Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Gulline skrev (2 timer siden):

Ja, her får man bekreftet enabling, noe vi har tatt opp før mht til om kronprinsparet har gitt MBH penger og muligheter til å leve det destruktive livet sitt. 

Her ser vi altså ett eksempel på at kronprinsen har manglende dømmekraft ved å gi stesønnen sitt Mastercard slik at han fikk feste videre på et nachspiel i Lofoten. I rusen voldtar han en kvinne, noe han nå forsøker å forsvare seg bort fra i rettsaken som pågår. 

Hva i all verden er poenget i at kronprins Haakon tar med seg stesønnen til Lofoten for å surfe, også med et mål om å komme litt bort fra Oslo og et utsvevende liv med mye festing. Så får vi vite at det festes og betales med kronprinsens Mastercard! HURRA!, 

Skal virkelig si at dette kronprinsparet bidrar!! Bidrar med å enable! Det er neppe første gang. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Ja, her får man bekreftet enabling, noe vi har tatt opp før mht til om kronprinsparet har gitt MBH penger og muligheter til å leve det destruktive livet sitt. 

Her ser vi altså ett eksempel på at kronprinsen har manglende dømmekraft ved å gi stesønnen sitt Mastercard slik at han fikk feste videre på et nachspiel i Lofoten. 

Hva i all verden er poenget i at kronprins Haakon tar med seg stesønnen til Lofoten for å surfe, også med et mål om å komme litt bort fra Oslo og et utsvevende liv med mye festing. Så får vi vite at det festes og betales med kronprinsens Mastercard! HURRA!, 

Skal virkelig si at dette kronprinsparet bidrar!! Bidrar med å enable! Det er neppe første gang. 

Ja, Marius antydet vel det, at hensikten var å få ham vekk fra Oslo osv. Da er det jo helt vanvittig av HM å legge til rette for at han skal feste videre etter at han selv legger seg… 😳🙄

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Andrea59 skrev (11 minutter siden):

Ja, Marius antydet vel det, at hensikten var å få ham vekk fra Oslo osv. Da er det jo helt vanvittig av HM å legge til rette for at han skal feste videre etter at han selv legger seg… 😳🙄

Ja, som om det kun er i Oslo det er damer å skade. Å han er jo helt gal etter damer når han først begår overgrep å spør om d er fler damer dit han ble bedt etterpå. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Spørsmålstegnene skrev (På 10.2.2026 den 13.58):

Uheldig sak har fått så mye omtale og er så eksponert. Vitnesbyrd i retten virker å bære preg av dette.

Hva erindres og hva var opplevelsen versus hva forventes at sies.

Viktig poeng. Det var også mine tanker. I saker med så massiv mediedekning er det nærliggende at forklaringer kan bli påvirket i ettertid. 

Det er veldig avgjørende at retten forholder seg til tidlige avhør og vurderer konsistens mellom forklaringer, tekniske data og objektive holdepunkter. 

Endret av Snurrevippen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvinne31 skrev (52 minutter siden):

Hvis jeg hadde oppdratt en sønn som endte opp som dette, så hadde jeg skammet meg så heftig. Han har null respekt for lover, regler, kvinner, mennesker generelt, og mest av alt: null respekt for seg selv. 

Det er jo veldig fint at det kommer frem hva slags menneske han er da. De som VELGER å gå inn i noe som helst forhold med han etter dette kan ikke si at de ikke VISSTE.

Han har null respekt for kvinner, lover og regler generelt, mest av alt har han mest respekt for seg selv. 

Han VELGER selv hva han gjør, og han VISSTE godt hva han gjorde. Legg skylden der den hører hjemme, herregud

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Snurrevippen skrev (8 minutter siden):

Viktig poeng. Det var også mine tanker. I saker med så massiv mediedekning er det nærliggende at forklaringer kan bli påvirket i ettertid. 

Det er veldig avgjørende at retten forholder seg til tidlige avhør og vurderer konsistens mellom forklaringer, tekniske data og objektive holdepunkter. 

Enig... tidlige avhør er nøkkel, men samtidig kan tekniske data spille en helt egen spilleregler...konsistens må sjekkes, men hvem sier at tidlige forklaringer ikke allerede har formet virkeligheten litt på vei?

• Liker 1
Skrevet
Vampyrina skrev (2 timer siden):

Jeg synes forøvrig at han fremstår svært nedlatende i retten (ut i fra live-oppdateringene). Det som badstu-vitnene forteller, om at han var dominerende, nedlatende, «vet du ikke hvem jeg er»-holdning osv, tror jeg stemmer. 

Har i bakhodet at han har sagt det før iht en eller flere tidligere artikler. Kommer bare ikke på hvilke.....🤔

• Nyttig 1
Skrevet
kaninkatt skrev (28 minutter siden):

Enig... tidlige avhør er nøkkel, men samtidig kan tekniske data spille en helt egen spilleregler...konsistens må sjekkes, men hvem sier at tidlige forklaringer ikke allerede har formet virkeligheten litt på vei?

Det vet man sannsynligvis ikke med sikkerhet. Derfor er vitneforklaringer, før og etter hendelser, mobildata også relevante. Jeg tror ikke det er siste gang i denne saken man legger merke til det. 

• Liker 1
Skrevet
Andrea59 skrev (3 timer siden):

Hvordan skal man få en voksen mann til å legge seg hvis han heller vil feste? Om noe så viser det bare hvor grenseløs M var. Selv med stefar på tur så er det fest og sex som trekker mest. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal man få en voksen mann til å legge seg hvis han heller vil feste? Om noe så viser det bare hvor grenseløs M var. Selv med stefar på tur så er det fest og sex som trekker mest. 

Ikke ved å gi han penger. Jeg hadde sendt han på rehabilitering, gitt han en alvorsprat, truet med arresten, ringt politiet fortvilet fordi sønnen min er en voldsmann å jeg har ikke styr på han, vist han Disney filmer i håp om at budskapene frisker opp sinnet hans, sendt han på hypnose for hva skal man gjøre? Psykolog for alle pengene, bestukket han med å ikke arve. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)

Det er kommet fram detaljer ang det med arrestasjonen og hendelsesforløpet, som ikke har vært kjent før rettssaken. Han møtte ikke opp på Jansløkka med knust telefon uten SIM-kort. Han møtte opp uten telefon, hadde angivelig ikke skjønt at han skulle ha den med. Så da ble han kjørt av politiet tilbake til egen bolig for å hente telefonen, og da så han en gammel, knust telefon uten sim som han tenkte han kunne gi dem. Dette slår jo ytterligere beina under at MM skulle ha gjort noe med telefonen hans, og at han nå har tilpassa forklaringen sin. Legg det bort. 
https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby/10983162-avviser-paastander-om-mette-marit

Endret av Forumansvarlig
Fjernet bilde med opphavsrett. Forumansvarlig
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Det er kommet fram detaljer ang det med arrestasjonen og hendelsesforløpet, som ikke har vært kjent før rettssaken. Han møtte ikke opp på Jansløkka med knust telefon uten SIM-kort. Han møtte opp uten telefon, hadde angivelig ikke skjønt at han skulle ha den med. Så da ble han kjørt av politiet tilbake til egen bolig for å hente telefonen, og da så han en gammel, knust telefon uten sim som han tenkte han kunne gi dem. Dette slår jo ytterligere beina under at MM skulle ha gjort noe med telefonen hans, og at han nå har tilpassa forklaringen sin. Legg det bort. 

Ok dette har jeg ikke fått med meg. Hvem har fortalt dette? Er dette sant er jeg enig i at man kan legge det bort. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (18 minutter siden):

Dette har ikke jeg fått med meg…

…men, da kan vi også legge bort det at siden de skulle møtes på skolen, og at politiet da 100% sikkert ikke skulle til hans bolig, da var det ikke vits i å rydde unna inkriminerende bevis (f eks kokain)…så det besto absolutt ikke ryddingen i. Kun oppvasken ble tatt, liksom. Og det var jo Marius som startet dette ved å si (mener jeg da?) at han selv dusjet og etterpå var telefonen knust?

Endret av Andrea59
Typo..
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (12 minutter siden):

Det hadde vært veldig fint om du kunne legge ut link til dette. Jeg har ikke fått det med meg. 

• Liker 10
Skrevet
Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Dette har ikke jeg fått med meg…

omen, da kan vi også legge bort det at siden de skulle møtes på skolen, og at politiet da 100% sikkert ikke skulle til hans bolig, da var det ikke vits i å rydde unna inkriminerende bevis (f eks kokain)…så det besto absolutt ikke ryddingen i. Kun oppvasken ble tatt, liksom. JOg det var jo Marius som startet dette ved å si (mener jeg da?) at han selv dusjet og etterpå var telefonen knust?

Det vet vi ikke at han har sagt. Se og hør sa at de hadde en hemlig kilde som fra et avhør har lekket om han har sagt dette. 

Om denne kilden lyver eller ikke vet vi ikke, vi vet ikke hvem kilden er, vi vet ikke engang om det finnes en slik kilde. Eller om det er bare en påstått kilde, som er klingende mynt i kassa til se og hør.

Og kanskje sa han det slik den påståtte kilden sa det. Men kontekst før og etter er ikke med. Han skulle ha antydet at moren har tatt simkortet. Ikke sagt det direkte. Da ville det vært et videre naturlig spørmål : sier du din mor har tatt simkortet, som isåfall er et ja nei spørsmål. Hva marius svarer på sånt sier se og hør ingenting om

Gjest Ninaen
Skrevet
Gulline skrev (14 minutter siden):

Det hadde vært veldig fint om du kunne legge ut link til dette. Jeg har ikke fått det med meg. 

Ser nå at linken datt ut, det skjer ofte på KG når jeg er på nettbrett, beklager! Gi meg noen minutter, så skal jeg finne den igjen. 

Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Gulline skrev (4 timer siden):

tilfeldig at det ble fra Dagbladet. Også referert fra andre medier i rettsreferatet fra den dagen. Sto også i en artikkel i går eller på tirsdag. de ulike mediene referer jo litt ulike detaljer. 

https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby/10983162-avviser-paastander-om-mette-marit

Endret av Forumansvarlig
Fjernet bilde med opphavsrett. Forumansvarlig
Skrevet
Ninaen skrev (4 timer siden):

tilfeldig at det ble fra Dagbladet. Også referert fra andre medier i rettsreferatet fra den dagen. Sto også i en artikkel i går eller på tirsdag. de ulike mediene referer jo litt ulike detaljer. 

Så kilden til denne informasjonen er Marius? Trodde du mente at dette var bekreftet av andre. Så da vet vi egentlig like lite om hva som egentlig skjedde, men ser hva du mener at dette kanskje er greit å legge bort. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Så kilden til denne informasjonen er Marius? Trodde du mente at dette var bekreftet av andre. Så da vet vi egentlig like lite om hva som egentlig skjedde, men ser hva du mener at dette kanskje er greit å legge bort. 

Det trodde ærlig talt jeg og ... men registrer at noen ganger tror man på han - andre ganger ikke 😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Men dette viser jo at muligheten for at politiet kom til hans bolig var til stede, de kom faktisk dit. Om de var inne eller spurte om å få bli med inn,vet vi ikke. Men det viser at - hvis det lå f eks kokain eller våpen eller annet ulovlig/suspekt - så ville det vært smart å ta det vekk.
Det har jo blitt avvist mange ganger her, at siden de skulle møtes et annet sted, var det eneste som var viktig å rydde, var oppvasken. Sånn at det ikke ble lukt i huset (som muligvis ville stå tomt noen dager). Og det tok mamma seg av mens M dusjet.

(Han har innrømmet - og andre bekrefter - at han brukte mye/ofte kokain. Så at det skulle vært det i huset er ikke så spekulativt å antyde.)

Endret av Andrea59
Tillegg
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...