Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Der ja, takk. Ja, de pengene må jo komme fra andre steder enn NAV hvert fall. Kanskje alt fra foreldrene. Aner jo ikke hva han har fått for å frakte narkotika da, men...

Han hvis han i tillegg får fra far og nav så har han det som plomma i egget ( jeg personlig har aldri mistenkt at han lider noe nød).

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Jette10 skrev (Akkurat nå):

Han hvis han i tillegg får fra far og nav så har han det som plomma i egget ( jeg personlig har aldri mistenkt at han lider noe nød).

Nesj, han har aldri litt noen nød økonomisk. Det er jo helt åpenbart. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Nesj, han har aldri litt noen nød økonomisk. Det er jo helt åpenbart. 

Dakkar mammas lille gullgutt - han fortjener sikkert hver krone. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Dakkar mammas lille gullgutt - han fortjener sikkert hver krone. 

Ja jøss🫣

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Hvilken motivasjon skulle kvinnene ha for å lyve? Et sterkt ønske om å ødelegge sitt eget liv, bli offentlig ydmyket og få vrengt ut alle sine mest skamfulle hemmeligheter? De har jo INGENTING å tjene på å lyve.  MBH sin motivasjon for å lyve er jo derimot helt åpenbar.

Ikke at jeg tror kvinnene lyver, men voldskaderstating, hevn osv er er jo motiver . Du er også inne på et motiv , unngå å få vrengt ut sine skamfulle hemmeligheter. 
ja den tiltalte sin motivasjon for å lyve hvis en er skyldig er jo alltid åpenbar. 

• Liker 1
Skrevet
FrøkenBlå skrev (2 timer siden):

Tror ikke han skatte av det nei, men om han søker sosialhjelp må det opplyses om. Alle muligheter skal være prøvd før man har rett på sosialhjelp. Det betyr at han får 20.000.- i lommepenger og gratis bolig, har han ikke rett på en krone i sosialhjelp. Om han ikke har opplyst om pengene er det svindel. 

Ja og nei. Alle andre muligheter skal være prøvde, også å bli forsørget av andre. Allikevel hvis han har 0 i inntekt og søker om sosialhjelp , så vil han få det. Så får han 20 k i lommepenger i kontakter eller ved å låne et kort etterpå? 
er litt syltynt om det er svindel. 

Skrevet
Kvittre skrev (8 minutter siden):

Ja og nei. Alle andre muligheter skal være prøvde, også å bli forsørget av andre. Allikevel hvis han har 0 i inntekt og søker om sosialhjelp , så vil han få det. Så får han 20 k i lommepenger i kontakter eller ved å låne et kort etterpå? 
er litt syltynt om det er svindel. 

Siden han har diagnoser og et rus problem tror jeg ikke han kan stå i jobb, så godt mulig han faktisk får hjelp av nav.

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo hende den uttalelsen hans med 70.000 i lommepenger er skryt fra Marius’ side. Men at han har fått penger fra noen er jo åpenbart med det forbruket. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Ninaen
Skrevet
Vampyrina skrev (13 minutter siden):

Det kan jo hende den uttalelsen hans med 70.000 i lommepenger er skryt fra Marius’ side. Men at han har fått penger fra noen er jo åpenbart med det forbruket. 

Ja, man kan jo åpenbart ikke stole på det han sier. Det er jo sprik i alle retninger fra ham når det gjelder det økonomiske.

Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Marius har ikke fått noe fra Nav! Det ville ha kommet fram i skattelistene hvor han vel har hatt så godt som null i inntekt i de fleste årene etter at han ble voksen. Han har levd på apanasjen til mor og stefar. Hvem andre som inngår i flokken til Haakon, som vi undersåttene brødfør, det får vi aldri vite. Det vi vet er at vi ikke er viktige nok til å bli ivaretatt som nasjon når landet står i kanskje det største kaoset på flere tiår, med utstrakt korrupsjon helt til topps i statsapparatet. 

Men Marius, han blir godt ivaretatt, på alle måter. For man må jo ta vare på flokken sin! 

Det er ikke riktig. Nav er mer enn pensjon og uføretrygd , og det Marius har krav på er vel livsopphold og dekket boutgifter . Så nei, det hadde ikke kommet fram i skattelistene . 

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (18 minutter siden):

Siden han har diagnoser og et rus problem tror jeg ikke han kan stå i jobb, så godt mulig han faktisk får hjelp av nav.

Da hadde det stått i skattelistene.

Det burde det vel forsåvidt uansett, om han får så mye penger av foreldrene sine er dette langt forbi gaver og skal skattes på.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Det er ikke riktig. Nav er mer enn pensjon og uføretrygd , og det Marius har krav på er vel livsopphold og dekket boutgifter . Så nei, det hadde ikke kommet fram i skattelistene . 

Han hadde umulig fått til livsopphold og boutgifter når man vet at han har bodd gratis på Skaugum. NAV krever kontoutskrifter, så hvis ikke foreldrene hans gir han sine kort, vil det jo være elektroniske bevis som diskvalifiserer både sosialhjelp og bohjelp.

Han, og kronprinsparet, maler seg selv inn i et hjørne.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Gjest Ninaen
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Sosialhjelp registreres også som inntekt, men er ikke skattepliktig, derfor informerer NAV Skatteetaten om sosialhjelp sånn at folk ikke får restskatt når skatteoppgjøret kjøres. Han vil uansett ikke få livsopphold og boutgifter når han får penger inn på konto hver måned fra familie og har hatt gratis bolig. 

Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Det burde det vel forsåvidt uansett, om han får så mye penger av foreldrene sine er dette langt forbi gaver og skal skattes på.

Ja det hadde muligens det, men tenkte også at hva om de skjuler det fordi det er en slags skam for dem? 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har tenkt det samme.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor det? Jeg ser flere påstår at ikke skattbar inntekt fra nav nå synes i skattelistene, men tar dere noen link til dette? Hvor lenge har der vært sånn? 

• Liker 1
Skrevet
missLynch skrev (54 minutter siden):

Står i feeden for rettssaken på VG.no at han sa han fikk 70 000,- pr mnd av foreldrene. Grei årslønn han har. 840 000 laken pr år. Skattefritt. Apanasjepengene som vi finansierer. Jeg vil gjerne ha tilbakebetalt mitt bidrag til dette tullet .😡 

Ja, dette er helt skammelig om det stemmer. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd til å gi det samme til mine barn som jobber og betaler sin skatt ... og har gjort det hele arbeidslivet. Fy fader - dette er provoserende. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg håper disse 70.000 ikke er sant. Rett og slett fordi de da har kjent til «problemkompleksene» og likevel gitt ham såpass mye penger. Dette kan jo finansiere kokain. Så dumme kan de vel ikke være? Eller?

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...