Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Juraibura skrev (29 minutter siden):

Flere her som mener Haukelands vitnemål i retten gjorde et fullstendig karakterdrap av MBHs mors potensielle oppdragerrolle? At MM sa sønnen ikke kunne legges inn på rehab fordi han ville kjede seg der.

Har tanken streifet deg hvordan MM etter sigende skulle vite alderen på dem som på dette tidspunktet oppholdt seg på dette rehabilitering stedet? Kan det være at hun, som en bruker nevnte tidligere, fikk opplyst dette da hun var i kontakt med dem? Kan det være at rehab har erfaring med om trivsel er en faktor i å potensielt lykkes med behandlingen?

Hva tenker du om at MBH etter denne episoden dro på rehab? Dårlig "oppdragerrolle" av MM? Kanskje en idé å legge ansvaret for MBH handlinger der de hører hjemme? Det er ikke på den voksne mannens mor.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Neida, man kan fint bestå en løgndetektortest selv om man har gjort ting. Hvis han selv ikke definerer det han gjorde som utroskap så vil jo ikke løgndetektoren fange det opp som løgn når han sier nei. Sånn kunne han fint bestått på «har du utøvd vold» og «har du voldtatt noen» også. 

Men hvem skulle tatt den på han? Bruker norsk politi løgndetektortester? Såvidt meg bekjent gjør de ikke det pga Høyesterett har sagt at dette ikke kan brukes som bevis. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Spanky skrev (6 minutter siden):

Men hvem skulle tatt den på han? Bruker norsk politi løgndetektortester? Såvidt meg bekjent gjør de ikke det pga Høyesterett har sagt at dette ikke kan brukes som bevis. 

Mener podcasten avhørt hadde en episode om privat etterforsker som også hadde tilgang på  en som brukte slikt utstyr, i forhold der tilitt var lav. Så det tror jeg man kan bestille privat.

Skrevet
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Hvem i all verden inviterer noen med på konsert i Berlin uten billetter? Og drar med seg partner helt til inngangen for å bli avvist  i døra? Som flere av oss har vært inne på er det noe seriøst galt med mannen.

Han er vel vant til å komme inn uansett "Vet du ikke hvem jeg er, eller?" ... og ved å dra fram diplomatpasset, kanskje ?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (16 minutter siden):

Det kan nok være, men jeg ser ikke bort fra at MBH lurer selv de beste testene. Jeg tror han lyver uten å blunke.

Agenter som trenes opp til å bestå slike tester sier at en av strategiene er å klare å  ikke bry seg om man lyver. Marius er skreddersydd for å bestå disse testene. 

Dette er nok også en av grunnene til at Epstein bestod løgndetektortest. Desto mindre samvittighet man har desto lettere er det å bestå en slik test. I tillegg så vet man heller ikke hvor mange forsøk de bruker før de består testen. 

Endret av SVK
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Gjest Juraibura
Skrevet
Miominoen skrev (11 minutter siden):

Har tanken streifet deg hvordan MM etter sigende skulle vite alderen på dem som på dette tidspunktet oppholdt seg på dette rehabilitering stedet? Kan det være at hun, som en bruker nevnte tidligere, fikk opplyst dette da hun var i kontakt med dem? Kan det være at rehab har erfaring med om trivsel er en faktor i å potensielt lykkes med behandlingen?

Hva tenker du om at MBH etter denne episoden dro på rehab? Dårlig "oppdragerrolle" av MM? Kanskje en idé å legge ansvaret for MBH handlinger der de hører hjemme? Det er ikke på den voksne mannens mor.

Marius er voksen og må ta ansvar for sine egne handlinger ja. Men jeg gjør meg likevel noen tanker om MM og hvordan hun har oppdratt barna. 
Rehab skal ikke være kjedelig? Det gir meg et innblikk i hva som rører seg i toppetasjen til mora hans. 

Skrevet
Miominoen skrev (12 minutter siden):

Denne rehab uttalelsen et bare toppen av det berømte isfjellet når det gjelder enabling økonomisk og praktisk av MBH. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Krokenguri skrev (25 minutter siden):

Hva er problemet? Går da helt an å se ting fra han sin side , uten å anerkjenne hans handlinger.

Hans forklaringer må jo sees i lys med av en koktail av rus, diagnioser, type selvtilitt, livs situasjon og ikke minst sjalusi. Det syntes jeg også er svært riktig.

Nå er det ikke slik at selv med det ene og det andre her at det er gitt at han har endt opp som han gjør. Da det handler jo om egne grenser. 

Det er jo litt som hun frognerkvinnen startet med i dag, at marius er også stort sett så mye mer enn det monsteret han er tegnet som i media. Og det er kanskje litt viktig å forstå det også. Mange tror jo i dag, at man kan se på folk at de er voldsutlvere og voldtektsmenn etc. Det kan man jo ikke. Og man kan iallefall ikke se det kun ved å se noens blide fjes og gode lynne. Selv stoler jeg skjeldent på folk før jeg har sett de sinna

Marius har hatt mange som har sagt fra, både familie og venner og bekjente. Det har ikke hjulpet så mye

Jeg klarer helt fint å se at både ustabile oppvekstvilkår de første årene, sosial arv (og andre faktorer utenfor hans kontroll) helt sikkert har vært med å disponere for hans kriminelle løpebane. Det gjelder nok for en stor andel som begår alvorlig kriminalitet. Derfor er jeg glad for at vi har et rettssystem som legger opp til rehabilitering og å hjelpe mennesker tilbake til å delta i samfunnet. Har heller aldri møtt et menneske i mitt liv som ikke har noe positivt ved seg, det er helt sikkert tilfelle for MBH også.

Likevel er nok jeg aller mest opptatt av at samfunnet må beskyttes mot kvinnefiendtlige voldsmenn, som ikke evner/ønsker å ta ansvar for egne skadelige handlinger og livsførsel. Vold i nære relasjoner er et samfunnsproblem, og hvert eneste år blir kvinner drept av sine partnere. Det er naivt å tro at partene i sakene her i verste fall kunne endt opp i den statistikken. Og i lys av dette, dypt rystende at voldsmannen har fått herje fritt og samtidig levd et jetsetliv på midler subsidiert av det offentlige. Da er det helt betimelig å stille kritiske spørsmål, ikke minst rundt offerposisjonen tiltalte plasserer seg i. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Juraibura skrev (7 minutter siden):

Marius er voksen og må ta ansvar for sine egne handlinger ja. Men jeg gjør meg likevel noen tanker om MM og hvordan hun har oppdratt barna. 
Rehab skal ikke være kjedelig? Det gir meg et innblikk i hva som rører seg i toppetasjen til mora hans. 

Som flere har vært inne på, så gir det vel heller et innblikk i hva som har vært tema i en dialog med et rehab-sted.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Juraibura skrev (7 minutter siden):

Hva har så IA og SM gjort galt? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Juraibura skrev (10 minutter siden):

Det er vanskelig å lykkes med noe som er "kjedelig" ja. Rehab må ha et meningsfullt innhold, og den som er der må ØNSKE å være der. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Hva har så IA og SM gjort galt? 

Det er det ikke lov å kommentere her på forumet. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Spanky skrev (33 minutter siden):

Private aktører bruker dette. I Jonassaken bestilte jo hovedmannen dette hjem til seg for å undersøke om  dama hadde vært utro....🤮

• Liker 2
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (21 minutter siden):

Det er vanskelig å lykkes med noe som er "kjedelig" ja. Rehab må ha et meningsfullt innhold, og den som er der må ØNSKE å være der. 

Det er vel det som det egentlig handler om. Ønsket om å være på rehab. er ikke tilstede.
Da er det underordnet om de andre som er der er gamle.  Men det er en fin unnskyldning å komme med for og ikke delta.

Kanskje Betty Ford klinikken i USA hadde passet. Den er for det rich and famous.

Endret av Junijulia
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (På 2.3.2026 den 14.52):

Jeg skjønner ikke argumentene dine. Hvordan er det at det er ekstremt lett for kronprinsparet og søskenene å høre støy fra kjellerstuen et argument for at man ikke bør spørre dem om de har hørt vold eller skrik  i løpet alle  narchspielene  i kjellerstuen  hvor kronprinsparet  har vært hjemme? 

Er det noen grunn til det? Hva får deg til å tro det har vært vold og skrik på nachspielene? Nå har jo andre vitnet om nachspiel og ingen har antydet noe om vold eller skrik? 
Søsknene , som da var mindreårige , har sittet våkne på natten og hørt på skrik? Er det det du spekulerer i?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er fascinerende hvordan han tikker av på absolutt alle bokser. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...