Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

Ei venninne av meg sa hun ville de skulle si ifra om de ville komme på ikke "hennes uker" og jeg tenker det er helt greit. 

Anonymkode: 0f203...8da

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør du aldri noe der det ikke passer å ha med barn?

Anonymkode: 0add3...831

Håper de fleste slipper det dem har i nevene da det gjelder familien eller folk og dyr generelt,enten det er oldemor eller barnebarn som trenger en. Men folk er forskjellige....

Anonymkode: 26291...63c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ei venninne av meg sa hun ville de skulle si ifra om de ville komme på ikke "hennes uker" og jeg tenker det er helt greit. 

Anonymkode: 0f203...8da

Det er så ufattelig trist. Tenk å måtte gi beskjed og nesten spørre om lov for å komme inn i eget hjem. 

Anonymkode: d893a...362

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Eg hadde bedt di ringe eller skrive en melding før di kom uventet hjem, «i tilfelle du ikke er hjemme». Og låst døren,  Slik at du rekker å få på evt klær el gjemme ein date el lignende før du må åpne døra.😂 Skjønner godt det ikke alltid passer at barna plutselig står mitt i stua, har ingenting med følelsene dine for barna. Du har lov å ha et privat liv. 
Eg har en far som plutselig kan stå mitt i stua, eg er fryktlig gla i han, men veldig kjedlig når eg har besøk el lignende og han skal innom og fikse noe uten å gi beskjed. 

Anonymkode: b566c...cdc

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så ufattelig trist. Tenk å måtte gi beskjed og nesten spørre om lov for å komme inn i eget hjem. 

Nei, det var ikke for å spørre om lov. Men kunne jo være hun ikke var hjemme. Og ikke minst ha middag om de ville spise hos henne. Er jo ikke sånn at hun lager mye middag tilfelle de kom innom.

• Liker 14
Skrevet

Jeg har sagt til mine at de må gjerne komme, men jeg vil ha en telefon først, så enkelt er det. Det handler om å lage forutsigbare dager for hverandre. Det har ikke vært noe problem til nå og de ringer første. 

Anonymkode: d4239...468

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er trist med det? Ja TS er mor, og hun bryr seg garantert om barna sine. Men hun er da et eget menneske også med følelser og behov. Men må ikke legge fra seg egen identitet selv om man får barn vet du. 

Anonymkode: 6ee79...dba

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Far har barna annen hver helg, men det er hos meg hjemmet deres er. De kommer støtt og stadig innom i helgene selv om de skal til far og det synes jeg er koselig. Om jeg skal ha mange folk på besøk, gir jeg beskjed til far at "i kveld skal jeg ha besøk, så barna må hentes/komme før det og det tidspunktet." Barna får sjeldent vite at jeg skal ha besøk av venner da far sier til barna at han henter dem for han ønsker å tilbringe tid med dem. 

Anonymkode: 63360...cfa

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I stedet for at de skal spørre om å få komme innom hjemme, så kan vel heller du si fra til dem om du skal ha besøk og det ikke passer? Det skjer vel ikke mange ganger i uka?

Vet ikke alder på barna, men de er vel litt opptatte med fritidsaktiviteter, venner og den andre forelderen? Og det er kanskje mest om ettermiddagen de stikker innom, og ikke på kveldstid når voksne vanligvis har gjester?

Anonymkode: dd5ac...e21

• Liker 1
Skrevet

Vi ga beskjed om at de måtte ringe først og få svar før de stakk innom. Vel, et barn gjorde ikke det og kom rett inn da vi hadde sex i stua. 

Anonymkode: 26004...3fa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

For en trist måte å se livet på.. 

Hun er mor men er fri til å gjøre hva hun vil angående barna og besøkstid 

Anonymkode: c9b7d...143

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi ga beskjed om at de måtte ringe først og få svar før de stakk innom. Vel, et barn gjorde ikke det og kom rett inn da vi hadde sex i stua. 

Anonymkode: 26004...3fa

Det er konsekvensen av ikke-klare regler så jeg mener det er fint å ha regler. 

• Liker 7
Skrevet

Herregud. For noen svar "stakkars barn" "Håper du slipper alt du har i hendene når barna kommer for du er tross alt mor". Hun sier jo ikke at ho ikke vil ha barna der overhode i barnefri uke. Men at hun den ene gangen innimellom hvor hun har besøk og det ikke passer seg helt å ha barna der. Skal slippe å få uventet besøk av dem da det kan bli domt for alle parter. Tenk hvis f.eks ho har besøk av noen veninner og man har en kveld hvor man drikker, eller en date på besøk, eller f.eks har kjøpt inn en dyr middag for kunn hun og gjestene også kommer plutselig barna hjem og det ikke er nok mat til alle, de voksene har drukket, eller mamma har besøk av en date. TS jeg syns VIRKELIG IKKE det er noe feil i å si ifra til far og barna at de må ringe på forhånd hvis di skal komme hjem. Men at du sier at de kan fortsette som før og er fortsatt herlig velkomne i dine uker meste parten av tiden. Men at innimellom har du avtaler og derfor vil du helst at di ringer på forhånd. Så de vet det bare handler om at du må være forberedt og at de fortsatt kan komme og gå litt som di vil. Eller så kan du hvis di som du sier veldig ofte er innom så kan du gi di beskjed når du vet du har en avtale  at f.eks - "denne helga (fredag - søndag) har jeg ganske mange avtaler og så da passer det litt dårlig å komme innom. Men ring hvis det er noe dere trenger å hente her hjemme osv så ordner vi det"😊

Anonymkode: 63649...a9e

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

Forskjell på åpen dør og noen regler man har for å skåne barna for ting de ikke trenger å se eller ta stilling til. Veldig kjedelig hvis mor har en date på besøk, utforsker leketøy eller går naken rundt og plutselig står Per der sammen med en kompis i stua! Klar det skal være regler. Selvom du er mamma så har du et liv! 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

TS hvor gamle er barna?😊

Anonymkode: 63649...a9e

Skrevet

De har hele tiden hatt egne nøkler og kunne komme innom når de vil. Skilt i 6 år nå. Jeg har ingen ny mann. Om de skulle komme innom og jeg har besøk av ei venninne er det jo ikke noe problem. Som regel er det bare for å hente noe. Far bor rett i nærheten av meg. Jeg tenker ikke over hva som evt skjer om jeg har en kjæreste. Det skjer nok ikke med det første. 

Anonymkode: 725c1...e72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

Kan du ikke sende dem en melding i forkant om at du er opptatt eller skal ut? Skjønner ikke helt problemet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Forskjell på åpen dør og noen regler man har for å skåne barna for ting de ikke trenger å se eller ta stilling til. Veldig kjedelig hvis mor har en date på besøk, utforsker leketøy eller går naken rundt og plutselig står Per der sammen med en kompis i stua! Klar det skal være regler. Selvom du er mamma så har du et liv! 

Hva med foreldre som bor sammen? Når skal de gå rundt naken og utforske leketøy? Man må innse at man er forelder og oppføre seg deretter. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med foreldre som bor sammen? Når skal de gå rundt naken og utforske leketøy? Man må innse at man er forelder og oppføre seg deretter. 

Kan man ikke være kinky mere når man er foreldre? Så trist oppfatning av livet

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du gjøre deg selv noe vanskeligere? 

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...