lillemeg90 Skrevet 16. mars Forfatter #941 Skrevet 16. mars Anonymis1236 skrev (52 minutter siden): Hvilken vogn har dere gått for? Jeg er veldig i tvil. Vi har kjøpt en Bugaboo fox 3 brukt har hatt emmaljunga edge duo og babyjogger City Premier med de andre. Hva er kriteriene dine da?
blåtimen Skrevet 16. mars #942 Skrevet 16. mars lillemeg90 skrev (4 timer siden): Tusen takk @sinusen og @blåtimen❤️ jeg vet jo at jeg ikke brø spise mindre, men jeg får ikke i meg noe særlig med mat fordi matlysten er så og si borte. Men det er jo fordi jeg blir så opphengt i tallene og målingene. Håper på å få time snart så jeg kan få hjelp. Nå stresser jeg selv om målingene er innenfor, om de er grensehøye. Mannen min sier jeg må drite i det og være fornøyd, men det bekymrer meg da jeg tenker at det var noe i maten som gav meg høyere stigning enn ønsket, selv om det er innenfor. Synes også det er vanskelig å prøve seg frem i frykt for å få høye målinger. @blåtimenforstår det er krevende❤️ men som du sier har både du og vi andre en veldig fin premie i vente ❤️ og det å komme til 3. Trimester vært lettere. 2. trimester skal på en måte være det beste, men for oss som ikke er i form er det så lenge igjen. Selv om man er lei på slutten er det så mye kortere tid til man er ferdig. Angående sommeren og pose. Jeg har brukt dyne med de andre men har valgt å kjøpe pose nå, jeg skal jo uansett ha det til høsten og igjen til våren kjøpte en Voksi sky light på tilbud, har erfaring med de fra tidligere og er veldig fornøyd om det er som i fjor holder det jo med et teppe evt. Bare en stor musselin klut. Men her jeg bor belager jeg meg på å bruke posen 😅 Ja, nettopp. Det føles fryktelig lenge igjen når formen ikke er god og man har 4-5 måneder igjen.. ❤️ Takk for svar! En tynn pose til vår/høst høres lurt ut. Ser de fleste er veldig fleksible på størrelse, så det hjelper jo på å rettferdiggjøre et kjøp når de kan brukes flere sesonger. Ser for meg å være mye ute på trilletur uansett vær så det kommer sikkert godt med!
blåtimen Skrevet 16. mars #943 Skrevet 16. mars Anonymis1236 skrev (1 time siden): Hvilken vogn har dere gått for? Jeg er veldig i tvil. Vi gjorde et godt kupp på en UPPAbaby Cruz Som førstegangs aner jeg ikke om den dekker alle behovene våre ennå, men venter og tester før vi evt kjøper en til.
Anonymis1236 Skrevet 16. mars #944 Skrevet 16. mars lillemeg90 skrev (5 timer siden): Vi har kjøpt en Bugaboo fox 3 brukt har hatt emmaljunga edge duo og babyjogger City Premier med de andre. Hva er kriteriene dine da? Jeg var fornøyd med baybyjogger city elite sist, men ønsker meg en vogn med sete som kan vendes mot meg. Det beste er om den tåler tur på grus og er relativt liten slått sammen. Tipper jeg kanskje kjøper en joggevogn separat etterhvert. Var du fornøyd med city premier? Har sett på city sights.
Anonymis1236 Skrevet 16. mars #945 Skrevet 16. mars blåtimen skrev (5 timer siden): Vi gjorde et godt kupp på en UPPAbaby Cruz Som førstegangs aner jeg ikke om den dekker alle behovene våre ennå, men venter og tester før vi evt kjøper en til. Det merket kjenner jeg ikke så godt til, men ser det er ganke populært nå. Har du slått den opp og virker den solid?
lillemeg90 Skrevet 16. mars Forfatter #946 Skrevet 16. mars @blåtimenen tilsvarende pose med forlengerdel brukte vi hvertfall til 3 år her, så det er noe man får brukt lenge 👌🏻 har også fått solgt de brukt etterpå til ca halve prisen. @Anonymis1236 vi har også hatt City Elite etter at barna ble litt større og det føltes greit å ha de vendt fra meg. ELSKER den vognen foruten om akkurat det. Vi ville også ha en vogn med mulighet til å ha sittedel mot oss og som ikke er kjempestor sammenslått. Her er det lite grus, men ser de som har fox sier den fungerer godt nok på det også. Men tviler på at det er like bra som City Elite. City Premier var helt ok. Opplevde den som litt stiv og ble aldri en favoritt. Men det var så viktig for meg å ha baby vendt mot meg så brukte den likevel. Når han nærmet seg året tok jeg frem City Elite igjen. Hører mye bra om Thule Urban glide men tror man har samme problem der som på City Elite.
sisini Skrevet 17. mars #947 Skrevet 17. mars Vi har Bugaboo Fox 5 med en tykk voksi vinterpose og en tynnere høst/vårpose fra yngri som vi fikk med gratis da vi kjøpte vogna 😅 Fungerer bra for oss, og 1,5-åringen sover alle duppene sine i vogna. Bruker vinterposen når det er kaldere enn ca 7-10grader Halvveis til termin nå! Forbereder meg mentalt på at magen virkelig skal poppe de neste ukene. 2 2
blåtimen Skrevet 17. mars #948 Skrevet 17. mars Anonymis1236 skrev (14 timer siden): Det merket kjenner jeg ikke så godt til, men ser det er ganke populært nå. Har du slått den opp og virker den solid? Ja, har slått den opp og syns den virker solid og god å trille. Men bare testet innendørs foreløpig Fikk veldig godt inntrykk av den i butikken, selgeren var selvsagt veldig fan av den selv. Dro hjem og googlet og har fremdeles til gode å finne noen som ikke har vært fornøyd med den! 1
Overthinking Skrevet 17. mars #949 Skrevet 17. mars lillemeg90 skrev (På 11.3.2026 den 18.04): @Overthinking forstår 😅 generelt tror jeg at jordmødre er flinkere på den småpraten enn legene. Men det er såklart unntak ❤️ Ja, fra uke 34 stopper de ikke lengre fødsel. De trenger noen ganger litt ekstra støtte av nyfødtintensiv i starten. Men går veldig fint som regel ❤️ har tatt imot mange rundt de ukene med keisersnitt på jobb og de er helt fine, bare litt tynne. Opplever at de kanskje strever litt i starten med pusten men ser mange klarer seg fint etter noen minutter med støtte. Drømmen er jo at at fødselen starter av seg selv rundt uke 38, for jeg vet jo man blir lei på slutten. Men vil helst ikke om livmorhalsen er 3 cm og helt hard om det blir igangsettelse😅 har vært moden i flere uker før termin med de andre så håper det skjer denne gangen også 🤞🏻 Haha, ja, og man blir jo mer bekymret når de ikke sier noen ting, og jeg klarer ikke å se hva de ser etter. Det gikk så fort også. 🤣 Ja, alle har vel en drømmefødsel ❤️ Håper du får det noen lunde som du drømmer om! sinusen skrev (På 15.3.2026 den 18.03): Hvordan går det med dere? 🥰 Her har jeg det bra, uke 21 nå! Og nå både synes det godt og jeg kjenner liv stadig vekk. Det er veldig koselig, men også bittelitt slitsomt. Føles litt som om jeg er sår innvendig? Begynner også såvidt litt på diverse babyprep, og har fått litt ting i arv. Veldig koselig! Her går det generelt greit 😊 Kjenner at den psykiske belastningen av komplikasjonene og litt diverse annet man tenker på som gravid, pluss alt annet i livet plutselig gjorde at mitt emosjonelle beger var fullt i går. Så da satt jeg og gråt litt for å tømme ut noe av begeret 🙈 Ingen spesiell grunn til det annet enn at jeg tydeligvis er en person som presser ned, svelger motgang i livet, helt til det rett og slett bobler over tilslutt. Vi har fått litt klær i arv og endelig kjøpt barnevogn! 😁 I tillegg til at vi sakte har kommet i gang med en tanke og plan for oppussing av det som blir barnerommet etterhvert. Det er godt å komme litt i gang, for jeg føler ikke vi har gjort noen forberedelser egentlig 🤣 lillemeg90 skrev (På 15.3.2026 den 20.50): @sinusen livmoren vokser utrolig mye nå så kan jo være det også? Ser på uke for uke oppdateringene nå at babyen blir et par hundre gram større for hver uke, så ikke rart om det kjennes litt. Jeg synes det er krevende for jeg forstår i utgangspunktet hva jeg bør spise og ikke, men kvalmen har fremdeles ikke gitt seg helt. Så det er vanskelig å følge, ender med å spise alt for lite. Så grugleder meg litt til time på sykehuset for veiledning. Og det ser ut som at blodsukkeret mitt reagerer på alt av karbohydrater som ikke kommer fra grønnsaker. Så er redd det blir insulin. Det skal sikkert også gå bra, men føles som et veldig nederlag. At jeg i tilegg til å ha fått svangerskapsdiabetes ikke "klarer" å kostholdsregulere. Jeg vet det ikke er slik, men det er slik det føles. Jordmor sier jeg må spise mer karbohydrater for babyen, og gjør jeg det får jeg for høyt blodsukker. Så det føles litt håpløst, alt