Athod Skrevet 4. november 2024 #181 Skrevet 4. november 2024 Kan ikke skjønne annet enn at Trump er helt bevisst på at han sier ting som kan feiltolkes. F.eks det Liz Cheney greiene. Hører man hele sitatet så er det jo åpenbart at han mente "Hvor mye ville hun likt krig om hun måtte dratt selv istedenfor å sende unge menn?" Men alene så er det ikke noe rart at "put nine guns infront of her" kan gi assosiasjoner til en firing squad. Når det gjelder hvorfor han holder på slik så skal jeg ikke si noe sikkert. Mulig han ønsker en større splittelse blant virkelighetsforståelsen mellom hans tilhengere og motstandere(han minner jo veldig om en kultleder), mulig han ønsker å avsløre hvor falskt mainstream media opererer, men først og fremst tror jeg egentlig bare han er avhengig av oppmerksomhet. 2
yamask Skrevet 4. november 2024 #182 Skrevet 4. november 2024 frivis skrev (13 timer siden): Mye diskusjoner rundt om på universiteter. Følger Charlie Kirk som svarer alle som ønsker å komme med spørsmål og argumentere deres syn rundt hvordan Amerika kan bli et bra land igjen. https://www.youtube.com/@RealCharlieKirk/videos Kirk er kun god i debatter mot studenter uten debatterfaring. Får han ordentlig motstand med noen som virkelig vet hva dem snakker om blir han sint og går rett i personangrep. Han ble også veldig sint av Kamalas reklame hvor det ble minnet om at det er et hemmelig valg og at man ikke trenger si til maga-ektemenn hva man stemmer. Enda et eksempel på sint liten mann som ikke tåler at kvinner tar egne valg. 2 1
Musken Skrevet 4. november 2024 #183 Skrevet 4. november 2024 sicario skrev (13 timer siden): Er i USA nå. overraskende lite oppmerksomhet rundt valget. Hadde jeg ikke visst om valget, så hadd jeg ikke skjønt at det er rett rundt hjørnet. Ikke at jeg har sett mye på TV siste uken, men litt på kveldene. Ikke sett et eneste innslag som omhandler presidentvalget. Ikke noe merkbart ute i byen osv. Det er derimot mye kampanjer og styr rundt lokalpolitikk. Reklamer for kandidater på tv hele tiden, debatter, plakater, flere fly med bannere som kjører kampanjer for borgermesterkandidater osv. Nesten så man skulle tro at man her bare lar presidentvalget passere i stillhet. Ser mye mer styr om dette presidentvalget i Norge feks. Så interessant! Hvor i USA er du? En venninne var nettopp på jobbreise i San Fransisco, og sier det samme som deg.
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #184 Skrevet 4. november 2024 DelvisPresley skrev (På 21.10.2024 den 22.13): Trump er slett ikke dum, for han vet akkurat hvordan han skal nå velgermassen sin. Han sa på 80/90-tallet at hvis han skulle stille som president i fremtiden måtte det blir for republikanerne. Fordi velgerne deres er dumme. Og det er akkurat det han spiller på nå. Han bruker fraser og retorikk som han vet når hjem hos sinte, hvite menn og kvinner med lav utdanning. Velgerne til demokratene er ikke dumme De er hjernevasket i alle fall. Hvem vinner valget ? Umulig å si, det er jevnt og noe juks fra begge parter kan finne sted. Om 2 dager vet vi litt mer om akkurat dette. Lover ikke godt at to slike personligheter som Harris Woke, og Trump rabiat med omtrent halve befolkningen i ryggen skal styre fremover. Det kan gå virkelig galt uansett hvem som vinner.
TLR Skrevet 4. november 2024 #185 Skrevet 4. november 2024 Surpomp skrev (På 11.9.2024 den 7.56): Det var knyttet stor spenning til nattens kandidatdebatt. Nå er et norsk pressekorps samstemte: https://www.vg.no/nyheter/i/kw85OL/harris-gruset-trump Harris fikk inn noen gode poenger og Trump sporet som vanlig av med usakligheter, men å si at Harris «gruset» Trump er ønsketenking av journalistene.Dette løpet er ikke kjørt. Harris må fortsette å appelere til oppegående amerikanere og gang på gang vise hvilken bortskjemt og narcissistisk 3-åring Trump egentlig er. Dette må hun fortsette med helt frem til valgdagen. Som skarpskodd jurist har hun alle muligheter. Så spørs det bare om USA er moden for en kvinne i sjefsstolen…… Sant. Håper virkelig at det blir henne men jeg er i tvil om de velger en kvinne president. 1
Sefanja Skrevet 4. november 2024 #186 Skrevet 4. november 2024 sicario skrev (På 21.10.2024 den 21.24): Er i USA på valgdagen. Må si jeg er litt spent. Håper ting går rolig for seg, uansett utfall. Tipper Trump vinner klart. Trump vinner ja. 2
TLR Skrevet 4. november 2024 #187 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (4 minutter siden): Velgerne til demokratene er ikke dumme De er hjernevasket i alle fall. Hvem vinner valget ? Umulig å si, det er jevnt og noe juks fra begge parter kan finne sted. Om 2 dager vet vi litt mer om akkurat dette. Lover ikke godt at to slike personligheter som Harris Woke, og Trump rabiat med omtrent halve befolkningen i ryggen skal styre fremover. Det kan gå virkelig galt uansett hvem som vinner. Det som skremmer meg er kvinnesynet og at han vil ikke samarbeide med Europa. Pluss det å innføre abortloven synes virkelig synd på de unge jentene. 5 4
TLR Skrevet 4. november 2024 #188 Skrevet 4. november 2024 Sefanja skrev (Akkurat nå): Trump vinner ja. Det ender ikke bra hvis han vinner. Han vil ikke samarbeide med Europa. 4 1
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #189 Skrevet 4. november 2024 TLR skrev (2 minutter siden): Det som skremmer meg er kvinnesynet og at han vil ikke samarbeide med Europa. Pluss det å innføre abortloven synes virkelig synd på de unge jentene. Abortsaken blir man aldri enig om ! Der er det slik at innenfor et demokrati må man bare "finne seg i " det som flertallet bestemmer. Trump kommer garantert til å samarbeide med Europa ! Det gjorde han i sist periode da han styrte ! Se på hva han gjorde da ! Ikke synse om dette her. Han vil garantert forlange at Europa bidrar mye mer, slik han gjorde sist gang. Noe Europa og Norge allerede har innsett. Europa kan ikke forlange at USA skal ta hele denne byrden på et kontinent de ikke befinner seg på. Det var en enorm tabbe av Europa at de ikke grep inn da Russland besatte Krim, og enda verre da de kjørte store styrker opp mot grensene til Ukraina ! Jeg tror ikke Russland hadde tatt denne sjansen om Trump hadde styrt. 3
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #190 Skrevet 4. november 2024 Sefanja skrev (6 minutter siden): Trump vinner ja. Langt i fra sikkert, til det er meningsmålingene for jevne. Alt handler om de statene som gir flest valgmenn ! Antall stemmer betyr ikke en dritt, det er de statene som gir flest valgmenn som betyr alt. Derfor er det så vanskelig å forutsi dette. 2
yamask Skrevet 4. november 2024 #191 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (3 minutter siden): Abortsaken blir man aldri enig om ! Der er det slik at innenfor et demokrati må man bare "finne seg i " det som flertallet bestemmer. Men dette burde absolutt ikke bestemmes av andre enn helsepersonell og kvinnene det gjelder. Om man er imot abort så trenger man ikke ta abort. Om man er imot homoekteskap så trenger man ikke gifte seg med en homofil. Andre folks meninger bør ikke ha noe å si når det er så personlige valg. Her er republikanerne helt ville. Bare fordi DE tror på noe så skal de tvinge sine konservative holdninger på andre mennesker som ikke har de holdningene. Og de snakker om å være the land of the free. Det et så dobbeltmoralsk at jeg river av meg håret. 8 3
blasfeminist Skrevet 4. november 2024 #192 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke Russland hadde tatt denne sjansen om Trump hadde styrt. Trump presset Zelenskyj med å holde tilbake militært materiell, mot personlige tjenester. Hvorfor skulle Putin være bekymret for Trump? 2
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #193 Skrevet 4. november 2024 blasfeminist skrev (Akkurat nå): Trump presset Zelenskyj med å holde tilbake militært materiell, mot personlige tjenester. Hvorfor skulle Putin være bekymret for Trump? Fordi om Trump bestemmer seg for noe sitter han hardt mot hardt og viker ikke en tomme, uansett hvor mye Russland truer eller ikke. Her har Putin null spillerom. Så slik situasjonen er nå ? Må nok Ukraina gjøre noen store innrømmelser ovenfor Russland og omvendt. Slik at man kommer fremt til en ordning der freden senker seg, for Ukraina med tapte landområder, for Russland med et knust håp om å ta flere landområder. 1
blasfeminist Skrevet 4. november 2024 #194 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (Akkurat nå): Fordi om Trump bestemmer seg for noe sitter han hardt mot hardt og viker ikke en tomme, uansett hvor mye Russland truer eller ikke. Her har Putin null spillerom. Ved å true presidenten for personlig vinning viser jo Trump at han ikke bryr seg om Ukraina. Han og Putin er i så måte på samme lag. 3
blasfeminist Skrevet 4. november 2024 #195 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (2 minutter siden): viker ikke en tomme Denne voldtektsmannen gir seg forøvrig hver gang han får tilbud om å slippe unna med økonomisk erstatning. 5
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #196 Skrevet 4. november 2024 yamask skrev (6 minutter siden): Men dette burde absolutt ikke bestemmes av andre enn helsepersonell og kvinnene det gjelder. Om man er imot abort så trenger man ikke ta abort. Om man er imot homoekteskap så trenger man ikke gifte seg med en homofil. Andre folks meninger bør ikke ha noe å si når det er så personlige valg. Det er ikke så enkelt i et samfunn og det vet du ! For dette har virkninger for langt flere en de som direkte tar abort. Blant annet for samfunnet som skal betale for det, og ikke minst personer som skal utføre dette mot sin egen overbevisning. I et sivilisert samfunn finnes det lover ! Og om det er slik du skisserer bør du finne deg et diktatur, der alt gjøres slik du vil. Eller tror du at de som er i mot abort og de virkningene det får på samfunnet skal finne seg i alt, og du som er for dette skal få det som du vil hele tiden ? Det er ikke et demokrati. 2
TomKrus Skrevet 4. november 2024 #197 Skrevet 4. november 2024 blasfeminist skrev (2 minutter siden): Ved å true presidenten for personlig vinning viser jo Trump at han ikke bryr seg om Ukraina. Han og Putin er i så måte på samme lag. Han vet realitetene ! Det som er spist er spist, du kan ikke rette på det. Tro at Russland trekker seg tilbake fra noe de har ofret mye for kan du bare glemme ! Det kommer aldri til å skje, men det å forhindre at de har lyst å ta mer av Ukraina eller mer av Europa er en helt annen skål. Det kan forhindres, det første ikke. Om du da ikke har tenkt å knuse Russland militært. Og da ber jeg deg tenke over de 5000 atomvåpnene Russland har, og de forsøkene på å knuse Russland militært som er prøvd på mange ganger i historien og som har endt i katastrofe for de som har prøvd.
LeveMannen Skrevet 4. november 2024 #198 Skrevet 4. november 2024 TLR skrev (27 minutter siden): Det som skremmer meg er kvinnesynet og at han vil ikke samarbeide med Europa. Pluss det å innføre abortloven synes virkelig synd på de unge jentene. Hvilken abortlov er det du snakker om? Trump vil gi bestemmelsesretten tilbake til statene slik det skal være. Det skulle aldri ha vært et føderalt annliggende. 1 1
yamask Skrevet 4. november 2024 #199 Skrevet 4. november 2024 LeveMannen skrev (2 minutter siden): Hvilken abortlov er det du snakker om? Trump vil gi bestemmelsesretten tilbake til statene slik det skal være. Det skulle aldri ha vært et føderalt annliggende. Tull! 4 1
blasfeminist Skrevet 4. november 2024 #200 Skrevet 4. november 2024 TomKrus skrev (11 minutter siden): Han vet realitetene ! Han vet å berike seg selv, såvidt det er. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå