Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Soleil70 skrev (29 minutter siden):

Hva slags straff tror dere han kan få? Det er dessverre mye ord mot ord, og for å bli dømt må man jo ha bevis. Jeg er redd for at han får en mild straff og bare et par måneder i fengsel, og det får han bare fordi at det norske folk ikke skal bli altfor rasende.  

Et sted mellom 6 og 7 år, garantert😎

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stemmer det at Mette var på besøk hos Marius i går kveld/ettermiddag? MBH forteller i dag at han ikke brukte Mastercardet til kronprinsen, selv om forsvaret hans bekreftet at det var tilfelle. Hva er det Marius driver med?

https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken/#/616co/698f28397195940ab7ccdc00/om-kronprinsens-mastercard-det-har-jeg-aldri-hatt

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Stemmer det at Mette var på besøk hos Marius i går kveld/ettermiddag? MBH forteller i dag at han ikke brukte Mastercardet til kronprinsen, selv om forsvarer hans bekreftet at det var tilfelle. Hva er det Marius driver med?

https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken/#/616co/698f28397195940ab7ccdc00/om-kronprinsens-mastercard-det-har-jeg-aldri-hatt

Han har sikkert fått beskjed av familien om at han må si at det ikke stemmer siden det ikke akkurat setter HM i noe bra lys. 

Slottet kommenterer ikke vel ikke rettssaken og Marius helt konsekvent, så de kan vel ikke ha noen uttalelser om ddt heller. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (42 minutter siden):

Nok et kapittel i sagaen om Mastercard. 

Dette bygger vel opp om antagelsen til enkelte av oss. "Pengeskrytet" var fyllesnakk.

Avviser kredittkort-påstand

Sekulic sier Høiby har noe han vil si.

Han får ordet:

– Det var noen som nevnte at jeg hadde min stefars kredittkort. Det har jeg aldri hatt, og aldri fått lov til.

Tidligere i retten denne uka ble det nevnt fra et vitne at Høiby hadde kredittkortet til kronprins Haakon.

– Det er bare prat om eventuelt han har stått ved siden av meg i baren og har betalt. Jeg har aldri fått hans kredittkort, bare så det er sagt, sier Høiby.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=67201

Ja, da er jo den saken ute av verden, siden Marius selv sier det. 👍

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
anonym 4545 skrev (16 minutter siden):

Et sted mellom 6 og 7 år, garantert😎

Er det så garantert? Jeg er litt nervøs for at det blir mindre 😬

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Alternativ123 skrev (5 minutter siden):

Jeg er villig til å vedde på at han ikke kommer til å få noen som helst fengselsstaff. I "verste fall" får han betinget fengsel. Men han behøver aldri å faktisk sitte et eneste døgn i fengsel. Mest sannsynlig får han bare soning med fotlenke, eller i husarrest. Folk kan selvfølgelig bli så sure de bare vil av å lese dette. Men jeg tipper dessverre at dette blir fakta til slutt. 

Husk at O.J. Simpson ble vel heller egentlig ikke DØMT for noe som helst. Selv om en del folk trodde at han var skyldig som bare pokker. 

Jeg er dessverre enig med deg. Tror I hvert fall ikke han får noe for overgrepene, kanskje noe for vold og narkotikaforbrytelser. Det er helt tragisk. 

• Liker 3
Skrevet
Alternativ123 skrev (6 minutter siden):

Jeg er villig til å vedde på at han ikke kommer til å få noen som helst fengselsstaff. I "verste fall" får han betinget fengsel. Men han behøver aldri å faktisk sitte et eneste døgn i fengsel. Mest sannsynlig får han bare soning med fotlenke, eller i husarrest. Folk kan selvfølgelig bli så sure de bare vil av å lese dette. Men jeg tipper dessverre at dette blir fakta til slutt. 

Husk at O.J. Simpson ble vel heller egentlig ikke DØMT for noe som helst. Selv om en del folk trodde at han var skyldig som bare pokker. 

Da setter vi et veddemål på kr 100,-😉

• Liker 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Er det så garantert? Jeg er litt nervøs for at det blir mindre 😬

Blir nok dømt for i hvertfall 2 voldtekter + mishandling, narko, kroppskrenkelser, brudd på besøksforbud og trafikk. Vet man ikke kan summere, men bare voldtektene bør gi minst 5 år.

Endret av anonym 4545
Retting
  • Liker 2
Skrevet
anonym 4545 skrev (12 minutter siden):

Blir nok dømt for i hvertfall 2 voldtekter + mishandling, narko, kroppskrenkelser, brudd på besøksforbud og trafikk. Vet man ikke kan summere, men bare voldtektene bør gi minst 5 år.

Tviler sterkt på at han blir dømt for disse tre voldtektene. Men dommerne velger nok heller å dømme ham for filmingen, noe som har ett års strafferamme.Screenshot_20260213_180905_Chrome.thumb.jpg.d00a2e2a24fee7e09212f6d3e51cf893.jpg

• Liker 2
Skrevet

Tror alle som sitter i den rettssalen skjønner hva slags type han er. På tross av at han er kledd som en revisor, og oppfører seg rolig og snakker «pent», så skinner det igjennom. Hvordan han blir utålmodig eller lei, og fyrer seg opp. At han ikke ser ut til å ha så mye sosiale antenner, og at han stort sett turer fram som han vil, i følge vitner. Ikke noe ulovlig med det, altså, men det sier noe om personligheten hans og hans verdier og menneskesyn. At han bare kommer inn og vekker hun jenta i Lofoten, og nærmest forlanger sex i flere runder mens hun forsøker å sove mellom slaga. Ikke ulovlig, men ganske umusikalsk, og ikke akkurat noen sjarmør-atferd. 

Tror han blir dømt, for han klarer rett og slett ikke å framstå som særlig sympatisk,og da blir det vanskeligere å tro på det han sier. 

• Liker 24
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Med all negativ fremstilling i sak og situasjon, kan man kanskje tenke det er viktig også Marius sine gode sider blir sett og anerkjent. Det kan bidra til å løfte ham opp og i riktig retning heretter. Det kan bidra til at han oppnår bekreftelser på gode og sunne måter.

Marius har åpenbart selvironi. Det er en svært god egenskap.

"– Jeg blir sint, river av meg den t-skjorten, som er helt sykt å gjøre. Hva hadde jeg tenkt at jeg skulle gå rundt med, liksom?"*

Det må være lov å le av akkurat dette, selv om situasjonen i seg selv nok var ubehagelig for begge parter, både da, og i ettertid.

Man kan bemerke seg at en av hans forsvarere forteller han er flink til å tegne. Kanskje tenker man så at måtte Marius endelig komme ut av dette fest- og dopkjøret og bruke av sine talenter og gode egenskaper, og gi slipp på tanker om seg selv som å være ingen ting.  

For andre er det faktisk viktig å skille handlinger og mennesket i dette.

Vi skal alle unne Marius å komme på rett vei, og kanskje har vi alle et ansvar for å ikke gjøre den veien vanskelig for ham?

Det fremstår åpenbart at Marius søker aksept og bekreftelse i sitt liv , men på feil måte.

Til ettertanke: "Vi blir ikke oss selv av oss selv, men av at andre bryr seg om oss" (Finn Skårderud)

Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/i/zO79Kq/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio

Endret av Spørsmålstegnene
  • Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)
Gulline skrev (5 timer siden):

Og det viktigste - at ingen kvinner skal utsettes for noe så nedverdigende igjen av denne fyren. Det er ikke bare en kvinne - det er mange som sliter nå. Han fremstår som en skikkelig usympatisk drittsekk - og som attpåtil skryter av sine "bragder" til kompiser. Fy f..... glad min datter ikke er et av ofrene. 

Jeg er helt enig med deg i at bildet som former seg av MBH i rettssaken (eller puslespillbrikkene som legger seg, slik Henriksbø beskrev det), viser en arrogant fyr som mener seg hevet over andre mennesker. Han filmer og fingrer med kvinners underliv mens de, med Skaugumkvinnens egne ord, "ser ikke ut som om jeg puster engang", eller med Oslokvinnen sine ord, "jeg ser ut som et nakent slakt uten dyne".

MBH nøt åpenbart å ha makt over hjelpeløse kropper som han kunne leke med og ha i sitt private, elektroniske sexbibliotek. Flere av vitnene fra nachspielet i Lofoten forteller at MBH fremsto veldig ovenfra og ned, og at han presset hardt på for at de andre skulle kjøpe og drikke mer alkohol (noe de altså ikke ønsket).

Kvinnesynet og kanskje til og med menneskesynet til MBH fremstår som forkastelig, livsstilen hans likeså. Uansett hva rettsdommen eventuelt blir. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
TigerK skrev (8 minutter siden):

Tror alle som sitter i den rettssalen skjønner hva slags type han er. På tross av at han er kledd som en revisor, og oppfører seg rolig og snakker «pent», så skinner det igjennom. Hvordan han blir utålmodig eller lei, og fyrer seg opp. At han ikke ser ut til å ha så mye sosiale antenner, og at han stort sett turer fram som han vil, i følge vitner. Ikke noe ulovlig med det, altså, men det sier noe om personligheten hans og hans verdier og menneskesyn. At han bare kommer inn og vekker hun jenta i Lofoten, og nærmest forlanger sex i flere runder mens hun forsøker å sove mellom slaga. Ikke ulovlig, men ganske umusikalsk, og ikke akkurat noen sjarmør-atferd. 

Tror han blir dømt, for han klarer rett og slett ikke å framstå som særlig sympatisk,og da blir det vanskeligere å tro på det han sier. 

Jeg tror mange skifter personlighet når de er ruset...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Spørsmålstegnene skrev (2 timer siden):

Med all negativ fremstilling i sak og situasjon, kan man kanskje tenke det er viktig også Marius sine gode sider blir sett og anerkjent. Det kan bidra til å løfte ham opp og i riktig retning heretter. Det kan bidra til at han oppnår bekreftelser på gode og sunne måter.

Marius har åpenbart selvironi. Det er en svært god egenskap.

"– Jeg blir sint, river av meg den t-skjorten, som er helt sykt å gjøre. Hva hadde jeg tenkt at jeg skulle gå rundt med, liksom?"*

Det må være lov å le av akkurat dette, selv om situasjonen i seg selv nok var ubehagelig for begge parter, både da, og i ettertid.

Man kan bemerke seg at en av hans forsvarere forteller han er flink til å tegne. Kanskje tenker man så at måtte Marius endelig komme ut av dette fest- og dopkjøret og bruke av sine talenter og gode egenskaper, og gi slipp på tanker om seg selv som å være ingen ting.  

Det er faktisk viktig å skille handlinger og mennesket i dette.

Vi skal alle unne Marius å komme på rett vei, og kanskje har vi alle et ansvar for å ikke gjøre den veien vanskelig for ham. 

Det fremstår åpenbart at Marius søker aksept og bekreftelse i sitt liv , men på feil måte.

"Vi blir ikke oss selv av oss selv, men av at andre bryr seg om oss" (Finn Skårderud)

Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/i/zO79Kq/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio

Ja, la oss spøke litt rundt en episode hvor han røsket tak i kjæresten sin, skrek henne opp i ansiktet og raserte inventaret. Så dro han på fest og voldtok ei anna dame. Men han er jo så god, den gutten. Og så vittig og kjapp i replikken. Kan jo ikke annet enn å le av alle skøyerstrekene hans.

Seriøst !?

til moderator: dette er ikke forsøk på latterliggjøring, men en direkte reaksjon og et svar på innlegget over.

Endret av TigerK
Lagt til forklaring for moderator
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (Akkurat nå):

Er han ruset i rettssalen, mener du? Eller blir han vennligere og mer sympatisk når han er rusa? Her henger jeg ikke helt med.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Spørsmålstegnene skrev (2 minutter siden):

Ruspåvirkning har ikke noe å si for hva dommen blir. Tiltalte skal dømmes som om de var edru i gjerningsøyeblikket (eller som i MBH sitt tilfelle, mange dusin med gjerningsøyeblikk). Ellers ville jo absolutt alle som var tiltalte i rettssaker påstå at de var drita fulle.

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (1 minutt siden):

Garantert. Samtlige har jo sagt at han var veldig hyggelig fram til han ble for rusa. Det er åpenbart at han har store vansker både med rus og følelsesregulering.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Miss Anthropy skrev (Akkurat nå):

Garantert. Samtlige har jo sagt at han var veldig hyggelig fram til han ble for rusa. Det er åpenbart at han har store vansker både med rus og følelsesregulering.

Nettopp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han inngir ikke et godt inntrykk i rettsalen nei. Man blir litt lamslått over denne «Exit»- livsstilen som presenteres; fest, fyll, drugs og sex. For et innholdsfattig liv han har levd, kun på jakt etter rus og bekreftelse i en eller annen form. Rastløs og høy på seg selv. 
Andre på samme alder har tatt utdannelse, begynt å jobbe, kanskje etablert seg med samboer og barn. Det er tragisk at «noen» har finansiert livsstilen og bidratt til dette sakte togkræsjet. Det burde ha vært strammet inn for evigheter siden, det hadde også vært til hans fordel. Huff. 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (2 minutter siden):

Nettopp.

Men han fremstår jo særdeles usympatisk i retten. Er han rusa, mer du?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...