Gjest Avispapir Skrevet 12. mai #121 Skrevet 12. mai jukkapalme skrev (2 minutter siden): Moldova, hjelpe meg De vinner ikke i år Liker den, men den vinner nok ikke😅 Ukraina 2022-vibber.
Titania Skrevet 12. mai #122 Skrevet 12. mai Jeg syns det er noe mektig over Kroatia sitt bidrag 😊 Liker låta 3 1
Jobbermedbarn Skrevet 12. mai #124 Skrevet 12. mai Titania skrev (5 minutter siden): Jeg syns det er noe mektig over Kroatia sitt bidrag 😊 Liker låta Enig! Absolutt best hittil🙌
Ludovica- Skrevet 12. mai #125 Skrevet 12. mai Syns Sverige var tam? Altså tilstedeværelsen hennes på scenen? Liker forsåvidt sangen men det var liksom litt sånn halvveis opptreden. Jeg vil ha sånne sko som han greske. 4 1
Jobbermedbarn Skrevet 12. mai #126 Skrevet 12. mai Ludovica- skrev (1 minutt siden): Syns Sverige var tam? Altså tilstedeværelsen hennes på scenen? Liker forsåvidt sangen men det var liksom litt sånn halvveis opptreden. Jeg vil ha sånne sko som han greske. Jeg synes Sveriges sang er skikkelig dårlig i år, for meg er det alt for hardt og mas, og ikke sang hun spesielt bra heller. 8 1
Perelandra Skrevet 12. mai #128 Skrevet 12. mai Finland er definitivt best! Ekstra pluss for han synger på finsk. 11
Ardwinna Skrevet 12. mai #129 Skrevet 12. mai Littlekolibri skrev (4 timer siden): Heier på Jonas! 🇳🇴 Mange av jentene kjører på med sexy show år etter år og når vi endelig har en mann som er litt sexy da er det et problem. Lukter sjalusi lang vei. Nå sier de han ligner for mye på Mercury😩 Vet ikke hva mer de skal finne på for å ta fra han spirit ? Vi trenger sånne som Jonas og hvis han blir kalt copycat så hva er da blondina med fele? Er jo kopiering av Rybak så det hagler etter. Syntes Finland er flink så er ikke det, men skal man kalle Jonas for copy så er ‘’alle’’ en slags copy av noe…tenker jeg da. Vil jo bestandig eller ofte være noen andre som ligner vel? Uansett artist. Jeg digger Freddy OG jeg digger som sakt vårt bidrag. Synd han måtte endre på showet sitt! Stå på og helst vinn hele showet siden det er så mye motstand. Jeg er dritlei av at det alltid skal være gnål om kopiering av andre låter. Forventer virkelig folk at låtskriverne skal finne opp kruttet på nytt? Det er vel helt dønn umulig å lage en låt som ikke ligner en annen låt, omså bare bittelitt. Jeg liker Sverige og Felicia, og selv om hun sang litt småsurt her og der, synes jeg ikke hun var tam på scenen. Mulig hun mister litt publikumskontakt ved å bruke munnbind og store solbriller, men jeg synes hun hadde evig nok scenetilstedeværelse idag. Hadde jeg kunnet stemme på Sverige idag, så hadde jeg gjort det! 1
GlitrendeSjokolade Skrevet 12. mai #130 Skrevet 12. mai (endret) Favorittene mine i dag i 1.semifinale er Finland, Sverige og Hellas. Glad alle de tre kom videre. Skjønner ikke hvordan Serbia kunne komme videre. Den sangen var ikke bra å høre på synes jeg, men hver sin smak. Endret 12. mai av GlitrendeSjokolade
Leeloo Skrevet 12. mai #131 Skrevet 12. mai GlitrendeSjokolade skrev (2 minutter siden): Favorittene mine i dag i 1.semifinale er Finland, Sverige og Hellas. Glad alle de tre kom videre. Skjønner ikke hvordan Serbia kunne komme videre. Den sangen var ikke bra å høre på synes jeg, men hver sin smak. Jeg likte den jeg, bonus at man kan synge refrenget til Hit me baby one more time, perfekt over deres refreng, lurer på om de bare har endret den til moll 😆
miagunda Skrevet 12. mai #132 Skrevet 12. mai Littlekolibri skrev (5 timer siden): Heier på Jonas! 🇳🇴 Mange av jentene kjører på med sexy show år etter år og når vi endelig har en mann som er litt sexy da er det et problem. Lukter sjalusi lang vei. Nå sier de han ligner for mye på Mercury😩 Vet ikke hva mer de skal finne på for å ta fra han spirit ? Vi trenger sånne som Jonas og hvis han blir kalt copycat så hva er da blondina med fele? Er jo kopiering av Rybak så det hagler etter. Syntes Finland er flink så er ikke det, men skal man kalle Jonas for copy så er ‘’alle’’ en slags copy av noe…tenker jeg da. Vil jo bestandig eller ofte være noen andre som ligner vel? Uansett artist. Jeg digger Freddy OG jeg digger som sakt vårt bidrag. Synd han måtte endre på showet sitt! Stå på og helst vinn hele showet siden det er så mye motstand. Ser jo nesten oppi gløtta på noen av de. 2
NordicViking Skrevet 12. mai Forfatter #133 Skrevet 12. mai Største overraskelsen i dag rent oddsmessig var at Belgia gikk til finalen på bekostning av Portugal. Bookmakerne hadde de to motsatt av dagens resultat. Ellers traff de meget bra. Så hva med Norges sjanser i neste semifinale? Jonas ligger foreløpig på 10. plass, noe som betyr at han ligger utsatt til. Bak Norge finner vi Latvia, Sveits, Armenia, Luxembourg og Aserbajdsjan. Jeg krysser fingre, armer og bein for Norge, men sitter igjen med en litt uggen følelse. Håper virkelig at det ikke ender med skuffelse og tårer. 3
Perelandra Skrevet 12. mai #134 Skrevet 12. mai Det var litt moro med Boy George som dukket opp for San Marino. Husker godt han fra min ungdomstid. Sangen ellers var ganske uinteressant, men jeg hadde likevel ønsker at de gikk videre 1
NordicViking Skrevet 12. mai Forfatter #135 Skrevet 12. mai Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Jeg synes Sveriges sang er skikkelig dårlig i år, for meg er det alt for hardt og mas, og ikke sang hun spesielt bra heller. Jeg er langt på vei enig. Dette er ikke Sverige slik vi kjenner det, og de har falt jevnt og trutt på oddslista de to siste månedene (ned til 10. plass når dette skrives). Det er aldri et godt tegn. 1
Måneskinn Skrevet 12. mai #136 Skrevet 12. mai NordicViking skrev (6 minutter siden): Jeg er langt på vei enig. Dette er ikke Sverige slik vi kjenner det, og de har falt jevnt og trutt på oddslista de to siste månedene (ned til 10. plass når dette skrives). Det er aldri et godt tegn. Jeg liker låta litt, men syns opptredenen hennes i kveld var middels. Leste noen som mente hun sang såå bra - men det gjorde hun ikke. Hun hadde MYE hjelp av korist, og det er jo egentlig greit - men det var mye sursang og det var ikke godt å høre. Kan jo forstå nerver og sånn, men dog. Sjelden Sverige er så langt nede på oddsen, skal tro hva Tobbe Ek mener om det? Han er litt høy på pæra noen ganger syns jeg. Personlig syns jeg det er godt med et "Sverige-fritt" år, og med det mener jeg at det er godt at fokuset og snakkisene er på andre land, som Finland, Danmark, Albania, Kroatia og sånn. Vi trenger litt variasjon, Sverige får som regel my hype, men det er jo også fortjent for de kan jo å lage god fengende musikk. Men en liten del av meg tenker at det er fint for dem at de ikke alltid er storfavoritter. Fra kvelden ellers jeg er skuffa over at hverken Portugal eller Estland gikk videre. Syns jentene i Vanilla Ninja gjorde en super jobb. Og Portugal var jo bare vakkert, jeg satt med gåsehud da de sang ❤️ Så nå blir det spennende å se på torsdag! I morgen kveld er det juryprøve og håper at stemmen til Jonas er tilbake i fullt monn slik at han kan gi jernet! 2
Thildamor Skrevet 13. mai #137 Skrevet 13. mai Om de bidragene i går er hva en kan vente seg så er det noe elendig greier. 2
jukkapalme Skrevet 13. mai #138 Skrevet 13. mai Spent på hvordan det går med Jonas i morgen. Har lest at morgendagens finale er mye sterkere og tøffere enn gårsdagens. I går var det mye dårlig, syns jeg og generelt en svak finale. Hadde han vært med i går tror jeg garantert han hadde kommet videre. Men jeg hååååper virkelig han går videre i morgen 🤞 7
Ardwinna Skrevet 13. mai #139 Skrevet 13. mai Jeg er redd for at dersom Norge går videre i morgen, så er det med et nødskrik. Jonas er dyktig, både som sanger og når det gjelder utstråling på scenen, så han gjør en strålende jobb. Jeg er bare redd det ikke er en type låt som slår an hos resten av Europa og verden. Eller at vi blir utkonkurrert av andre, mer populære låter. Vi mister jo dessuten noen nabostemmer ved at Sverige og Finland ikke kan stemme i semifinale 2. Jeg er veldig spent. Det blir veldig kjedelig om man må se finalen uten Norge i år. Det synes jeg ikke verken Jonas eller vi fortjener! 4 1
Hanne67 Skrevet 14. mai #140 Skrevet 14. mai (endret) Ardwinna skrev (15 timer siden): Jeg er redd for at dersom Norge går videre i morgen, så er det med et nødskrik. Jonas er dyktig, både som sanger og når det gjelder utstråling på scenen, så han gjør en strålende jobb. Jeg er bare redd det ikke er en type låt som slår an hos resten av Europa og verden. Eller at vi blir utkonkurrert av andre, mer populære låter. Vi mister jo dessuten noen nabostemmer ved at Sverige og Finland ikke kan stemme i semifinale 2. Jeg er veldig spent. Det blir veldig kjedelig om man må se finalen uten Norge i år. Det synes jeg ikke verken Jonas eller vi fortjener! Han fikk fjerdeplass av publikum under juryprøven igår: https://www.tv2.no/underholdning/maling-publikum-elsker-norge/18841234/ Vet ikke hvor mye det har å si, men tenker ihvertfall det er bra mht. å komme til finalen 🤞🤞🤞 Dessuten teller jo jurystemmene 50%, så det å ha en bra opptreden da er jo viktig. Finalen uten Norge vet jeg ikke om jeg gidder å se på engang. Endret 14. mai av Hanne67 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå