Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det jeg ihvertfall ikke forstår er hvorfor dette er en så stor problemstilling. Barnet sykler innom på vei hjem fra skole og trening. Er det sånn at TS vil ha helt slutt på det? Javel, så får hun si ifra om det da.

Eller så kan hun sende melding om at i dag er jeg ikke hjemme/i dag skal jeg ha besøk. Eller så kan hun si når de ringer på; i dag er jeg opptatt, men du kan ta deg en brødskive og sitte på rommet litt hvis du vil.

Anonymkode: ec57e...59c

Vil ikke ha slutt på det, elsker når barna kommer innom og elsker all tid jeg får med de ☺️ samtidig, er det ikke slik at barnas oppgave er å droppe innom meg for at jeg ikke skal føle meg ensom og kjenne på savn. De skal få være barn, komme innom og være med meg når de ønsker, uten å føle seg avvist, de skal føle seg elsket og sett. Det jeg lurer på er hvordan andre får til det på en god måte. 

Anonymkode: 8beea...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår det som en del KG bruker mener jeg skal sitte hjemme, savne og tvinne tommeltotter og vente på ungene som kanskje kommer innom, i barnefri uker. Tar til meg det. Men jeg tror det ikke er bra for verken de eller meg, så derfor ønsker jeg råd, hvordan kan barna få komme og gå som de vil, uten at de føler seg avvist eller må spørre om å komme hjem? Og samtidig f eks ha venninnekveld eller andre ting? Andre foreldre (både skilte og dere som er sammen med barnets mor/far): Gjør dere aldri noe sosialt som ikke egner seg for barn?

Skrevet
Fremmed fugl skrev (58 minutter siden):

Det er stor forskjell å ha tenåringer som du har daglig omsorg for og tenåringer der den daglige omsorgen den "uken" er hos en annen foreldre. Men skjønte ikke helt kommentaren din til min post. 

Det er der logikken svikter for meg...

Jeg har like mye omsorg, og det er like mye deres hjem, uansett. Det er ikke noe jeg setter bort fordi jeg vil leve mitt liv som singel, med vinkvelder og dating, en uke. De skal ikke trenge å be om tillatelse til å komme hjem til sitt eget rom. 

Anonymkode: b1a68...db6

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt meningsløst å skulle sitte på vent hele uken man har barnefri! Noe av fordelen med delt omsorg er jo en hel uke til å være voksen! Skjønner godt at TS vil ha forutsigbarhet! Hva om hun vil trene eller gå en tur eller besøke noen? Ha besøk? Skal hun drite i alt av liv og sitte på en stol hjemme!? Man er jo ikke mindre glad i barna selv om de er hos pappa når de er hos pappa. 

Anonymkode: aaf27...b9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er bare eldste som sykler på den tiden. Som nevnt bor jeg nært skole og trening og han passerer huset mitt når han sykler på sykkelstien på vei fra trening til faren. Omtrent alle i klassen sykler hjem selv kl 18 og 19, de fleste har innetid kl 19:30 eller 20. Det er egentlig ikke en del av diskusjonen her. Blir jo underlig om han skal ha innetid kl 19, som betyr at han må dra FØR treningen er avsluttet for å rekke det. Det er virkelig ikke noe stort problem at barn sykler til og fra trening selv. Er jo ikke som om de henger ute halve natten.

Trist om gutten må sykle rett forbi hjemmet sitt, ha lyst til å få en klem av mamma eller hente noe på eget rom, og ikke få lov.

Hva så om du har venninner der, og har tatt et-par glass vin? Han skal ikke sove der. Han får en klem, og sykler raskt videre da han uansett skal være i huset der han skal sove innen 19.30. 

Date gjør du ikke ennå, og det foregår uansett ikke hjemme helt i startfasen. Du tilpasser deg en slik situasjon når du kommer dit. Om daten så må gjemme seg på soverommet et kvarters tid. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har aldri stengt og kommer aldri til å stenge døren for de. Spør om råd for hvordan andre gjør dette. Sitter man på vent hele barnefri uken eller skal man ha litt sosialt liv og i så fall hvordan gjøre det best mulig for barna? 
Jeg har veldig god relasjon for barna mine og gjør alt jeg kan for de, vet jeg er en kjempegod mor for de. Så jeg er ikke bekymret for at de skal droppe meg. 

Jeg synes du burde gjøre mer sosialt og leve som normalt de ukene du har barna, slik det ville vært om dere var to voksne som levde normale liv. Da vil det også bli mer normalisert for deg og barn at du er opptatt med venninner når de stikker innom. 

Eneste utfordringen jeg ser i det du skriver er en romantisk setting med ny mann. Men det finner du ut av når du kommer dit. 

Jeg tror oppriktig at det ikke er sunt å gi barna 100% oppmerksomhet når de er der, men at de må høre om det passer når de ikke er der. 

Og se bort fra all driten folk slenger. Jeg har mine tanker som jeg deler da jeg oppfatter deg som en god mor som ønsker refleksjoner rundt dette, og med det tar i mot ulike synspunkt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo helt meningsløst å skulle sitte på vent hele uken man har barnefri! Noe av fordelen med delt omsorg er jo en hel uke til å være voksen! Skjønner godt at TS vil ha forutsigbarhet! Hva om hun vil trene eller gå en tur eller besøke noen? Ha besøk? Skal hun drite i alt av liv og sitte på en stol hjemme!? Man er jo ikke mindre glad i barna selv om de er hos pappa når de er hos pappa. 

Det har vel ingen av oss sagt.

Barna må tåle å komme til låst dør, og mulig låse seg inn selv om de vil hente noe på rommet sitt. Eller at mor er opptatt med venninner, og at de får en god klem og noen fine ord, før de sykler hjem til far. 

For meg er det bare noe veldig unaturlig i å være 100% mor og til stedet en uke, og så logge av morsrollen neste uke, slik flere i denne tråden mener man har rett på som "barnefri". (ser at det ikke er det TS mener, men er mange som drar det så langt..) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forstår det som en del KG bruker mener jeg skal sitte hjemme, savne og tvinne tommeltotter og vente på ungene som kanskje kommer innom, i barnefri uker. Tar til meg det. Men jeg tror det ikke er bra for verken de eller meg, så derfor ønsker jeg råd, hvordan kan barna få komme og gå som de vil, uten at de føler seg avvist eller må spørre om å komme hjem? Og samtidig f eks ha venninnekveld eller andre ting? Andre foreldre (både skilte og dere som er sammen med barnets mor/far): Gjør dere aldri noe sosialt som ikke egner seg for barn?

jissess nå overdriver du er du ikke hjemme så ser jo ungene det hallo ikke spill dum. Er jo bare fortelle at på torsdag skal jeg ditt eller datt så da er jeg opptatt. Hvorfor gjøre det vanskligre enn det er????

Anonymkode: d6da9...561

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har venner på besøk, og kan sitte oppe og prate til langt på natt. Eller jeg og mannen nipper til vin, ja. Er vel straks også der at vi kan gå ut og spise middag, dra på julebord og mer, uten barnevakt. 

Hvordan levde du før det ble skilsmisse, og du ble "barnefri"? 

Det virker jo som om du mener at det å ha barn i hus betyr at alt annet i livet må settes på vent? 

• Nyttig 1
Skrevet
Nymphadora skrev (13 timer siden):

Å herre for noen svar noen av dere gir ts her! Ts er ikke en dårlig mor for å spørre hvordan andre løser dette med at barna kommer innom i barnefri uke. Det handler om forutsigbarhet både for henne og barna, ikke at barna er uønsket. Ts kan ikke sette livet på vent i x antall år i frykt for at barna skal komme hjem når hun f.eks har en date på besøk. 

Tenker det er helt innafor å ha en "regel" om at de er velkomne når som helst, men når det ikke er hennes uke, gir barna beskjed før de kommer. Hvis barna er store nok til å dra frem og tilbake på egenhånd, er de store nok til å få forklart at foreldrene deres kan ha planer i uken de er hos sin andre forelder 

Men herre , hun spør om råd og folk svarer , det må være lov. 

Anonymkode: 0d72f...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er der logikken svikter for meg...

Jeg har like mye omsorg, og det er like mye deres hjem, uansett. Det er ikke noe jeg setter bort fordi jeg vil leve mitt liv som singel, med vinkvelder og dating, en uke. De skal ikke trenge å be om tillatelse til å komme hjem til sitt eget rom. 

Herregud. Så du mener det er å velge bort barna for "singellivet og vinkveld" fordi barna får beskjed 2 - 4 kvelder I MÅNEDEN at "i dag/kveld er mamma opptatt og det passer dårlig at du kommer innom i dag. For de som har barnefri 50% lever ikke livet HELE den uka. Men kanskje 1 - 2 kvelder. Dere som syns dette er så forkastelig vil jeg gjerne at svarer hva dere syns er en bra løsning på denne problemstillingen😂 Å ta inn på hotell eller ALDRI ha vinkvelden hjemme hos seg fordi du har barn 50% som KAN komme hjem i barnefri uke?! Mener dere SERIØST at man ikke skal kunne si til barn og barnefar at man er opptatt en skjelden kveld innimellom NÅR MAN HAR BARNEFRI? TS sier jo at hun VIL AT DE SKAL FØLE SEG VELKOMMEN OG KOMME HJEM NÅR DI VIL. Men IKKE akkurat den dagen hun har avtaler der det ikke passer seg at barna er hjemme. TS bare snakk med barna og pass på at dere har en åpenhet der du er sikker på at di vet di kan si ifra hvis de ikke føler seg velkommen av den nye ordninga

Anonymkode: 63649...a9e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Stakkars deg TS, for noen svar! Jeg har «kastet ut» mann og barn av huset og sendt de på hytta da jeg har trengt en helg for meg selv, med venninnebesøk og rolig påfølgende dag. Men det kan jeg nok sikkert heller ikke gjøre 😂

Litt avhengig av alder, så ville jeg sendt melding til pappaen/barn dagen i forveien. Og sagt at du imorgen får besøk, og at det da ikke passer at de kommer innom. Noe ala «hei skatt! Ville bare gi beskjed om at imorgen kommer Trine, og vi tar nok et par glass vin. Så da passer det best at du reiser direkte til pappa etter skolen. Håper vi sees en av de andre dagene ❤️ elsker deg!». 

Jeg tenker for små barn at det er bedre å få beskjed om de gangene de må direkte til pappa, fremfor at de må «spørre om lov». Mine barn læres opp til at også mammaer og pappaer vil ha egentid til å gjøre noe morsomt alene innimellom, jeg tror det er mye sunnere enn de som ser foreldre gi slipp på alt for å bare være foreldre. Foreldre er vi i hovedsak, men innimellom må man få lov til å ta en pustepause.

Anonymkode: a5ec4...9ee

Nei virkelig ikke send sånn melding 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her var det mye mammapoliti....blir helt matt av svarene her innpå. Vi har også 50/50 og her ringes det ned når jeg har barnefri. Jobber ofte kveld,  er på treninger, turer og ja. Jeg har også en kjæreste (halshugg meg) som jeg har hjemme hos meg når barnet ikke er her..........99% av gangene barnet ringer, går det helt fint at hun kommer. Om det ikke passer er hun videre med sin far. Jeg ringer opp dit også om det er noe spesielt jeg ønsker å ta henne med på. Veldig fleksible. Ikke alltid hun har anledning heller fordi hun er ute med venner. ALLE har et liv. Også etter man blir forelder. 

Hørtes jo ut som om en skal være med barnet sitt 24/7. Det var jeg heller ikke når jeg og barnefar var sammen - da var jeg også på jobb, trening osv....I mine uker med barnet har jeg 100% fokus på henne og vi koser oss veldig. Barn har godt av å se voksne har et liv også, og å vite at vi ikke sitter og sørger og venter på dem mens de er hos den andre.........for en holdning å ha på enkelte.....

Anonymkode: b78fd...fad

Uff ja at man har annen mening betyr jo at man er mammapoliti🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt enig med deg. Sånn hadde jeg det også.  Det er nok en del bitre damer her inne, som overhode ikke har noe eget liv. 

Anonymkode: 2045c...ab1

Nope de bare velger annerledes PG vil ha mest mulig tid med barna 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud. Så du mener det er å velge bort barna for "singellivet og vinkveld" fordi barna får beskjed 2 - 4 kvelder I MÅNEDEN at "i dag/kveld er mamma opptatt og det passer dårlig at du kommer innom i dag. For de som har barnefri 50% lever ikke livet HELE den uka. Men kanskje 1 - 2 kvelder. Dere som syns dette er så forkastelig vil jeg gjerne at svarer hva dere syns er en bra løsning på denne problemstillingen😂 Å ta inn på hotell eller ALDRI ha vinkvelden hjemme hos seg fordi du har barn 50% som KAN komme hjem i barnefri uke?! Mener dere SERIØST at man ikke skal kunne si til barn og barnefar at man er opptatt en skjelden kveld innimellom NÅR MAN HAR BARNEFRI? TS sier jo at hun VIL AT DE SKAL FØLE SEG VELKOMMEN OG KOMME HJEM NÅR DI VIL. Men IKKE akkurat den dagen hun har avtaler der det ikke passer seg at barna er hjemme. TS bare snakk med barna og pass på at dere har en åpenhet der du er sikker på at di vet di kan si ifra hvis de ikke føler seg velkommen av den nye ordninga

Voldsomt da. Dette er et diskusjonsforum. Vi kan dele meninger uten å ødelegge caps look brikken. 

Vi er uenige. Om mitt barn sykler rett forbi mitt hjem etter trening, så skal det være lov å stikke innom uten tillatelse. Og om jeg har venninner på besøk, så får barnet likevel en klem, og lov til å være der frem til det er på tide å sykle hjem. Akkurat slik det ville vært om det var barnets eneste hjem. 

Jeg velger hva slags mor jeg ønsker å være. Du velger hva som er best for dine barn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei virkelig ikke send sånn melding 

Hva var problemet med den meldingen?

Skrevet
Dojakitty skrev (3 timer siden):

Altså hva feiler det dere som ikke klarer å lese skikkelig? Misforstår dere ts med vilje? 
Jeg har overhodet ingen problemer med å skjønne hva hun mener. 
Er det for å skape drama i tråden? Gi TS dårllg samvittighet?

Hvordan leser du at barna er avvist? Faen så dumt!

Kanskje du bør lese hva hun siterte før dy fyrer deg opp, herre så dumt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva feiler det deg? Er du sånn i virkeligheten også?

Anonymkode: c2683...16b

Leste du hva hun sitere? Selvsagt er det trist det som står der

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mem da er hun ikke hjemmr da og barna må gå til far igjen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Skinner nok litt gjennom hva som egentlig er tanken. At mine barn hadde opplevd å komme til stengt dør eller fått beskjed at det ikke passer….., VILLE ALDRI SKJEDD. Eks og jeg har kidsa 50/50 og ungene bor helt sikkert 85% av tiden hos meg om det ikke er enda mer.

De kommer til stadighet og jeg ville ikke hatt det annerledes. Joda det har jo gjort dating livet litt mer utfordrende, men tenker at det er mitt problem og ikke deres problem. Nå har jeg funnet lykken med en som har innsikt og forståelse nok til at vi tar hvert steg rolig og fornuftig. 

Ønsker deg uansett lykke til TS, men ikke gi barna sjansen til å oppleve at de er i veien for deg, det vil du garantert angre på.

Anonymkode: 932a1...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...