Dina Skrevet 13. april 2006 #201 Skrevet 13. april 2006 Jeg er nok uenig med deg i dette med kostnadene. Den som flytter og fratar barnet så mye samvær at barnet føler savn, bør gjøre mer for å tilfredstille barnets behov. Å skylle på at reisene blir for dyre, - etter at en selv har valgt å flytte så langt unna, blir som å pisse i motvind. Det er med andre ord deg selv og den som evt står bak deg (f.eks. barnet) dette går mest utover. Det er grit nok at myndighetene mener en bør dele på kostnadene. Men om en flytter f.eks. pga jobb eller andre vikarierende argumenetr, bør en ikke samtidig skylle på økonomien. Dette gjelder både kvinner og menn. I avsnittet over spekulerer du og bygger teorier som skal ivareta mor, samtidig som du antyder at "faren ikke har vært slik du ønsker". Det synes jeg er en tendens som skjer om ikke tingene går mors vei hos enkelte av mine motdebatanter. Å antyde at far har vært en drittsekk og mor har vært en from kvinne uten lyter, snill og god som dagen er lang for å ivareta barnet , er en argumentasjonsteknikk som spekulerer langt mer enn det jeg har gjort i mitt innlegg. Jeg sier ikke at mor ikke har vært "snill og samarbeidsvillig" Derimot sier jeg at far i denne saken har vist en holdning hvor barnets beste har vært forsøkt ivaretatt etter beste evne. Om mor ønsket å møte barnets behov for samvær på halvveien hadde hun kansje bare flyttet halveis av den avstanden hun har valgt å flytte. Det vi vet er at samarbeidet har fungert helt greit ihht farens utsagn. Å antyde at han lyver viser at du har en innstilling som tilsier at kun et av kjønnene er troverdig i sin fremstilling av et problem. Jeg kan ikke huske at noen (iløpet av det siste året) har antydet at mor bør flytte etter far om han har valgt å flytte langt. Også derfor synes det rart at dette nå plutselig kommer opp som et alternativ som bør vurderes. Far har virkelig forsøkt å møte morens ønsker ved å antyde at han er villig til å ta den lange reisen annenhver uke. I andre debatter med samme tema har jeg hørt mødre argumeneter for at mor ikke har noe ansvar for reisen. En kan utifra det si at argumentasjonen endrer seg utifra hvilket kjønn som har omsorgen. Det synes jeg er feil. ← Og vi er som vanlig veldig enige Far til 2!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #202 Skrevet 13. april 2006 Jeg er nok uenig med deg i dette med kostnadene. Den som flytter og fratar barnet så mye samvær at barnet føler savn, bør gjøre mer for å tilfredstille barnets behov. Å skylle på at reisene blir for dyre, - etter at en selv har valgt å flytte så langt unna, blir som å pisse i motvind. Det er med andre ord deg selv og den som evt står bak deg (f.eks. barnet) dette går mest utover. Det er grit nok at myndighetene mener en bør dele på kostnadene. Men om en flytter f.eks. pga jobb eller andre vikarierende argumenetr, bør en ikke samtidig skylle på økonomien. Dette gjelder både kvinner og menn. I avsnittet over spekulerer du og bygger teorier som skal ivareta mor, samtidig som du antyder at "faren ikke har vært slik du ønsker". Det synes jeg er en tendens som skjer om ikke tingene går mors vei hos enkelte av mine motdebatanter. Å antyde at far har vært en drittsekk og mor har vært en from kvinne uten lyter, snill og god som dagen er lang for å ivareta barnet , er en argumentasjonsteknikk som spekulerer langt mer enn det jeg har gjort i mitt innlegg. Jeg sier ikke at mor ikke har vært "snill og samarbeidsvillig" Derimot sier jeg at far i denne saken har vist en holdning hvor barnets beste har vært forsøkt ivaretatt etter beste evne. Om mor ønsket å møte barnets behov for samvær på halvveien hadde hun kansje bare flyttet halveis av den avstanden hun har valgt å flytte. Det vi vet er at samarbeidet har fungert helt greit ihht farens utsagn. Å antyde at han lyver viser at du har en innstilling som tilsier at kun et av kjønnene er troverdig i sin fremstilling av et problem. Jeg kan ikke huske at noen (iløpet av det siste året) har antydet at mor bør flytte etter far om han har valgt å flytte langt. Også derfor synes det rart at dette nå plutselig kommer opp som et alternativ som bør vurderes. Far har virkelig forsøkt å møte morens ønsker ved å antyde at han er villig til å ta den lange reisen annenhver uke. I andre debatter med samme tema har jeg hørt mødre argumeneter for at mor ikke har noe ansvar for reisen. En kan utifra det si at argumentasjonen endrer seg utifra hvilket kjønn som har omsorgen. Det synes jeg er feil. ← Har du problemer med å skjønne at ikke alle kvinner er en og samme person? Hva andre mener om kostnader ved reise mellom foreldre er da virkelig ikke noe som jeg har ansvaret for. Jeg har mine meninger og det er dem jeg uttrykker her. Dine kommentarer over viser at det er DU som betrakter alt ut fra kjønn! Mener du virkelig at jeg skal stå til ansvar for andre debattanters meninger i andre tråder? Vi får kun høre den enes side i denne saken og vi får kun høre deler av historien så noe annet enn synsing kan det aldri bli for noen av debattantene her. Det må likevel gå ann å diskutere ulike muligheter annet enn at mor er et fælt menneske som er ute etter å gjøre det vanskelig for far.
Far til 2 Skrevet 14. april 2006 #203 Skrevet 14. april 2006 Har du problemer med å skjønne at ikke alle kvinner er en og samme person? Hva andre mener om kostnader ved reise mellom foreldre er da virkelig ikke noe som jeg har ansvaret for. Jeg har mine meninger og det er dem jeg uttrykker her. Dine kommentarer over viser at det er DU som betrakter alt ut fra kjønn! Mener du virkelig at jeg skal stå til ansvar for andre debattanters meninger i andre tråder? ← Det er naturligvis ikke slik at alle kvinner er en og samme person. Men det er umulig å skille dere fra hverandre uten et "nick". Jeg foreslår derfor at dere tar dere et "gjeste nick" som kan brukes avhengig av hvilket humør/sinsstemning dere er i . Men selv da vil jeg ikke kunne klare å holde debatantene fra hverandre. Det er heller ikke et mål. Jeg har mitt innlegg basert på sak og ikke person. Eleni og jeg er tydligvis enig i mange saker, men hun ville ikke klart å skille meg ut fra resten av gjengen om det hadde vært flere menn her inne. Samtidig tviler jeg på at vi er enig i ALT. Den dagen kommer sikkert da hun og jeg også er uenig . Ta derfor ikke innleggene som personlige meninger ovenfor den det diskuteres med. Det er mange jeg ikke er enig med fra tid til annen. Dette gjelder både egne barn, mine foreldre, og øvrige venner. Noen ganger er jeg ikke enig med meg selv heller . Vi får kun høre den enes side i denne saken og vi får kun høre deler av historien så noe annet enn synsing kan det aldri bli for noen av debattantene her. Det må likevel gå ann å diskutere ulike muligheter annet enn at mor er et fælt menneske som er ute etter å gjøre det vanskelig for far. ← Og så ???. Får vi ikke tilnærmet ALTID høre den enes mening ? I et forum som dette må vi nødvendigvis basere oss på det som kommer frem av informasjon. Likevel vil vi delevis være preget av meninger som ikke kommer frem i sort/hvit tekst. Min mening er nok at barn og fedre ikke blir tatt hensyn til i samme grad som mødre. Dette preger sikkert mine innlegg, men jeg forsøker likevel å ta hensyn til det som sies. Men Alenefar og jeg er nok en rase som ikke er redd for kritikk ettersom vi stikker hodene inn i "løvens hule" her på KG. Alenefar er langt mer rund i sine kommentarer enn det jeg er. Ære være han for det. At jeg får litt pepper er vel ikke mer enn fortjent, men jeg er likevel ikke en mann som trumfer gjennom egne meninger . Selv om noen er av motsatt mening har jeg respekt for andres synspunkter og synes det er bra at det kommer frem. Og mødre er på et generelt grunnlag ingen fæle mennesker. Få er mer glad i damer enn det jeg er . Jeg vet mange kvinner gjør en kjempejobb, men at "jeg er glad i dem" kan ikke frata meg retten til å si ifra om jeg er uenig i noe.
MAcy Skrevet 15. april 2006 #204 Skrevet 15. april 2006 For det første så vil antagelig samværetsordningen med 50/50 bli opprettholdt om hun flytter. Det ervel egentlig ikke dette som er poenget. Poenget er at det ikke er til barnets beste bli dratt fram og tilbake p den måten. Mor har tross alt bodd 6 år i farshjemby. Er det ikke da et merkelig vesen som ikke har klart å bygge se4g opp et sosialt nettverk, det var vel ca 2 r siden bruddet. Kan ikke annet enn å si at et menneske som bor s lenge p et sted uten få seg venner har et problem. Jeg har selv flyttet fra min hjemby til samboers hjemby og kan ikke se at det skulle bli noe problem å finne seg venner her som bare er "mine". Jeg har aldri og vil aldri være avhegig av samboer for å klare å skaffe meg venner!!! Har lest i noen av innleggene over og ser at enkelte av dere mener at den som velger flytte burde bestale reise utgiftene og dette støtter jeg fult. Mor har i dette tilfellet valgt helt frivillig å flytte, iføle alenefar fungerte forholdet helt topp. Og det vil vel si som vanlig i et samarbeid man m gi og ta. DEt er slik i alle samarbeid jeg har vært borti på alle plan s ville vært unaturlig og det ikke varslik nå. Og at moir kommer med flytte planer en mnd etter det ble søkt som felles barnehage plass synes jeg er drlig planlegging. Hva skajedde på den mnd som gjorde at ho fikk nye opplysninger. Mor i DETTE tilfellet virker lite gjennomtenkt. Og JA jeg synes det er EGOISTISK flytte s langt bort uansett kjønn. Hvis ikke alt går etter planen med meg og min samboer kunne jeg aldri vært så egoistisk mot barn og barnetsfar at jeg flyttet s langt bort. Jeg har alltid ment at man må ta konsekvenser av sine egnehandlinger og når man velger å få barn s lang "hjemmefra" så må man ta konsekvensene hvis de innvolverte ikke er enige. Og i dette tilfellet virker det som om mor har anleningen til å reise til hjemstedet sitt annenhver helg alene og annehver med barnet om dette er ønskelig og noen av ukene var det mulig ta langhelger ettersom jeg har fått med meg. Er det lettere f venner i egen by bare fordi mamma kan være med holde i handa???????????? Ikke i min verden. Og før mange av dere begynner . JEg har ei mor som har vært veldig vrien om la barnefaren til søstra mi omgåes henne, så vet at aikke alle mødre er perfekteo og en stefar som har vært et rauhål mot søstra mi og gitt henne psykiske skader for livet s vet at det finne to sider av alle saker men ut i fra det jeg har fått med meg i denne tråden er det selv ut fra den ene siden helt klart for meg at det er en egoistik person i denne saken og det er den som vil flytte uavhengig av kjønn, men er altså mor. Og min menig er at hadde dette vært far hadde mynigheten vert så elskverdige at de nok hadde gitt mor medhold og far hadde fått det f.. så vanskelig med å få 50/50 videre!!!!!!!!! Så all støtte til alenefar , og ville bare si til Eleni og Far til 2 at det er godt dere kan se saken ut fra det den er og i mangetilfeller har man en klar indikasjon av å høre den enes versjon. VHordan vil mor bortforklare at hun flytter det er bare en sak med to like sider. og mor er i mine øyner like eggoistik uansett grun til å flytte. minner igjen om at hun har vært boende de siste 6 årene i sammeby og det vil være naturilig for normale mennesker ha klart funnet seg noen venner i løpet denne tida!!!!!!!!!
Far til 2 Skrevet 15. april 2006 #205 Skrevet 15. april 2006 For det første så vil antagelig samværetsordningen med 50/50 bli opprettholdt om hun flytter. ← Jeg tror du har rett i at samværsordningen opprettholdes. Men det er foreløpig. Om litt over 3 år begynner barnet på skolen. Jeg tror det blir vanskelig å opprettholde samværsendingen da. Dessuten tror jeg informasjonen som har kommet frem har endret litt av problemstillingen. Slik jeg oppfattet første innlegget var alenefar redd for at mor kunne ta barnet og reise sin vei. Dette sier desverre en del om hvilke forventninger som ligger til grunn, ofte basert på hva barn og fedre (som oftest) opplever etter et samlivsbrudd. Nå har problemstillingen endret seg ettersom barnet sansynligvis fortsatt får beholde sin adresse. Men det er noe galt når Alenefar, jeg og sikkert mange andre, ser det som en fare at barnet kan miste sitt nærmiljø og kontakt med en av foreldrene. Det ervel egentlig ikke dette som er poenget. Poenget er at det ikke er til barnets beste bli dratt fram og tilbake p den måten. Mor har tross alt bodd 6 år i farshjemby. Er det ikke da et merkelig vesen som ikke har klart å bygge se4g opp et sosialt nettverk, det var vel ca 2 r siden bruddet. Kan ikke annet enn å si at et menneske som bor s lenge p et sted uten få seg venner har et problem. Jeg har selv flyttet fra min hjemby til samboers hjemby og kan ikke se at det skulle bli noe problem å finne seg venner her som bare er "mine". Jeg har aldri og vil aldri være avhegig av samboer for å klare å skaffe meg venner!!!← Enig. Men vi skal være forsiktig med å dømme mor på et tynt grunnlag. Men jeg synes din skepsis er berettiget. Har lest i noen av innleggene over og ser at enkelte av dere mener at den som velger flytte burde bestale reise utgiftene og dette støtter jeg fult. Mor har i dette tilfellet valgt helt frivillig å flytte, iføle alenefar fungerte forholdet helt topp. Og det vil vel si som vanlig i et samarbeid man m gi og ta. DEt er slik i alle samarbeid jeg har vært borti på alle plan s ville vært unaturlig og det ikke varslik nå. Og at moir kommer med flytte planer en mnd etter det ble søkt som felles barnehage plass synes jeg er drlig planlegging. Hva skajedde på den mnd som gjorde at ho fikk nye opplysninger. Mor i DETTE tilfellet virker lite gjennomtenkt. Og JA jeg synes det er EGOISTISK flytte s langt bort uansett kjønn. Hvis ikke alt går etter planen med meg og min samboer kunne jeg aldri vært så egoistisk mot barn og barnetsfar at jeg flyttet s langt bort. Jeg har alltid ment at man må ta konsekvenser av sine egnehandlinger og når man velger å få barn s lang "hjemmefra" så må man ta konsekvensene hvis de innvolverte ikke er enige. Og i dette tilfellet virker det som om mor har anleningen til å reise til hjemstedet sitt annenhver helg alene og annehver med barnet om dette er ønskelig og noen av ukene var det mulig ta langhelger ettersom jeg har fått med meg. Er det lettere f venner i egen by bare fordi mamma kan være med holde i handa???????????? Ikke i min verden. Og før mange av dere begynner . JEg har ei mor som har vært veldig vrien om la barnefaren til søstra mi omgåes henne, så vet at aikke alle mødre er perfekteo og en stefar som har vært et rauhål mot søstra mi og gitt henne psykiske skader for livet s vet at det finne to sider av alle saker men ut i fra det jeg har fått med meg i denne tråden er det selv ut fra den ene siden helt klart for meg at det er en egoistik person i denne saken og det er den som vil flytte uavhengig av kjønn, men er altså mor. Og min menig er at hadde dette vært far hadde mynigheten vert så elskverdige at de nok hadde gitt mor medhold og far hadde fått det f.. så vanskelig med å få 50/50 videre!!!!!!!!! Så all støtte til alenefar , og ville bare si til Eleni og Far til 2 at det er godt dere kan se saken ut fra det den er og i mangetilfeller har man en klar indikasjon av å høre den enes versjon. VHordan vil mor bortforklare at hun flytter det er bare en sak med to like sider. og mor er i mine øyner like eggoistik uansett grun til å flytte. minner igjen om at hun har vært boende de siste 6 årene i sammeby og det vil være naturilig for normale mennesker ha klart funnet seg noen venner i løpet denne tida!!!!!!!!! ← Det varmer hjertet at stadig flere foreldre ser barnets beste som det sentrale ved et samlivsbrudd. Dette gjelder begge kjønn ettersom stadig flere menn forsøker å stille opp for sitt barn etter samlivsbrudd, samtidig som stadig fler kvinner ser at de ikke har noen rett til å frata barnet en oppegående far, - selv om foreldrene ikke er kjærester lenger. Jeg håper dine synspunkter blir modell for andre foreldre og at myndighetene tar bort skylappene og lager et lovverk som ivaretar barnet mer enn foreldrene.
MAcy Skrevet 16. april 2006 #206 Skrevet 16. april 2006 Enig i at det vil være delvis umulig å opprettholde et 50/50 samvær når barnet begynner på skolen. Jeg mener at den som valgte å flytte må flytte tilbake eller ta til takke med å se barnet i helger og eksta i ferier. Barnet har har adresse hos far, i den byen han har vokst opp i. At far har adressen hos seg vil vel føre til at gutten blir innskrevet der han har adresse eller ???? (noen som vet) Når man egentlig ikke blir enige nå, men far må igjen føye mor synes jeg det er uendelig egoistisk av mor å flytte. Men for flytte eller den nåværende samværsordningen kan jo bare bli midlertidig. Det er bare å forskyve problemet 3 år fram. og samværet kan jo fungere greit nok nå , men vil si at jeg skjønner om far føler det vanskelig å samarbeide med mor i og med at ho hele tida gjør som ho vil uansett. Jeg hadde hvertfall følt det litt vanskelig selv om jeg tenkte på barnets beste om den ene parten bare gjorde som han/hun ville hele tida.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #207 Skrevet 16. april 2006 Det er bare å forskyve problemet 3 år fram. og samværet kan jo fungere greit nok nå , men vil si at jeg skjønner om far føler det vanskelig å samarbeide med mor i og med at ho hele tida gjør som ho vil uansett. Jeg hadde hvertfall følt det litt vanskelig selv om jeg tenkte på barnets beste om den ene parten bare gjorde som han/hun ville hele tida. ← Det vet du vel egentlig ikke noe om, eller er du tante til barnet(eller har en annen nær tilknyttning til barnet) og er egentlig part i denne saken?
Gjest en annen gjest Skrevet 16. april 2006 #208 Skrevet 16. april 2006 Det vet du vel egentlig ikke noe om, eller er du tante til barnet(eller har en annen nær tilknyttning til barnet) og er egentlig part i denne saken? ← bevares De samme "innvendingene" kan da saktens brukes mot ditt innlegg også.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #209 Skrevet 16. april 2006 bevares De samme "innvendingene" kan da saktens brukes mot ditt innlegg også. ← hmm, nei! Jeg uttaler meg ikke bastant om at mor er slik eller slik. Det er rimelig å anta at dersom noen gjør det så må dem kjenne mor ettersom far til barnet ikke har kommet med slike uttalelser.
Alenepappa. Skrevet 16. april 2006 #210 Skrevet 16. april 2006 Hvis en av dere jenter der ute som svarer på inlegget her, satte dere i min situasjon,ville dere da skrevet en avtale lik den vi har,(ref. tidligere inlegg) og så forvente at faren skulle hoppe videre når dere fant ut av at noe annet passet bedre for dere..Avtalen vi har den er grei,den forandres ikke fra mitt ståsted eller morens.... En sak har alltid to sider,men her gjelder avtalen for begge parter. ,men bør ikke den som går ut av avtalen da ta de konsekvenser det fører med seg?? Det virker som at noen av de som leser her synes mere og mere synd på mammaen her,men avtalen er jo underskrevet av begge to. For at den avtalen skal opprettholdes må man jo bo i samme skolekrets.
MAcy Skrevet 16. april 2006 #211 Skrevet 16. april 2006 Det vet du vel egentlig ikke noe om, eller er du tante til barnet(eller har en annen nær tilknyttning til barnet) og er egentlig part i denne saken? ← Vet og vet, jeg vet hvertfall at dersom det var meg som samarbeidet med noen og de brøt skrevne avtaler og div, som å flytte langt bort og det virker på meg som om det kanskje ikke har vært første gangen far(i DETTE tilfellet) har føyd mor. Dette hadde ført til at det ville vært vanskelig for meg å å være like glad og hyggelig, som om ingenting hadde hent!!!! Det er jo tross alt HER snakk om en skriftelig avtale mellom to foreldre som skal være til beste for barnet, og i mine øyner er ikke flytting over så stor avstand det, og jeg synes det er å skyve problemet 3 år fram. I Norge begynner alle barn på skolen det året det fyller 6 og jeg vil tro at dette barnet ikke kan dele seg og gå på to skoler!!!!!
Alenepappa. Skrevet 17. april 2006 #212 Skrevet 17. april 2006 Noen har i noen tidligere innlegg,nevnt noe om at mor kanskje har gjort som jeg har sagt hele tiden og at jeg burde forstå mere hennes situasjon...men det er faktisk hun som har fått viljen hele tiden her...vi hadde en sak i høst at hun ville gutten skulle ha hennes etternavn som mellomnavn ,selv om vi tidligere hadde avtalt at han skulle kun ha mitt etternavn av praktiske årsaker.Da hun ville endre dette sa jeg nei,men da trumfa hun det i gjennom for det ville hun...hun har lett for og plutselig ville forandre på ting....og det er veldig slitsomt,for det kommer plutselig opp noe nytt,og uventet.
MAcy Skrevet 18. april 2006 #213 Skrevet 18. april 2006 Noen har i noen tidligere innlegg,nevnt noe om at mor kanskje har gjort som jeg har sagt hele tiden og at jeg burde forstå mere hennes situasjon...men det er faktisk hun som har fått viljen hele tiden her...vi hadde en sak i høst at hun ville gutten skulle ha hennes etternavn som mellomnavn ,selv om vi tidligere hadde avtalt at han skulle kun ha mitt etternavn av praktiske årsaker.Da hun ville endre dette sa jeg nei,men da trumfa hun det i gjennom for det ville hun...hun har lett for og plutselig ville forandre på ting....og det er veldig slitsomt,for det kommer plutselig opp noe nytt,og uventet. ← Ser for meg at denne flyttingen ikke blir den siste konflikten i dette forholdet. Og om ho hele tiden finner på noe " vanskeligheter" er det ikke lett. all medlidenhet og støtte. Hvorvfor finnes det ikke bedre lover som skal i varta barnetsbeste ved samlivsbrudd???????
Tule Skrevet 18. april 2006 #214 Skrevet 18. april 2006 hei lurer bare på en ting, står det klart rett slik i avtalen at dere må bo i samme skolekrets for at den skal vere gylkdig? I så fall kan du vel bare betrakte den som brutt når hun har flyttet, da må hun gå til sak for og fa omsorgen og jeg tror du har gode sjanser til og vinne en sak hun starter det med navnet er og idiotisk, avgjort er avgjort det sier jo litt om henne jeg syns ikke barn bor bo hos noen som ikke kan stå ved et valg jajeg signerer og den om at det er rart med en mor som ikke finner seg et nettverl på et sted etter seks år hilsen
MAcy Skrevet 19. april 2006 #215 Skrevet 19. april 2006 hei lurer bare på en ting, står det klart rett slik i avtalen at dere må bo i samme skolekrets for at den skal vere gylkdig? I så fall kan du vel bare betrakte den som brutt når hun har flyttet, da må hun gå til sak for og fa omsorgen og jeg tror du har gode sjanser til og vinne en sak hun starter det med navnet er og idiotisk, avgjort er avgjort det sier jo litt om henne jeg syns ikke barn bor bo hos noen som ikke kan stå ved et valg jajeg signerer og den om at det er rart med en mor som ikke finner seg et nettverl på et sted etter seks år hilsen ← Hva mener du med navnet ikke sikker på om jeg skjønner deg reiktig? Mener du at det er teit av mor å forandre på etternavnet eller teit av far som ikke var enig?? Min mening er at man velger etternavn som barnet får når man døper barnet, er man ikke gift må man da ta stilling til om begge etternavnene skal være med eller hva, synes det er tåpelig å komme etter et brudd å endre på slikt, det hadde jeg ikke godtatt av min samboer eller meg selv!!!
Tule Skrevet 24. april 2006 #216 Skrevet 24. april 2006 Hva mener du med navnet ikke sikker på om jeg skjønner deg reiktig? Mener du at det er teit av mor å forandre på etternavnet eller teit av far som ikke var enig?? Min mening er at man velger etternavn som barnet får når man døper barnet, er man ikke gift må man da ta stilling til om begge etternavnene skal være med eller hva, synes det er tåpelig å komme etter et brudd å endre på slikt, det hadde jeg ikke godtatt av min samboer eller meg selv!!! ← hei beklager at det kommer litt sent men jeg mener det du sier her i avsnittet når det gjelder det som blir sakt lenger her opp om at den som flytter automatisk må si i fra seg omsorgen sa betinger det at foreldrene er like med evner og at barnet ikke har et spesielt ønske om vem det vil vere hos vis det er gammelt nok til og utale seg hilsen
MAcy Skrevet 26. april 2006 #217 Skrevet 26. april 2006 hei beklager at det kommer litt sent men jeg mener det du sier her i avsnittet når det gjelder det som blir sakt lenger her opp om at den som flytter automatisk må si i fra seg omsorgen sa betinger det at foreldrene er like med evner og at barnet ikke har et spesielt ønske om vem det vil vere hos vis det er gammelt nok til og utale seg hilsen ← Signerer denne!!!
Alenepappa. Skrevet 3. august 2006 #218 Skrevet 3. august 2006 Hei i gjen alle sammen! Nå er det lenge siden,for dere som husker vi diskuterte dette innlegget her. Vil bare si at mor til barnet har flytta,og pendlingen har kommet i gang for fullt,møtes på halvegen 1-2 ganger i uka. Så skjedde det noe ufattelig som ALLE her inne med delt foreldrerett bør passe på. Vi har delt foreldrerett og barnet har bostedsadresse hos far,så har mor klart og likevel endre adressen hans til sin komune uten at jeg en gang hadde fått brev om det(jeg skulle jo skrevet under). Ringte straks til hennes folkeregister og de sjekket det opp,de hadde gjort en feil fikk jeg beskjed om. Javel tenkte jeg,en feil,flytte sønnen min til en annen komune ved en feil... Hva synes dere om dette? Bostedsadressen har jo alt og si ved skolestart?
MAcy Skrevet 4. august 2006 #219 Skrevet 4. august 2006 Koselig å bli oppdatert om hvordan det går, mange her inne som hadde sine ideer om inkludert meg selv om hvordan det kom til å gå... Synes å huske at jeg sa du måtte være påpasselig! Barnets bostedsadreese har alt og si for skolegangen barnet haddet ikke begynt på skolen(om jeg husker riktig?). Så om du vil ha han på skole i din omkrets så er adressen et must!!!!
Far til 2 Skrevet 4. august 2006 #220 Skrevet 4. august 2006 Hei i gjen alle sammen! Nå er det lenge siden,for dere som husker vi diskuterte dette innlegget her. Vil bare si at mor til barnet har flytta,og pendlingen har kommet i gang for fullt,møtes på halvegen 1-2 ganger i uka. Så skjedde det noe ufattelig som ALLE her inne med delt foreldrerett bør passe på. Vi har delt foreldrerett og barnet har bostedsadresse hos far,så har mor klart og likevel endre adressen hans til sin komune uten at jeg en gang hadde fått brev om det(jeg skulle jo skrevet under). Ringte straks til hennes folkeregister og de sjekket det opp,de hadde gjort en feil fikk jeg beskjed om. Javel tenkte jeg,en feil,flytte sønnen min til en annen komune ved en feil... Hva synes dere om dette? Bostedsadressen har jo alt og si ved skolestart? ← Jeg håper du har denne tilbakemelding fra folkeregisteret skriftlig, og at de nå har tilbakeført barnets bostedsadresse. Problemet du viser til er er skoleeksempel på hvordan fedre og barns forhold til fedre blir oversett i en mengde kommunale/statlige etater. Når mor melder flytting er alt greit. Om far gjør det samme blir det automatisk full stopp. Hvordan gikk det mht tilbakeføringen av addressen ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå