Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (På 30.9.2024 den 6.02):

Og du hadde likt det hvis det var andre veien rundt? At barna hadde vært mye hos far når du og barna skal få deres famileitid? 

Ja hvorfor skulle det vært et problem?

Anonymkode: 0d72f...1ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klara Kua skrev (16 timer siden):

Ok, da kan du heller overlate svaring til dem som forstår.

Herlighet , hva er problemet ditt? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hvorfor skulle det vært et problem?

Ok, folk er forskjellige. Noen av oss ønsker å være så mye sammen med våre barn som mulig, og i tillegg tror vi at vi kan bidra positivt til deres oppdragelse. Men hvis man ikke tenker slikt, så er det selvfølgelig ikke noe problem at barnet velger å få den daglige omsorgen der den for eksempel får mest materielle goder eller minst strenge grenser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 18.27):

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

Anonymkode: d893a...362

Det samme sier jeg. Døren bør alltid være åpen når du er forelder. Jeg tenker at mange glemmer hvordan innvirkning dette har på barna det gjelder. Er noen intr i hvordan det føles å bli møtt med lukket dør fordi det er feil uke? Dette er barndommen de sin. 

Anonymkode: f3e48...e57

• Liker 1
Skrevet

Da mine bonusbarn fortsatt hadde samværsordninger (voksne nå) var de velkomne når som helst, men det ble ikke laget dobbelt så mye middag i tilfelle de fant ut at de skulle komme, så beskjeden var en sms til meg før klokka 1430 hvis de ville ha middag (stort sett alltid jeg som handler og lager). Da var det null stress. Skolen var ferdig for dem da, og de rakk å tenke hvordan de ville tilbringe ettermiddagen. Har ikke fått noen tilbakemelding fra dem på at det var negativt. Vårt felles barn har jo også hatt beskjed om å si fra om hun ikke skulle ha middag. Det blir samme greia, bare omvendt. Mor hadde samme instruks hos seg (er snakk om tre stk her, så mengden mat har jo litt å si, litt mer enn om det er én bare....)

Jeg er helt enig i at barnas hjem er barnas hjem hele tiden, men også i et hjem hvor man bor 100% må man jo gi hverandre beskjeder om hvor man er og om man blir borte lenge osv. Så lenge det ikke lages til et problem, så ser jeg ikke helt at det skal være det heller - det kommer jo an på hvordan det formidles.

Skulle faren ha "guttekveld", jeg huset fullt av venninner osv, så fikk de beskjed om det, på samme måte som vårt felles barn har fått. De var velkomne allikevel, men som hun som har bodd her 100%, så valgte de gjerne å skygge banen akkurat den dagen ;)

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Og du tror det er best for barna å være sjefene, og for eksempel velge å være der med den grensesetting som passer dem best, eller der stemor som er rik gir dem alt dem peker på. 

Nei, grenseløs barneoppdragelse er ikke "barnas beste". 

PS. Så over til deg, mener virkeligen at du ikke hadde blitt såret vis barna dumpet deg som omsorgsperson? Jeg tror faktisk du lyver. 

Snakk om å legge egne erfaringer inn i en tolkning… Men greit, du skal få et fornuftig svar på surret ditt, basert på min situasjon, ikke din tolkning av verden.

Nei, jeg tror på ingen måte det er best for barna å være sjefer. Barn trenger tydelige voksne, som setter grenser og som følger de opp. Men jeg tror også at det er viktig at fordre som ikke bor sammen tar seg sammen, og klarer å samarbeide. Det betyr at man er enige om grenser, at ungene opplever at hva de får lov til å ikke er tilnærmet likt i begge hjem, og at de vet at mamma og pappa diskuterer hvis det oppstår noe. Det er også viktig at foreldrene har gjensidig respekt for hverandre, så hvis den ene kar sagt nei til noe, så svarer ikke den andre ja.

Det at det finnes så mange udugelige foreldre der ute, som ikke klarer å legge konflikter til side, og setter barna først er en helt annen diskusjon.

Så nei, jeg mener ikke at barna skal bestemme ut i fra hva de alltid meter er best. Men jeg mener at de skal bli hørt, og at vi som voksne har et stort ansvar for å legge til rette for at de skal ha en best mulig hverdag, ut i fra det enkelte barns behov.

Og nei, jeg ville ikke ha blitt sur eller furt, jeg var veldig glad fot at vi så hver enkelt barn når vi flyttet fra hverandre. Da hadde pappaen i en periode det ene barnet mer hos seg, fordi det var det riktige akkurat da.

Jeg har barn men en mann som jeg mener er en like god omsorgsperson som meg, vi er bare gode på litt forskjellige ting. Så nei, dette går ikke på mine følelser, men å gi barna en tryggest mulig base….

Anonymkode: 851f7...fb9

Skrevet

Det skjer her siden vi bor nærme hverandre. Men vi har avtale om at hun ringer først, for det kan jo være at det ikke passer.

Anonymkode: a9d47...773

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det samme sier jeg. Døren bør alltid være åpen når du er forelder. Jeg tenker at mange glemmer hvordan innvirkning dette har på barna det gjelder. Er noen intr i hvordan det føles å bli møtt med lukket dør fordi det er feil uke? Dette er barndommen de sin. 

Kan du prøve å se det TS skriver med at døren skal være åpen 90% av tiden men at den dagen det skjer ting hvor det ikke egner seg å ha barn hjemme så vil hun gjerne at barna holdet seg hos far. For å skjerme dem og seg selv. Det er jo også for barnas skyld. Tror du virkelig de har så vondt av å få beskjed om at mamma er opptatt 2 dager den uke di er hos far. Barn forstår jo at voksene også har ting å gjøre innimellom. Og så lenge man har åpen dialog med barna der di kan si ifra hvis di føler det betyr de ikke er velkommen lenger så vet di at di kan si ifra

Anonymkode: 63649...a9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 19.50):

Hva med foreldre som bor sammen? Når skal de gå rundt naken og utforske leketøy? Man må innse at man er forelder og oppføre seg deretter. 

Anonymkode: d893a...362

Da har en gjerne barna på overnatting et annet sted👀

Her er jeg og kjæresten sammen med 3 unger tilsammen og vi hadde oss både før vi sovnet og før vi sto opp. Støynivået justeres noe når barna er her da🤭🤭🤭

Anonymkode: 4cc81...65f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du prøve å se det TS skriver med at døren skal være åpen 90% av tiden men at den dagen det skjer ting hvor det ikke egner seg å ha barn hjemme så vil hun gjerne at barna holdet seg hos far. For å skjerme dem og seg selv. Det er jo også for barnas skyld. Tror du virkelig de har så vondt av å få beskjed om at mamma er opptatt 2 dager den uke di er hos far. Barn forstår jo at voksene også har ting å gjøre innimellom. Og så lenge man har åpen dialog med barna der di kan si ifra hvis di føler det betyr de ikke er velkommen lenger så vet di at di kan si ifra

Skjerme seg fra barna sine? En ordentlig mor eller far tar seg fri fra barna sine selv når de er hos andre. Barna burde komme først alltid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjerme seg fra barna sine? En ordentlig mor eller far tar seg fri fra barna sine selv når de er hos andre. Barna burde komme først alltid. 

Ikke fri. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Her er jeg og kjæresten sammen med 3 unger tilsammen og vi hadde oss både før vi sovnet og før vi sto opp. Støynivået justeres noe når barna er her da🤭🤭🤭

Stakkars barn som kan få traumer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men det er jo nettopp det TS har? Hun har barna hos far. Det blir jo rart at TS skal aransjere at barna overnatter hos noen andre i fars uke ITILFELLE barna kommer innom den dagen. Like domt blir det å sende bort barna på overnatting når TS har barna i sin uke. For man vil jo gjerne legge avtaler på den uka di er hos den andre forelderen for å ha mest mulig tid til barna når mor har di

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stakkars barn som kan få traumer 

Traumer av? Hva da?

Skrevet
Dojakitty skrev (23 minutter siden):

Traumer av? Hva da?

Av at foreldrene Sexer ihuset. Det er sånt man burde vært ferdig med når man har laget barn. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Ok, folk er forskjellige. Noen av oss ønsker å være så mye sammen med våre barn som mulig, og i tillegg tror vi at vi kan bidra positivt til deres oppdragelse. Men hvis man ikke tenker slikt, så er det selvfølgelig ikke noe problem at barnet velger å få den daglige omsorgen der den for eksempel får mest materielle goder eller minst strenge grenser. 

Gid nedre dette må være det dummeste jeg har lest!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gid nedre dette må være det dummeste jeg har lest!

Ok, kan du forklare hvorfor det er dumt å ønske å være sammen med sine barn og bidra i deres oppdragelse. Skjønte ikke hva du tenker. Men tror at vi er på helt ulike planeter når det gjelder å være foreldre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Snakk om å legge egne erfaringer inn i en tolkning… Men greit, du skal få et fornuftig svar på surret ditt, basert på min situasjon, ikke din tolkning av verden.

Nei, jeg tror på ingen måte det er best for barna å være sjefer. Barn trenger tydelige voksne, som setter grenser og som følger de opp. Men jeg tror også at det er viktig at fordre som ikke bor sammen tar seg sammen, og klarer å samarbeide. Det betyr at man er enige om grenser, at ungene opplever at hva de får lov til å ikke er tilnærmet likt i begge hjem, og at de vet at mamma og pappa diskuterer hvis det oppstår noe. Det er også viktig at foreldrene har gjensidig respekt for hverandre, så hvis den ene kar sagt nei til noe, så svarer ikke den andre ja.

Det at det finnes så mange udugelige foreldre der ute, som ikke klarer å legge konflikter til side, og setter barna først er en helt annen diskusjon.

Så nei, jeg mener ikke at barna skal bestemme ut i fra hva de alltid meter er best. Men jeg mener at de skal bli hørt, og at vi som voksne har et stort ansvar for å legge til rette for at de skal ha en best mulig hverdag, ut i fra det enkelte barns behov.

Og nei, jeg ville ikke ha blitt sur eller furt, jeg var veldig glad fot at vi så hver enkelt barn når vi flyttet fra hverandre. Da hadde pappaen i en periode det ene barnet mer hos seg, fordi det var det riktige akkurat da.

Jeg har barn men en mann som jeg mener er en like god omsorgsperson som meg, vi er bare gode på litt forskjellige ting. Så nei, dette går ikke på mine følelser, men å gi barna en tryggest mulig base….

Anonymkode: 851f7...fb9

Skjønner ikke hva du prøver å forklare. 

Er du for at barn skal få bestemme etter impuls om dem idag skal ha daglig omsorg av foreldre 1 eller 2?

Det er greia som folk tar frem i denne tråden. Som er noe annet enn at livet kan være sånn at 50/50 ikke er det beste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal man ta seg fri for barna HELE tiden? Man står jo på for barna sine hver eneste dag så en sjelden dag innimellom med barnefri skal man virkelig kunne unne seg. Tror du det er bra for barna hvis foreldre aldri har tid til seg selv og aldri får noe pusterom fordi di må stå klar til å hente barna i hvert eneste øyeblikk når det egt ikke er nødvendig fordi di har det bra hos den andre foreldren

Skrevet

Når jeg leser dette blir jeg påminnet hvorfor det ikke fungerte mellom meg og eksen (med barna egentlig 50/50, men i realiteten.. hele tiden).

Forstår det må fungere bra først og fremst for barna. Men mtp dating og forhold for foreldrene videre ville jeg tenkt meg om en ekstra gang. Kanskje er mer rigid best, hvis lykkelige foreldre = lykkelige barn.

Anonymkode: 2fd32...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...