Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Chestnut skrev (2 timer siden):

Til og med da klarer han ikke å unngå selvmedlidenhet, og det meste minimeres eller benektes. Håper inderlig for NN sin del at mannen holdes bak lås og slå.

Han snur hendelsen der han urinerer på henne, hvor hun hylgråtende slår ham i frustrasjon, slik jenter av og til gjør med kjærester til en "voldhendelse" som viser at hun har mishandlet ham. 

Han forteller at hun ikke er redd ham. Men han er redd for henne, for av og til blir hun stille. Hun er "farlig" når hun er sur, for da kan hun se ham inn i øynene og si at hun aldri har elsket ham. 

Marius er som en slik omvendt mannsfigur fra disse kioskromanene som mamma og tante hadde liggende på hytta. Slike med en mann i bar overkropp og den kvinnelige hovedpersonen i armene. Gjerne i historisk setting, i scotland eller irland. Disse typene var alltid den tause sterke typen, men åh som han kunne erklære sin dypeste kjærlighet til akkurat den kvinnelige hovedpersonen. Marius er det motsatte av den sterke tause typen, hysterisk og manisk. Åh du VERDEN som han kan ordlegge seg når kjæresten skal skjelles ut! 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
krikelikken skrev (6 minutter siden):

Får ikke håpe at datteren min, søsteren min, forsåvidt selv den gale exkona mi, kommer ut for en med dette spøkefulle kvinnesynet altså.

Nei, det er skummelt! Måtte aldri et slikt kvinnesyn nå min datter heller. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes Nitter var god, jeg. Overraskende god. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Måtte et slikt kvinnesyn ikke nå flere døttre overhodet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Dessverre er han ikke noe enestående tilfelle. det er alt for mange unge menn i dag som har det samme kvinnesynet - selv om ikke alle er på langt nær så ekstreme som MBH.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Henikka skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/7p35Jo/marius-borg-hoeiby-loeslates-ikke

Tenker dette var en god begrunnelse som sier mye om hvordan retten ser på ham. Han er farlig. 

«Retten mener at det fortsatt er sterk sannsynlighetsovervekt for at Høiby ved løslatelse vil begå nye straffbare handlinger med strafferamme på fengsel over 6 måneder», skriver dommeren i sin vurdering»

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet

Det er vel ikke noen tvil lenger om at denne mannen er skikkelig farlig. Han har gått over mange grenser allerede når han oppfører seg slik i andres påhør.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
CeXNS skrev (18 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/7p35Jo/marius-borg-hoeiby-loeslates-ikke

Tenker dette var en god begrunnelse som sier mye om hvordan retten ser på ham. Han er farlig. 

«Retten mener at det fortsatt er sterk sannsynlighetsovervekt for at Høiby ved løslatelse vil begå nye straffbare handlinger med strafferamme på fengsel over 6 måneder», skriver dommeren i sin vurdering»

Nettopp.

At en mann som Marius Høiby i det hele tatt begjærer seg løslatt fra varetekt under en pågående rettsprosess, er vanskelig å forstå. Når en person er siktet i en alvorlig sak, må hensynet til samfunnets trygghet komme først. Varetekt brukes nettopp for å hindre nye lovbrudd, påvirkning av vitner og for å sikre at rettsprosessen kan gå sin gang uten press eller risiko.

I saker der det finnes en reell fare for gjentakelse av kriminalitet, er det rett og slett uansvarlig å ta sjansen på løslatelse. Samfunnet må sende et tydelig signal om at alvorlige handlinger får konsekvenser, uansett hvem du er eller hvilken bakgrunn du har. Rettssikkerhet gjelder både for den siktede og for potensielle ofre.

Hvis en person som allerede er under etterforskning for alvorlige forhold slipper ut, åpner man for en risiko som kunne vært unngått. Ingen dom er ennå avsagt, men nettopp derfor er varetekt et viktig verktøy: for å beskytte andre mens saken behandles. Han har vist at han oppsøker voldsofferet i hjemmet hennes, banker, slår, truer, hugger med kniv, dette tross besøksforbud, SKRYTER av å ha besøksforbudet i fra fengselet og legger triumferende til "jeg sendte a åsså blomster!" fra cella. Dette minner om arnold i terminator, som bare fortsetter uansett hva man gjør for å stoppe ham. 

Rettsstaten skal være rettferdig, men også ansvarlig. Når risikoen for nye lovbrudd er til stede, bør svaret være enkelt: Personen må forbli i varetekt til saken er ferdig behandlet i retten. Alt annet setter tryggheten til folk flest i spill.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg er veldig glad han ikke blir løslatt, må si jeg ikke stolte på rettssystemet her og tenkte at han kunne blitt sluppet ut pga den han er. Så dette var i hvert fall positivt. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Godt vurdert av retten. 

https://www.tv2.no/nyheter/dommer-om-hoiby-stor-fare-for-nye-lovbrudd/18643426/

«Retten mener at det fortsatt er sterk sannsynlighetsovervekt for at Høiby ved løslatelse vil begå nye straffbare handlinger med strafferamme på fengsel over 6 måneder», skriver dommer Aass.

«Saken omfatter flere tiltalebeslutninger som igjen gjelder en rekke straffbare forhold over tid. Omfanget av tidligere lovbrudd utgjør i seg selv et tungtveiende moment i vurderingen av gjentakelsesfaren», skriver dommeren videre.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (37 minutter siden):

Dessverre er han ikke noe enestående tilfelle. det er alt for mange unge menn i dag som har det samme kvinnesynet - selv om ikke alle er på langt nær så ekstreme som MBH.

Ja, det er det. Heldigvis er ikke alle som MBH, men et dårligere kvinnesyn blant unge menn er en trend jeg ser mer og mer av.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen, og spesielt ikke Marius, kan overbevise meg om at Frognerkvinnen ikke var redd ham. At hun prøver å overbevise Marius om at hun ikke var redd, er kun for å please ham, og er en forsvarsmekanisme. Stoler heller på dette her, fordi det er helt naturlig å være livredd etter noe sånt:

VG

14.55Ingri Gudmundsen Bergo

– Hun var veldig redd

– Når du snakket med N.N. (Frogner-kvinnen) på telefon, hvordan fremsto hun da?

Veldig oppskaket, sjokkert, stresset. Hun begynte å grine på et tidspunkt. Hun var veldig redd.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Herregud 💔
(15:17) VG

– Hun har også sagt at, “jo, men jeg klarer å bli slått, jeg takler det”, så lenge han har det bra, så er det noe jeg kan takle, og det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt.

• Liker 24
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (12 minutter siden):

Ingen, og spesielt ikke Marius, kan overbevise meg om at Frognerkvinnen ikke var redd ham. At hun prøver å overbevise Marius om at hun ikke var redd, er kun for å please ham, og er en forsvarsmekanisme. Stoler heller på dette her, fordi det er helt naturlig å være livredd etter noe sånt:

VG

14.55Ingri Gudmundsen Bergo

– Hun var veldig redd

– Når du snakket med N.N. (Frogner-kvinnen) på telefon, hvordan fremsto hun da?

Veldig oppskaket, sjokkert, stresset. Hun begynte å grine på et tidspunkt. Hun var veldig redd.

Så klart hun har levd i et terroregime. 

Nå har han demonstrert at han også går imellom henne og bistandsadvokaten, sier at NN er redd for ADVOKATEN SIN, og ikke for Marius, som har banket henne, rundjult henne, spyttet på henne, urinert på henne, truet med å knivdrepe vennen hennes foran henne. Revet ned lysekroner, knust leiligheten hennes og som nå på toppen av dette skrekkveldet viser både henne og retten at han fint kan nå henne fra fengselscella på Valentindagen via "budbringere".

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Tenk å si:

"Jeg klarer å bli slått, jeg takler det"

(Ref.: Frogner-kvinnens venninne i rettsalen nå om FK)

Sterkt og trist å høre alt hun sier 💔

Håper FK får ordentlig god hjelp fra profesjonelle.

Endret av Henikka
Skrivefeil
  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (10 minutter siden):

Herregud 💔

– Hun har også sagt at, “jo, men jeg klarer å bli slått, jeg takler det”, så lenge han har det bra, så er det noe jeg kan takle, og det er jo ikke sånn det skal være i det hele tatt.

Om krangel: - Ble veldig redd
Venninna blir spurt om en episode 26. juni 2024 - dagen etter en voldsepisode Høiby er tiltalt for.

- Jeg tror jeg var på vei hjem når jeg får meldinger av henne om at han har slått henne og at han har kvelt henne.

- Men jeg har jo aldri hørt noen i hele mitt liv som har kjeftet på noen på den måten som han gjorde. Så jeg blir jo veldig redd. 

Vitnet sier at hun gikk ut på terrassen og gråt. 

- Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre meg da, fordi jeg føler jo at hvis han er så sint og hyler så sterkt, så kan det jo godt være at han slår til henne igjen. 

14:38

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11241757-om-krangel-ble-veldig-redd
Endret av krikelikken
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Underlig at alle andre mister førerkortet når de lever i rus og dus som Marius.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (38 minutter siden):

Herregud 💔

Frognerkvinne hvis du leser her. Du skal ikke trenge å takle å bli slått . Vi er mange som heier på deg og vil du skal få slippe dette som MBH utsetter deg for.

Selv om du kanskje synes at han  også er virker snill søt god er det ikke du som skal ivareta han lenger. Ikke etter hvordan han har vært mot deg. Du skal ikke passe på at noen er der for han under rettssaken, du skal ikke være den som dekker for han sånn at ting ikke får konsekvenser for han.  

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Hjerte 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Ser i den spørsmålsfanen på VG at Ruud sier at det tar et par mnd for dommerne å skrive dommen, han blir vel ikke sluppet ut de to mnd? Eller, hva er vanlig?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...