Gå til innhold

Ødeøagt genser-erstatte

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde vipset.

Og for å få frem et poeng hadde jeg rett etterpå sendt vips krav på leie, strøm, mat og tjenester som innebar blant annet klesvask.

Anonymkode: 05d5f...e71

Jeg har vippset. Han mente jeg skal lære ansvar når jeg ødelegger noe. Klesvask blir det ikke noe av lenger. Strøm skal han betale sin del av og hvis han skal bruke bil så skal han betale sin del det bil koster i mnd+ forsikring under 23 år. 
Enten er vi familie der man kan gjøre feil og ha konstruktiv samtale ang det eller så skal vi kalkulere alt. 

ts

Anonymkode: c39bf...2f6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dette er en grei situasjon som gjør at dere setter dere ned å lager noen regler?

Jeg hadde nok betalt genser, men spørs litt.

Her i huset har vi egen kurv for finull vask, vanlig klær vask og undertøy/sengetøy/håndklevask.

Hadde han lagt den feil så hadde det vært hans feil, er den lagt riktig så er det din feil.

Alle hadde blitt grinete om noen ødla en genser til 3000kr. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at jeg bare slutter helt å vaske hans klær og han får betale mer hjemme. Elker blir det ikke bruk av min bil og  full varme i varmeovn på rommet hans. 

Genseren er dyr pga han bruker alle pengene sine på dyre klær, fest og mat ute .

ts 

Hvis han har råd til så dyre gensere har han vel råd til å betale for seg hjemme også?

Ellers ville jeg bare vippset beløpet, og inndratt visse goder han har nå. Ikke som en «straff», men for å dekke utgiften din til genseren.

Tenker at når du vanligvis vasker tøyet hans bør han passe på ikke legge klær som ikke skal maskinen sammen med det andre.

Har gjort det samme selv med sønn som ikke bodde hjemme, men bodde på hybel, og jeg tilbød meg å vaske en maskin for ham etter juleferien.

Ble skikkelig lei meg for det, og tilbød meg å kjøpe ny, men han takket nei til det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har vippset. Han mente jeg skal lære ansvar når jeg ødelegger noe. Klesvask blir det ikke noe av lenger. Strøm skal han betale sin del av og hvis han skal bruke bil så skal han betale sin del det bil koster i mnd+ forsikring under 23 år. 
Enten er vi familie der man kan gjøre feil og ha konstruktiv samtale ang det eller så skal vi kalkulere alt. 

ts

Så bra at han da får lære ansvar for hvordan det er å bli voksen ha egen inntekt og kjenne på at det meste forsvinner til regninger 👏👏👏

Anonymkode: 05d5f...e71

• Liker 1
Skrevet
Kålrota skrev (7 timer siden):

Nei, hun ansvarliggjør ham. Stor forskjell. 

Han burde selvsagt vaske egne klær. 

Nei hun straffer han 

Anonymkode: e4e99...970

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Seriøst? Så teit kommentar. Hvorfor vasker han ikke klærne sine selv?

Anonymkode: 4501f...48c

Tror kommentar? Din var det ja 

Skrevet
sluttåbanmegtakk skrev (4 timer siden):

Hvilke barn snakker du om? 

TS snakker ikke om noe barn. 

Eh jo det er barnet til ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis du ødelegger genseren til venninna di, så erstatter du ikke den heller, fordi hun har full jobb og dere har brukt din bil når dere har kjørt sammen til trening de siste årene så du motregner mot bompenger du mener hun skulle ha betalt? 

Anonymkode: 5e659...e10

👏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Hjelpes for en barnslig holdning 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har ødelagt sønnens genser til 3000 i vask. Kom trøtt fra jobb og bare stablet alt i vaskemaskin uten å merke. Han er 19 jobber og bor hjemme uten å betale noe hom helst. Han ønsket at jeg vippse beløpet og det gjorde jeg. Jeg søutter samtidig å vaske hans klær- helt. 

Hvordan hadde dere andre håndtert situasjon ? 

Du virker jo helt tett. Hadde lagt meg langflat, vippset penger, dersom han ikke har lappen, blitt med for å kjøpe genseren og deretter passet litt bedre på når jeg sorterte vasken. Du virker jo sur på sønnen for at DU ødela hans genser. Vær litt voksen 

Anonymkode: 4e8db...6f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kanskje merkelig tankengang ja, men jeg ble provosert av mangel på forståelse at jeg dekker abs alt og holdningen. Det er ikke straff. Bare en forvetning pga han tjener greit og har full jobb. Bor helt gratis og lever som en konge. 

ts 

Helt enig med deg her 🫂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Vil bare minne deg på at i denne sammenhengen er det du som er det voksne. Du virker ikke helt i vater. Glad jeg ikke har vokst opp med en mor som deg. Tipper du er singel og frustrert, har en middels jobb og lån/leieforhold. Prøv heller å sørge for at sønnen din får en bedre start på voksenlivet enn deg selv og at han blir en litt mer spiselig utgave av sin mor. 

• Liker 1
Skrevet

Herregud at folk angriper TS her er helt ubegripelig. Hadde vært en helt annen sak om gutten var 14, men han er 19 for svingende. Fint å få en wake up call for begge, så kan guttungen vaske sine egne klær og få det akkurat som han vil.

Anonymkode: 3b99b...f9b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vil bare minne deg på at i denne sammenhengen er det du som er det voksne. Du virker ikke helt i vater. Glad jeg ikke har vokst opp med en mor som deg. Tipper du er singel og frustrert, har en middels jobb og lån/leieforhold. Prøv heller å sørge for at sønnen din får en bedre start på voksenlivet enn deg selv og at han blir en litt mer spiselig utgave av sin mor. 

Er du helt på styr du eller? Det må være rom for å gjøre feil uten at man skal få en forferdelig skyllebøtte. Gutten er 19 år, og hvis han klikker på mor og frustrert pga en genser så er en fullstendig normalt konsekvens at da må han vaske og håndtere ting på sin egen måte. Selvsagt erstatter mor det som er ødelagt. Men hvorfor skal hun fortsette å være snill, pleasing hvis man bare får klager og ikke blir sett for det man gjør? Blir en fantastisk fremtidig mann å ha i hjemmet tenker jeg?!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud at folk angriper TS her er helt ubegripelig. Hadde vært en helt annen sak om gutten var 14, men han er 19 for svingende. Fint å få en wake up call for begge, så kan guttungen vaske sine egne klær og få det akkurat som han vil.

Anonymkode: 3b99b...f9b

Ubegripelig? Nei virkelig ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ok dette er tullete. JEG er singel, middels jobb og lån og hadde definitvt erstattet ødelagt genser. Sånn tipping kommer man ikke langt med.

Anonymkode: 6794a...2e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så sjarmerende…

Ja guttungen er vennlig sjarmerende

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden her tenker jeg at jeg aldri mer har lyst å hjelpe noen. Så sykt griske folk er! "Ødelegger du noe skal du erstatte det" - nei, ikke nødvendigvis. Om jeg på besøk hos noen med gulvteppe til en million o plutselig begynner å blø neseblod, så skal jeg kjøpe et nytt teppe? Om jeg kommer og henter deg med bil fordi sykkelen din har punktert og blitt ødelagt, og sykkelen blir ødelagt, så skal jeg kjøpe ny sykkel? Hvis jeg lager mat hjemme hos deg og kjelen svir seg, må jeg kjøpe ny kjele? 

Ts vasker klærne til sin voksne, griske og egoistiske sønn, fordi hun er snill, og takken er at han seriøst krever erstatning når hun en gang på 19 år er uheldig og noe blir ødelagt? Fy faen for en motbydelig fyr, og for en motbydelig holdning fra mange i denne tråden!

Har flere ganger opplevd at noen har ødelagt klærne mine i vask. Det er uhell! Ærlig talt...

Anonymkode: 01708...6a9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etter å ha lest denne tråden her tenker jeg at jeg aldri mer har lyst å hjelpe noen. Så sykt griske folk er! "Ødelegger du noe skal du erstatte det" - nei, ikke nødvendigvis. Om jeg på besøk hos noen med gulvteppe til en million o plutselig begynner å blø neseblod, så skal jeg kjøpe et nytt teppe? Om jeg kommer og henter deg med bil fordi sykkelen din har punktert og blitt ødelagt, og sykkelen blir ødelagt, så skal jeg kjøpe ny sykkel? Hvis jeg lager mat hjemme hos deg og kjelen svir seg, må jeg kjøpe ny kjele? 

Ts vasker klærne til sin voksne, griske og egoistiske sønn, fordi hun er snill, og takken er at han seriøst krever erstatning når hun en gang på 19 år er uheldig og noe blir ødelagt? Fy faen for en motbydelig fyr, og for en motbydelig holdning fra mange i denne tråden!

Har flere ganger opplevd at noen har ødelagt klærne mine i vask. Det er uhell! Ærlig talt...

Ødelegger man noe så erstatter man selvsagt , normal oppførsel der. Skjønner ikke det er bil og sykkel , det ga ingen mening 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Husk at hvis han får låne bilen må han erstatte hvis det kommer den minste ripe. Mister han noe i gulvet og lager et hakk må han betale for ny parkett, etc. Jeg er helt enig med deg, han kan ikke snylte på deg og så i tillegg være frekk nok til å kreve erstatning for den overprisede genseren han aldri hadde hatt råd til om ikke han levde på deg som en ufyselig parasitt.

Hadde bedt ham flytte ut ASAP faktisk. "Her er 3000 kroner for genseren din. Heretter betaler du markedsleie, kjøper din egen mat, tilbereder den i dine egne kjeler og spiser av dine egne tallerkener, tørker deg med dine egne håndklær etter dusjen, og ligger det noe rot eller skitt etter deg noe sted får du vippskrav for rengjøringstjenester." 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...