Ardwinna Skrevet 12. april #81 Skrevet 12. april Ludovica- skrev (12 timer siden): Sverige, jeg blir litt forvirra av den sangen fordi jeg hører Cascada - everytime we touch. Syns de i panelet som nevnte at sangen er litt AI var inne på noe. Føler det er sånn bestemt at man skal like den, men merket er at hjernen min hele tiden forventer at den skal være litt annerledes fordi jeg syns det er nesten kopi av nevnte sang. Jeg hører også Everytime we touch og blir nesten litt småforvirret når melodien går annerledes! Men låta har vokst litt på meg og er en av mine favoritter, sammen med Romania (håper bare hun klarer å synge med mer kraft på de partiene som ikke er opera, for det ble litt puslete live). Luxembourg sin Mother Nature synes jeg også er litt søt, så den tror jeg kan klatre litt oppover på lista. Danmark sliter jeg med. Jeg hører så mange elske den låta og hyller den opp og i mente, men jeg klarer bare ikke høre dette enorme potensialet. En helt grei låt, men ikke helt wow. Unner likevel Danmark å vinne Jeg er ikke så begeistret for Finland heller. Det er egentlig en låt jeg burde elsket, men den når bare ikke helt opp hos meg.
Ludovica- Skrevet 12. april #82 Skrevet 12. april Ardwinna skrev (12 minutter siden): Jeg hører også Everytime we touch og blir nesten litt småforvirret når melodien går annerledes! Men låta har vokst litt på meg og er en av mine favoritter, sammen med Romania (håper bare hun klarer å synge med mer kraft på de partiene som ikke er opera, for det ble litt puslete live). Luxembourg sin Mother Nature synes jeg også er litt søt, så den tror jeg kan klatre litt oppover på lista. Danmark sliter jeg med. Jeg hører så mange elske den låta og hyller den opp og i mente, men jeg klarer bare ikke høre dette enorme potensialet. En helt grei låt, men ikke helt wow. Unner likevel Danmark å vinne Jeg er ikke så begeistret for Finland heller. Det er egentlig en låt jeg burde elsket, men den når bare ikke helt opp hos meg. Ja jeg vet ikke, den er jo grei men noe i meg blir sånn hmm det er nesten kopi og det syns jeg blir feil. Litt som de sa i adresse atden er for polert. Klarer ikke helt å sette fingeren på det men jeg vil ikke den skal vinne. Også er det jo litt kjedelig med Sverige seier igjen. Finland syns jeg er bedre tror jeg men har ikke hørt hele ennå. Danmark er og veldig hypet. Veldig pen fyr, men jeg er redd det kan bli for mye roping på en måte. Han må hvertfall treffe alle toner. Ikke hørt Romania ennå. 2
NordicViking Skrevet 13. april Forfatter #83 Skrevet 13. april Norge og Jonas Lovv klatrer på lista over hvem bookmakerne tror kommer seg til finalen fra semifinale nummer 2. Tidligere lå Lovv som nummer 13 av 15, men nå har han klatret til nummer 10. De ti øverste går til finalen. Semifinalene er om ca. en måned, så alt er fortsatt åpent. https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-2 2
Børste Skrevet 14. april #84 Skrevet 14. april Ardwinna skrev (På 12.4.2026 den 12.02): Jeg hører også Everytime we touch og blir nesten litt småforvirret når melodien går annerledes! Men låta har vokst litt på meg og er en av mine favoritter, sammen med Romania (håper bare hun klarer å synge med mer kraft på de partiene som ikke er opera, for det ble litt puslete live). Luxembourg sin Mother Nature synes jeg også er litt søt, så den tror jeg kan klatre litt oppover på lista. Danmark sliter jeg med. Jeg hører så mange elske den låta og hyller den opp og i mente, men jeg klarer bare ikke høre dette enorme potensialet. En helt grei låt, men ikke helt wow. Unner likevel Danmark å vinne Jeg er ikke så begeistret for Finland heller. Det er egentlig en låt jeg burde elsket, men den når bare ikke helt opp hos meg. Ja! Oppdaget Romania her om dagen og det var bra! Hun er jo egentlig en fantastisk sanger og "perfomer". Hun eier jo scenen. Hun vant også Romanias utgave av The Voice. Jeg håper hun kommer langt i mai. 1 1
Jobbermedbarn Skrevet 24. april #86 Skrevet 24. april Tror det står mellom Finland og Danmark i år jeg, skikkelig gøy i så fall. 2
Ludovica- Skrevet 5. mai #88 Skrevet 5. mai Danmark. Jeg liker sangen litt. Men samtidig syns jeg den er veldig Loreen og litt generisk. Jeg er og bittelita redd for live vokal, det må absolutt ikke bli surt. Men så syns jeg han er en veldig sjarmerende person, som virker så lett å like. Har ennå ikke hørt Finland sin utenom noen sekunder. Bulgaria sin liker jeg og litt. Dvs jeg misslikwr det der bangaranga uttrykket men selve låta er jo veldig catchy og en absolutt danselåt som man sikkert kan høre på en del utesteder. Jeg likte Frankrike sin, syns ikke det gjør noe at det var opera ifjor og. Det burde ikke ha noe å si. Syns og det er litt kult om en låt som Albania kan vinne selv om det kanskje ikke er det jeg setter på på Spotify.
Hanne67 Skrevet 5. mai #89 Skrevet 5. mai Bulgaria med Bangaranga minner meg litt om uttrykket til høgger'n i Vazelina Bilopphøggers julekalender for noen år siden: Shangala bangala 😅 2
Topplue Skrevet 5. mai #90 Skrevet 5. mai Jeg har Finlands låt så innmari på hjernen! Tror nesten jeg må begynne å lære meg finsk for å få den ut av hodet. 2 1
Bimbolante Skrevet 5. mai #91 Skrevet 5. mai (endret) Jeg er ganske enig med deg når det gjelder Sverige… sangen er catchy, men den føles nesten litt for polert? Jeg har litt den samme følelsen som du beskriver, at man nesten “burde” like den mer enn man faktisk gjør. Den er veldig profesjonell, men kanskje litt for kalkulert på en måte. Jeg skjønner også hypen rundt Danmark, men jeg er fortsatt usikker på hvordan det kommer til å fungere live. Det kan bli utrolig sterkt hvis de treffer riktig følelsesmessig, men også litt pretensiøst hvis iscenesettelsen blir for “kunstnerisk”. Samtidig er det jo nettopp slike bidrag som ofte vokser mest rett før finalen. Finland derimot har allerede satt seg fast i hodet mitt, og det pleier som regel å være et godt tegn i Eurovision. Ikke nødvendigvis den mest elegante låta i år, men kanskje den som folk faktisk husker etter første lytt. Det som gjør årets konkurranse interessant er egentlig hvor åpent alt virker akkurat nå. Tidligere år har man ofte hatt en tydelig favoritt ganske tidlig, men i år føles det mer som flere land ligger i samme gruppe og venter på rehearsal-uka for å virkelig skille seg ut. Ifølge statistikkene fra nettstedet https://casasdeapuestaseurovision.com/eurovision-odds-norge/ ligger Finland fortsatt øverst hos bookmakerne, mens Danmark, Hellas, Frankrike og Australia stadig bytter plass bak dem avhengig av rehearsals og fanreaksjoner. Det virker som oddsen endrer seg mye raskere enn vanlig i år, så jeg tror live-opptredenene kommer til å bety alt denne gangen. Endret 8. mai av Bimbolante 1 1
Zenhouse Skrevet 6. mai #92 Skrevet 6. mai Neiii jeg skjønner ikke at at at Danmark tippes høyt oppe. Liven hans er ikke særlig bra. Sverige er for produsert, og hun synger tidvis falskt. Se opp for Bulgaria og Romania. Kypros og Australia vil også sanke stemmer. Og fine Italia og Albania of course. Min personlige favoritt er enda Østerrike, men innser at jeg ikke har mange med meg der. Finland vinner. 1
NordicViking Skrevet 7. mai Forfatter #93 Skrevet 7. mai OGAE er et internasjonalt nettverk bestående av nasjonale fanklubber med interesse for Eurovision Song Contest. OGAE har rundt 10.000 medlemmer fordelt på 43 medlemsklubber i 50 land, inkludert Norge. De har en årlig avstemning over hvem de tror vil vinne årets konkurranse. I år ble det Finland som vant avstemningen, foran Danmark, Australia og Sverige. Norge endte nest-sist med kun ett fattig poeng. Fem land fikk 0 poeng. I fjor var det Sverige som vant, foran Østerrike og Nederland. Året før det var det Kroatia som vant, foran Italia og Sveits. (LINK) (LINK 2) 1
Viki6 Skrevet 7. mai #94 Skrevet 7. mai Heier på Danmark og Finland, og tror de havner på topp 3. Men så er det dette med ESC da.... Masse politikk og vennskap/uvennskap mellom land som får mye å si for poeng. 1
Børste Skrevet 7. mai #95 Skrevet 7. mai Zenhouse skrev (19 timer siden): Neiii jeg skjønner ikke at at at Danmark tippes høyt oppe. Liven hans er ikke særlig bra. Sverige er for produsert, og hun synger tidvis falskt. Se opp for Bulgaria og Romania. Kypros og Australia vil også sanke stemmer. Og fine Italia og Albania of course. Min personlige favoritt er enda Østerrike, men innser at jeg ikke har mange med meg der. Finland vinner. Håper du har rett!! Albania, Romania og Bulgaria er blant mine favoritter i år! Men tror ingen av de vinner. Danmark tror jeg også kommer høyt i år. Liker ikke sangen personlig i det hele tatt. Men tror de kommer topp 3. Og Jeg tror også Finland vinner. Nå har de også fått godkjent at hun kan spille fiolin selv på scenen, og det er første gang i historien! Kommer nok til å dra en del poeng på det også. 2
Gulline Skrevet 10. mai #96 Skrevet 10. mai Jeg synes som regel at Eurovision er en lidelse og tror aldri jeg har hørt alle sangene i en finale siden jeg var ungdom og vi hadde "Grand Prix-fest" ifm finalen - men det er mange, mange år siden. Ser vanligvis de norske innslagene - og oftest vinneren dagen etter. Men jeg blir som oftest veldig skuffet over stemmegivningen, og bunnivået for stemmegivning var for meg det året Norge stilte med Gåte og Ulveham som jeg elsket og hører på fremdeles. At de havnet på sisteplass var for meg det endelige beviset for at konkurransen mangler smak - ihvertfall etter mine begreper og musikksmak 😅 3
Måneskinn Skrevet 10. mai #97 Skrevet 10. mai Zenhouse skrev (På 6.5.2026 den 22.06): Neiii jeg skjønner ikke at at at Danmark tippes høyt oppe. Liven hans er ikke særlig bra Liven hans i finalen i Danmark var jo veldig bra, så han kan jo. Men de klippene som er ute nå er bare prøver, og han HAR en god stemme. Men om han holder litt igjen, som Jonas har gjort, er det helt forståelig fra min side. Låta til Danmark er helt fantastisk 🤩 2
Måneskinn Skrevet 10. mai #98 Skrevet 10. mai Her! Årets stemme- og bingoskjema klar til bruk, tradisjonen tro https://escnorge.no/2026/05/10/stemmeskjema-til-eurovision-2026/
Miss Meilir Skrevet 10. mai #99 Skrevet 10. mai Jeg så på adresse Wien i går. Har en soft spot for Storbritannia - utenom i ESC. Hvert bidige år sender de noe som jeg bare trekker på skuldrene av. Ditto med årets låt. Altså, hva er det de tenker på?? Skjønner heller ikke Danmarks popularitet.. 1
Gulline Skrevet 10. mai #100 Skrevet 10. mai Miss Meilir skrev (17 minutter siden): Jeg så på adresse Wien i går. Har en soft spot for Storbritannia - utenom i ESC. Hvert bidige år sender de noe som jeg bare trekker på skuldrene av. Ditto med årets låt. Altså, hva er det de tenker på?? Skjønner heller ikke Danmarks popularitet.. Jeg synes det er mye grusom "musikk". Du spør om Storbritannia. Kanskje de gjør det med overlegg for å slippe å bruke en formue på å risikere å måtte arrangere selv neste år? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå