Parv Skrevet 25. november 2025 #201 Skrevet 25. november 2025 lillemeg90 skrev (23 minutter siden): Hvordan er lunta deres for tiden? Min er ikke eksisterende og jeg føler meg tidvis som en heks 🧙🏻♀️ takler virkelig ikke at barna haler ut tiden ved leggetid eller mye søskenkrangling. Det er vel hormonene som gjør det.. men stikker litt i hjertet når 6 åringen lurte på om jeg kunne slutte med sintestemmen😭 skal sies at jeg har vert mye alene med barna de siste ukene og i tillegg er ganske dårlig. Men føler likevel ikke det et en unnskyldning, de er jo bare barn ❤️ Ah, kjenner meg så igjen 😅🙈 Her er det kanskje eldstemann som tøyer strikken mest hos meg (snart tenåring….) Mannen er ikke så mye hjemme her heller, men jeg har flere ganger tenkt at hvis det ikke var for at jeg var gravid, hadde det blitt skilsmisse asap 😂 må minne meg selv på at det mest sannsynlig er hormonene som snakker. 3-åringen er overraskende medgjørlig om dagen, så det spørs om han kjenner på seg at mor må strykes litt med hårene om det skal bli særlig hyggelig her 🙈
lillemeg90 Skrevet 25. november 2025 Forfatter #202 Skrevet 25. november 2025 Parv skrev (14 minutter siden): Ah, kjenner meg så igjen 😅🙈 Her er det kanskje eldstemann som tøyer strikken mest hos meg (snart tenåring….) Mannen er ikke så mye hjemme her heller, men jeg har flere ganger tenkt at hvis det ikke var for at jeg var gravid, hadde det blitt skilsmisse asap 😂 må minne meg selv på at det mest sannsynlig er hormonene som snakker. 3-åringen er overraskende medgjørlig om dagen, så det spørs om han kjenner på seg at mor må strykes litt med hårene om det skal bli særlig hyggelig her 🙈 Hehe jeg tar meg også i å bli umåtelig sur på mannen for bagateller. Jeg klarer stort sett å frese fra meg før jeg snakker med han. Men med barna er det verre. De er 6 og 10 år, og er som hund og katt for tiden. Her er 6 åringen den som har gitt meg mest grå hår hele tiden. Han kan virkelig trykke på knappene mine og om du ser slike memes med barn nummer 1 og 2 så er det virkelig som å se mine. Men merker også at han eldste nærmer seg tenårene, og at det er mer testosteron i omløp på hans lunte også 🙈 hvor gamle var det dine var? 3 og?
Parv Skrevet 25. november 2025 #203 Skrevet 25. november 2025 lillemeg90 skrev (5 minutter siden): Hehe jeg tar meg også i å bli umåtelig sur på mannen for bagateller. Jeg klarer stort sett å frese fra meg før jeg snakker med han. Men med barna er det verre. De er 6 og 10 år, og er som hund og katt for tiden. Her er 6 åringen den som har gitt meg mest grå hår hele tiden. Han kan virkelig trykke på knappene mine og om du ser slike memes med barn nummer 1 og 2 så er det virkelig som å se mine. Men merker også at han eldste nærmer seg tenårene, og at det er mer testosteron i omløp på hans lunte også 🙈 hvor gamle var det dine var? 3 og? Haha, det er kanskje litt typisk ja. 🙈 Dine er jo ganske jevngamle også, og vil tro det genererer mer søskenkrangling enn med så stor aldersforskjell som det er på mine, selv om storebror gjør det han kan for å egle på seg lillebror (og omvent).. Eldste min er 12 og yngste er straks 4, så egentlig er han er vel 3 bare en liten stund til 😅 Det har begynt å vise seg litt tenårings-«attitude» i det siste, og det hjelper ikke akkurat på lunta. 😂
lillemeg90 Skrevet 25. november 2025 Forfatter #204 Skrevet 25. november 2025 Parv skrev (14 minutter siden): Haha, det er kanskje litt typisk ja. 🙈 Dine er jo ganske jevngamle også, og vil tro det genererer mer søskenkrangling enn med så stor aldersforskjell som det er på mine, selv om storebror gjør det han kan for å egle på seg lillebror (og omvent).. Eldste min er 12 og yngste er straks 4, så egentlig er han er vel 3 bare en liten stund til 😅 Det har begynt å vise seg litt tenårings-«attitude» i det siste, og det hjelper ikke akkurat på lunta. 😂 Av en eller annen grunn tenkte jeg at når det først ble 4 år mellom så kom det sikkert ikke til å bli så mye krangling. Men det tok jeg feil 😛 var rolig frem til minste var ca 4 da og ikke fant seg i alt som storebror bestemte 😅 tenårings attitude... Oh my.. kan tenke meg at du helst bare vil vise fingeren og smelle med døra selv 😂
Parv Skrevet 25. november 2025 #205 Skrevet 25. november 2025 lillemeg90 skrev (8 minutter siden): Av en eller annen grunn tenkte jeg at når det først ble 4 år mellom så kom det sikkert ikke til å bli så mye krangling. Men det tok jeg feil 😛 var rolig frem til minste var ca 4 da og ikke fant seg i alt som storebror bestemte 😅 tenårings attitude... Oh my.. kan tenke meg at du helst bare vil vise fingeren og smelle med døra selv 😂 Smeller definitivt litt med døra selv nå ja- det er jo tross alt jeg som oppfører meg som den verste tenåringen i huset her. 😂 Begynner faktisk å merke at harmonien mellom dem begynner å bli en annen her også nå ja. Spørs om ca 4 år er alderen der de går over fra å være små, søte og litt «skjøre» til å forsøke seg på statskupp i heimen. 😅 Det er heldigvis mest uskyldig erting og 12-åringen er jo gammel nok til å trekke seg unna når det blir mye. Selv om aldersforskjellen er stor virker de likevel til å ha glede av hverandre.
lillemeg90 Skrevet 26. november 2025 Forfatter #206 Skrevet 26. november 2025 Parv skrev (7 timer siden): Smeller definitivt litt med døra selv nå ja- det er jo tross alt jeg som oppfører meg som den verste tenåringen i huset her. 😂 Begynner faktisk å merke at harmonien mellom dem begynner å bli en annen her også nå ja. Spørs om ca 4 år er alderen der de går over fra å være små, søte og litt «skjøre» til å forsøke seg på statskupp i heimen. 😅 Det er heldigvis mest uskyldig erting og 12-åringen er jo gammel nok til å trekke seg unna når det blir mye. Selv om aldersforskjellen er stor virker de likevel til å ha glede av hverandre. Det er så godt å høre at det ikke bare er her hjemme 🙈 og at de kan ha glede av hverandre ❤️ her blir jo aldersforskjellen 7 år på de to minste nå, og 11 år på minste og eldste.
blåtimen Skrevet 26. november 2025 #207 Skrevet 26. november 2025 Jeg er ikke så hissig, men herregud for noen hormoner i sving. Griner av alt. Så en julefilm jeg ser hvert år - hulkgråt ved 6 forskjellige anledninger. Hørte Deilig er jorden på radioen - grining. Så pene julelys på et hus borte i gata - klarte jaggu å gråte litt over det og. 😅😂 Og så merker jeg at alt føles veldig akutt. Så kanskje jeg har litt kort lunte likevel. Men hvis jeg spør samboer om å gjøre noe og han nøler så mye som et sekund før han setter i gang kan jeg smelle til med "okei jeg gjør det selv, ikke tenk på det" 😬 Men det er gjerne når jeg er kvalm og har bedt han begynne på mat eller skrelle en gulrot for meg da, så det er jo gjerne litt akutt siden kvalmen bare blir verre når jeg ikke får i meg mat. 😅 1
sinusen Skrevet 26. november 2025 #208 Skrevet 26. november 2025 Jeg føler fortsatt ikke på noen symptomer og begynner å bli mer og mer bekymret. Jeg overtenker sikkert og er kanskje kortere på vei enn jeg tror. Noen som har noen råd for å slutte og tenke på det hele tiden? 1
blåtimen Skrevet 26. november 2025 #209 Skrevet 26. november 2025 sinusen skrev (5 minutter siden): Jeg føler fortsatt ikke på noen symptomer og begynner å bli mer og mer bekymret. Jeg overtenker sikkert og er kanskje kortere på vei enn jeg tror. Noen som har noen råd for å slutte og tenke på det hele tiden? Har du bestilt deg ultralyd? ❤️ Jeg syns bare det hjalp å ha avtalen i bakhodet. Fordi da kunne jeg liksom slippe litt kontrollen siden jeg visste at på x dato får vi svaret uansett utfall. Eller kanskje du har en alright fastlege som vil la deg ta hcg-prøver? Veldig forskjell på hvordan legekontorene opererer rundt det, har jeg følelsen av. Mitt lot meg ta etter mye nøling "fordi jeg var så bekymret" sist jeg var gravid og da var jeg jo dessverre bekymret med god grunn pga svake tester over lang tid. Ellers tror jeg det bare gjelder å trene på og tenke at man ikke får kontrollert utfallet uansett. Mister man så mister man, uansett hvor mye man engster seg på forhånd. Det er bedre å ta gleden der man kan få den enn å eventuelt sørge dobbelt. ❤️ 1
sinusen Skrevet 26. november 2025 #210 Skrevet 26. november 2025 blåtimen skrev (31 minutter siden): Har du bestilt deg ultralyd? ❤️ Jeg syns bare det hjalp å ha avtalen i bakhodet. Fordi da kunne jeg liksom slippe litt kontrollen siden jeg visste at på x dato får vi svaret uansett utfall. Eller kanskje du har en alright fastlege som vil la deg ta hcg-prøver? Veldig forskjell på hvordan legekontorene opererer rundt det, har jeg følelsen av. Mitt lot meg ta etter mye nøling "fordi jeg var så bekymret" sist jeg var gravid og da var jeg jo dessverre bekymret med god grunn pga svake tester over lang tid. Ellers tror jeg det bare gjelder å trene på og tenke at man ikke får kontrollert utfallet uansett. Mister man så mister man, uansett hvor mye man engster seg på forhånd. Det er bedre å ta gleden der man kan få den enn å eventuelt sørge dobbelt. ❤️ Nei, har ikke bestilt enda. Men har bestemt meg for å ha ultralyd om cirka tre uker. Det er samme uke som jeg har time hos helsestasjonen. 1
Parv Skrevet 26. november 2025 #211 Skrevet 26. november 2025 sinusen skrev (1 time siden): Jeg føler fortsatt ikke på noen symptomer og begynner å bli mer og mer bekymret. Jeg overtenker sikkert og er kanskje kortere på vei enn jeg tror. Noen som har noen råd for å slutte og tenke på det hele tiden? Forstår deg utrolig godt. Noen er jo faktisk veldig heldige og opplever få eller ingen symptomer de første ukene. Det kan være sånn for deg også. Likevel forstår jeg at du trenger å få svar nå. Kanskje du skal be om å få ta blodprøve for å måle øking av Hcg før UL? Si at du har hatt blødninger og er veldig bekymra. Bestill den undersøkelsen også - da har du i alle fall et tidsperspektiv og vet når du får vite. Det kan hjelpe. ❤️ Ellers er jeg enig med @blåtimen om at det er lurt å prøve å leve så normalt som mulig og prøve å få tiden til å gå. Prøv å gled deg over positiv test og ikke ta sorgene på forskudd. Selv gikk jeg gjennom hele mitt første svangerskap uten symptomer eller plager. Var ung og naiv og tenkte ikke en gang tanken på at det kunne gå galt selv om jeg ikke var på en eneste ultralyd før uke 19-20. - det gjorde det heller ikke. ❤️
sinusen Skrevet 26. november 2025 #212 Skrevet 26. november 2025 Parv skrev (10 minutter siden): Forstår deg utrolig godt. Noen er jo faktisk veldig heldige og opplever få eller ingen symptomer de første ukene. Det kan være sånn for deg også. Likevel forstår jeg at du trenger å få svar nå. Kanskje du skal be om å få ta blodprøve for å måle øking av Hcg før UL? Si at du har hatt blødninger og er veldig bekymra. Bestill den undersøkelsen også - da har du i alle fall et tidsperspektiv og vet når du får vite. Det kan hjelpe. ❤️ Ellers er jeg enig med @blåtimen om at det er lurt å prøve å leve så normalt som mulig og prøve å få tiden til å gå. Prøv å gled deg over positiv test og ikke ta sorgene på forskudd. Selv gikk jeg gjennom hele mitt første svangerskap uten symptomer eller plager. Var ung og naiv og tenkte ikke en gang tanken på at det kunne gå galt selv om jeg ikke var på en eneste ultralyd før uke 19-20. - det gjorde det heller ikke. ❤️ Jeg ringte legekontoret og fikk først beskjed om at de ikke tar hcg-tester, men fikk en time likevel når jeg fortalte om blødningene. Det kan jo ikke være et bra tegn at hun sier "jeg skal snakke med legen" også ringer meg opp igjen med beskjed om time i løpet av ti minutter... Vi får se, fikk time allerede i morgen. Jeg håper jo bare jeg er megaheldig og slipper unna plager tidlig (utenom den blødningen før jeg fikk positiv test, da, det kan jo være et symptom i seg selv)! Godt å høre du hadde et fint svangerskap første gangen ❤️ Venter til etter legetime i morgen for å bestille ultralyd (vet ikke om de ber meg ta to blodprøver for å bekrefte stigning?).
lillemeg90 Skrevet 26. november 2025 Forfatter #213 Skrevet 26. november 2025 @sinusenBare tenk at de som sitter i telefonen ikke alltid har så mye utdanning mtp å kunne svare på grunnlag for å ta HCG eller ikke. Så at legen sier at du kan få komme inn har nok mest å gjøre med at du har hatt en blødning og er bekymret. Det burde uansett være nok grunnlag for å ta målinger tenker jeg! Altså at man er bekymret. Så mye kan det ikke koste... De pleier å ta to målinger i hvertfall med 48 timers mellomrom. Jeg tenker du er en av de heldige uten så mye symptomer, men forstår også at det kan føre til bekymring ❤️ jeg synes også at det har som @blåtimen sier å tenke at man får svaret på et gitt tidspunkt, og at man ikke kan styre utfallet har vert den beste måten å tenke på.
sinusen Skrevet 26. november 2025 #214 Skrevet 26. november 2025 Tusen takk for snille ord, dere. 🥰 Får bare krysse fingrene og håpe på det beste. 3
Parv Skrevet 26. november 2025 #215 Skrevet 26. november 2025 sinusen skrev (15 minutter siden): Tusen takk for snille ord, dere. 🥰 Får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Prøv å tenk på at sannsynligheten for at det går bra er større enn at det ikke gjør det ❤️ 1
Moi123 Skrevet 26. november 2025 #216 Skrevet 26. november 2025 lillemeg90 skrev (22 timer siden): Hvordan er lunta deres for tiden? Min er ikke eksisterende og jeg føler meg tidvis som en heks 🧙🏻♀️ takler virkelig ikke at barna haler ut tiden ved leggetid eller mye søskenkrangling. Det er vel hormonene som gjør det.. men stikker litt i hjertet når 6 åringen lurte på om jeg kunne slutte med sintestemmen😭 skal sies at jeg har vert mye alene med barna de siste ukene og i tillegg er ganske dårlig. Men føler likevel ikke det et en unnskyldning, de er jo bare barn ❤️ Her er den veldig veldig kort. Tåler dårlig tull med leggetid, og det har vært mye mer søskenkrangling enn jeg føler er normalt🫣 her fortalte vi det til barna i går, da jeg har vært så trøtt, sur og kvalm at ungene trodde jeg var syk eller bar på en stor skummel hemmelighet😅 Lykke til hos legen i morgen sinusen🤞🏼❤️
lillemeg90 Skrevet 26. november 2025 Forfatter #217 Skrevet 26. november 2025 Når har du time imorgen @sinusen?❤️
lillemeg90 Skrevet 26. november 2025 Forfatter #218 Skrevet 26. november 2025 Moi123 skrev (3 timer siden): Her er den veldig veldig kort. Tåler dårlig tull med leggetid, og det har vært mye mer søskenkrangling enn jeg føler er normalt🫣 her fortalte vi det til barna i går, da jeg har vært så trøtt, sur og kvalm at ungene trodde jeg var syk eller bar på en stor skummel hemmelighet😅 Lykke til hos legen i morgen sinusen🤞🏼❤️ Så godt å høre at vi er flere 😂 hvor gamle var det dine var?
Moi123 Skrevet 27. november 2025 #219 Skrevet 27. november 2025 lillemeg90 skrev (9 timer siden): Så godt å høre at vi er flere 😂 hvor gamle var det dine var? 10 og 6, så kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver😅 1
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #220 Skrevet 27. november 2025 Moi123 skrev (5 minutter siden): 10 og 6, så kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver😅 Det er jammen meg en prøvelse noen ganger 🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå