Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun "Lofotenjenta" våkna jo av at han hadde samleie med henne. Skjønner ikke hvorfor hun bare lukket øynene å lot han fortsette. Det var jo vondt og. Hadde dytta han bort å slått til han å ropt om hjelp jeg.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mina 2 skrev (Akkurat nå):

Hun "Lofotenjenta" våkna jo av at han hadde samleie med henne. Skjønner ikke hvorfor hun bare lukket øynene å lot han fortsette. Det var jo vondt og. Hadde dytta han bort å slått til han å ropt om hjelp jeg.

Fordi hun kanskje stivnet til. Helt normal respons hos mange som blir utsatt for overgrep. Man blir handlingslammet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Fordi hun kanskje stivnet til. Helt normal respons hos mange som blir utsatt for overgrep. Man blir handlingslammet.

Ja,er klar over det. Men det gjorde jo vondt og hun våknet,men bare lukket øynene. Virket jo som hun var våken nok til å reagere. Men hun ble vel kanskje helt satt ut. Og var jo sliten og trøtt. Håper ihvertfall han M får en lang straff.

• Liker 1
Skrevet
Mina 2 skrev (1 minutt siden):

Ja,er klar over det. Men det gjorde jo vondt og hun våknet,men bare lukket øynene. Virket jo som hun var våken nok til å reagere. Men hun ble vel kanskje helt satt ut. Og var jo sliten og trøtt. Håper ihvertfall han M får en lang straff.

Kanskje hun var våken nok til å kjenne at det gjorde vondt, men ikke våken nok til å gjøre noe annet. Blir selvsagt spekulasjoner, da flere ting kan være sant samtidig, mens andre ting kan utelukkes i hennes tilfelle. Jeg håper også han får lang straff.

• Liker 5
Skrevet
Mina 2 skrev (6 minutter siden):

Helt vanlig respons. Kroppen går i frys. Det er en helt automatisk overlevelsestrategi når man opplever noe traumatisk. 

De som tror det er vanlig å skrike og slåss, har sett for mange Hollywood filmer laget av menn.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Mina 2 skrev (17 minutter siden):

Blir så lei meg når jeg leser slike kommentarer. 

Det tjener ikke offeret i saken overhodet! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Spaces skrev (Akkurat nå):

Fra VG, Lofoten-kvinnen forklarer seg:

VG er kjent med at kvinnen hadde et notat på mobilen sin – en liste over personer hun hadde ligget med.
Høibys navn var ført opp og gitt en god vurdering, får VG opplyst.

Kan det være sant? Mistet oversikten og har liste på mobilen med karakterer til seksualpartnere?

Forstår ikke at de ikke har referat forbud her. Stakkars jente!! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
firetoen skrev (Akkurat nå):

Blir så lei meg når jeg leser slike kommentarer. 

Det tjener ikke offeret i saken overhodet! 

Det var jo ikke vondt ment da. Jeg bare tenker at det er noe jeg ville gjort for jeg hadde blitt så forbanna. Men skjønner at en kan stivne og kanskje ikke klarer og gjøre noe. Eller var altfor trøtt. 

• Liker 1
Skrevet
Spaces skrev (3 minutter siden):

VG er kjent med at kvinnen hadde et notat på mobilen sin – en liste over personer hun hadde ligget med.

Kan det være sant? Mistet oversikten og har liste på mobilen med karakterer til seksualpartnere?

Har du ikke fulgt med i media de siste årene? Dette er visst på ingen måte uvanlig. Og helt unødvendig av VG å publisere! 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Mina 2 skrev (Akkurat nå):

Det var jo ikke vondt ment da. Jeg bare tenker at det er noe jeg ville gjort for jeg hadde blitt så forbanna. Men skjønner at en kan stivne og kanskje ikke klarer og gjøre noe. Eller var altfor trøtt. 

Ingen vet hva de ville gjort i en sånn situasjon før man er der, de fleste blir nok overrasket over hvordan de (ikke) reagerer. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Har du ikke fulgt med i media de siste årene? Dette er visst på ingen måte uvanlig.

Gjør det ikke noe bedre, snarere tvert imot.

firetoen skrev (4 minutter siden):

Forstår ikke at de ikke har referat forbud her. Stakkars jente!! 

Hva med de som blir omtalt i slike karakterbøker? De færreste vil sette pris på slik "oppmerksomhet".
Som et paradoks kommer det Marius tilgode nå.

• Liker 3
Skrevet
Spaces skrev (10 minutter siden):

Hva så? Mannen min kan voldta meg, men du tenker det er helt greit da, jeg har tross alt hatt god og frivillig sex med ham før? Så da står han fritt til å kjøre på og penetrere meg mens jeg sover, og filme det? 

Really? 

Virker for meg som om Norge ligner mer på de kristenkonservative psykoene som styrer USA for tiden enn vi liker å tro.

Løsaktige jenter som drikker alkohol, kler seg utfordrende og har sex utenfor ekteskapet fortjener å bli penetrert i søvne og få det filmet. Fy faen!

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Spaces skrev (22 minutter siden):

Og straffen for dette, er å bli voldtatt og filmet i bevisstløs tilstand. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Mina 2 skrev (41 minutter siden):

Det er en veldig vanlig reaksjon å gå i "frys". 

https://www.forskning.no/kriminalitet-menneskekroppen-vold/derfor-fryser-kroppen-under-et-seksuelt-overgrep/2379380

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg aner ikke hva disse jenten har fått innabords, men vil bare nevne noe som kan skje ved bruk av Stilnoct. Det er innsovningtabletter.

En dame brukte stilnoct pga søvnproblemer. En kveld hadde hun tatt denne tabletten og kom på at det var noe jobb hun måtte gjøre før hun la seg. Enten sønnen eller mannen hennes hadde sett hun sitte foran pc, noe som ikke var unormalt for henne. De hadde kommunikasjon. Mens den damen sitter der og gjør jobbrelaterte ting, så sender hun også ut en felles mail til alle på jobben.

I den mailen beklaget hun seg for å ha lurt alle i alle år og var lei seg for det. Videre bla bla bla om hvordan hu  hadde vært som person. 
Dagen etter kommer hun på jobb og flere kolleger kommer med støtteerklæringer til henne og hun skjønner ikke bæret og går på kontoret. Der leser hun mailen hun hadde sent og hun hadde skrevet at hun er lesbisk og liker kun damer. Noe som faktisk ikke viste seg å stemme overhodet. Hun måtte ut med en ny mail og beklage den første mailen. 

Det jeg vil frem til er at ved bruk av Stilnoct kan man fint gjøre ting, men ikke nødvendigvis huske det dagen etter. For noen blir det som ett svart hull i minnet.

Dette har også skjedd med en psykiater. Han skulle på seminar eller liknende i USA og tar en Stilnoct så han får sove på flyet. På denne flyturen hadde han snakket med andre psykiatere som skulle samme sted. Han husket ikke en dritt av hele turen fra Norge til han våknet opp på hotellrommet i USA.

Jeg ser ikke bort fra at personer i miljøet MBH vanker i også har tilgang til slike medisiner og bruker det som voldtektsdop. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Uheldig sak har fått så mye omtale og er så eksponert. Vitnesbyrd i retten virker å bære preg av dette.

Hva erindres og hva var opplevelsen versus hva forventes at sies.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Mina 2 skrev (3 timer siden):

Hun kan ha gått i frys, som flere har beskrevet. Det er også flere nyanser enn "søvn" og "våken", det finnes stadier der man er noe midt imellom. Hun kan ha lurt på om det var en drøm eller om det var virkelig, hun kan ha vært fortumlet av søvn, kanskje ikke helt våken. 

• Hjerte 1
Skrevet
Mina 2 skrev (2 timer siden):

Man kan aldri vite hvordan man reagerer og kan ende enda værre om man faktisk gjør motstand! Da kan overgriperen finne på å drepe deg i samme slengen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Iia skrev (39 minutter siden):

Hun kan ha gått i frys, som flere har beskrevet. Det er også flere nyanser enn "søvn" og "våken", det finnes stadier der man er noe midt imellom. Hun kan ha lurt på om det var en drøm eller om det var virkelig, hun kan ha vært fortumlet av søvn, kanskje ikke helt våken. 

Ja enig. 

Dessuten så kan det også spille inn at det var en hun ikke lenge  i forveien hadde hatt frivillig sex med. Da kan det være litt vanskeligere å forstå hva som faktisk skjer. Jeg tror man kanskje reagerer «sterkere» om det befinner seg en vilt fremmed over seg.
Det er en grunn til at det er lettere å anmelde en overfallsvoldtekt enn en voldtekt utført av noen du kjenner/har hatt en seksuell relasjon til. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...