Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (57 minutter siden):

Jeg synes det er mye grusom "musikk". Du spør om Storbritannia. Kanskje de gjør det med overlegg for å slippe å bruke en formue på å risikere å måtte arrangere selv neste år?

😄 Har også lurt på det (ganske mange ganger)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett alle adresse-programmene, men ingen av låtene har fenget meg i år. Blir kanskje bedre etter å ha sett delfinalene og hørt låtene live. Husker i 2024, da jeg digget Baby Lasagna fra første strofe. Gleder meg veldig til lørdag da og håper Norge går videre på torsdag 🤞

• Liker 5
Skrevet

ESC er modent for nedlegging, det handler ikke om musikk lenger. Det er ett halvt år siden, faktisk før låtene var kjente at folk sa hvilket land de skulle stemme på og oppfordret andre til det samme.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns Norge sin sang er ganske kjedelig. Mulig han har god tilstedeværelse på senen som hjelper. Men syns de var litt vel positive på adresse Wien.

Jeg liker egentlig Finland. Skulle hatt litt mer kraft i vokalen?  Men syns fele partiet er fint og liker melodien. Også er det noe majestetisk med en sånn langbeint blondine i sølv støvletter og fele. Jeg syns også gangen hennes gjorde noe med helheten. Så syns ikke det er en dårlig vinner eventuelt.

• Liker 2
Skrevet
Ludovica- skrev (3 minutter siden):

Syns Norge sin sang er ganske kjedelig. Mulig han har god tilstedeværelse på senen som hjelper. Men syns de var litt vel positive på adresse Wien.

Jeg liker egentlig Finland. Skulle hatt litt mer kraft i vokalen?  Men syns fele partiet er fint og liker melodien. Også er det noe majestetisk med en sånn langbeint blondine i sølv støvletter og fele. Jeg syns også gangen hennes gjorde noe med helheten. Så syns ikke det er en dårlig vinner eventuelt.

Han har en fantastisk kraftfull stemme og virker som den fødte entertainer. 

• Liker 6
Skrevet
Gulline skrev (18 minutter siden):

Ja mulig, jeg har kun sett noen klipp her og der og bare tenkt at sangen ikke er for meg. Men er jo alltids noen sanger som gjør seg bedre live og omvendt. 

Skrevet
Gulline skrev (12 minutter siden):

Helt enig! Håper virkelig han går videre på torsdag 🤞 Stemmen hans er helt rå og låta er catchy. Skjønner ikke helt det med at showet hans var for sexy. Er da mange av de halvnakne damene som har langt mer sexy show enn ham? Husker hun finske måtte endre showet sitt i fjor, men syns Chanel for noen år siden var «verre» enn henne. Virker som det er mye forskjellsbehandling ang showene ute og går der. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
jukkapalme skrev (2 timer siden):

Helt enig! Håper virkelig han går videre på torsdag 🤞 Stemmen hans er helt rå og låta er catchy. Skjønner ikke helt det med at showet hans var for sexy. Er da mange av de halvnakne damene som har langt mer sexy show enn ham? Husker hun finske måtte endre showet sitt i fjor, men syns Chanel for noen år siden var «verre» enn henne. Virker som det er mye forskjellsbehandling ang showene ute og går der. 

Krysser fingrene for det 😀

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mandag har den amerikanske avisa New York Times en omfattende artikkel som angivelig avslører hvordan Israel brukte over ti millioner kroner (1 million dollar) på målrettet markedsføring knyttet til Eurovision i 2025.  (Nettavisen)

På grunn av dette strammet EBU inn reglene for markedsføring av bidrag, og alle land ble gjort kjent med de nye strenge reglene. Man skulle derfor tro at ingen ville sette i gang lignende kampanjer i år. Men hva skjer? I løpet av fredag i forrige uke dukket det opp en rekke reklamevideoer i sosiale medier, hvor Noam Bettan oppfordret folk til å bruke alle sine ti stemmer på Israel i den første semifinalen. Dette er et brudd på de nye reglene som ble innført i år, og EBU ga Israel klar beskjed om å fjerne disse videoene. I tillegg ble Israel gitt en kraftig advarsel. EBU sier at de vil overvåke Israels markedsføringsaktiviteter, og at de vil iverksette tiltak dersom det måtte bli nødvendig. (TV2)

Må innrømme at jeg blir mektig irritert når enkelte land tøyer grensene på denne måten. 

• Liker 12
Skrevet

Eurovision har blitt et freak show

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ludovica- skrev (13 timer siden):

Enig . Vi skal på mgpfest i Stavanger og jeg gleder meg. Danmark er også fantastisk bra så det blir spennende 🙂

Skrevet
Capazitet skrev (40 minutter siden):

Eurovision har blitt et freak show

Kunne ønske det var bra musikk også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
NordicViking skrev (2 timer siden):

Mandag har den amerikanske avisa New York Times en omfattende artikkel som angivelig avslører hvordan Israel brukte over ti millioner kroner (1 million dollar) på målrettet markedsføring knyttet til Eurovision i 2025.  (Nettavisen)

På grunn av dette strammet EBU inn reglene for markedsføring av bidrag, og alle land ble gjort kjent med de nye strenge reglene. Man skulle derfor tro at ingen ville sette i gang lignende kampanjer i år. Men hva skjer? I løpet av fredag i forrige uke dukket det opp en rekke reklamevideoer i sosiale medier, hvor Noam Bettan oppfordret folk til å bruke alle sine ti stemmer på Israel i den første semifinalen. Dette er et brudd på de nye reglene som ble innført i år, og EBU ga Israel klar beskjed om å fjerne disse videoene. I tillegg ble Israel gitt en kraftig advarsel. EBU sier at de vil overvåke Israels markedsføringsaktiviteter, og at de vil iverksette tiltak dersom det måtte bli nødvendig. (TV2)

Må innrømme at jeg blir mektig irritert når enkelte land tøyer grensene på denne måten. 

Det er ikke bare Israel men kristne har startet kampanjer for lengst og de oppfordrer folk til å bruke alle stemmene sine på Israel.

Skrevet

Alltid gøy med "grand prix". Har sett det siden jeg var 3-4 år. Var alltid en spesiell stemning hjemme den dagen. Husker moren min var et vandrende leksikon da det kom til programmet. Hun klarte alltid å plukke vinneren så fort hun hørte sangen for første gang.

Det var også 1 av 2 kvelder i året søsknene og jeg ikke hadde leggetid. For meg har alltid poengene vært det store, så synes de siste årene har vært dårlig da de klumper poengene sammen (med enkel hoderegning veit man vinneren før siste landet får poeng).

Tradisjonen tro så jeg og søsknene mine (pluss nevøer og nieser), de tradisjonelle adresse programmene. Vi skal se alle 3 programmene sammen denne uka. Har ingen favoritt enda, men kommer til å stemme 10 ganger.

Mitt beste minne fra Eurovision var da det ble holdt i Oslo 96. Jeg var frivillig og var med på å dele ut håndklær rett etter de gikk av scenen. Selv idag husker jeg at Gina G fra Storbritannia smilte til meg da hun fikk håndkleet fra meg og sa "Thanks, luv".

Beste sangen noensinne? Portugal 67, den beste norske 94.

Verste sangen noensinne? Østerrike 77 verste norske 97

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ludovica- skrev (20 timer siden):

Jeg liker låta hans og ikke minst utstrålingen på scenen, - veldig bra entertainer! Han var jo suverent på topp blant de fra de andre landene som stemte i den norske finalen, men dette blir likevel noe annet. Håper uansett han går videre på torsdag!

Finland synes jeg er helt o.k., - liker Danmark bedre og tror de vinner.

Endret av Hanne67
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Hanne67 skrev (8 timer siden):

Jeg liker låta hans og ikke minst utstrålingen på scenen, - veldig bra entertainer! Han var jo suverent på topp blant de fra de andre landene som stemte i den norske finalen, men dette blir likevel noe annet. Håper uansett han går videre på torsdag!

Finland synes jeg er helt o.k., - liker Danmark bedre og tror de vinner.

Jeg heller mer mot Finland enn Danmark. Syns Danmark er veldig Loreen. Men vi får se hvordan live presentasjonene blir. 

Norge har veldig lite hype i sosiale medier hvertfall av hva jeg har sett. Så veldig usikker på om jeg har troa. 

---

Veldig lei Israel og eurovision. Låten deres i år er heller ikke noe særlig. 

• Liker 3
Skrevet

Heier på Jonas! 🇳🇴 Mange av jentene kjører på med sexy show år etter år og når vi endelig har en mann som er litt sexy da er det et problem. Lukter sjalusi lang vei. 

Nå sier de han ligner for mye på Mercury😩 Vet ikke hva mer de skal finne på for å ta fra han spirit ? Vi trenger sånne som Jonas og hvis han blir kalt copycat så hva er da blondina med fele? Er jo kopiering av Rybak så det hagler etter. 
Syntes Finland er flink så er ikke det, men skal man kalle Jonas for copy så er ‘’alle’’ en slags copy av noe…tenker jeg da. Vil jo bestandig eller ofte være noen andre som ligner vel? Uansett artist.

Jeg digger Freddy OG jeg digger som sakt vårt bidrag. Synd han måtte endre på showet sitt! Stå på og helst vinn hele showet  siden det er så mye motstand. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NordicViking skrev (20 timer siden):

Det er bra de reagerer og følger med, men dette burde være (ennå) en grunn for at de ikke får delta. Dette er ikke greit! 
Gleder meg til Finland i dag, om man får den vinnerfølelsen🤩🙌🎉

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 3
Skrevet

Moldova, hjelpe meg :hoho: De vinner ikke i år :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...