er på en måte "feil" og det føles som jeg ikke kan lykkes. Okei. Der kom det en liten utblåsning 🙈 har gått ned 2 kg siden jeg fikk diagnosen. Åå, det høres så tungt ut! ❤️ Håper du får den hjelpen du trenger, om det så må bli medisin. Det viktigste er jo at både du og baby har det bra og får i dere næring. Anonymis1236 skrev (21 timer siden): Hvilken vogn har dere gått for? Jeg er veldig i tvil. Vi valgte Cybex Talos Lux. For meg var det viktig at den ikke var for stor, for jeg har litt lite plass i min bil. Jeg ville ikke at den skulle være for tung, men litt vekt var ok for meg ettersom jeg da tenker den er mer stabil også. Den skal være godt egnet på ulikt underlag som er viktig, da jeg ser for meg tur på grusvei så vell som asfalt/brostein. Den er også ganske rimilig og det virker som man får mye for pengene 😊 Jeg syns den ser fin ut, og det var den første jeg fant da jeg googlet "Best i test" barnevogn 🤣 Så jeg har hatt et øye til den lenge. 1
lillemeg90 Skrevet 17. mars Forfatter #950 Skrevet 17. mars @sisini hurra for halveis! Tiden går både fort og sakte. @Overthinking ikke rart det blir litt mye noen ganger ❤️ de hjelper jo ikke på disse hormonene heller 😅 det kjenner i hvertfall jeg på. Føler alt det rasjonelle flyr ut av vinduet. Jeg har vært på sykehuset i dag for vekstkontroll og dette med svangerskapsdiabetesen. Jeg måtte som forventet starte på insulin, det er veldig vanskelig kjenner jeg. Men jeg har tro på at det går seg til.. må bare teste litt ut. Jeg hadde spist ALT for lite karbohydrater og var i ketose. Så jeg forstår jo at insulin må til for at jeg skal kunne spise nok karbohydrater. Ellers var alt fint med jenta i magen. Estimert til 622g i dag og ligger på 23 persentilen, så hun er litt under snitt men fint innefor normalen likevel. 3
sinusen Skrevet 18. mars #951 Skrevet 18. mars @lillemeg90Håper du får god oppfølging! Det er selvsagt kjipt, men jeg tror det blir bra etter hvert. Du må ta vare på deg selv for å ta vare på hun lille i magen 🥰 1
Overthinking Skrevet 18. mars #952 Skrevet 18. mars lillemeg90 skrev (13 timer siden): @sisini hurra for halveis! Tiden går både fort og sakte. @Overthinking ikke rart det blir litt mye noen ganger ❤️ de hjelper jo ikke på disse hormonene heller 😅 det kjenner i hvertfall jeg på. Føler alt det rasjonelle flyr ut av vinduet. Jeg har vært på sykehuset i dag for vekstkontroll og dette med svangerskapsdiabetesen. Jeg måtte som forventet starte på insulin, det er veldig vanskelig kjenner jeg. Men jeg har tro på at det går seg til.. må bare teste litt ut. Jeg hadde spist ALT for lite karbohydrater og var i ketose. Så jeg forstår jo at insulin må til for at jeg skal kunne spise nok karbohydrater. Ellers var alt fint med jenta i magen. Estimert til 622g i dag og ligger på 23 persentilen, så hun er litt under snitt men fint innefor normalen likevel. Jeg har ikke kjent meg spesielt hormonell uten om kanskje 2 ganger hvor jeg har blitt veldig berørt av noe jeg vanligvis ikke blir så berørt av 🤣 Så jeg tror ikke det var hormoner som gjorde det. Men det er som sagt slik jeg er, jeg dytter nok ned mye følelser og tunge ting helt til det ikke går lenger. Ikke akkurat en sunn metode, men vanskelig å vende på den. Stort sett må man jo bare svelge unna og gå videre i livet også, man kan liksom ikke "knekke sammen" hver dag 😅 Men tilslutt blir det overload for meg ihvertfall. Godt at alt ser fint ut, og du får noe som kan hjelpe med svangerskapsdiabetesen 🥰 Det høres jo veldig riktig ut at du skal ta insulin når du har reagert på alt av karbohydrater og nå viser tegn til å ha spist for lite av det. Håper det hjelper og at du føler det blir bedre etterhvert ❤️
lillemeg90 Skrevet 18. mars Forfatter #953 Skrevet 18. mars Takk for støtten @sinusenog @Overthinking❤️ Forstår tankegangen din @Overthinking og det er nok ganske mange som har den strategien selv om den som du sier ikke er så holdbar i lengden❤️ skulle du ha mer oppfølging etter komplikasjonen?
blåtimen Skrevet 18. mars #954 Skrevet 18. mars Hadde en fin time hos jordmor i dag! Selv om jeg ble helt matt av hvor mange ting vi skulle rekke gjennom 😅 Men kjekt å få satt kikhostevaksine og veldig fint å høre hjertelyd til lillegutt 💙 Ble bestemt at jeg skal ta glukosebelastningstesten samt blodprøve mtp at jeg har blodtype rhesus negativ neste uke. Ble også satt opp på ammekurs i juni. Takket nei til fødselsforberedende kurs siden jeg er i så dårlig form og jordmor uansett mente at Positiv Fødsel-kurset jeg tar er kjempefint og mer enn dekkende Fikk også ordnet sånn terminbekreftelse så jeg kan få søkt om engangsstønad, kjekt med alt som er gjort 🙏🏻 Spent på første time for ekstra oppfølging på sykehuset i morgen. 1
lillemeg90 Skrevet 18. mars Forfatter #955 Skrevet 18. mars Så fint @blåtimen ❤️ var det vekstkontroll du skulle på i morgen?
blåtimen Skrevet 18. mars #956 Skrevet 18. mars (endret) lillemeg90 skrev (1 time siden): Så fint @blåtimen ❤️ var det vekstkontroll du skulle på i morgen? Jeg tror det! Står bare "undersøkelse av lege" på fødepoliklinikken på innkallingen, men har jo ikke fått beskjed om at jeg skal noe annet på sykehuset enn vekstkontrollene så antar det. Takk for tips om Voksi sky light, forresten! Den så kjempefin ut, så nå er den på ønskelista så jeg kan følge med på salg Endret 18. mars av blåtimen
lillemeg90 Skrevet 18. mars Forfatter #957 Skrevet 18. mars blåtimen skrev (1 time siden): Jeg tror det! Står bare "undersøkelse av lege" på fødepoliklinikken på innkallingen, men har jo ikke fått beskjed om at jeg skal noe annet på sykehuset enn vekstkontrollene så antar det. Takk for tips om Voksi sky light, forresten! Den så kjempefin ut, så nå er den på ønskelista så jeg kan følge med på salg Det blir nok i hvertfall Ultralyd ❤️ Så bra! Det er virkelig en jungel av ulike varer og varianter man kan velge, så forstår følelsen 😅 det er ikke før man har fått prøvd litt forskjellig man egentlig vet hva man selv liker. Men vi er i hvertfall veldig fornøyd. Passe tykk, og er det litt kaldt er det ikke verre enn å bare ha et ekstra teppe over og evt ull på baby om det er i overgangen mellom tykk og tynn pose enkel og vaske, og den vi hadde holdt seg veldig fin. 1
Overthinking Skrevet 19. mars #958 Skrevet 19. mars (endret) lillemeg90 skrev (På 18.3.2026 den 13.38): Takk for støtten @sinusenog @Overthinking❤️ Forstår tankegangen din @Overthinking og det er nok ganske mange som har den strategien selv om den som du sier ikke er så holdbar i lengden❤️ skulle du ha mer oppfølging etter komplikasjonen? Ja, jeg lå i øvre sjiktet på fostervann, så de ønsker å følge med på det. Så jeg skal tilbake like før påske. Veldig godt at de følger opp, jeg føler meg veldig ivaretatt ☺️ blåtimen skrev (På 18.3.2026 den 14.04): Hadde en fin time hos jordmor i dag! Selv om jeg ble helt matt av hvor mange ting vi skulle rekke gjennom 😅 Men kjekt å få satt kikhostevaksine og veldig fint å høre hjertelyd til lillegutt 💙 Ble bestemt at jeg skal ta glukosebelastningstesten samt blodprøve mtp at jeg har blodtype rhesus negativ neste uke. Ble også satt opp på ammekurs i juni. Takket nei til fødselsforberedende kurs siden jeg er i så dårlig form og jordmor uansett mente at Positiv Fødsel-kurset jeg tar er kjempefint og mer enn dekkende Fikk også ordnet sånn terminbekreftelse så jeg kan få søkt om engangsstønad, kjekt med alt som er gjort 🙏🏻 Spent på første time for ekstra oppfølging på sykehuset i morgen. Så fint å få høre hjertelyden 🥰 Er det førstegangs for deg? Jeg er også satt opp på både ammekurs og fødselsforberedende. Vi ble påmeldt 2 dager av sistnevnte for å sørge for at mannen kan være med. Han jobber offshore, men har ingen fast rotasjon, så jeg aner ikke når han er hjemme 🤣 Tror han har veldig godt av å lære litt om fødsel, selv om jeg også får dekket mye fra et annet kurs, så vil jeg og dra. Jeg har jo et ønske om en mest mulig "inngrepsfri" fødsel, og han har ikke helt forstått hvorfor jeg ikke ønsker epidural f.eks. Så jeg tror det hadde vært veldig fint for han å få litt informasjon 😊 Endret 19. mars av Overthinking
blåtimen Skrevet 19. mars #959 Skrevet 19. mars Overthinking skrev (1 time siden): Ja, jeg lå i øvre sjiktet på fostervann, så de ønsker å følge med på det. Så jeg skal tilbake like før påske. Veldig godt at de følger opp, jeg føler meg veldig ivaretatt ☺️ Så fint å få høre hjertelyden 🥰 Er det førstegangs for deg? Jeg er også satt opp på både ammekurs og fødselsforberedende. Vi ble påmeldt 2 dager av sistnevnte for å sørge for at mannen kan være med. Han jobber offshore, men har ingen fast rotasjon, så jeg aner ikke når han er hjemme 🤣 Tror han har veldig godt av å lære litt om fødsel, selv om jeg også får dekket mye fra et annet kurs, så vil jeg og dra. Jeg har jo et ønske om en minst mulig "inngrepsfri" fødsel, og han har ikke helt forstått hvorfor jeg ikke ønsker epidural f.eks. Så jeg tror det hadde vært veldig fint for han å få litt informasjon 😊 Bra at de følger godt med ❤️ Ja, førstegangs her også! Og ja, hadde jeg vært i bedre form hadde jeg nok ville dra på fødselsforberedende kurs også for mannen sin skyld. Men fikk han til å love meg at han titter litt på Positiv Fødsel-kurset sammen med meg, siden han "slipper unna" fysisk kurs 🤭 Han lytter heldigvis villig til meg som skravler i vei om alt jeg lærer om fødsel, så jeg føler han er imøtekommende og ønsker å støtte meg i mine ønsker for fødselen, heldigvis, men tror ikke han nødvendigvis forstår greia helt han heller. Det blir vel kanskje litt for abstrakt for disse mannfolkene før de faktisk står i det. 😅 1
Overthinking Skrevet 19. mars #960 Skrevet 19. mars blåtimen skrev (6 timer siden): Bra at de følger godt med ❤️ Ja, førstegangs her også! Og ja, hadde jeg vært i bedre form hadde jeg nok ville dra på fødselsforberedende kurs også for mannen sin skyld. Men fikk han til å love meg at han titter litt på Positiv Fødsel-kurset sammen med meg, siden han "slipper unna" fysisk kurs 🤭 Han lytter heldigvis villig til meg som skravler i vei om alt jeg lærer om fødsel, så jeg føler han er imøtekommende og ønsker å støtte meg i mine ønsker for fødselen, heldigvis, men tror ikke han nødvendigvis forstår greia helt han heller. Det blir vel kanskje litt for abstrakt for disse mannfolkene før de faktisk står i det. 😅 Haha, ja 🤣 Også kommer det vel litt an på hvilke historier de har hørt fra kompiser, og her i hans vennegjeng har det vært et par dramatiske fødsler, så kanskje han føler seg tryggere hvis det er snakk om epidural og det ene og det andre av medisinske inngrep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå