Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bidraget fra Sveits er klart. Det er Veronica Fusaro med sangen 'Alice'.   (LINK)

...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidraget fra Armenia er klart. Det er Simón med sangen 'Paloma Rumba'.   (LINK)

...

• Hjerte 1
Skrevet

Bidraget fra Georgia er klart. Det er Bzikebi med sangen 'On Replay'.   (LINK)

...

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig synes om Sverige sin låt. Sceneshowet er stilig og beaten i refrenget er skikkelig fengende, men det er ett eller annet som gjør at det likevel ikke treffer helt.

• Liker 2
Skrevet

Alle de 35 bidragene er nå klare. Her kan man høre korte snutter av hver låt.

...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nettstedet Eurovision World har som vanlig laget en liten 'poll' - eller en meningsmåling - der man kan stemme på den man mener bør vinne årets Eurovision. Fra 2015 og fram til i fjor har man truffet godt på de største favorittene. Foreløpig er det Finland som leder foran Danmark, Sverige og Frankrike. Norge ligger langt nede på lista.  (LINK)

Når alle bidragene er klare, så kommer også bookmakerne med odds på hvem som er de største favorittene. Når dette skrives, så topper Finland oddslista. Frankrike, Danmark og Hellas kommer på de neste plassene. Norge ligger som nummer 16.   (LINK)

• 2 uker senere...
Skrevet
NordicViking skrev (På 15.3.2026 den 23.40):

Foreløpig er det Finland som leder foran Danmark, Sverige og Frankrike. Norge ligger langt nede på lista.  (LINK)

Jeg hadde gjennomhøring av alle deltakerne i helga, og jeg har Sverige og Danmark øverst, men hva som gjør Finland så populær forstår jeg ingenting av...

• Liker 1
Skrevet
Nevian skrev (5 timer siden):

Jeg hadde gjennomhøring av alle deltakerne i helga, og jeg har Sverige og Danmark øverst, men hva som gjør Finland så populær forstår jeg ingenting av...

Samme her. Folk over hele fanbasen er helt ville etter den, og jeg blir alltid litt irritert når jeg ikke skjønner sånn voldsom hype. Det er jo åpenbart en viss kvalitet over det, men det er ikke nyskapende i det hele tatt. Minner meg om alt fra Nighwish til Lindsey Stirling.

Sverige og Danmark er mine favoritter også. Og så er jeg skikkelig svak for Portugal. Føler jeg sitter ute en deling sommerkveld når jeg hører på den. 

• Liker 1
Skrevet
os Maxilla skrev (13 timer siden):

Samme her. Folk over hele fanbasen er helt ville etter den, og jeg blir alltid litt irritert når jeg ikke skjønner sånn voldsom hype. Det er jo åpenbart en viss kvalitet over det, men det er ikke nyskapende i det hele tatt. Minner meg om alt fra Nighwish til Lindsey Stirling.

Sverige og Danmark er mine favoritter også. Og så er jeg skikkelig svak for Portugal. Føler jeg sitter ute en deling sommerkveld når jeg hører på den. 

Men det er det som gjør det så fascinerende. Alle har så ulik musikksmak. Ingen av bidragene er nyskapende hvis man skal tenke sånn. 

Jeg kan forstå at mange liker Finland. Sangen har noen elementer som gjør den veldig fengende. Så er det fiolin og litt "dramatisering" som foregår på scenen. Fiolinen og stemmen mot hverandre på en måte. Det er jo litt annerledes. Når det er sagt, så er det ikke min personlige favoritt i år heller. 

Liker også Sverige veldig godt. I forhold den type sjanger som var med i fjor, så synes jeg dette er bedre! Og liker Bulgaria veldig godt! Bangaranga!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske det ikk evar odds, poller og forhåndfavoritter. At man ikke vet på forhånd hvem som vinner/ligger helt der oppe. 

Har kun hørt klipp av diverse sanger, og ikke hele. Men syns Norge igjen sender en ganske meh sang. 

• Liker 2
Skrevet

Det er nå kommet odds på hvem som går fra semifinalene til finalen, og bookmakerne har ikke særlig tro på Norge. 15 land deltar i semifinale 2, og de 10 beste går til finalen. Når dette skrives så ligger Norge nede på 14. plass. Kun Aserbajdsjan ligger bak Norge. Jonas Lovv har m.a.o. en jobb å gjøre for å sikre Norge plass i finalen. 🤯

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-2-winner

Skrevet

Rekkefølgen på artistene i semifinalene er klar. Norge og Jonas Lovv starter som nr. 15 i den andre semifinalen, noe som betyr at han er sistemann ut. MGP-sjef Mads Tørklep kaller dette en stor anerkjennelse fra produsentene. Statistikk viser at de som opptrer sent i programmet ofte gjør det bedre. Tørklep understreker at startposisjonen er viktig i det han beskriver som en uvanlig tøff semifinale for å sikre en plass i finalen.

https://www.nettavisen.no/kjendis/norge-og-jonas-lovv-sist-ut-i-den-andre-eurovision-semifinalen/s/5-95-2965570

...

eurovision-2026-semi-finals-running-orde

• Liker 2
Skrevet

intervju med den polske artisten i år 

• Liker 1
Skrevet

Adresse Wien 2026 starter på NRK1 lørdag 11. april klokken 20:45. Første episode vil være tilgjengelig på NRK Nett-TV fredag morgen klokken 06:00. 

Dette er bidragene som skal vurderes i 1. episode: Italia, Montenegro, Moldova, Østerrike, Sverige, Latvia, og Serbia. 

https://www.nrk.no/presse/adresse-wien-1.17791129

https://tv.nrk.no/serie/eurovision-song-contest/sesong/2026/episode/IUFF33000126

...

• Liker 3
Skrevet

Intervju med Serbia 

• Liker 1
Skrevet

Viktig per'n  Jim er med i folkejuryen i år å..  skrur av lyden hver gang han snakker.

• Nyttig 2
Skrevet

Sverige, jeg blir litt forvirra av den sangen fordi jeg hører Cascada - everytime we touch. Syns de i panelet som nevnte at sangen er litt AI var inne på noe. Føler det er sånn bestemt at man skal like den, men merket er at hjernen min hele tiden forventer at den skal være litt annerledes fordi jeg syns det er nesten kopi av nevnte sang.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg liker alle de nordiske landene i år. Finland ligger på topp på oddsen og det gjør meg ingenting om de vinner. Jeg liker sangen. Håper på at Finland  vinner foran Sverige. Liker Sverige sin sang også, men Sverige vinner litt for ofte. De andre landene må også få vinne. Lenge siden Finland har vunnet nå, er det ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor mange folk fra de andre landene i Eurovison ikke liker Norge sitt bidrag. Norge er jo havnet langt nede på oddsen.
Tror dessverre ikke Norge kommer til finalen i år, men jeg håper de gjør det likevel. 

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 3
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (9 timer siden):

Jeg liker alle de nordiske landene i år. Finland ligger på topp på oddsen og det gjør meg ingenting om de vinner. Jeg liker sangen. Håper på at Finland  vinner foran Sverige. Liker Sverige sin sang også, men Sverige vinner litt for ofte. De andre landene må også få vinne. Lenge siden Finland har vunnet nå, er det ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor mange folk fra de andre landene i Eurovison ikke liker Norge sitt bidrag. Norge er jo havnet langt nede på oddsen.
Tror dessverre ikke Norge kommer til finalen i år, men jeg håper de gjør det likevel. 

Finland har vunnet én gang, i 2006, men kom på 2. plass i 2023.

Lovv var jo på topp blant de internasjonale som stemte i den norske finalen, men sier vel mer om resten som var med. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok mine favoritter i år.

Jeg liker veldig godt Kypros ( årets danse-sang) , Østerrike ( Billie Eilish kopi da, men elsker viben. Står ikke helt ut live men…), Latvia ( litt shaky på de lave tonene, men pytt). Serbia liker jeg også bedre og bedre! 
Gjør ikke noe om Finland vinner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...