Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kom med noen konkrete situasjoner som er vanskelige da! For oss som ikke skjønner.

Anonymkode: ec57e...59c

Det står da vitterlig i hi

Anonymkode: a5795...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kom med noen konkrete situasjoner som er vanskelige da! For oss som ikke skjønner.

Hvem skriver du til? Mener du sitvasjoner som er vanskelig for mor eller for barna hvis de ikke får fly 100%

Anonymkode: 63649...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med og håper at barna som er så mye innom mammaene sine i fars samværsuke er like mye innom pappaen sin i mors samværsuke, eller? 

Anonymkode: d4239...468

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med og håper at barna som er så mye innom mammaene sine i fars samværsuke er like mye innom pappaen sin i mors samværsuke, eller? 

Jeg lurer litt på om de som kritiserer TS her hadde sagt han var dårlig pappa hvis han hadde middag med venner eller en kjæreste på besøk den uka barna var hos mor. At hans eneste mål i livet nå var å være pappa 100%, uansett om barna egentlig var hos mor så måtte han alltid være tilgjengelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Så da er dem ikke så mye hos deg, hos far så har dem så mye kule ting som den nye rike stemoren har kjøpt til dem. Middag som dem selve kan velge fra Foodora er så mye bedre enn den mat du lager på budsjett... 

Vet ikke hva dere tenker på som i denne tråden promoterer "la barna selve velge hos hvem dem skal ha den daglige omsorgen ved delt omsorg". 

Slik er det hos oss. Far fikk ny dame med en gang, og plutselig gjør de masse spennende og dyrt hver helg, som jeg ikke kan stille opp mot da jeg har lav inntekt. I tillegg har far og stemor flyttet til en mer spennende plass enn jeg bor på, så ungene vil helst være der. Så de siste to helgene mine har ene barnet vært hos far hele helga, det andre barnet var tre ekstra dager hos far i ukedagene. Det er sårt. Så det er ikke bare bare at barna skal velge selv. Så jeg tenker man fint kan oppfordre barna til å være hos den forelderen som har samvær, også av hensyn til den forelderen.. jeg har de siste ukene mistet 40% av min uke fordi ungene fristes av shopping, lekeland og  fritidsparker.. 

Anonymkode: bd82f...ac9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer litt på om de som kritiserer TS her hadde sagt han var dårlig pappa hvis han hadde middag med venner eller en kjæreste på besøk den uka barna var hos mor. At hans eneste mål i livet nå var å være pappa 100%, uansett om barna egentlig var hos mor så måtte han alltid være tilgjengelig. 

Det kan du banne i kirka på om at de hadde gjort og de hadde forhøyet seg selv kraftig i samtaler med andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik er det hos oss. Far fikk ny dame med en gang, og plutselig gjør de masse spennende og dyrt hver helg, som jeg ikke kan stille opp mot da jeg har lav inntekt. I tillegg har far og stemor flyttet til en mer spennende plass enn jeg bor på, så ungene vil helst være der. Så de siste to helgene mine har ene barnet vært hos far hele helga, det andre barnet var tre ekstra dager hos far i ukedagene. Det er sårt. Så det er ikke bare bare at barna skal velge selv. Så jeg tenker man fint kan oppfordre barna til å være hos den forelderen som har samvær, også av hensyn til den forelderen.. jeg har de siste ukene mistet 40% av min uke fordi ungene fristes av shopping, lekeland og  fritidsparker.. 

Anonymkode: bd82f...ac9

Er så 100% enig med deg!! Og du, denne situasjonen fikk jeg bare vondt av❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling? Ser du ordlegger deg nøyaktig som min barnløse bror gjør..

Anonymkode: f9eaa...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trolling? Ser du ordlegger deg nøyaktig som min barnløse bror gjør..

Anonymkode: f9eaa...a13

Nei

Anonymkode: 8beea...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er de ikke. De har full mulighet til det, men jeg bor mer praktisk til i forhold til skole, venner og aktiviteter. Det er jo derfor de velger å være mer hos meg de ukene he er hos pappaen sin….🙈

Anonymkode: 851f7...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strilamann skrev (20 timer siden):

Barn med to foreldre har vel to hjem? Må barnet spørre om å få gå til sitt eget hjem? Må barnet ringe på for å gå inn i sitt eget hjem? Eller mister barna hjemmet sitt når far og mor er skilt, og lever resten av barndommen en uke "på besøk" hos far og en uke "på besøk" hos mor? Dette er noe av det mest hjerteråe jeg noensinne har lest. Barn må ha lov å reise til sitt eget hjem uten å måtte spørre mor eller far om lov først..

Barna var vel 7 og 9 år. Da er de vel fortsatt i den alderen at foreldre ikke vil at de er alene hjemme på kveldstid og da er det vel helt naturlig at de må sjekke om mor er hjemme før de kommer?

Anonymkode: ee8bc...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint når man bor slik at ungene kan flyte litt mellom hjemmene. Men desto viktigere at mor og far vet hvilket barn som er hvor når. Det er helt naturlig å melde fra både hvor man går og at man kommer innom. Selv om de "bare" skal til sitt andre hjem.

Anonymkode: 275b9...43c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, det er de ikke. De har full mulighet til det, men jeg bor mer praktisk til i forhold til skole, venner og aktiviteter. Det er jo derfor de velger å være mer hos meg de ukene he er hos pappaen sin….🙈

Og du hadde likt det hvis det var andre veien rundt? At barna hadde vært mye hos far når du og barna skal få deres famileitid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Og du hadde likt det hvis det var andre veien rundt? At barna hadde vært mye hos far når du og barna skal få deres famileitid? 

Ja, det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Er det en ting jeg og pappaen er enige om så er det å prioritere unger først, og gjøre hva som er best for de. Det er ikke deres feil at vi fucket opp og ikke klarte å holde sammen.

Så hadde ungene ønsket å være mest hos han fordi de syns det var mest praktisk så hadde det vært hekt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært borti det samme. Der eg bor nærmest skolen og barnet går hjem til meg etter skolen uansett i mammuka også. Eg syns det var veldig stas at guttungen satt hjemme når eg kom der etter jobb. Etter en stund syntes mor dette va en dårlig løsning og tvinget meg til å nekte guttungen å komme til meg etter skolen. Detter er 4-5år siden. Han bor nå 100% hos meg..  Men tilbake til ts sin sak, så synes eg du kan snakke m den andre foreldren de dagene du har andre planer og kan forsikre deg om å få "være i fred". Forklar saken der og si at de dagene du feks sender ein sms om at i dag passer det dårlig at de kommer innom, så burde det gå bra.. Selvsagt elsker du barna dine himmelhøyt selv om du må si nei til de en gang i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 18.07):

Spørsmål til dere som ikke er sammen med / bor med forelderen til barna og har delt omsorg eller en type samværsordning. Den uka (eller tiden) dere ikke har barna, pleier de å komme innom dere? Her kommer guttene mine støtt og stadig innom (bor en km fra hverandre, barna er i skolealder og syklet selv avstanden). Det er veldig koselig forsåvidt. Men det blir jo litt uforutsigbart når de kommer hit og ikke i min barnefrie uke. Jeg gir de gjerne mat og er med de, men innimellom har jeg jo planer eller hatt besøk hvor det ikke har passet like godt. Og har tenkt meg ut i dating livet snart igjen, og hva da om jeg plutselig har besøk og de dukker opp? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 8beea...b8b

Ser ikke helt problemet? 😅 hvem sier at dere må være hos deg om du begynner å date? Er du ikke hjemme, så er du ikke hjemme. 

Har du planer så sier du fra til den andre forelderen at du skal bort, så får hen si i fra til barna at de ikke kan da til deg i dag eller at hen vil ha de hjemme..😊

Anonymkode: 84aaa...30a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kommer de også innom når de vil, og det gjør de ofte. Hvis jeg møter en mann feks, så sier jeg bare ifra at det passer ikke at vi er her, da mine unger plutselig kan stå på døra.  Legger ut nøkkel isåfall hvis jeg drar avgårde. Skal jeg ikke hjem på kvelden, så sier jeg ifra om det, hvis de plutselig er hos meg og jeg ikke er hjemme. 

Anonymkode: 74d7f...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 18.37):

Skjønner ikke problemet.  

Ok, da kan du heller overlate svaring til dem som forstår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme situasjon, og måtte også ta en vurdering på hvordan jeg skulle gjøre det. Hun gikk ikke til faren i mine uker, men var daglig hos meg i hans uker. Sånn var det i 12 år, og jeg skal være ærlig på at det var noen ganger jeg kunne tenkt meg å bare være alene uten å forholde meg til omsorgsoppgaver.

Faren hadde gitt beskjed om at hun måtte ringe først hvis hun ville innom der, "i tilfelle han ikke var hjemme". Det er jo tullete når barn uansett har nøkkel og er i en alder der de kan være alene i korte perioder, så det vil jeg fraråde å si. Det blir nok gjennomskuet. Barnet hadde også en venninne som fikk tydelig beskjed om å holde seg hos sin far i hans uker, og venninnen ble så klart kjempelei seg for det. Disse tingene fikk meg til å lande på at jeg ikke ville gjøre noe nummer ut av det. Visst har det vært litt uforutsigbart, men det ville vært uforutsigbart om jeg hadde henne 100% også. Det er jo uforutsigbart med barn. Dyrt ble det også, da jeg lagde ekstra middag hver eneste dag og ikke fikk noe bidrag. 

Jeg tror uansett at det var rett avgjørelse. Jeg har gjort alt jeg kan for at hun skal føle seg velkommen her, og heller satt egne behov til side. Man vet jo aldri hvilke spor man setter hvis barn ikke føler seg velkommen i eget hjem. 

Synes det var gode tips her om å heller si fra de få gangene det ikke passer, når det er til barnets beste å ikke buse inn. Da kan man jo gjøre det på en ikke-avvisende måte, der man sier at de er hjertelig velkommen innom før eller etter. 

Anonymkode: 0466d...6cc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Er det en ting jeg og pappaen er enige om så er det å prioritere unger først, og gjøre hva som er best for de. Det er ikke deres feil at vi fucket opp og ikke klarte å holde sammen.

Så hadde ungene ønsket å være mest hos han fordi de syns det var mest praktisk så hadde det vært hekt supert.

Og du tror det er best for barna å være sjefene, og for eksempel velge å være der med den grensesetting som passer dem best, eller der stemor som er rik gir dem alt dem peker på. 

Nei, grenseløs barneoppdragelse er ikke "barnas beste". 

PS. Så over til deg, mener virkeligen at du ikke hadde blitt såret vis barna dumpet deg som omsorgsperson? Jeg tror faktisk du lyver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...