Gå til innhold

Barn innom i barnefri uke

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

fjær skrev (Akkurat nå):

Kan man ikke være kinky mere når man er foreldre? Så trist oppfatning av livet

Jo, men da tilpasser man seg med å reise bort eller at barna er hos besteforeldre. Eller tenker du at foreldre skal kunne slå seg løs når de vil og barn må spørre om lov for å komme hjem? Forstår ikke hvorfor aleneforeldre skal ha dette behovet for å sprade naken rundt annenhver uke.

Anonymkode: d893a...362

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du starter vel ikke med dating hjemme umiddelbart. Treff folk ute. 

Det om de kommer og du lager middag til venner skjønner jeg ikke problemet med. Kan ikke barnet være med, eller være på rommet  sitt? 

Det er ikke ditt hus. Men deres, ditt og barnas 

Anonymkode: ae6d6...bc8

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her! Elsker barna overalt og synes det er hyggelig at de stadig er innom altså ☺️ Tenkte bare mer hvordan dere andre gjør det, om dere f eks har planlagt venninnemiddag (eller date (skal vel snart ut på markedet)) og ungene ramler inn døren. Vil jo ikke avvise egne barn og de er jo alltid velkomne. Likevel så er jo ikke timingen optimal om jeg står midt i forberedelser eller har besøk med en bedre middag og vin.. (Eller verre, om jeg i fremtiden har date hjemme). Må man gi opp helt et eget liv i barnefri uke? Hva blir rett her?

Anonymkode: 8beea...b8b

Jeg sier bare ifra "I morgen skal jeg ditt eller datt så jeg er ikke hjemme da" eller lignende. Som oftest kan de komme og gå helt som de vil, men om jeg har planlagt noe spesifikt så skjønner de det helt fint.

Anonymkode: 09cfd...996

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er barnas hjem også, så her kommer de som de vil akkurat som de bare hadde et hjem tenker jeg. Hadde ikke ønsket at de skal måtte spørre om det passer å komme hjem. Dating kan gjøres andre steder eller på kveldstid når barna er hos far uansett. Har jeg besøk så er de uansett bare en liten tur innom. 

Anonymkode: 7306b...d66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg sammen med barnas far. Men jeg skjønner ikke helt. Barna er alltid velkommen. 

Anonymkode: 4670b...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er så enkelt at kommer de når du ikke er hjemme så skjønner de at det kan skje. Jeg hadde ikke bedt de ringe/avtale etc. Jeg hadde heller ikke sittet i standby på barnefrie uker i tilfelle de skulle dukke opp. Det med eventuelt kjæreste hadde jeg tatt når det ble aktuelt. Alder på barn spiller jo også en rolle, litt forskjell på en 7 åring og en 14 åring..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går man til skrittet å skille seg så syns jeg man skal holde seg til avtalene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill, både de som forstår situasjonen og spørsmålet, og også de andre som har tatt seg tid til å svare.

Vet ikke hvorfor jeg føler et behov for å forsvare meg som mamma, men føler altså det. Elsker de over alt og skulle gjerne hatt de mer eller fulltid, men nå er dessverre situasjonen slik at vi har 50/50. Vil ikke frarøve de tiden med far. Jeg savner de enormt i barnefri uke og sitter og teller ned tiden. Jobber en del overtid når de ikke er hos meg for å jobbe mindre når de er hos meg. Ellers prøver jeg å fylle dagene med litt forskjellig, da det er tøft og vondt og sitte å vente. Setter enormt pris på når de er innom og derfor jeg lurer på hvordan jeg kan få til at de alltid føler seg velkommen, ikke avvist, ikke må spørre. Barna går selvsagt først, men føles så tomt om jeg skal sitte en uke og vente på de alene, uten å finne på noe kjekt med venninner (f eks mat og vin) eller i fremtiden en date også. Kan hende det blir lettere med savnet etterhvert  da (skilt for 1,5 år siden). Barna er 7 og 9 år forresten. I ukene jeg ikke har de ser jeg på kamper, er på foreldremøter osv. Og ser enkelte hang seg opp i det jeg skrev om at jeg lager mat når de er innom. Faren er ikke så god til å lage mat, så de vil gjerne ha litt når de er innom. Ellers prater vi, koser, spiller spill (gaming og brettspill), baker osv. 

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser enkelte skriver at jeg kan ha barnepass av besteforeldre. Bruker jo ikke de som barnevakt for venninnekveld hjemme eller date hjemme i ukene med barna. Vil jo være med de da. Tenkte det var logisk å legge sosialt liv til ukene uten barn

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tanker skjønner jeg ikke. Barna mine har alltid vært velkomne hjemme 

Anonymkode: e7b34...64e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. De kommer innom fra 1-4 ganger om dagen når de er hos pappaen sin. Vi bor i gangavstand til hverandre, dette er jo hjemmet deres like mye uansett hvor de sover, så det er selvsagt for meg.

Anonymkode: 5a771...3aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du få ny partner mens barna er små?

Anonymkode: 15b17...4f6

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vanket det bank i kjent KG-stil😂 ikke bry deg Ts, vi som ikke legger vrangvilja til skjønner hva du mener.

Nå er ikke jeg skilt med barnefar, men jeg har ingen problem med å skjønne problemstillingen! Jeg syns det var et godt forslag tidligere i tråden om å sende melding i forkant «tilfelle du ikke er hjemme», og så ser jeg for meg at jeg ved venninnemiddager ol kan man heller avtale at de kommer innom dagen etter på middag eller noe. 

Anonymkode: 0091d...51a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg TS, for noen svar! Jeg har «kastet ut» mann og barn av huset og sendt de på hytta da jeg har trengt en helg for meg selv, med venninnebesøk og rolig påfølgende dag. Men det kan jeg nok sikkert heller ikke gjøre 😂

Litt avhengig av alder, så ville jeg sendt melding til pappaen/barn dagen i forveien. Og sagt at du imorgen får besøk, og at det da ikke passer at de kommer innom. Noe ala «hei skatt! Ville bare gi beskjed om at imorgen kommer Trine, og vi tar nok et par glass vin. Så da passer det best at du reiser direkte til pappa etter skolen. Håper vi sees en av de andre dagene ❤️ elsker deg!». 

Jeg tenker for små barn at det er bedre å få beskjed om de gangene de må direkte til pappa, fremfor at de må «spørre om lov». Mine barn læres opp til at også mammaer og pappaer vil ha egentid til å gjøre noe morsomt alene innimellom, jeg tror det er mye sunnere enn de som ser foreldre gi slipp på alt for å bare være foreldre. Foreldre er vi i hovedsak, men innimellom må man få lov til å ta en pustepause.

Anonymkode: a5ec4...9ee

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre for noen svar noen av dere gir ts her! Ts er ikke en dårlig mor for å spørre hvordan andre løser dette med at barna kommer innom i barnefri uke. Det handler om forutsigbarhet både for henne og barna, ikke at barna er uønsket. Ts kan ikke sette livet på vent i x antall år i frykt for at barna skal komme hjem når hun f.eks har en date på besøk. 

Tenker det er helt innafor å ha en "regel" om at de er velkomne når som helst, men når det ikke er hennes uke, gir barna beskjed før de kommer. Hvis barna er store nok til å dra frem og tilbake på egenhånd, er de store nok til å få forklart at foreldrene deres kan ha planer i uken de er hos sin andre forelder 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelpes! Er i alle fall en ting jeg ønsker å unngå, så er det dette.. Men hvordan finner single foreldre ny partner om man alltid skal være i beredskap med åpent hjem? Jeg savner barna mine enormt i ukene de ikke er her og setter ekstremt pris på at de kommer innom. Prøver også å fylle barnefri ukene med noe hyggelig, som venninne middager. Bør jeg slutte med det? Livet blir jo innmari trist om jeg skal sitte annenhver uke og bare vente 

Da gir du ungene dine en rolle og ansvar de ikke skal ha, være selskapet ditt, sørge for at mamma ikke kjeder seg.

Anonymkode: 3be50...032

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stiller meg spørrende til at barnefar ikke presser hardere på å få tiden han har rett på med dem? Tilbringer de hele ettermiddager hos deg, liksom?

En mulig løsning er å være åpen med dem om det. Si i fra, "På Onsdag har jeg invitert venninner over på middag / på Torsdag reiser jeg bort, så da kan du ikke komme over". De er store nok til å forstå det :) Ang. kjæreste kan du bare lyve om at det er veninnebesøk i begynnelsen, før du vet om det blir noe seriøst. 

Anonymkode: 39709...97f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn med to foreldre har vel to hjem? Må barnet spørre om å få gå til sitt eget hjem? Må barnet ringe på for å gå inn i sitt eget hjem? Eller mister barna hjemmet sitt når far og mor er skilt, og lever resten av barndommen en uke "på besøk" hos far og en uke "på besøk" hos mor? Dette er noe av det mest hjerteråe jeg noensinne har lest. Barn må ha lov å reise til sitt eget hjem uten å måtte spørre mor eller far om lov først..

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slapp av, de merker nok snart hva du egentlig syns om dette, og velger deg greit bort.

Anonymkode: e9166...96d

Herregud, stakkars barn. Du er mor, livet ditt skal handle om barna. Selvfølgelig bør de ha åpen dør.

Anonymkode: d893a...362

Skjerp dere og voks opp! Det blir bare flaut!

er jo helt legitimt det ts spør om.

Anonymkode: 5516c...0d4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har barna annen hver helg, men det er hos meg hjemmet deres er. De kommer støtt og stadig innom i helgene selv om de skal til far og det synes jeg er koselig. Om jeg skal ha mange folk på besøk, gir jeg beskjed til far at "i kveld skal jeg ha besøk, så barna må hentes/komme før det og det tidspunktet." Barna får sjeldent vite at jeg skal ha besøk av venner da far sier til barna at han henter dem for han ønsker å tilbringe tid med dem. 

Anonymkode: 63360...cfa

Er det farlig at barna fårvite atdu skal ha vennebesøk??😅

Anonymkode: 5516c...0d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...