yamask Skrevet 5. november 2024 #221 Del Skrevet 5. november 2024 Mooza skrev (10 minutter siden): Jeg har problemer med å se dette.. at Kamala har noe høyt nivå? - Demokratene sendte en senil mann til valget og prøvde å skjule at han var det! Gud vet hva de proppet han med for å få han til å fungere i månedene forut, men det hele sprakk jo under den debatten med Trump. Når ledelsen i demokratene sender en senil mann som sin representant, og der Harris visselig var vise-president, så lurer jeg på hva mer de skjuler? For det er jo helt hinsides! Bare av den grunn så tenker jeg at standarden er skremmende ...lav. - Kamela har ikke levert på høyt nivå som visepresident. Jeg vil si tvert imot. Hun fikk hovedansvar for grensen, og det stykket arbeidet har hun levert på til stryk. Så kan det være at den senile sjefen hennes- eller de som egentlig hadde makten- ikke gjorde jobben enkel for henne, men det sier litt om hva slags leder hun er. Hun er ikke en leder. Hun bare er der. - Hun har i grunn ikke levert noe plan for sin politikk og hva hun vil. Det er jo en kritikk som hun også ha fått av vennligsinnede medier. En slik plan er jo egentlig bare prat. Men man jo forvente at hun i alle fall kan snakke og levere noe verbalt. ..og det er mange andre ting som gjør at jeg ikke tenker at demokratene leverer på noe nivå som jeg blir imponert av. De har masse kjendiser som liker dem og mye svada, men ellers? Dette blir et langt innlegg, men jeg håper du leser, for kanskje du lærer noe nytt. Her er en liste over ting Kamala Harris har fått til: *Satt ny rekord for flest stemmelikhet-løsende stemmer avgitt av en visepresident i historien *Investert 370 milliarder dollar for å bekjempe klimaendringer og utvide energiproduksjonen *Utvidet barnetrygden for å halvere barnefattigdommen *Tilbydd 450 milliarder dollar i støtte til 6 millioner små bedrifter *Vunnet en erstatning på 20 milliarder dollar for boligeiere under finanskrisen *Vunnet erstatninger fra selskaper som utnyttet arbeidere og brøt arbeidslover *Tok tak i profittbaserte høyskoler som lurte amerikanere *Ledet arbeidet for Domestic Workers Bill of Rights Act, fagforeningsrettigheter og overtidsbetaling for gårdsarbeidere *Introduserte et studentlåns-tilgivelsesprogram for mental helseprofesjonelle *Sponset lovgivning for å utvide og styrke Social Security *Beskyttet eldre fra svindel og misbruk *Tillatt Medicare å forhandle ned legemiddelpriser, forventes å spare skattebetalerne 6 milliarder dollar *Ledet planen for å adressere krisen innen mødrehelse *Opprettet de første føderale helse- og sikkerhetskravene for akuttmødrehelse i sykehus *Utvidet postpartum Medicaid-dekning fra 2 til 12 måneder for å gi livsreddende dekning i 46 stater *Knyttet 38 000 mennesker til gratis døgnåpen støtte med den nye nasjonale hotline for mental helse hos mødre *Stemte imot Trumps budsjettkutt for Medicare og Medicaid *Annonserte administrasjonens planer om å fjerne medisinsk gjeld fra kredittoppføringer *Saksøkte legemiddelselskaper for ulovlig prising og markedsføringsmetoder *Stengte ned svindelsider for helse *Stod opp for reproduktive rettigheter under Trumps høringer for høyesterettskandidater *Lanserte en nasjonal tur for reproduktive rettigheter, som den første VP som besøkte en reproduktiv helsesenter *Styrket globale allianser ved å møte over 150 verdensledere *Holdt sikkerhetsmøter med Senatets etterretningskomité *Overvåket det første kontoret for våpenvoldsforebygging i Det hvite hus *Stoppe nesten 30 000 skytevåpen-salg til dømt voldelige misbrukere *Lukkede smutthull for å skjerpe våpenkontroll ved bakgrunnssjekker *Ledet kampen for å vedta en "rød flagg"-lov *Oppfordret til flere kvinner og fargede å gjøre rettsvesenet mer representativt for Amerika *Presset på for bekreftelsen av Justice Ketanji Brown Jackson Kamala Harris hadde ikke hovedansvaret for grensen. Hennes rolle var mer langsiktig og rettet mot å adressere de grunnleggende årsakene til migrasjon, snarere enn å administrere grensepolitikken direkte. Hennes hovedfokus var å forbedre levekårene i disse landene for å redusere behovet for at folk migrerer nordover. Harris' tilnærming inkluderte å fremme økonomisk utvikling, bekjempe korrupsjon og styrke rettsstaten i regionen. Hun arbeidet for å tiltrekke private investeringer til disse landene for å skape arbeidsplasser og økonomiske muligheter, med håp om at dette ville dempe migrasjonspresset mot USA. Sammenfattende var Harris' oppgave å ta tak i de underliggende årsakene til migrasjon fra Mellom-Amerika gjennom diplomatiske og økonomiske tiltak, snarere enn å håndtere den umiddelbare situasjonen ved grensen. I 2024 støttet visepresident Kamala Harris en tverrpolitisk lovforslag kalt "Secure the Border Act", som hadde som mål å styrke grensesikkerheten. Dette forslaget inkluderte finansiering for å ansette flere grensevakter, øke antallet asyldommere og gi presidenten myndighet til å stenge grensen dersom mer enn 5 000 migranter krysset på en gitt dag. Til tross for at forslaget fikk støtte fra både demokrater og republikanere, motarbeidet tidligere president Donald Trump det, noe som førte til at det ikke ble vedtatt. Jeg vet ikke hvor du har lett etter informasjon om politikken hennes siden du ikke finner noe, men jeg fant ved et raskt googlesøk dette: Økonomi og skatter: Skattereform: Øke skattene for de som tjener over 400 000 dollar årlig, reversere Trumps skattekutt for de rikeste, og innføre en minimumsskatt for milliardærer. Støtte til middelklassen: Gi skattelette til middelklassen og utvide barnetrygden for å redusere barnefattigdom. Kamp mot prisøkninger: Forby prisjuks på nødvendige varer som mat og medisiner for å bekjempe inflasjon. Helse og sosial velferd: Helsevesen: Utvide og styrke Affordable Care Act, gjøre helsetjenester mer tilgjengelige og rimelige, og redusere kostnadene for reseptbelagte medisiner. Sosial sikkerhet: Beskytte og styrke Social Security og Medicare for fremtidige generasjoner. Klima og miljø: Klimainvesteringer: Investere 370 milliarder dollar for å bekjempe klimaendringer og utvide energiproduksjonen. Bærekraftig utvikling: Fremme ren energi og sette mål om nullutslipp innen 2045. Utdanning og arbeidsliv: Utdanning: Øke finansieringen til offentlige skoler og gjøre høyere utdanning mer tilgjengelig. Arbeidsrettigheter: Støtte fagforeningsrettigheter, sikre rettferdig lønn og forbedre arbeidsforhold. Innvandring: Reform: Innføre en vei til statsborgerskap for mange udokumenterte innvandrere og styrke grensesikkerheten uten ekstreme tiltak. Sosiale rettigheter: Reproduktive rettigheter: Gjenopprette og beskytte retten til abort og andre reproduktive helsetjenester. Rettferdighet: Fremme likestilling og bekjempe systemisk rasisme gjennom reformer i strafferettssystemet. All denne informasjonen fant jeg lett på internett fra flere kilder. Men da spør jeg deg om det samme. Hvordan kan du støtte en åpenbart senil presidentkandidat som bruker bleie fordi han kun spiser junk food? Hva er Trump sin konkrete politikk? Eller er et konsept av en plan god nok for deg? Hvorfor er isåfall Kamalas helt klare og gjennomførbare politikk ikke god nok? Hvis grensa er så viktig, hvorfor satt Trump seg selv og sitt presidentskap først? 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 5. november 2024 #222 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) yamask skrev (15 minutter siden): Hvordan kan du støtte en åpenbart senil presidentkandidat som bruker bleie fordi han kun spiser junk food? Kamala og Biden har gjort mye bra. Takk for oppsummeringen. Litt komisk å klage på demokratene for å sende en senil kandidat, når republikanerne gjør det samme. Det er ikke så farlig med den mentale tilstanden når alt en trenger å gjøre er å lyve. Endret 5. november 2024 av ltfutt 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 5. november 2024 #223 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Her er en grei oppsummering fra Kyle Kulinski som avslører mange av MAGA løgnene. Endret 5. november 2024 av ltfutt 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november 2024 #224 Del Skrevet 5. november 2024 Jegern Puahate skrev (54 minutter siden): Merker jeg er like spent på konsekvensene av resultatet som selve resultatet. Begge parter er jo spådd og spekulert til å bringe med seg undergang og fordervelse av sine motstandere. Det beste hadde jo vært om vinneren, hvem enn det blir, simpelthen styrte landet tålelig greit uten mye konflikt og dramatikk, så denne ekstreme polariseringen kan jekkes litt ned. At det skjer ville jeg dog ikke satset veldig store summer på. Nei, Harris vil ikke bringe med seg noen undergang. Tvert imot har hun invitert republikanere og andre politiske motstandere til samarbeid og vil sørge for at de også blir hørt. Det motsatte av fascisten Trump. Harris kommer til å styre landet uten mye konflikt og dramatikk. Det er uansett de høyreekstreme som har skapt all konflikt og dramatikk, så... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november 2024 #225 Del Skrevet 5. november 2024 Bombasi skrev (6 timer siden): Trump har nå reist land og strand rundt på valgkampanjer med å love gull og grønne skoger for alle. Det er ikke måte på hvor ren gatene skal bli, hvor billig mat skal bli, hvor høy lønn folk skal få, hvor godt alle skal få det, hvor annerledes folk skal leve osv, mens velgerne jubler. Det er jo ingenting politisk bak det Trump sier, kun virkelighetsfjern og tom løgn og bedrag. Ironien er at Trump allerede har vært president i 4 år, og da gjorde han ingenting med det han nå lover gull og grønne skoger for. Trump lover også å bruke militæret mot politiske motstandere, å drepe bedrifter som ikke hyller ham, å starte nye kriger, å gjøre så vanlige amerikanere pines (som Elon Musk innrømmet), osv. Sitat Harris har virket mye mer balansert og ikke minst politisk motivert. Hun snakker om politikk. Lovnadene kommer innimellom, men er ikke så konkrete og store som Trump. Det er fordi Harris er jordnær og vet at mye er det vanskelig å gjøre noe med på kort tid. Hun har da en rekke konkrete forslag, som økt minimumslønn, skattefritak på første bolig, osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november 2024 #226 Del Skrevet 5. november 2024 Granitta skrev (3 timer siden): Jeg tror Trump får flest folk ut av godstolen desverre. Ja, for å få ham stemt til helvete ut. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november 2024 #227 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Mooza skrev (1 time siden): Jeg har problemer med å se dette.. at Kamala har noe høyt nivå? - Demokratene sendte en senil mann til valget og prøvde å skjule at han var det! Gud vet hva de proppet han med for å få han til å fungere i månedene forut, men det hele sprakk jo under den debatten med Trump. Når ledelsen i demokratene sender en senil mann som sin representant, og der Harris visselig var vise-president, så lurer jeg på hva mer de skjuler? For det er jo helt hinsides! Bare av den grunn så tenker jeg at standarden er skremmende ...lav. Biden er ikke senil, men han er gammel og svekket. Men han har oppnådd mye, i motsetning til ubrukelige Trump. Trump er også svekket, og særlig mentalt. Han viser åpenbare tegn på nettopp demens. Merkelig nok hører man ingenting om dette fra Trumpistene. Sitat - Kamela har ikke levert på høyt nivå som visepresident. Jeg vil si tvert imot. Hun fikk hovedansvar for grensen, og det stykket arbeidet har hun levert på til stryk. Så kan det være at den senile sjefen hennes- eller de som egentlig hadde makten- ikke gjorde jobben enkel for henne, men det sier litt om hva slags leder hun er. Hun er ikke en leder. Hun bare er der. Visepresidentens oppgaver er ekstremt begrensede. De skal i praksis utføre presidentens ordre. Harris hadde ikke noe ansvar for selve grensen. Hun hadde en rundreise der hun snakket med ulike ledere for å finne ut av de bakenforliggende årsakene til migrasjonsstrømmen. Som vanlig ser vi altså at dere Trump-tilhengere farer med bevisst falsk informasjon. Harris er en god leder. Presidentkampanjen hennes har vært av ypperste klasse, og valget av Walz som visepresidentkandidat var utrolig bra gjort. Jeg hadde aldri trodd hun skulle gjøre det. Jeg var veldig skeptisk da Harris ble utropt til demokratenes kandidat, men hun har gjort kritikerne til skamme. Det vi ser er en ekte leder som evner å samle folk fra ulike politiske retninger, og som har en klar og positiv plan for landet. Mens Trump bare tenker på seg selv og kun er opptatt av hevngjerrighet, er Harris opptatt av å gjøre jobben som president. Sitat - Hun har i grunn ikke levert noe plan for sin politikk og hva hun vil. Det er jo en kritikk som hun også ha fått av vennligsinnede medier. En slik plan er jo egentlig bare prat. Men man jo forvente at hun i alle fall kan snakke og levere noe verbalt. Det er pussig dette her, på den ene siden påstår Trumpsterne at Harris ikke har levert noen plan for sin politikk, og på den annen side påstår de samme at politikken hennes er "kommunisme". LOL. Dere klarer ikke engang å komme med angrep uten å motsi dere selv. Faktum er at Harris har lagt frem mange konkrete forslag for sin presidentperiode. Enten har du ikke fulgt med og ikke fått det med deg, eller så farer du bevisst med usanne påstander igjen. Jeg vet ikke hva som er verst. Sitat ..og det er mange andre ting som gjør at jeg ikke tenker at demokratene leverer på noe nivå som jeg blir imponert av. De har masse kjendiser som liker dem og mye svada, men ellers? Vel, først og fremst søker de ikke å undergrave demokratiet. Men ut over det så har Harris som sagt en rekke ting hun sier hun ønsker å få til som president. Du kan få i hjemmelekse til neste gang å finne noen eksempler. Klarer du det? Kanskje du lærer noe du også. Og hva er Trumps plan? Det er vel bare "et konsept av en plan" han har så langt. Endret 5. november 2024 av jabx 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 5. november 2024 #228 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) TomKrus skrev (23 timer siden): Det er ikke så enkelt i et samfunn og det vet du ! For dette har virkninger for langt flere en de som direkte tar abort. Blant annet for samfunnet som skal betale for det, og ikke minst personer som skal utføre dette mot sin egen overbevisning. I et sivilisert samfunn finnes det lover ! Og om det er slik du skisserer bør du finne deg et diktatur, der alt gjøres slik du vil. Eller tror du at de som er i mot abort og de virkningene det får på samfunnet skal finne seg i alt, og du som er for dette skal få det som du vil hele tiden ? Det er ikke et demokrati. Hvis du er imot abort, så trenger du ikke å ta abort. Hvis du er imot abort, så trenger du ikke å bli gynekolog, eller å jobbe på en abortklinikk. 95 % av aborter skjer uansett medisinsk, og kostnaden av dette er ikke engang en halv dråpe i havet, mot kostnaden av å bære frem barnet. Jeg har jobbet i helsevesenet i over 20 år og det er helt uproblematisk å reservere seg mot å delta på abortinngrep hvis man ønsker det. Hva er det som skriker diktatur av dette? Endret 5. november 2024 av Rastebenk 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magic carpet Skrevet 5. november 2024 #229 Del Skrevet 5. november 2024 Rastebenk skrev (56 minutter siden): Hvis du er imot abort, så trenger du ikke å ta abort. Hvis du er imot abort, så trenger du ikke å bli gynekolog, eller å jobbe på en abortklinikk. 95 % av aborter skjer uansett medisinsk, og kostnaden av dette er ikke engang en halv dråpe i havet, mot kostnaden av å bære frem barnet. Jeg har jobbet i helsevesenet i over 20 år og det er helt uproblematisk å reservere seg mot å delta på abortinngrep hvis man ønsker det. Hva er det som skriker diktatur av dette? Hvis du er imot drap, så trenger du ikke å drepe. Ikke bland deg opp i hva andre gjør, mordere har rettigheter de også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 5. november 2024 #230 Del Skrevet 5. november 2024 jabx skrev (41 minutter siden): Nei, Harris vil ikke bringe med seg noen undergang. Tvert imot har hun invitert republikanere og andre politiske motstandere til samarbeid og vil sørge for at de også blir hørt. Det motsatte av fascisten Trump. Harris kommer til å styre landet uten mye konflikt og dramatikk. Det er uansett de høyreekstreme som har skapt all konflikt og dramatikk, så... Det er jo en tøvete ensidig tolkning. Attentatforsøk, omtale motstandere som avskyelige og søppel, ta uttalelser bevisst ut av kontekst, generell svartmaling, Antifa og BLM sine herjinger og mer er ikke akkurat konfliktskyhet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. november 2024 #231 Del Skrevet 5. november 2024 magic carpet skrev (2 minutter siden): Hvis du er imot drap, så trenger du ikke å drepe. Ikke bland deg opp i hva andre gjør, mordere har rettigheter de også. Hva tenker du om at barnedødligheten i Texas har gått til himmels etter abortforbudet kom? Mødre som blir tvunget til å føde uhelbredelige syke barn som føler smerte, redsel og ubehag før de dør innen første leveår? Hva med de tusenvis av barn som blir født inn i familier som allerede sliter maks økonomisk, legger seg sultne hver kveld og må ty til kriminalitet og dop fordi de ikke har ressurser til et bedre liv? Fattigdom går i arv i USA, og abortforbudet gjør denne klassen enda fattigere og enda større. Hva med de som blir født inn i familier som ikke ønsket de, så de havner i barnevernet og utallige fosterhjem før de til slutt havner på gata eller hos menneskesmuglere. Det er allerede kjempemange foreldreløse barn i USA og altfor få adoptivforeldre. Abortforbud gir mer av dette. Det er ikke barmhjertig eller kristent av deg å ønske at disse celleklumpene utvikler seg til å få følelser og bevissthet. Det som er barmhjertelig er å avslutte uønskede svangerskap FØR de utvikler følelser og bevissthet. Jegern Puahate skrev (10 minutter siden): Det er jo en tøvete ensidig tolkning. Attentatforsøk, omtale motstandere som avskyelige og søppel, ta uttalelser bevisst ut av kontekst, generell svartmaling, Antifa og BLM sine herjinger og mer er ikke akkurat konfliktskyhet. Vet ikke om du ser det, men du har en bjelke i øye. 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 5. november 2024 #232 Del Skrevet 5. november 2024 Bombasi skrev (7 timer siden): Heldigvis er det Harris som leder knapt, og det er Harris som har fått de fleste analysene til seg. Om hun er et godt presidentemne kan diskuteres, ja, men hun er definitivt et bedre emne enn Trump. Ja enig...men der ligger pinadø meg lista lavt og..🙈..Hadde heiet på omtrent hvilken republikaner som helst.. men Trump er seriøst for lavpannet for ansvaret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 5. november 2024 #233 Del Skrevet 5. november 2024 Hvem tror vi vinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 5. november 2024 #234 Del Skrevet 5. november 2024 yamask skrev (1 minutt siden): Vet ikke om du ser det, men du har en bjelke i øye. Nope, jeg ser klart og tydelig at det er kranglefanter og dramaqueens på begge side. De som hevder at en side er englebarn er ideologisk blinde. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. november 2024 #235 Del Skrevet 5. november 2024 Jegern Puahate skrev (4 minutter siden): Nope, jeg ser klart og tydelig at det er kranglefanter og dramaqueens på begge side. De som hevder at en side er englebarn er ideologisk blinde. Så vidt jeg vet står ikke Kamala Harris bak noe av det du oppsummerte. Men det gjør jo Trump. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 5. november 2024 #236 Del Skrevet 5. november 2024 Mooza skrev (3 timer siden): Jeg har problemer med å se dette.. at Kamala har noe høyt nivå? - Demokratene sendte en senil mann til valget og prøvde å skjule at han var det! Gud vet hva de proppet han med for å få han til å fungere i månedene forut, men det hele sprakk jo under den debatten med Trump. Når ledelsen i demokratene sender en senil mann som sin representant, og der Harris visselig var vise-president, så lurer jeg på hva mer de skjuler? For det er jo helt hinsides! Bare av den grunn så tenker jeg at standarden er skremmende ...lav. - Kamela har ikke levert på høyt nivå som visepresident. Jeg vil si tvert imot. Hun fikk hovedansvar for grensen, og det stykket arbeidet har hun levert på til stryk. Så kan det være at den senile sjefen hennes- eller de som egentlig hadde makten- ikke gjorde jobben enkel for henne, men det sier litt om hva slags leder hun er. Hun er ikke en leder. Hun bare er der. - Hun har i grunn ikke levert noe plan for sin politikk og hva hun vil. Det er jo en kritikk som hun også ha fått av vennligsinnede medier. En slik plan er jo egentlig bare prat. Men man jo forvente at hun i alle fall kan snakke og levere noe verbalt. ..og det er mange andre ting som gjør at jeg ikke tenker at demokratene leverer på noe nivå som jeg blir imponert av. De har masse kjendiser som liker dem og mye svada, men ellers? Trump er mest sannsynlig en narsisist. Så selv om jeg tenker det er merkelig å ha noen som er senil, så er ikke republikanerne akkurat bedre med sitt kriminelle bidrag. Jeg håper det vil gi dem som kan stemme en ekstra motivasjon. Bedre med en litt mysteriums kandidat enn noen de vet med sikkerhet er dårlig nytt, for han har bragt det før. Han er en som ypper til borgerkrig. Er ikke overbevist av demokratene jeg heller, men hva annet skal de gjøre om de ikke vil ha Trump? Når de ikke har en øvre aldersgrense for kandidatene kan de egentlig takke seg selv for at en av dem er mulig senil(Jeg har ikke sjekket, jeg Googlet og har fått med meg at han har vært merkelig, men jeg vet ikke om det bare er noe du sier, er åpen for at det er sannt) Det kommer jo med alderen, hvem vet om Trump er der om 2 år selv? Han er også snart 80 år, og vil være rundt 82 når neste skal velges. Om han ikke faktisk avvikler demokratiet? Har han virkelig sakt at han ønsker det, eller tuller jeg? Uansett, for en knipe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 5. november 2024 #237 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) magic carpet skrev (1 time siden): Hvis du er imot drap, så trenger du ikke å drepe. Ikke bland deg opp i hva andre gjør, mordere har rettigheter de også. Fascinerende hvordan abortmotstandere kjemper for retten til å leve, helt inntil barnet er født. Men hvor mange av disse uønskede barna adopterer abortmotstanderne egentlig til seg? Nei da er det plutselig helt greit at disse uønskede barna vokser opp med foreldre som ikke kan eller vil ha dem pga fattigdom, rus, vold, incest, kriminalitet, voldtekt, sykdom osv 🤷♀️ Endret 5. november 2024 av Rastebenk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 5. november 2024 #238 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) evybergen skrev (41 minutter siden): Hvem tror vi vinner? Jeg tror dessverre at Trump vinner. Det er uhyre jevnt og vi vet ikke for sikkert resultatet i morgen heller, vi må vente på 60 mill forhåndstemmer som skal telles opp ila de neste dagene. Men verden hadde virkelig trengt en kvinnelig president. Jeg tror dessverre ikke at Kamala fikk nok tid. Kan tenke meg at Trump utbasunerer seier lenge før forhåndsstemmmene er talt opp (siden flere demokrater enn republikanere forhåndsstemmer), og på den måten igjen risikerer en ny 6. januar med storming av kongressen og enda en dyp, grusom revne i det amerikanske demokratiet. Endret 5. november 2024 av Rastebenk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 5. november 2024 #239 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) Rastebenk skrev (7 minutter siden): Jeg tror dessverre at Trump vinner. Det er uhyre jevnt og vi vet ikke for sikkert resultatet i morgen heller, vi må vente på 60 mill forhåndstemmer som skal telles opp ila de neste dagene. Men verden hadde virkelig trengt en kvinnelig president. Jeg tror dessverre ikke at Kamala fikk nok tid. Kan tenke meg at Trump utbasunerer seier lenge før forhåndsstemmmene er talt opp (siden flere demokrater enn republikanere forhåndsstemmer), og på den måten igjen risikerer en ny 6. januar med storming av kongressen og enda en dyp, grusom revne i det amerikanske demokratiet. Her tror kanskje Kamala skal være glad hun ikke fikk mer tid…😅 Egentlig utrolig at Trump kan komme til å tape med det favorittstempelet han hadde før Biden avklarte at han ikke stilte. Legg til at han ble skutt samt et avverget attentatforsøk så må jo republikanerene ha gjort en svært dårlig valgkampinnspurt for å klare å tape ledelsen de hadde. Dette burde vært ren walkover-seier til Trump. Endret 5. november 2024 av LeneXCII 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 5. november 2024 #240 Del Skrevet 5. november 2024 yamask skrev (30 minutter siden): Mødre som blir tvunget til å føde uhelbredelige syke barn som føler smerte, redsel og ubehag før de dør innen første leveår? Hva med de tusenvis av barn som blir født inn i familier som allerede sliter maks økonomisk, legger seg sultne hver kveld og må ty til kriminalitet og dop fordi de ikke har ressurser til et bedre liv? Hva med de som blir født inn i familier som ikke ønsket de, så de havner i barnevernet og utallige fosterhjem før de til slutt havner på gata eller hos menneskesmuglere. Min personlige mening er at er det voldtekt, incest, fare for mors eller barns liv, barnet vil være uhelbredelig syk om født – abort. Ellers så mener jeg at man må ta ansvar for handlingene sine. Følgelig er det vanskelig om man ikke vet at når man har sex så kan man bli gravid. Kanskje det bør være mer læring om dette, og hva man kan gjøre for å unngå? Er det noen av presidentkandidatene som har sagt noe om hva som kan skje når man har sex? Er det noen av dem som har sagt noe om hvilke virkemidler som er tilgjengelig om man ikke vil ha flere barn? Det er jo tydeligvis et massivt problem. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå