da delaktig i å ødelegge andre menneskers liv. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...