Gå til innhold

Ødeøagt genser-erstatte

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke faen om helvete frøs over,så hadde jeg aldri erstattet den genseren,når den VOKSNE sønnen min bor GRATIS hjemme! Hadde gitt en unnskyldning,thats it. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde erstattet genseren. Vi har 3 voksne barn som bor hjemme fremdeles. De betaler ikke noe for å bo hjemme, selv om de jobber. De sparer derimot penger til bolig. For oss er det naturlig at de ikke skal betale noe for å bo hjemme, da vi synes at de skal få spare så mye som mulig. De legger også, naturligvis, ut for klær/sko, egne regninger, kino osv. 

Endret av Kittykat
Skrevet
Fant80 skrev (20 timer siden):

Ikke faen om helvete frøs over,så hadde jeg aldri erstattet den genseren,når den VOKSNE sønnen min bor GRATIS hjemme! Hadde gitt en unnskyldning,thats it. 

Betingelsene bør jo komme på forhånd? Du bor gratis mot at jeg får ødelegge tingene dine?
 tror vi er uenige om hvor voksen en 19 åring er, og jeg lurer fortsatt på hvor lenge han har vært i full jobb og hvor mange lønninger han har fått?

jeg er enig i at han bør betale for og bo, men det bør være en annen samtale. Min 19 åring fikk bruke de 2 første lønningene på klær og duppeditter , så er det tvungen sparing fra oktober. Jeg oppdratt mine barn til at man erstatter ting man ødelegger og synes det høres veldig uryddig ut det du og ts legger opp til. 

Anonymkode: 80e37...7c2

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 11.19):

Så når du ødelegger Andres eiendelen så legger du skylden på de? 😱

Anonymkode: e4e99...970

Her tror jeg du tillegger meg (og den jeg siterte) meninger jeg/vi ikke har. La meg konkretisere hva jeg mente hvis det ikke var åpenbart. Hvis for eksempel min samboer har vasket klærne mine på feil program, så forstår jeg at det var godt ment. Jeg blir jo ikke sint om et klesplagg blir ødelagt, og det er nå helt uaktuelt å kreve erstatning. Shit happens liksom. Det er bare en ting. Og hvis jeg vil være sikker på at klærne mine blir vaska etter mine ønsker så vasker jeg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...