Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Veslo og afr0dite!

Har sett litt mer på kakeutvalget der, for det ser ut som vi kommer til å bestille maten derfra. (Selv om kokken ikke ringte som avtalt i går.)

Maten høres stort sett nydelig ut, bortsett fra at nesten alle forrettene inneholder sjømat, og jeg er skalldyralergiker! Men det regner jeg med de ordner! :)

Så da blir det nok mer spennende middag enn vi hadde sett for oss! (Ikke så dumt det heller kanskje?)

Har tenkt masse, og kommet fram til at vi kanskje velger en 4 etg. bryllupskake, med forskjellige kaker i hver etasje. (For det gjør de der!) Vi har ikke så mange kaker, for vi ønsker ikke for mye gjester. Dermed er dette en god måte å ha utvalget på, uten at vi sitter igjen med masse bryllupskake!

Favoritter så langt er: :sikle:

Marsipankake med bærfyll, for å ha den "tradisjonelle".

Tobleronemousse (Alternativt Lys og mørk sjokolademousse)

Oreokake med honningtrøffel

Sachertorte? (Har lest om det her et sted, mener det hørtes veldig godt ut!)

Frukt og bærkake på mandelbunn

Så nå gjenstår vel bare jobben med å forhandle frem hva vi faktisk skal ha....

Har begynt å bekymre meg for ringen min... :forvirret:

Fant plutselig ut at jeg har tatt av 10kg siden den ble kjøpt. (Og min var litt løs da.)

Det er faktisk så ille at den nesten detter av.

Så er det store spørsmålet. Skal jeg ta sjansen og ta den inn? (I så fall hvor mye?)

Det er jo litt unntakstilstand nå, siden jeg er gravid, noe som er grunnen til halvparten av kiloene. (Og jeg regner vel ikke med å fortsette å være så tynn gjennom og etter graviditeten!)

Eller skal jeg bare fortsette å ha den som den er, og satse på at jeg "vokser inn i den" (Igjen)? :icon_question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som dere har mye godt å velge imellom.. :sikle:

Jeg fikk tatt inn en ring tidligere, og da betalte jeg ca 200kr for arbeidet, og fikk det gullet som ble til overs. Men de sier jo at det kan komme til å vises på ringen når man gjør det da.. Du kan ikke bare gå å snakke med en gullsmed og høre hva de anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som dere har mye godt å velge imellom..  :sikle:

Jeg fikk tatt inn en ring tidligere, og da betalte jeg ca 200kr for arbeidet, og fikk det gullet som ble til overs. Men de sier jo at det kan komme til å vises på ringen når man gjør det da.. Du kan ikke bare gå å snakke med en gullsmed og høre hva de anbefaler?

Tja, jo... Du har sikkert rett!

Er bare så usikker på om det er lurt, med tanke på at jeg sannsynligvis er oppe i høyere vekt enn jeg har nå om ett års tid.

Er også ekstremt red for at det skal skje noe med ringen min! Vi lette LENGE etter "de perfekte ringene", for vi visste hvordan vi ville at de skulle se ut.

(Og så er de greske, så det er ikke "bare" å skaffe ny hvis noe skulle skje.)

Kan jo spørre såvidt når vi leverer dem til gravering, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan ringene deres ser ut!! Men, ja, hør på gullsmeden! De har helt sikkert erfaring fra andre med samme problem!!

Hva skal dere gravere? (Husker ikke om du har sagt det før... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringene vår ser på avstand ut som de er i rent gult gull, altså standar ringer, men når men kommer nærmere, så har de en "fordypning" med ruglete hvitt gull i midten.

Forferdelig vanskelig å forklare, men i bunn og grunn gult gull med en stripe av hvitt gull midt på.

Effekten av det hvite gullet blir nesten som en rad diamanter.

Aner ikke om jeg har sagt det før jeg heller, men jeg antar det blir gravert "Evig din XXX" og bryllupsdatoen.

Vi kunne sikkert funnet på noe morro, men hvor lenge hadde det vært morro? Dermed blir det enkelt og tradisjonelt.

(Få andre enn oss som ser inni ringene også da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fåt godkjenning av at prøvningspapirer og navneendring!

Og så er Elsklingen min godt drukket ut! Så da er deet bare meg igjen! (Om noen var på Beitostølen i helga og så en rosa kanin, så var det min kjære Elskling!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden dere sendte dem inn?

Prøvingspapirene alstå?

Postet dem 10.mai, fant jeg noen sider bak her i dagboka. Så da tok det nesten en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smugleste litt i dagboka di jeg :sjenert:

Denne Tobleronemoussen hørtes sinnsykt god ut  :sikle:

Bare hyggelig det! :klem:

Får mer og mer lyst på tobleronemousse... (Og jeg som ikke får i meg noe som smaker sjokolade for tida...)

Men, kanskje den kan fryses, så kan vi spare litt til meg senere! ;) Blir uansett en tradisjonell (bløtkake) del, og en del med en eller annen form for sjokoladesmak.

Dumt at de ikke har ringt igjen ennå!

Har tenkt litt på dette med hjelp til småting under bryllupet, og plukket opp et glimrende tips her inne isted... Vi skal ha noen med ansvar for baren. (Ikke noe avansert, bare hakket bedre enn "forsyn deg selv"-bord.)

Synes det er litt urettferdig overfor en av serveringshjelperene å be dem være så lenge, og ønsker egentlig ikke at noen av gjestene skal måtte ta denne jobben, siden det sikkert blir litt tid og oppmerksomhetskrevende.

Så var det en som skrev hun skulle spørre noen av venninnene til søsteren sin... Og da tenkte jeg med en gang på min brors kamerater.

Det er jo flere av dem som kjenner både meg og resten av nær familie. Dessuten kjenner de jo broren min og hans samboer, og de er jo der.

Ymtet frampå til lillebror og til Elsklingen, og begge mente ideen var bra.

Så da må jeg bare få startet med førstevalget og spørre. :sjarmor:

Vet det er noen av mine kusiner/fettere som sikkert hadde kommet og gjort dette gratis om de ble spurt. Men jeg synes det er en uting å spørre familiemedlemmer som i utgangspunktet ikke klarte cut'en som gjester. (Enten blir de invitert, eller så blir de ikke det. Man spør ikke om de vil komme etter middagen og ha ansvaret for baren!) Og så kan det sikkert bli spørsmål om hvorfor et søskenbarn fikk komme, men ingen av de andre. :overrasket: :

I morgen skal jeg til mine foreldre og snakke litt bryllup igjen! (Og er jeg heldig skal jeg til svigers og snakke bryllup og baby til helgen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liste ja... Må lage meg lister!

Har noen halvferdige noen, men glemmer alltid å oppdatere dem... ;)

Jeg får gjøre det når jeg kommer hjem i kveld!

Vi får sjekke om vi har kontroll på baren etterpå. (Mange som har kjøpt inn litt, og vi vet ikke helt hvor mye vi trenger.)

Og så må vi begynne å regne på mengde vin.

Ikke minst må jeg få laget meg en handleliste for servietter, duker og plastglass o.l. Må få handlet dette snart.

Må snakke med Svigermor om dette bryllupsalbumet. Høre hva hun synes om ideene mine til gjesteboksider!

Må begynne å handle ting! (Og slutte å late meg på sofaen og KG hver dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Tok det nesten en måned? *få avgårde papirer* :ler:

Hehe, hadde likte å sett en rosa kanin på beitostølen ja! :legrine:

Jøss... de har jammen meg bytta om plassen på smiley'ene på siden her! Og skiftet navn på dem! Rare greier...

*drømme om tobleronemousse*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk vi sett på innkjøpslista over drikkevarer. Og satt opp hva vi mener bør være rikelig. (Vi skal hvertfall ikke gå tom!)

Så da blir det bedt om mer av det vi føler vi mangler, fra de som reiser til utlandet.

Og neste uke blir det nok en tur på Smartclub og shoppe brus og kaffe og andre ting vi trenger til kvelden. Skal ha med Mamma, for hun har akkurat fått seg ny bil som egner seg glimrende for sånt!

Og bare jeg får kommet meg til Svigermor, så begynner nok borddekning og gjestebok å ta form også, så det bare er å kjøpe inn!

Lurdag skal jeg være med og se på forloverkjole! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...